Hétköznapi élvezetek
Szöveges ítélet
Tavaly júliusban úgy alakult, hogy sikerült lecserélni a 2005-ös 320d-met egy 2007-es 330xd-re. Az autó elég jól felszerelt, minden lényegesebbnek mondható extra benne van (prof. navi, prof. audio, hátsó pdc, elsötétülő visszapillantók, xenon, ülésfűtés, automata váltó), 104 ezer km-el hoztam el (leinformált, szervizkönyves).
Bár az autó jó állapotú volt, azért akadt rajta tennivaló. Ki lett cserélve a két első teleszkóp, az anyósülés alatti szenzor és a hátsó szintező a fényszórókhoz.
Ezen kívül még amik belekerültek:
- gyári Black line hátsó lámpa
- hátsó szélvédőkre fólia
- oldalsó szélvédők körüli krómcsíkokra matt fekete fólia
- BMW sportkormány
- BMW Performance váltógomb + szoknya
- BMW Performance alu pedál + lábtartó
- M-es küszöbök
- 19”-es M359 style felnik
- gyári fekete vesék
- BMW Aerodynamik-Paket
Az autót fantasztikus élmény vezetni. Feszes futómű, fantasztikus kormányzási érzet, erős motor. Gyárilag 231 ló és 500NM, jelenleg pedig 258 ló 580 NM. A motor összehasonlíthatatlanul jobb, mint egy 20d. Nemcsak azért, mert erősebb és nyomatékosabb, hanem mert milliószor kulturáltabb a járása és a hangja, mint a négyhengeres "csodáknak". Persze azért a benzines sorhattal ez sem veszi fel a versenyt, de a dieselnek sincs oka szégyenkezni. Fogyasztása nálam 8,5 l/100km körül van, úgy, hogy 85%-ban városon kívül használom eléggé dinamikusan.
Ami nem annyira szimpatikus az autón az a súlya, ami több, mint 1700kg az xdrive és a 3 literes motor miatt. Ez a hátsókerekes 20d után eléggé fura volt, de meg lehet szokni. Még ami zavar, az az, hogy a vezető oldalon a ablakemelő kapcsolók túlzottan előre vannak tolva és gyakran a hátsó ablakot kezdem el lehúzni, ha az elsőt akarom. Aki hozzám hasonlóan magas (én 195 cm vagyok), annak nem javaslom a napfénytetőt, mert a fejtérből elég sokat elvesz. Az előző kocsimban (E90 320d) nem volt és ott bőséges volt a fejtér, de ebben már az ajánlott négy ujjnyi távolság a tetőkárpittól már csak nagyon szűkösen van meg.
Összességében ez egy nagyon szerethető autó, amit fantasztikus élmény vezetni és csak ajánlani tudom, de persze ennek is megvannak a hibái, mint mindennek, de szerintem egyik sem olyan eget verő, hogy ne lehetne vele együtt élni. Szóval ha egy a hétköznapokban is használható autót szeretnél, amivel iszonyat jókat lehet autózni, akkor ez kell neked.
Hibalista
- két első teleszkóp - anyósülés alatti szenzor - hátsó szintező a fényszórókhoz
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 104000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | E90 320d 6AT | Következő autója? | 335i vagy 135i DKG-val |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |