A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (2005-2011)

3 320 xdrive touring 

Az ítélet értékelése
2,7(15 db)

"M" nélkül szerethető

Szöveges ítélet

Először is szerintem aki ma M.o.-n ilyen értékű autót vesz magyar rendszámmal az vagy tudatlan, vagy nem érdekli a pénz, vagy annyira hazafi, hogy örömest tömi az állam zsebét pénzzel, bármilyen címen is kérik tőle.

A gépet német rendszámmal bérlem, az összes költséget (kötelező, casco, stb.) összeadva a bérlet teljes időtartamára annyi jön ki, mintha itthon egy összegben kifizettem volna egy szalonban. Mindez 3 évre elosztva, biztosítással, mindennel együtt. Mert ugye német rendszámmal nincs regadó, ilyen-olyan illeték, meg luxusadó, meg egyéb szarságok. Meg odakint a 3-as bimmer nem luxuscikk, nem úgy, mint itthon, szal odakint azé jóval óccsóbb.

Volt sok középkategóriás autóm (mondeo, passat, mazda6), aztán a mazda után vágytam a prémium szegmensbe, főleg, miután kipróbálhattam egy haver 3-as bimmerét. C merci nagyon prosztó volt belülről, az audi úgy ahogy van, mint márka nekem ellenszenves, maradt a 3-as.

Aztán az árlistákat böngészve legörbült a mosoly, egy kellően felszerelt 320-as kombi ára kb. 30%-kal volt több, mint ami belefért a költségvetésbe, ráadásul nekem az xdrive kellett, mert télen szinte hetente járunk síelni, és nem akartam erről lemondani. Az általam megálmodott felszereltségű gép valahol a 14 milliót kerülgette. Horror. Így maradt a német rendszámos tartósbérlet úgy, hogy az itthon 14 millióba kerülő gép kint 45 000 euróba került. Tessék számolni.

Bár az előző autóim - ugye passat, mondeo, meg az új mazda6 - centire nagyobbak voltak, a 3-as sokkal sokkal kényelmesebb. Semmi sem bántja a térdem, nincs a nyakamban a lábam (185 cm magas vagyok), egyszóval kényelmesen elférek, és mégis minden bőven kéznyújtáson belül van. Az anyagok fogása, szaga, hangja is mind mind azt sugallja, hogy fontos a kényelmem, a jó érzésem, hogy csak a vezetés élménye maradjon. A beszállás kicsit nehézkesebb, mint a fent említett járgányokba, főleg hátra, de ha egyszer már bent van az ember, akkor a 3-as messze veri őket. És gondolkodjunk csak, mi a fontosabb: hogy kényelmesen tudjak be-ki szállni, vagy hogy kényelmes legyen belül? Ugyeugye?

A csomagtartója literre bőven a kategória aljába tartozik, de praktikumra, kihasználhatóságra óriási. Az üveg külön is nyitható, ilyenkor a takaró műanyag felcsúszik, a táska egy mozdulattal be, takaró vissza, üveg le. Mindenfajta háló, üreg, ki-be hajtható kampók, 12V csatlakozás. Nem divatkombi, használható családi gép. Na persze a fagyasztóládát, meg a gardróbszekrényt nem én hozom el vele, de akinek bimmere van, nem is maga hordja haza ezeket. Ráadásul a vonóhorog a csomagtartóban lévő gomb megnyomására szépen előbújik, újabb gombnyomásra vissza. Élmény.

Végigböngésztem a totalcart, és megfontoltam az ott leírtakat. Itthonra az M futómű, meg a pereskerék felejtős, oké. Napfénytető kell a fíling miatt. Automatával kérem, mert a kézi váltóját mindenki lehúzta. Memóriás bőr sportülés a kihúzható combtámasszal, meg az állítható deréktámasszal, egyéb finomságokkal kipipálva. I-Drive kő, szeretem az egérmozit, meg kell a gps. Professional, naná, 15 gigás vinyóval a zenéimnek, usb csatlakozóval, gyerebe (ráadásul így nem kell telefon adapter, mert az usb-ről töltöm a szifonom). Bluetooth kő, teljes telefonkönyvet kb. 30 másodperc alatt szívja be, királyság. Komfort bejutás miért ne, világító kilincsek - jajjjde homasita, de akkor is kell. Parkradar előre-hátra pipa. Fűthető kormány - hőőőő, akarom! Xenon és kanyarfényszóró: had' szóljon. Hol tartok? 44 000 euro. Akkor még 1-2 apróság, és kész.

Így, hogy nincs M futómű, meg "csak" 16-os a felni, még defekttűrő gumikkal is kényelmes. Nem ahhoz képest kényelmes, hogy bmw, hanem objektíven. Nem ráz, nem ütnek fel a kerekek, de még kellően feszes, és csak halk düb-düb az úthibákon. Néha még az sem. A kormányzás, főleg kanyargós utakon felér egy orgazmussal, a négykerékhajtással félelmetesen lehet bedobálni bármilyen ívre, meg se nyikkan, csak megy. A 177 lóerő az automata váltóval is több, mint elég, alaphelyzetben is elég dinamikus, sport módban meg egyenesen félelmetes tud lenni. Pedig ez csak a sima kétliteres, mit tudhat a 330xdrive????

Az adaptív fényszóró is fincsi, nem ködlámpát gyújtogat, mint az alja nép, hanem szépen beforgatja a kívánt helyre a fénynyalábot, nyújtja, teríti, emeli sebességtől és kormányállástól függően. A kormányfűtés meg téli napokon jól jön, mert nem csak a seggem melegszik fel azonnal, hanem a kezem is. És azok az apró figyelmességek: ha télen leállok tankolni, vagy 15-20 percre valahová, "rest" gomb benyom, és szépen fújja befelé a motor maradék hőjét, nem kell fázni, ha újra elindulok.

A motor hangja alapjáraton nem szép, de csúnya csörgős dízel. Ám ha elindulok, eltűnik a csörgés, városban is kellemes, autópályán meg kifejezetten elcsendesedik minden, 170-180-nál (csak németben, persze) is halkan suhanunk, szól a zene, nirvána. Az angel-eye, meg a vaddisznó tekintet itthon nagyon erős előzési potenciállal rendelkezik.

Fogyasztás. Nincsenek csodák, finoman közlekedve vegyesbe sok várossal kb. 7-7,5 százon, az erejét kihasználva inkább 8,5. Azért ez sem rossz szerintem egy 177 lovas dízeltől...

Hogy drága-e? Igen az, de mihez képest? Egy méretre készített öltöny is kb. kétszer annyi, mint egy konfekció, de rögtön lehet érezni és látni a különbséget. Na, a bmw egy méretre szabott, nagyon elegáns, és mégis kényelmes öltöny. Drága? Igen. Tökéletes? Nem, de nincs is tökéletes autó. Megéri? Kurvára igen.

Update:
Lassan 30.000 km került bele kicsit több, mint 1 év alatt, ezalatt volt időnk megismerkedni. Továbbra is szeretem, isteni érzés beleülni nap mint nap.
Közben azért kiderült, hogy hihetetlenül nincs pakolóhely a vezető körül, a pohártartó krvára hiányzik, hogy ez is extra, ami vhogy kimaradt...
PDC (parkoló radar) krva lassan reagál, igazából csak akkor figyelek rá, ha nem tudom eldönteni, elfér-e még. Ilyenkor várok pár másodpercet, amíg utoléri magát.

Update 2:
46.000 km, volt pár garanciális gond, de ennek ellenére még mindig jobban szeretem, mint bármelyik eddigi autómat. Najó, az mx-5-ös mazda kivétel, de az kétüléses roadster, nem illik összehasonlítani egy családi kombival.
Az RFT (defektmentes) gumikat lecseréltem, ezt azonnal meg kellett volna lépnem. Mintha új futóművet raktak volna az autó alá. Nyárra bevállaltam a 17" kerekeket, ezt is sima gumival, és még mindig élvezhető még Bp-en is. Defekt ellen van javító-készlet, ha meg hosszú útra megyünk, akkor bedobom az egyik felesleges kereket (nyáron a télit, és fordítva).
Pakolhatóság, egyebek: mint említettem, télen gyakran járunk síelni, pályaszállásra, és bármekkora hó/jég, emelkedő, lejtő volt, meg sem nyikkant a gép. Hogy ez most az xdrive, vagy sem, nem tudnám eldönteni, de soha nem bizonytalankodott, csak ment, hegyre fel, völgybe le.
Két fővel még box sem kellett, 1 heti ruha + két pár léc, cipőkkel simán elfért, persze a skisack kellett hozzá. 3 felnőtt + 1 gyerek ugyanilyen időtartamra persze már boxos megoldás, de kényelmesen elfértünk, senki nem panaszkodott. Osztrák gázolajjal, 130-as tempomattal 6,8 körül evett. Automata, 4kerekes. Kell ennél jobb?

Update 3 95.000 km
Negyedik évünket kezdtük, eddig nem volt még autóm, amit ilyen sokáig szeretve(!) használtam volna. Szeretek beleülni, szeretek menni vele, és jó megérkezni. Költeni kell rá, mert drága jószág, de meghálálja. És a formája örök, az idő múlásával, főleg látva az új hármast, egyre jobban tetszik.

Hibalista

- Garancia alatt: - Olajnyomás jelző: túl sok olajat jelzett, csere. - Légzsák-visszajelző: negyedszerre sikerült megjavítani, kb. 6 látogatás alatt. Ezalatt cserélték a vezető ülés vezérlőjét, majd egy kábelt, majd vmi központi egységet, végül kormány-légzsákot. Azóta jó. - Bal-hátsó kerékcsapágy: 28.000 után elkezdett búgni a futómű. Nem hittem a fülemnek, utoljára ilyet a mondeomban hallottam, bőven 100.000 km futás után. Szervizben szinte szégyenkezve cserélték (szó nélkül, gariban, tehát nem egyedi eset lehet). - 46.000 km-nél jobb hátsó index hibát jelzett, lámpatest csere (párban), mert a 2009-es LCI 3-asok hátsó lámpája szigetelés-hibás, beázik, és tönkre megy az elektronika. Szép. - - Garancia után: - 75.000 km körül nyiszogó hang a motortérből leállításkor: ékszíj-feszítő görgők és tárcsa csere, kb. 150 eFt értékben - 90.000 km körül hátsó futóműben lengőkar csere (telibe bombáztam egy kátyút), 110 eFt

Ide hordtam szervizbe

Budapest Motors Nekem túl technokrata, semmi személyesség, és túl sokszor kellett odamennem, amíg megoldották a hibákat.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Rack Autó Budaörs Sokkal közvetlenebb hely, mint a Budapest Motors, igaz, nincs ingyen kávé, viszont rugalmasak, gyorsak, kedvesek.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 95000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Mazda 6 sportkombi dízel GTA Következő autója? passz
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 2005 (2005)

További ítéletek (131 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)