A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (2012)

3 320d EfficientDynamics Edition 

Az ítélet értékelése
4,7(20 db)

Csipás - titokban hibrid

Szöveges ítélet

Az autót két napja vettem át, azóta beleszaladt 1600km. Akkora élmény volt vezetni, hogy egy kis alvás után úgy éreztem, hogy meg kell írjam az első tapasztalataimat. Az 1600km-ből 80% autópálya volt, beleértve egy kb. 700km-es németországi szakaszt, ahol 150km/h-ra lőttem be a tempomatot. Egyébként mindenhol a megengedett legnagyobb sebességgel haladtam. Nem akartam hinni a szememnek, hogy az átlagfogyasztásom 5,1-re jött ki... Ami még pozitív meglepetést okozott, hogy az autó stabilitásán, menetteljesítményén nem lehetett érezni, hogy négyen ültünk benne és a csomagtartó is úgy tele volt, hogy egy gyufaszálnak nem jutott volna hely. A sportülés nagyon kényelmes, biztos vagyok benne, hogy mindenki meg tudja találni a kényelmes pozíciót. A navigációs rendszere gyors, ha téveszt a vezető, pillanatok alatt megtalálja az új útvonalat. Az iDrive "bonyolultságáról" annyit, hogy indulás előtt nem volt időm áttanulmányozni a használati utasítását, ennek ellenére most már egészen jól elboldogulok vele.
Rossz tulajdonság...(???) Még nem tapasztaltam! Ha lesz, megírom!

Update:
Időközben már megvolt a 3000 km is. Az átlagfogyasztás 5,0-5,1 között ingázik vegyes használatban. Az előző autómhoz képest az a különbség, hogy ez ha odalépek, azonnal harap. A másodperc töredéke alatt visszakapcsol az automata váltó (ki tudja hányat?) és az autó meglódul. A Hondánál bizony volt turbólyuk... Egyébként mióta megvan, szinte végig ECO PRO üzemmódban használom, és így is, ha kell, megindul az autó.

A fogyasztási adatokat rengeteg formában mutatja a fedélzeti számítógép és persze mind arra ösztökél, hogy egyre alacsonyabb értéket érj el. Még tanácsokat is ad, hogy pl. ne padlózd le, vagy előrelátóan vezess, hogy ne kelljen nagyot fékezni és ne próbálkozz a manuális váltással, bízd magad az automatára. Furcsa ez egy BMW-nél, ami inkább a sportos vezetési élményről (volt) ismeretes.

Az automata váltó tényleg egy álom: félelmetes, hogy mennyire észrevétlenül pakolja a fokozatokat, amiket leginkább a fordulatszámmérőn lehet látni. Hallani, érezni szinte semmit. Nem bántam meg, hogy az automata váltót nem a további extraként rendelhető kormányról is kapcsolható fülekkel vettem. Kizártnak tartom, hogy valaki azt rendszeresen használná.

Az Efficient Dynamics (ED) kiadás 21 lóerővel gyengébb a sima 320d-nél. A forgatónyomaték viszont azonos. Ha jól tudom, akkor az egyik különbség az, hogy 1 cm-rel leültették. Ez ugyan nem sok, de már volt olyan, hogy fekvőrendőrnél leért az autó alja... Nyilván autópályán ennek az 1 cm-nek jótékony hatása van a légellenállásra, viszont a kertvárosban ez negatívum és erre oda kell figyelni. Az úthibákat persze szépen kidolgozza.

Az ECO PRO üzemmódban valahogy gazdaságosan üzemel a légkondi. Fogalmam sincs, hogy ez mit jelent, mert lehűti rendesen a levegőt. Viszont a korábbi légkondis autóimhoz képest ez kevésbé szárítja ki az orrnyálkahártyát és egész napos légkondizás után sincs másnap náthánk. Nem hiszem, hogy csak azon múlna ez, hogy új az autó, mert a légkondit rendszeresen tisztíttattam.

A Hondámban nem volt parkolóradar. Ebbe eredetileg akartam parkolókamerát is, amiről a kereskedő beszélt le, hogy aki a radarral nem tud parkolni, az adja vissza a jogsiját. Igaza volt!

Szerettem a Hondát is. Ez viszont úgy tűnik, szerelem lesz...:-)

Update2

5000 km-t is átléptük és az átvételtől számított átlag fogyasztás leesett 4,9 literre. Igaz az autót nem hajtom eszetlenül, mindenhol a forgalom ütemét tartva közlekedek, betartva a sebességkorlátozásokat illetve a már említett vezetési tanácsokat. Nyáron újra átsuhanok Németországon, és majd ki fogom kormolni a gépet. Kíváncsi vagyok, hogy majd mit fogyaszt nagyobb sebességnél!

Update3
Jelenleg 11000 km van az autóban.Átlagfogyasztása 0 km-től mostanáig leesett 4,8-ra. Németországban kicsit meghajtottam, minél gyorsabban mentem, annál jobban feküdte az utat. Már-már veszélyes, hogy mennyire nem érezni benne a sebességet: 120 és 200 között az a különbség, hogy 200-nál gyorsabban suhannak el az útmenti fák... Igazán nincs miről írni, hisz hibátlanul teszi a dolgát!

Update4
18000 km - Rájöttem, hogy egy opciót, amit BMW Apps-nek hívnak és főleg az internet rádió miatt kellett volna, kifelejtettem az autóból, amit úgy döntöttem, hogy utólag betetetek... Ez bizony nem volt egy egyszerű művelet! Írtam a szerviznek, hogy van-e mód az utólagos beépítésre, mire rövidesen jött a hívás, hogy talán, de előtte meg kell nézni az autót. (???) Egyeztettünk időpontot. Pár nappal később újra hívnak (ugyanabból a szervizből, csak egy másik ember), hogy megkaptak a kérdésemet és sajnos lehetetlent kérek... Mondom az embernek, hogy ne fárasszon, a kollégája nem ezt mondta, sőt időpontom is van már. Ja...akkor vihetem az autót. Elvittem... Délután kapom a hívást, hogy sajnos nincs az autóban telefon előkészítés, így sajnos nem megy a dolog. Micsoda?!? Nemhogy előkészítés van benne, hanem telefon is!!! Ja...mi csak az alvázszám alapján kértük le, hogy mi van benne...de mindjárt megnézik újra, és mire megyek az autóért, addig tisztázzák a dolgot. Mire odaértem kiderült, hogy tényleg van benne telefon! De azért még egyszer el kéne vinnem az autót, hogy ennek fényében újra megnézzék az autót. Jó... Kaptam időpontot egy héttel későbbre. Megnézték az autót...és kiderült, hogy megoldható a dolog! Újabb egy hét múlva vihettem újra, már a beépítésre, ami tulajdonképpen egy szoftver-módosítás volt. Délután megyek érte, a BMW Apps működik gyönyörűen. Hazafelé viszont észrevettem, hogy a navigációból eltűnt minden korábban bevitt cím, eltűntek a tárolt rádióállomások, és újra ketyeg a 0 kilométeres korától mért átlagfogyasztás, ami addig 4,8 volt. No és az automata ablak felhúzás sem működött...egyik ablaknál sem. Ez aztán az idő múlásával úgy változott, hogy valami rejtélyes okból a vezető oldalon megjavult, de minden más ablaknál nem. Szóval újabb idöpontegyeztetés a szervizzel...már kezdtem úgy érezni, hogy szinte hazajárok, ami nem lett volna annyira vicces, ha nem két sarokra lakom a szerviztől. Újra programoztak valamit és most működik minden, ahogy kell. És van BMW Apps is! Annyi előnye volt a gyakori szerviz látogatásnak, hogy minden alkalommal lemosták az autót. Az autó tökéletes, de a szerviztől nem vagyok elájulva!

A fenti történet óta úgy alakult, hogy az autót az elmúlt 2000 km során csak városban hajtottam. Rövid távokon (max. 10 km alkalmanként) így jelenleg 5,4 az átlagfogyasztás, ami késő őszi-téli időjárási körülmények közt szerintem nem rossz. Pár éve volt az Asszonynak egy kis Twingója, az télen hasonló körülmények közt 9 litert simán benyelt...nem is tudom, hova fért az a sok benzin abba a pici motorba :-)

2013 június - 31.000 km

Eljutottunk az első szervizig. Meghibásodás, sőt olajfogyasztás sem volt. Összevetve a Hondával, ha azt meghajtottam az autópályán(2x1500km 160-as tempóban), 0,5-1 liter olajjal mindig után kellett tölteni. A két szerviz között a Honda átlagosan 2 liter olajat benyelt. Állítólag ez normális. Szerintem meg az a normális, hogy a két szerviz között csak azért nyitom ki a motorteret, hogy az ablakmosó folyadékot pótoljam. Csipást ugyanúgy hajtom, az olajat nem eszi, és szemben a Honda 6-6,5 literével, vegyes használatban mióta megvan 5 literrel elketyeg...országúton meg akár 4,4 literrel!

Visszatérve a kötelező szervizre: hála a vásárláskor ajándékba kapott szerviz csomagnak, az első 5 évben vagy 100.000 km-ig ingyenes! A Hondát gyakrabban, 20.000-enként kellett szervizbe vinni, ami alkalmanként a szakszervizben 300-600 EURO közé esett.

Az alacsonyabb fogyasztással, az ingyenes szakszervizzel együtt is még a BMW persze sokkal drágább, az árkülönbözetet valószínűleg soha nem is fogja behozni. A Hondát is nagyon szerettem, és vásárlás előtt elgondolkodtam, hogy megér-e vajon másfélszer annyi pénzt egy BMW, mint egy Honda. Egy bő év és 30.000 km használat után azt mondom, hogy igen, megéri!

+6337km - 4,7 liter/100km

Közvetlenül a szerviz után, a nyári szabi alatt, háztól házig 6337 km-t mentünk, négy személlyel, teli csomagtartóval. Mindenhol a megengedett legnagyobb sebességgel közlekedve, vegyes használatban (Németországban az autópályán tempomat 150-160km/h között).Átlagfogyasztás 4,7 l/100km.


2014 június - második szervíz 66.000 km-nél

A szervizbe kissé bosszúsan mentem, mert Csipás jobb első ablakemelője a két éves garancia lejártát követő hónapban meghibásodott...Mikor felhúztam az ablakot, mintha valami az útjában lett volna, visszaengedte azt. Nyilván nem kellett a jobb első ajtót cserélni hozzá, de örömömre azt a választ kaptam, hogy "Kedves Uram, nem szeretnénk, ha csalódna termékünkben, természetesen megoldjuk a problémát, mintha még garanciás időben lennénk." És ebben a szervizben most voltam először, és persze nem is itt vettem Csipást.
Délután mentem vissza az autóért, még kértek fél órát, hogy kivül-belül kitakarítva kapjam vissza, én meg kihasználtam az alkalmat és tesztvezettem egy i3-ast. :-) 100.000 km-ig még belefér egy ingyenes szerviz, de közben még, 17.000 km múlva jelez a computer egy fékbetét/tárcsa cserét.

Egyébként Csipás teszi a dolgát, a két szerviz között nem kért olajat, pedig párszor átszeltük Németországot és ott ahol lehetett 160 körül mentünk, miközben az átlagfogyasztása leesett 4,7-re. Nem panaszkodom!

2015. július 27. - 3. szerviz 99.500 km-nél

3 év és 2 hónap után a 3. és még mindig ingyenes szerviz 99500 km-nél. "Drágaságom" semmilyen meghibásodást nem produkált az elözö szerviz óta.

2017. április - 129.000 km

Az éves müszaki vizsga miatt vittem el a szakszervizbe és ugyan azt jelezte, hogy van még 6000 km a következö olajcseréig, megcsináltattam azt is. A müszaki vizsgához az ablaktörlölapátot kellett cserélni (5 év után elöször!). A motorolajon és szürön kívül cseréltek még pollenszüröt a légkondiban, fékolajat (tényleg ennek a csereje is esedékes volt), softwaret frissitettek, a téli gumit a felnin lévö nyárira, körbejárták többször, én meg fizettem 850 eurot. Egyébként hibátlanul teszi a dolgát, a mai napig örömmel ülök bele és csak abban bízom, hogy ennél rosszabb autóm sosem lesz.

Hibalista

- Jobb első ablakemelő becsipődésgátló funkciója

Ide hordtam szervizbe

BMW Den Haag Centrum

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

BMW Den Haag Forepark

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2012
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 134000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Accord 2.2 i-ctdi Következő autója? BMW, mi más lehetne?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 2012 (2012)

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)