Takarékos, de erős cabrio - BMW E93 330D
Szöveges ítélet
2008 májusában vásárolták a szüleim a kocsit nekem. A cél az volt, hogy egy olyan autót találjunk, amivel lehet haladni, de azért nem kell 400km-enként tankolni, tehát legyen erős diesel. Édesapám nagy hóbortja volt, hogy legyen cabrio, ha cabrio, akkor pedig keménytetős, mert strapabíróbb, és tutira nem szakítja ki senki egy bicskával. És persze nem árt, ha nem csak kétüléses, hanem el lehet férni hátul is. Így jött képbe a BMW 330D cabrio ( 231 le, 500nm ), hiszen ez az egyetlen autó a piacon, ami 4személyes, erős diesel motorja van, és keménytetős cabrio. Hozzátenném, máig nincsen a piacon más alternatíva. Egyetlen fájó pont az volt csupán, hogy cabrio-ban nem kapható a 335D, tehát a duplaturbós 3literes diesel a maga 286 lóerejével és azt hiszem 600nm-es nyomatékával. Viszont később megtudtam, hogy azt csak automataként árulják, így már nem bánom.
Az autót még 18 millió Ft-ért vettük, ma már 20-ra jönne ki, hiszen akkoriban még pont 20% volt az áfa. Sikerült egy majdnem full extrás kocsit kihozni belőle. Tettünk bele 550ezerért nagy hifit, ami felér kb. egy mobil disco-val, annyira brutálisan jól és hangosan tud szólni. Kértük a Professzionális navit, mert mikor néztük a navi nélküli, ill. a kisnavis bömösöket, azok annyira nyomin néztek ki, egyszerűen hiányérzete volt az embernek, hogy már csak a megjelenés miatt is kellett belülre. Az autó színe Le Mans kék, ez egy gyönyörű szép sötétkékes szín, ehhez a színhez kötelezően jár az M-es sportcsomag, aminek következtében gyári 18as sportfelnik, ültettet sportfutómű, sport M-es kormány, rövidebb és sokkalta szebb M-es sportváltó kar, M-es küszöb, első és hátsó kötény, és ami még nagyon fontos és sokat dob a megjelenésen, az az ablakok körül oldalt a fekete Shadow Line díszléc, szemben a sima krómozottal. Ettől az M-es csomagtól nem is hinnétek mennyire más lesz a kocsi megjelenése a sima mezei kabrióhoz képest, úgyhogy a 1.5 misis felárat szerintem teljesen megéri. Nekem speciel a sportcsomag nélküli 3as kabriók egyáltalán nem is tetszenek, olyan semmilyenek, az az idősebbeknek szól már.
A szép kék szín mellé, Dakota vörös/piros bőrülést választottunk, így nagyon szép a kontrasztja az autónak, mikor lent van a tető. A bőrüléshez annyit fűznék hozzá, hogy télen nagyon hideg, és ezért nagyon jó, hogy van ülésfűtés, de nyáron sem lesz tűzforró, mert a spéci bőr nem melegedik fel x-foknál tovább. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy mikor 35 fok van kint, akkor is csak annyit érezni, hogy még pont elviselhetően forró. DE! Mivel bőrülés, nyáron mindenki izzad rajta, és mivel ehhez a típushoz egyáltalán nem kapható ülésszellőztetés, ezért ne csodálkozzon senki, ha egy kisebb kabriózás után is átizzadt öltözékkel száll ki a járműből. Érdemes törölközőt rakni magunk alá ennek elkerülése érdekében.
Térjünk át a motorra :) Ismerősömnek van egy E92-es 320D coupeja. Sor4-es, kétliteres diesel 177 lőerővel. Tény és való, hogy szerintem is elég már az a motor is a szokásosnál is tempósabb közlekedéshez, és mindezt 6 literből, de annyira kellemetlen hangja van annak a motornak, olyan hangos, hogy huh... Viszont a 330D 3literes sor6-osa nagyon szépen szól. Sokszor hallom kabriózás közben az embereket, ahogy kérdik egymástól, hogy "Te, ez diesel?". Annyira nehéz kiszúrni, hogy most diesel-e vagy benzines, mert egyszerűen jó hangja van. Persze, most gondolhatjátok, mint sokan mások, hogy diesel és cabrio? Pfujj. Pedig nagyon jó ;) Amit pedig majd elmesélek, azok után biztos még1xer átgondoljátok.
Adott ugye egy 231 lóerős 500nm nyomatékú motor, egy 1740kg-os autóra ( hát igen, keménytető mozgatása, merevítések... ). 150kg-mal nehezebb a kocsi a sima coupe-hoz képest, az azért nem kevés. Viszont ahogy repíti a kocsit, az nagyon de nagyon jó, hát még akkor a coupe-ban ugye, ahol még 335D is van :)
Mértem gyorsulást 1 utassal, és 6.7re jött ki csomagok nélkül teli tankkal. Tehát 1 személyjel és közel üres tankkal 6.4 is lehetséges. De ez lényegtelen, mert nem 0-100-on adja ki az erejét az autó, hiszen az 1es nagyon hamar elpörög, hanem 2es fokozattól folyamatosan, de 3asban érezhető a leginkább szerintem. Az az erő, ahogy belesüppedsz az ülésbe, még 130.000km után sem untam meg! Sőt, még mindig kívánom! Valaki totyog előtted, vagy köcsögösködnek autópályán a 2literes dieselükkel, visszaváltás nélkül elmész mellettük. Szegényeket sajnálom visszaváltással elhagyni, mert szerintem egy világ omolna össze bennük. Persze a chippelt 2literes dieselekre nem árt figyelni ;) Ott meglepetés érhet elsőre, de akkor visszaváltunk, és hello, szia :)
Nah akkor egy kis fogyasztás, őszintén: 8 literre jövök ki szinte mindig átlagban, ez pedig betudható a 255ös hátsó gumiknak, a téli 225ösökkel ez 7.5 szokott lenni. Ha spórolósra veszi az ember a figurát, akkor országút 90nél 5.5 l/100km, autópályán 130nál 6.2 l/100km-en. Városban alig nyomva a gázt 7.5 liter. Én eléggé tempósan szoktam haladni, autópályán mindig ( természetesen "csak" németországban ) 160-200 között közlekedve, ill. országúton 130-al, városban pedig tempós haladással sem tudok többet kihozni az autóból, mint 8.5 liter. Gyilkos városi tempó esetén kijöhet egy 9.5, de több egyszerűen nem. Beszélgettem egyszer egy E93 330i cabrio-s sráccal. Ő azt mesélte, hogy 14 alá képtelen bemenni, 16 körül eszik a kocsija, ha pedig nyomja neki, akkor 19-22 liter. Nos, hát dinamizmusban mindenképpen összehasonlítható a két motor, és hát én örülök, hogy eddig nem 7 millió Ft ment el üzemanyagra, hanem csak feleannyi, nem tudom ki hogy van vele, de ez eléggé nagy pozitívum, főleg h 600km-t mindig sikerül megtenni egy tankkal, a rekordom pedig eddig 870km volt tempomat 140nel. A tank 60 literes, volt már hogy 64 is bele ment, jó kis magyar kutak ugye...
Tankoláshoz még annyit jegyeznék meg, hogy kipróbáltam már minden kútnak mindenféle üzemanyagát, egyet leszögezhetek, hogy a sima diesellel rendesen megy a kocsi, de ha prémiumot tankoltok bele, akkor amellett, hogy kicsit csökken a fogyasztás, sokkalta harapósabbá válik a kocsi, és egyből ugrik minden helyzetben, és érezhetően jobban gyorsul, emellett biztosan jobban védi a motort is, úgyhogy nálam speciel a Shell V-Power Diesel-lel jön össze a legjobb teljesítmény.
Egy német srácnak van g-power-es chiptuning a 330D-jében. A 231 lőerős 500nm-es motorból kihoznak 270 lőerőt és 606nm nyomatékot. Ez annyit tesz, hogy fél literrel csökkent a fogyasztása azonnal, ill. ami ugye még fontosabb, ha jött autópályán egy 3.0 TDI audi vagy 320 CDI merci, és nem engedett el, akkor nem tudtad otthagyni, mert ott is ugyanakkora erő dobogott. Nah ha ez fáj, akkor a chiptuningnak hála, szépen elmész ezek mellett is, és már egy kategóriával feljebb lépsz, méghozzá sorolnám a konkrét élményeket:
- BMW 645ci, 333 pacis V8as, tényleg nagyon szép hangja volt mikor visszaváltott előttem, hogy ő akkor most lehagy, hát nem jött össze neki, szépen elmentem mellette, de nem az az épphogy szép lassan csigatempóba hogy még integettek is egymásnak, hanem úgy normálisan gyorsan, mert a 606nm-rel autópályán is besüppedsz az ülésbe még 230nál is, egyébként 263 a vége, ami gps szerint 253, a gyakorlatban Audi A4 3.0 TDI 245 pacis ugye, szépen 250nél bekorlátozott neki, én pedig otthagytam ;) Mert a 330D 243at tud papíron, vagyis 250es limit sincsen benne. Hozzátenném, 4300 vagy 4400on pörög 263nál a fordulat, jó lenne egy 7. fokozat, szerintem akkor tovább is mehetne...
- BMW Z4 35i, az új 306 lőerős motorral, hát mit mondjak, ő is meglepődött, hogy a frissen vett kocsija mellett ugyan lassabban mint egy 645ci mellett, de szépen elhaladok.
- A totál csalódás egyébként egy Porsche Carrera 4S mellett ért, ugyan ült benne 2 felnőtt és egy 1 kisgyerek, de visszaváltott, annak is szép hangja volt :), de ott már 385 paci dübörgött, az már nem jött össze, fej-fej mellé tudtam feljönni, aztán kijött a lóerőtöbblet, és 240től kezdett eltávolodni szépen lassan... Nah hát sztem egy porsche ne legyen ennyire kaki, én többre számítottam volna tőle, főleg hogy a szememben a BMW fölött már csak a Porsche áll, de hát majd egy 911 Turbo S egyszer talán... :)
Ezek után mindenki levonhatja a tanulságot, hogy mi az autó két véglete :)
Ha sokat haladtok tempósan 200 felett, de főleg 220felett, akkor enyhén szitálni kezdett a kocsi, ezért érdemes gyári hátsó spoilert rendelni a kocsihoz. Pici, szolid, egyáltalán nem pöffeszkedő, és stabilizálta a kocsit nagy sebességnél, és még a megjelenésén is szerintem rengeteget dobott, így már nem néz ki olyan semmilyenül a csomagtartós rész.
Akkor most beszélnék kicsit a vezethetőségről és a futóműről. Tömören röviden minden nagyon-nagyon jó. Ha valaki olvasott már bármilyen erősebb bmw-ről tesztet, azt ide be lehetne kopizni. Annyit fűznék hozzá csak, hogy a magyar útviszonyok között ez a 18as felni szerintem megfelelő kompromisszum a kényelem és a megjelenés között. Ugye a sportfutómű, amelett hogy csökkenti a fogyasztást az alacsonyabb hasmagasság miatt, feszesebbé is teszi az autót, de szerintem csöppet sem zavaró, még senki sem panaszkodott, hogy kirázná a belét a kocsi, pedig egy 40es-50es korosztály már csak tudja mi a rossz. Nagyobb felnit tehát magyar utakra nem javasolnék, normál közlekedésre egy 225ös gumi is megteszi hátulra, és még a komforton javíthat, hogy defekttűrő merev oldalfalú gumik helyett normált vásároltok, így ugyan ciki ha defekted lesz, de érezhetően javít a komforton és a kanyarsebességen is! Nem érzed azt, hogy a merev oldalfal miatt mintha nem akarna tapadni a gumi. Az autót egyébként gyerekjáték vezetni, annyira szépen, simán fekszik az úton, és még a rossz út sem zavarja meg nagyon, hogy én speciell 220 felett fogom a kormányt 2 kézzel, mert egyszerűen nincsen szükség addig rá, és ekkor is csak a biztonság kedvéért teszem meg. Erre lehetne mondani sokmindent, ha ilyen kocsitok van/lesz, majd megértitek.
Még pár dolog ami eszembe jutott:
- első parkoló radart ne kérjetek, mert ronda fekete cucc kerül az első sárvédőbe, és egyáltalán nem szép. 1 hónap után már érezni a kocsi elejét ;)
- ha féltek, hogy eltulajdonítják az autótokat, ahogy nemrég ismerős 320d-jét is próbálták, akkor érdemes beszerelni váltózárat, ami tökéletesen beleillik az összképbe, és nagyon hatásos mechanikus védelmi eszköz, ill. kormányzárat természetesen. Én mindenhova így közlekedek, nem is történt eddig még semmi. Persze gyári riasztótok legyen ;) De a GPS-est be tudják simán blokkolni, úgyhogy az tök felesleges.
- létezik még biztosíték kivételes védelem, vagyis nem tudnak benyúlni a kocsi agyába, mert egy hiányzó biztosítékot te tárolsz otthon biztos helyen, ezzel lehetne leolvasni a gép agyát, és csak te tudod hova kell rakni, vmi ilyesmit meséltek :)
- én a kézi autómosóra esküszöm, ha tehetem itthon takarítom a kocsimat. Gépi mosót még nem próbáltam, szerintem ti se tegyétek.
- ha tudtok jó maszek szervizeseket, akkor inkább oda vigyétek a kocsit, mert sokkalta lelkiismeretesebben végzik a munkájukat, mindezt negyed annyi pénzért. Csak akkor menjetek márkaszervízbe, ha garanciás az autó, vagy olyan javítani való van, amiben csak ők segíthetnek.
- mindig legyen tartalékban otthon pótizzó az első nappali karika fényekhez, mert ha kiég, saját magad is könnyen kicserélheted, nem kell szervízbe menni miatta, és csak rövid ideig néz ki hülyén az autód.
- Érdemes a gyári értéknél kicsit többre fújni a gumikat, így nem lesz enyhén imbolygós nagyobb tempónál bukkanón áthaladva, én legalábbis így éreztem.
- ha kanyarodsz, és így mintha bedőlne így oda-vissza a kanyarban a kocsi, és közben enyhén tekeredik el a kormány, akkor az lengőkar csere.
- én minden korosztálynak ajánlanám a kocsit, persze az én szívem is egy M3as cabrio-ra fáj, de ki bírja pénztárcával a 24 l/100-as vagy annál magasabb fogyasztást? Persze a hangélmény és az élvezet fontos befolyásoló, de nem hiába árulják max. 40ezer km-rel mindegyiket :)
- a hátsó üléssorban is elférnek az emberek, ellentétben egy 6os cabrioval! A magam 185 cm-es magasságommal is pont hogy elférek magam mögött!
- a keménytetőnek hála télen-nyáron használható az autó, így használható állandó autóként is, hiszen nem kell vigyázni a kényes vászontetőre.
- padka fölé csak tolatva tudtok beállni, mert az eleje eléggé alacsonyka, de még a magasabb fekvőrendőrökön is át lehet menni vele, max az alsó gumivédő ér le picit.
- csajozós autónak is jó, de ha már van barátnőd, hidd el, hogy ő is élvezi, igaz, az, hogy folyamatosan bámulnak az emberek, az megszokást igényel, aztán már nem zavaró. Persze ez csak kabriózáskor jön ki, amúgy szerintem azt se gondolnák nagyon sokan, hogy levehető a teteje.
Hát ennyi jutott eszembe, remélem kielégítő sorokat írtam le. Szerintem aki teheti, ruházzon be egy ilyen autóra, hiszen a kabrio az 20 év múlva is kabrió :) A fogyasztás pedig nem 10 liter körüli mint mindenki gondolja, hanem okosan közlekedve 7-7.5 liter ;) Így elég rendesen fenntartható. Ajánlom mindenkinek.
UPDATE: 129.000km --> 149.000km
Időközben újra kiégtek mindkét oldalon a fénykarikák, de mivel mindig van 2db tartalék izzó a kesztyűtartóban (ajánlom másnak is), így még aznap cseréltem is őket, mert nagyon bután néz ki az autó a karikák nélkül féloldalasan.
Volt újabb olajcsere, és társai. Észrevétel annyi lenne, hogy utoljára a Budaörsi BMW-ben ( a győri és a szentendrei úti is elmehet a sunyiba ) volt cserélve olajcsere mellett a pollenszűrő is, viszont mindig benyálkásodott a torkunk a klímától. Most lett cserélve pollenszűrő is, és hát ami bent volt, az sima papír szűrő volt, nem a szenes mikromolekulás. Azóta nem nyálkásodik a torkunk, minden rendben van, csak nem értem miért gagyit tettek bele. Ezek után remélem legalább az olajat kicserélték anno... Ezentúl már maszekszervízbe járok csak, és nézem h mit tesznek ki-be, így nem ejthetnek át, és még spórolok is.
Pozitív pont a maszekok mellett az is, hogy észrevették, hogy a hátsó futóműnél a gumis szilentekben néhol gumi darabkák hiányoznak, ami hosszabb távon szétszedné az egész futóművet, így megelőzve a bajt, ezeket is cseréltettem. Volt 4 nagy és 2 kicsi, fele-fele már törött volt. ( ez teljes hátsó futómű kibontással jár, anyagköltséggel együtt 152k volt )
Még a nyári időszak elején jelzett a kocsi, hogy azonnal álljak meg, mert felforrt a hűtővíz. Dobtunk egy limonádét, hoztunk desztillált vizet, és hát 5 év alatt elpárolgott kb. 1-1,5 liternyi, ez volt a baki, így erre érdemes odafigyelni. Egyébként nem ez okozta a problémát elsősorban, hanem a klímának a ventillátora beszorult, nem pörgött, és úgy néz ki, hogy ez egyben a motort is hűti ( egyébként pont 1-2 héttel előtte a melegebb időben tűnt fel, mintha nem hűtene annyira a klíma ). Egyébként ez az alkatrész 160k újonnan, de szerencsére javítható volt, de szakszervízben biztos újat rendeltettek volna már, hiszen kézzel sem lehetett pörgetni, annyira beszorult.
Egyik nap meghúztam a kocsi oldalát mert siettem, és kicsit szűk a teremgarázs, ez, és az összes eddigi karcok, kavicsfelverődések, nyomódások költsége 150k körül fog alakulni.
Párszor előfordult, hogy nyitottuk le a tetőt, és véletlenül maradt vmi csomag oldalt, ahova lenyílik a tető, így ilyenkor ráment, és így féloldalasan állt, és nem is nyitódott tovább, de ez a 3-4 alkalom elég volt ahhoz, hogy megrepesztett egy kis műanyagot, ami le is törött, és hát nagyon kemény, 500Ft-ba kerül.
Defektet is kaptam, mert egy csavar állt ki a gumiból, de újragalvanizálással még kihúzza a téli szezonig, amikor amúgy is kuka lenne.
Annyi szerencsém volt, hogy azt hittem, csak egy kavics van a kereken, csak már zavart, hogy 3 hete hallom h ott az a kavics, és mikor udvaron néztem, akkor láttam, hogy egy csavar, és mikor kezdtem kihúzni, akkor kezdte ereszteni a levegőt, ha visszanyomtam, akkor pedig nem, így akár használhattam is volna tovább. ( egyébként kb. 2500km-t tettem meg csavarral a gumiban, és csak ekkor jött a felfedezés )
Most annyi problémám van csak, hogy mintha hangos lenne a fűtés, nagyon búg, és ahogy megy fel a motor fordulatszáma, az is hangosabb lesz. Tökéletesen működik, csak kicsit zavaró, érdemes lesz ezt is megnézetni, hátha kezd vmi nagyobb baja lenni.
Egyébként ami most a legnagyobb kellemetlenséget okozza számomra, az az, hogy utánaolvastam a dolgoknak, és elvileg az én motoromban is van olyan vezérműlánc, ami elszakadhat. Ha ez megtörténne, az motor csere, ami akár 6M Ft-ba is kerülhet. Van, akinek már 110ezer km-nél, másnak meg 160ezer km-nél szakadt el, és most csak a 3.0dieselekről beszélek, a 2ezres dieseleknél még gyakoribb! Használt autók közt is láttam egy 2007/06-os E93 330D-t, 211k km, de 17k km-rel korábban láncszakadás. Aki teheti, az amint tudja, cseréltesse ki a vezérműláncát, mert minden előjel nélkül elszakad, és ha ez netán autópályán történik, akkor ott nem lesz fékerő sem! (angol fórumon vkinél így történt, csak szerencséjére nem lett baleset belőle)
Ez vonatkozik minden 2 és 3literes dieselre, legyen az 320d, 520d, 330d, 530d, x6 35d, bármi, ami 2007-2009 között gyártódott. (mellesleg van, aki 2006os 330d-s, és mégis szakadt neki)
Előzetesen keresgéltem már, és maszeknál úgy 300ezer Ft-tól lehet kijönni a dologból, és az új lánc másképpen néz ki, egyik részen meg van erősítve. ( még mindig jobb, mint minimum 1,5 millás bontott motort szerezni, de persze lehet rulettezni is, hátha nem lesz baj )
Az autómat egyébként továbbra is nagyon szeretem használni, továbbra is sok-sok örömet okoz a vezetése :)
Bármi említésre méltó lenne, újra jelentkezem, kellemes autókázást mindenkinek!
UPDATE: 149.000km --> 174.000km (2015.08.14.)
Eltelt újabb bő 1 év. 162ezer km-nél cseréltem a fékolajat, mert az véletlenül utoljára talán 60ezer km-nél volt cserélve, és feltűnt, hogy kisebb tempójú fékezésekkor nem igazán akart fogni a fék, olyan levegősszerű volt. A fékolajcsere után a probléma megoldódott.
Cserélve lett megelőzési célokból a vezérműlánc 167ezer km-nél, ill. történt vele együtt diffi olaj, kéziváltó olaj és motorolaj csere is (320k). A szerelő szerint több mint fél cm-rel meg volt már nyúlva a lánc, és max 10ezer km és elszakad... Mesélte a szerelő h utánam egy 2011es 330d jön a már új 245 lóerős motorral. Azok nem elől láncosak, hanem hátul láncosak, így ott legalább akár hallani is lehet h baj van a lánccal, szóval nekem nagyon úgy tűnik, hogy minden bmw diesel motor érintett, talán a most kapható legújabbak is, csak azokban még nincs annyi km és nem jött elő a láncprobléma... Ha készül rá az ember, akkor lehet vele előre tervezni, de akkor is kiábrándító.
168ezer km-nél cseréltettem a lengéscsillapítókat elől és hátul Koni-ra (170k, ilyen sárga színű egyébként). Az autó össze-vissza himbilimbizett már (kb mint egy egyterű), de nem is ez volt a fő problémám, hanem hogy 140km/h felett közlekedve kanyarban is billegett a kocsi, nem feküdt az úton, és még nagyobb tempoval közlekedve már az elektronika korlátozta a kocsit, nehogy kitörjön a hátulja, szóval kész életveszély volt, tehát a gyári Sachs-ok kb eddig bírták M-sportfutómű és magyar utak mellett. Egyébként 140km/h alatt közlekedve nem igazán jött elő a probléma, csak úthibákon áthaladáskor volt +1-2 hintázás a szokásos 1 helyett, de az sem igazán volt zavaró, tehát simán lehetett volna tovább közlekedni így is. A csere megtörténte óta mintha kicserélték volna az autót. Ugyanúgy komfortos maradt a közlekedés, mint előtte, de kanyarban feszes, és simán lehet ismét 220-szal venni azokat a kanyarokat, amiket előtte már 160nal sem mertem. Már annyira elszoktunk a feszességtől, hogy első napon pici hányingerünk is lett városban kanyarogva (azóta persze semmi), de közben ugyanolyan komfortos maradt a kocsi, egyáltalán nem ráz/pattog jobban mint előtte, mindenképpen előrelépés, talán még jobb is mint újkorában volt!
Még év elején újra lett fényezve a motorháztető, sajnos 5 hónappal később 2 madárkaki leszedése folyamán a felső lakkréteg lejött a helyükön, alatta viszont ugyanúgy ott a szép kék szín, csak azért kb 2m-ről nézve látszódik h vmi nem stimmel --> tanulság: máskor inkább szivaccsal leszedni, mint magasnyomásút 15cm-nél is közelebbre tartva...
A kipufogó vége most már kezd tényleg nagyon-nagyon elszenesedni, tényleg időszerű lenne beiktatni egy cserét neki.
A teremgarázsból felhajtva az emelkedőre féloldalasan kell rákanyarodni, és ilyenkor az egész kocsi picit elcsavarodik, aminek következtében a tető lenyitásakor picit beszorul a tető, és ezért kicsit kellemetlenül emelkedik ki a helyéről, ill. néha rosszul érkezik be a csomagtartóba (gondolom az 500Ft-os műanyaggal is lehet a baki), és ilyenkor újra picit vissza kell emelni a tetőt, hogy végre rácsukhassam a csomagtartót. Kicsit bosszantó és ijesztő, de ez egyértelműen a teremgarázs használatának a számlájára írható, mert bármilyen pláza mélygarázsában is parkolok, még ott is szemből hajtok rá egy emelkedőre, és nem féloldalasan. Ezzel sajnos nincs mit tenni, marad ilyen, és remélem nem fog elromlani.
A fogyasztással továbbra is elégedett vagyok (1825+ kg, folyamatos 2 személy, klíma és a 675W-os hifi is 80%-ban bekapcsolva), és így országúton közlekedve most is 6,1 literes átlagot kaptam a 255ös hátsó gumik ellenére. Német autópályás folyamatos 180 feletti közlekedéssel (amikor csak lehet elengedve 240ig a forgalom függvényében) pedig 8,3as átlagot kapok. Csak városban használva extrémebb dugó esetén sem ment a fogyasztás 10,5 fölé, de nem hiszem h egy 3literes diesellel valaki folyamatosan városban császkálna, így nálam is az ilyen értékek max 3km-ren keresztül voltak láthatóak, aztán kiértem a városból.
Néha eljátszom a gondolattal, hogy érdemes lenne-e egy 435d xdrive cabriot beszerezni, de most is beültem pár jelenleg kapható bmw-be, és nem éreztem birtoklási vágyat irántuk, egyszerűen nem történt elegendő előrelépés szerintem (főleg formailag és belsőépítészetileg). Ami a 4es cabrio mellett szólna, hogy 313 lóerő és 630nm (1500-2500között), 5,2s 0-100km/h-val, chipelve pedig 380 lóerő lehetne 755nm-rel, 5 másodperc alatti 0-100-zal, DE a harman kardon hifije max 600W, nyaksál annyira sokat nem számítana, ülésszellőztetés pedig továbbra sincsen, tehát csupán motorikusan érzek érdemi előrelépést (egyébként 430d ugyanolyan nehéz cabrioban mint a 330d cabrio, csak a coupek lettek akár 70kg-mal könnyebbek...), úgyhogy marad a kicsike, talán majd a következő generáció többet nyújt, de az E93asomat akkor sem adnám el.
Ha valakinek fontos a menetdinamika és kabriót szeretne, akkor az M235i xdrive cabrio 1745kg-mal, 326 lóerővel, 450nm-rel 1300-4500 között és 4,9s 0-100-szal 15,9m Ft-ért, esetleg sima hátsókerékhajtással 5,2s 0-100-zal 14,6m Ft-ért manuális váltóval egész jó vétel (csak randa a biztonsági övnek a tartója h csak úgy odatették, ill. az antenna is ott fityeg hátul, és hát vászontető), de pl. ott az új ford mustang is, ami az 5literes V8 motorjával cabrioként 14,3m Ft közel full extrásan, 435 lóerővel, 4,8s körüli 0-100-as sprinttel, viszont itt szívó motor lévén le kell mondani a chiptuning lehetőségéről, és tuti h a minőségérzet sem lenne ugyanolyan, de mint 4üléses cabrio, említésre méltó, csak hát mindegyik benzint zabál, és tuti h legalább 13litereket elkérnek, ami az évek alatt milliós tételeket okozhat, akkor pedig már nem is annyira hülyeség egy 435d xdrive cabrio 2/3 akkora fogyasztással és azért mégis csak keménytetővel, 4évszakos használattal hosszabb távon be is hozná az ártöbbletét, csak hát egy bmw legalább 3,5m Ft-nyi extra nélkül fapad... (érdemes használt 1-2 éveseket nézni max 80k km-ig, hátha közel 2/3ad áron megkapjuk azt, ami szimpatikus).
Hibalista
- - Lengőkarok cseréje az M-es sportfutómű és a magyar útviszonyok következtében 90.000 km-nél. - - Már mind a kettő első karika nappali fény kiégett egyszer, de egyszerű izzócsere az egész, házilag is könnyen megy, 2500 Ft 1db izzó. 70ezer és 95ezer km-nél történtek. - - A 255/35 ZR 18-as hátsó nyári gumikat 30.000km-enként, a 225/40 ZR 18-as első gumikat pedig 60.000km-enként kell cserélni, de a hátsó gumik élettartama normál közlekedéssel kitolható 40.000-45.000 km-re is. - - A téli gumik 3 telet bírtak ki, úgyhogy azok nagyjából 45.000km-t bírtak ki, mivel egyforma mind a 4 téli 17"-es gumi, így lehetett őket cserélgetni. - - Mostanra aggasztóan sok lett a kavicsfelverődés az autó orrán, úgyhogy szerintem a tél beállta előtt az is korrigálva lesz. - - A kipufogó végén a króm dísz mostanra félig-meddig eloxidálódott, a megjelenés érdekében érdemes lehet kicserélni, ha valakit zavar.
Ide hordtam szervizbe
Győri BMW kereskedés:Minden rendben volt addig, amíg a téli-nyári gumi cseréknél annyira meg nem húzták állandóan a csavarokat, hogy elszállt a menete biztonsági csavarnak, és már a 3.-at kellett rendelni! Hiába szóltunk, hogy ne húzzák meg annyira, mégis meghúzták. Ezek után jött az, hogy a családi Mini Cooper S-ünket is oda vittük mindig szervizelni, de egyre inkább alábbhagyott a kocsi teljesítménye, míg végül elvittük egy maszek szerelőhöz az autót, és az mutatta nekünk, hogy az olajszűrő és az olaj ami a kocsiban volt, az bizony már jó ideje nem volt cserélve, hát szóval szörnyű állapotban volt. Tett be új olajszűrőt és olajat, azóta megy az a kocsi is, mint a rakéta.Úgyhogy mióta ezek történtek a Győri BMW szervízben, azóta nem visszük oda egyik autónkat sem, le is ellenőriztük gyors mindegyik kocsit, hogy tényleg rendesen elvégezték-e a beígért munkát, de az én BMW-mel minden rendben volt.Most már 1 éve Óbudára viszem maszekokhoz a kocsit szervizelni, negyed annyiért dolgoznak, szakszerűen elvégeznek mindent, és tutira belerakják a vitt olajamat!
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Budaörsi BMW: szépen elvégezték a munkát, de valahogy azóta fél literrel többet eszik a kocsi, máig nem jöttem rá, hogy miért.Szentendrei úti BMW: mikor beletört a csavar a menetbe a kerekeknél, oda mentem segítségért. Egy idős "úr" ült bent az asztalánál, 10 percig csak pakolgatta az iratait, mire végre odaböffentet, hogy segíthet-e. Nagyon unszimpatikus alak volt, pedig látta, hogy rá várok. Aztán fél perc alatt kinyögte, hogy egy Opel kereskedésben végzik az ilyenfajta munkákat...
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 174000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Jazz | Következő autója? | 911 Turbo S Cabrio |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |