A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (2005-2011)

3 330xD 

Az ítélet értékelése
3,5(17 db)

BMW 330xD - A mindenre képes ribanc :)

Szöveges ítélet

Az autót 2014. szeptemberében vásároltam meg, mivel az előző, gyönyörű, kifogástalan állapotban lévő, ritka felszereltségű C-Max-omat totálkárossá törték. Az Ford C-Max után mindenképpen BMW-t akartam, de nem ilyen áron.

530d-t vagy 535d-t akartam, mindenképpen dízelt, mivel sokat autózok. Egyszercsak rápillantottam a 3-as sorozatra, és akkor azt hiszem harmadik, vagy negyedik találat volt a megvásárolt, akkor 216.000 km-es BMW 330xD (automata). Márkakereskedés árulta, jó kapcsolatba is voltunk már velük, így felhívtam az értékesítőt, hogy mit tud az autóról. Elmondta, hogy az autót tőlük vették, mindig ők szervizelték, minden számla meg van, nagyon ajánlja a sok kilométer ellenére. Én mondtam neki, hogy a km nem érdekel, autót akarok venni, nem km-t. Elmentem, megnéztem: patika állapotban volt, nagyon szép volt kívül-belül. A kereskedő elmondta, hogy az előző tulaj 206.000 km-nél több mint másfél milliót költött rá, mivel megállt az olajszivattyú: dugók, hajtókar, hengerfej, blokk kivételével gyakorlatilag minden gyári újra lett kicserélve. Szóval a motor teljesen új volt (mindenről számla, eredeti BMW alkatrész).

Próbakör, másnap még egy próbakör, harmadnap fizetés, megvettem. És azóta szerelem.

Amikor az autót elhoztam a kereskedésből, 216.000 km volt benne, a motorra fél év BMW garancia. 220.000 km-bél lecseréltettem az olajat, és az összes szűrőt, valamint a váltóolajat, váltószűrőt, és pluszba még a diffiolajat is, ez szakszervizben 248.000 forint volt.

Az autón az olajcserét (olajszűrő, 5w30 bmw olaj, levegőszűrő, pollenszűrő, olajszűrő, gázolajszűrő) magam csinálom, 10.000 km-ként dobok le mindent. Egy olajcsere kb. 60.000 forintba kerül (kedvezménnyel).

A használat közben derült ki, hogy a jobb első fényszóró magassága nem állítható, mivel az állítócsavarkája eltörött, így bontottan kerített nekem a bmw szerviz egyet, 136.000 forint volt.

Az autón cserélve volt még 2 db kerékcsapágy, hátsó lengőkarok, első lengőkar szilentek, első fékbetétek. Ezeket mindent szervizben végeztettem el, magas volt a költség, de ezzel kalkuláltam. Nem lepődtem meg rajta, hogy ezeket cserélni kellett, mivel ezek, mint bármelyik más autónál, a használatból kopnak el.

A következő nyári szezonra négy új nyári gumit kell venni, 250.000 forint körül lesz (18"-os), a téli szett 200.000 forint volt (17"-os).

A vásárlás óta az autóra a téli gumikat leszámítva kb. 500.000 forint lett költve, de ebben semmilyen plusz kiadás nem volt, olajcserék, és az említett szervizek.

Havonta 3.000-8.000 km-t (munkától függően) megyek vele, leginkább autópálya és főút, lakott területen nagyon keveset.

A nyári 18"-os kerekek (elől 225/40, hátul 255/35) rossz úton kényelmetlenné teszik az utazást, de ezzel szintén számoltam, óvatosan megyek vele, vigyázok, vagy inkább nem megyek a rossz útra rá, inkább kerülök. :)

Az autóban jelenleg 262.300 km van benne, gyönyörűen jár, motortér nagyon tiszta, semmi olajfolyás, a futómű nem kótog, nem zörög. Mondjuk az autóra nagyon odafigyelek, 10.000 km-nél többet tényleg nem megyek az olajjal, rendszeresen takarítom kívül-belül, odafigyelek rá. 270.000 km-nél ellenőriztetni fogom az olajnyomást, hogy az olajszivattyú rendesen szállítja-e az olajat, 280.000-nál pedig megint lecseréltetem a váltóolaja a diffiolajjal együtt.

Az autóval teljesen elégedett vagyok, igaz, hogy a szervizelési költségek magasak, ezzel számolni kell.

Hibalista

- - 2 db kerékcsapágy (14.533 ft/db) - - első lengőkar szilentek (11.666 ft/db) - - 2 hátsó lengőkarok (39.920 ft/db) - - hajtásszíj, hozzá tartozó görgők, vízszivattyú - - a szívósort kellett kitisztítani, mivel le volt kokszolódva

Ide hordtam szervizbe

BMW Magisz Debrecen.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Saját magam csinálom az olajcseréket (összes szűrővel) :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2009
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 216000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 46000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Focus C-Max Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 2005 (2005)

További ítéletek (131 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)