A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (2005-2011)

3 320d Touring (E91) N47 

Az ítélet értékelése
3,7(16 db)

Egy autó a belső sávból

Szöveges ítélet

BMW 320d Touring (E91) 2009

Évek óta vágytam egy BMW-re, végre elérkezett az idő. Tavaly nyár óta minden nap a mobile.de-n lógtam. De milyet is? Legyen hármas, ez a méret bőven elég, legtöbbször egyedül használom. 20d motor, a négyhengeres dízel pont megfelelő. Automata váltót szerettem volna, dugóban (ami errefelé az autópályán nem ritka) aranyat ér. Meg persze kombi. A formája is jobban tetszik, mint a négyajtós, meg pakolni is könnyebb. Három évesen nagyjából féláron elvihető egy-egy ilyen autó, így az évjárat legyen 2009. A xenon, parkradar meg a navigáció szintén kapott egy-egy x-et. Ne kelljen mindig vacakolni a kábellel meg cuppantgatni a szélvédőre. Az M-es kormányhoz és az állítható combtámaszos sportülésekhez ragaszkodtam, ahogy a pohártartóhoz is (igen, ez extra, és messze nincs mindegyik hármasban...). Így szűkítettem a millió találatot. Hosszas keresgélés után megnéztem az első autót, amit meg is vettem. Nem lehetett otthagyni. Újszerű állapot, 110000 km, egy tulaj, vezetett szervizkönyv. Minden extra benne volt, amit szerettem volna. Ez már az újabb, N47-es motor, gyárilag 177 lóerővel. Ebben gyári BMW-tuning után 210 lóerő és 440 Nm nyomaték van. Ez -számomra- mindenre elég. Előzni remek vele, 254 km/h a rekord. A 68 LE-s Suzukihoz képest nagy váltás. Az átlagfogyasztás 70 000 km és bő két év használat után 7,57 l/100 km. Takarékosan-normálisan vezetve 900-950 km is kijön egy tankból (60 l), nagyobb sebességnél (180-220) felmegy 8-8,5 literre.

Váltó
Az automata szépen vált. Van sportmód, ekkor magasabban tartja a fordulatot. Lejtőn használom motorféknek, más értelme nincs. "Manuális" üzemmódban lehet előre-hátra pöckölni a kart, így váltva fokozatot, de nekem elég az automata mód.

Navigáció, Média, egyebek
A kisebb monitor van a kocsiban (Navi Business), ez 2D-s navi, amivel semmi gond nincs, az aktuális útlezárásokat, építkezéseket is tudja, valamint az aktuális forgalmi helyzet (dugók) alapján kerülőt javasol (legalábbis Németországban). DVD-ről megy, nem merevlemezes, mint a Navi Professional. Hiba, hogy így az út megtervezésekor benne kell lennie a DVD-nek, utána persze mehet a zene a CD-ről, de állandóan cserélgetni...?! Ez béna megoldás. Hangoskönyvet hallgatva vagy rádiózva nincs ilyen gond. A hangoskönyv vagy mobiltelefonon lévő podcast/mp3 zene, stb. lejátszását egy "Belkin bluetooth adapter" nevű eszközzel oldottam meg, ez bluetoothon kommunikál a telefonnal, és az AUX-on viszi a jelet a kocsi hangszóróiba. A BMW bluetooth-a a telefonnal közben tökéletesen kommunikál (kimenő/bejövő hívások), csak sajnos az mp3-tartalmat nem látja, ezért ez a megoldás (felszereltségfüggő). További előnye a Belkinnek, hogy a középső könyöklő rekeszében tökéletesen elrejtőzik, semmiféle kábel nem jön ki onnan, ugyanis ott van egy szivargyújtó-csati (áramforrás), valamint az AUX-bemenet is.
A legalapabb zene van a kocsiban, szól. Összehasonlítási alapom a high end hifikkel nincsen.

Ülések, kormány
Az ülésben ezer km sem fárasztó, az oldaltámaszt pedig motorosan lehet szűkíteni/bővíteni. Itt megjegyezném, hogy aki nem szeret "mélyre" ülni, fáj a háta, kerülje a hármas BMW-t. Az autóban a szövet/bőr kombináció van, így az ajtókra, valamint az ülések nagyobb részére csak szövet jutott. A teljes bőr azért elegánsabb, bár nem rövidgatyabarát. A velúrszőnyeg sokkal szebb, mint a gumi, télen takarítani viszont nem egy álom. Az M-es kormány baromi jó. Sportosan kicsi az átmérője és jó vastag.

Futómű
A gyárilag elektromos vonóhorgos kocsik hátul 20 mm-rel lentebb ülnek, de ez nem ugyanaz, mint a sportfutómű. A 17-es gyári felni szép darab, jó kompromisszum. Sportos, de még nem ráz nagyon. Eljött a tél, szükség lett téli gumira. Maradtam a 17-es méretnél, TS810 ("defektmentes") Contit vettem rá. Sokan nem szeretik a kemény oldalfal miatt ezeket az abroncsokat, ráz is rendesen, és hangos. Az újabb gumicsere alkalmával rábeszéltek a hagyományos, nem defektmentesre, ebben az esetben be kell ruházni egy kerékjavító szettbe. A különbség tényleg egyértelmű, sokkal csendesebb a kocsi így, és nem is üt akkorát minden úthiba (Conti TS850).
2014 novemberében kaptam egy lassú defektet, mint kiderült, nem a gumi volt a ludas, hanem megrepedt a felni, 360 € bánta. Nem tudom, hogy történt.

Egyéb
A kulcs nélküli nyitás/indítás 100-ból 99-szer jól működik. a maradék egy alkalommal meg próbálkozni kell :-)
Az üvegtetőt sok hirdetésben láttam, nem igazán éreztem szükségét, hogy legyen. Kellemesen csalódtam, nagyon feldobja a fény az egyébként fekete utasteret. Ha kicsit is jó idő van, hátrahúzott napvédővel közlekedem. Hangulatos dolog! Csak ne nyikorogna állandóan.
A Lichtpaket ("fénycsomag") kicsit bazári extra, mégis jól mutatnak a világító kilincsek. Ezekkel az apróságokkal micsoda pénzt lehúznak a bajorok... Dehát igazuk van, csak megrendelik az emberek az ilyesmiket.
Jópofa a külön nyitható csomagtérajtó-üveg, ilyet Ingolstadtban és Stuttgartban nem adnak. A legtöbb esetben bőven elég csak az üveget nyitni, gyorsabb és praktikusabb is, mint az egész ajtót emelni meg lecsukni.
A parkradar sokkal értelmesebb, mint a Mercié. A monitoron látszik a kocsi felülnézetből, valamint az akadály felől lévő hangszóróból érkezik pittyegés. Amit nem értek, hogy szaggatottból miért 90 cm távolságnál lesz folyamatos sípolás? Így pont az utolsó, kritikus szakasz válik kissé bizonytalanná...
Ami még furcsa, hogy a kocsi lezárásakor (a kilincsen van egy érintőgomb), ha véletlenül nyitva maradt egy ajtó, semmilyen visszajelzést nem kapunk. Oda kell figyelni, ez van.
A Memory-csomag nekem nincsen, a tükröt kézzel hajtogatom. A BMW-nél egyébként minden tükörbehajtáskor gombot kellene nyomni, nem automatikus a folyamat. Furcsa, hogy a tolatáskor lebillenő jobb külső tükörlap, valamint az első bekapcsolt ablaktörlők esetén rükvercnél elinduló hátsó ablaktörlő, ami egy 14 éves Roverben (van a családban egy példány, ezért vagyok ilyen tájékozott a témában) alap, az itt csak a memóriás ülésekhez járna...
A kanyarkövető fényszóró kiválóan világít, az automata reflektor jól működik, szembejövőknél és előttünk haladóknál egyaránt időben reagál. Az esőérzékelő szintén rendben van. Minden kötelező szerviz előre tervezhető, a menüben kiírja a kocsi, mit mennyi idő/km múlva kell kicserélni, átvizsgálni. A hátsó üléseken magas emberek nem fogják magukat jól érezni, kiváltképp, ha középen is ül valaki, ugyanis a kardánalagút elég széles. A csomagtér nekem elég. Igazán jól pakolható, meg van benne rögzítőfül, háló, ami csak szükséges. Akinek nagyobb helyre van szüksége, ott az ötös vagy a Passat/Mondeo, ezekkel a 3-as csomagtér terén nem versenyezhet.

Ami elromlott
15000 km elteltével (ekkor volt a kocsiban 125.000 km) elkezdett csörögni a motor, eleinte csak indításkor, főleg esőben, nedves időben, később ez a tipikus ékszíjas hang alapjáraton állandóvá vált. Az egyik BMW-szervizben az ékszíjcserénél nem jutottak tovább, azt mondták, jó így, ahogy van, használjam és kész. Máshol a klímakompresszorra gyanakodtak (vagy 800 € az ára!), végül kiderült, hogy a rezgéscsillapító az ok. Azóta jó, semmi csörgés. Más baj soha nem volt vele.

2014 november: A lassú defekt oka a jobb első keréken egy hajszálrepedés a felnin. 360 € bánta.

2015 november:
A bal hátsó helyzetjelző LED megadta magát, kb. 40 000 Ft bánta. Ezen kívül semmi extra, csak megy és megy, túl a közös 100 000 km-en.

Ítélet
Tökéletes autó, minden kilométer öröm, mindenkinek csak ajánlani tudom! Főleg, ha ismer valaki egy szervizt, ahol TÉNYLEG értenek az autókhoz (ilyennel még én nem találkoztam, de hátha!).

Hibalista

- Alkatrész Költség (€) KM Dátum - - Felnilakkozás 140€// 115000 01.11.2012 - Téligumi 225/45R17 Continental Run flat 2x 460€// 115284 30.10.2012 - Féktárcsa és betét hátul 550€// 126643 28.03.2013 - Nyárigumi Conti 225/45R17, Navi 2013 frissítés, - ékszíj, olaj, klímatisztítás 1128€/ 133967 26.06.2013 - Fékbetét elöl 170€// 147000 09.11.2013 - Téli gumi 2x 225/45R17 759€// 151000 05.12.2013 - Ékszíj, görgők, feszítők 450€// 151000 05.12.2013 - Rezgéscsillapító 445€// 157518 12.02.2014 - Olajcsere, légszűrő, klímatiszt. 264€// 160475 03.04.2014 - Felnilakkozás 180€// 160475 03.04.2014 - 8JX17 ET34 BMW Alufelni 1x 360€// 179500 12.11.2014 - Féktárcsa és betét hátul, Check-szerviz 665€// 180343 25.11.2014 - Olajcsere 307€// 187000 09.03.2015 - Lengéscsillapító csere elöl 200€// 191000 02.04.2015 - Flexibilis cső csere 100€// 191000 02.04.2015 - Fékfolyadék, bal h. helyzetjelző LED 285€// 210000 25.09.2015 - Olajcsere+szűrő, üzemanyag- és klímaszűrő 485€// 216000 21.11.2015 - Nyári gumi ContiSportContact5 * SSR 540€// 231000 31.03.2016 - Olajcsere, mikrofilter, első féktárcsa és -betét, hátsó fékbetét, csomagtartó teleszkóp 1380€// 243000 13.06.2016 - - Egyéb - - Kerékcsere és tárolás 2x 50/év - Ablaktörlő lapátok 39/év - - Biztosítás - - Műszaki (HU, AU) 120 09/2012 - Műszaki (HU, AU) 160 09/2014 - - Gépjárműadó 2013 250 2013 - Gépjárműadó 2014 250 2014 - - Biztosítás 2012 (bónusz 5) 228 2012 - Biztosítás 2013 (bónusz 6) 778 2013 - Biztosítás 2014 (bónusz 7) 814 2014 - Biztosítás 2015 (bónusz 8) 796 2015 - (kötelező és teljes körű casco) - - Statisztika - 13.06.2016 - - Megtett km: 130060 km - Elfogyasztott gázolaj: 9253 l - Átlagfogyasztás: 7,114 l/100 km

Ide hordtam szervizbe

BMW ahg - Oberjettingen, Baden-Württemberghttp://www.ahg-mobile.de/BMW/standorte/Jettingen,26.htmGyorsak, udvariasak. Csak nem mindig állnak a helyzet magaslatán. Nem bírtak rájönni, mitől csörög a motor, azt mondták, ez ilyen, és nem tudják javítani. No comment.BMW Netuschil - Böblingen, Baden-Württemberghttp://www.netuschil.de/Csilivili szalon, olykor udvarias kiszolgálás, olykor minősíthetetlen, néha akkor is kicserélnék az eü-dobozt, ha az csak fél éves. A biztonsági övről meg azt állítják, hogy rossz, holott a középső övet csak a neki való csatba lehet csatolni, de ez szerintem a legtöbb autón így van... Ezt egy szerelőnek illene tudnia. Hab a tortán, hogy a kölcsönautóval megtett kilométereket olykor hárommal szorozzák.De itt legalább rájöttek, hogy a csörgés a rezgéscsillapító miatt van.

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

VW-Audi szerviz, Debrecen, Hun utcaLengéscsillapító csere, minden rendben volt.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 112000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 105000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift 1.3 GL '93 Következő autója? 530d Touring
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 2005 (2005)

További ítéletek (131 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)