A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (2005-2011)

3 320d 

Az ítélet értékelése
3,4(17 db)

A kétarcú / Sebes-féreg

Szöveges ítélet

"A" ilyet is tud...

Az autót Premium Selection-nel vettük, 8200 km volt benne. Németországban BMW szolgálati autó volt. Az extralista nem volt túlságosan bő (ködlámpa, tolatóradar, xenon, ülésfűtés, koromszűrő, napfénytető), dehát a motor a lényeg, ugye. :) Eredetileg a kocsi Győrben volt, felmentem, megnéztem, tetszett. Semmi külsérelmi nyom nem látszott rajta, simán letagadhatta volna azt a 8000 km-et. Az autót felvitték a Wallis Pesthez, ahol kb. 2-3 hét papírmunka, biztosítási fax elhagyás, meg egy csomó szerencsétlenkedés után végül átvehettük. Nem nagyon szeretném szídni a Wallist, de pl. ha 10-re hívnak átvételre, akkor miért délután 3-kor tudjuk átvenni kocsit? Ja, és hogyan lehetnek olyan ügyesek, hogy a nyári kerékre rakják a lemezfelnit, a télire meg a könnyűfém felnit? :) Mindegy...
Térjünk inkább vissza a kocsira!
Kívülről nagyon tetszett, már az elejétől, kivéve a hátsó lámpák.. Viszont nem kell hozzá sok idő, hamar meg lehet szokni. Ha pedig látod egyszer éjszaka őket, akkor már egyenesen tetszeni fog! A hátsó helyzetjelző fényei éjszaka az előző 3-as BMW-hez hasonló alakot ad! Komolyan!
2000-es fordulattól rendelkezésre áll a 340 Nm. Ezt kb. úgy lehet megélni, hogy nyomod a gázt..... nyomod.... Aztán egyszercsak a veséd az ülésben. Ebből kiderül, hogy azért van a turbólyuk, de egyáltalán nem vészes! Ismerősöm Volvóján ennél kb. 2X ennyi a lyuk. Az még az érdekes egy kicsit, hogy milyen nehéz 70 km/h-ról előzni! Hogyha 3-ban vagy, akkor még az előzés közben fel kell váltani, mert elfogy a 3-as. Ha viszont 4-esben állsz neki előzni, akkor a fordulat kb. 1700 körül van, ott meg még nem húz annyira... A menetstabilizátor félelmetesen profi! Ha menne le az autó feneke az ívről, akár olyan erővel vissza tudja rántani, mintha egy szikla ütötte volna meg a kocsit oldalról. Persze menetstabilizátor nélkül is lehet tökéletesen uralni a kocsit. 50:50 súlyelosztás, ugye :) A fogyasztása is kiváló: 7 liter, és ebben már benne van egy jó adag állatkodás, 120-as utazótempó városon kívül :) Prémium Diesel-lel még 6.7-re is lemegy ugyanilyen használattal. A váltó nagyon profi! Vezettem már néhány autót, de ilyen váltóval még sohasem találkoztam! Olyan pontos, hogy legelőször úgy éreztem, mintha egy tál zselében egy fakanalat húzkodnék. Egyszerűen hihetetlenül jó! A kormány érdekes egy kicsit: nem túl egyszerú kormányozni hátsó kerék meghajtásos létére. A régi Avensisemet is egyszerűbb volt. Egyáltalán nem probléma, csak egy kicsit furcsa volt az elején. Természetesen, tökéletesen lehet érezni a kormányon, az út egyenetlenségeit, hisz BMW :)
Az ülések oldaltartása nagyon jó, a legvadabb kanyarban is úgy tart, mintha oda lennék betonozva! A fejtér, és a lábtér nagyon jó, hátul a fejtér elég patentos. A hátsó ajtók eléggé kicsik. Még jó, hogy nekem a vezető hely fenn van tartva :))
Kicsit fapadosnak tűnik ezzel a felszereltséggel az autó, pedig Premium Selection nélkül kb. 9.700.000-körül lenne. Nincsen benne például kormányról vezérelhető rádió, sőt, még övmagasságállítás se!
Ja, és a beépített BMW Business Hifi egy szörnyűség! Komolyzenét, vagy akármit, amiben nincsen basszus, azt egész tűrhetően lejátsza, de valami vérpezsdítő zenénél már haldoklik. Elvittem egy Fusion Hifi szalonba, ahol a csávó majdnem összeesett a röhögéstől, amikor meglátta ezeket a "hangszórókat". Azt mondta, hogy az előző 3-asban is jobbak voltak...
Érdekes, hogy nincsen az autónak szervízperiódusa, hanem érzékeli a kocsi a használtságot, figyeli az alkatrészek elhasználódását, és aszerint szól, hogy mikor kell szervízbe vinni. Ez jól hangzik, csak az a probléma, hogy 30.000 km-nél kért egy szervízt (olaj+szűrő csere), utánna a következő szervíz már csak 9000-km....

"B" Sajnos ilyet is...

Az anyósülés súlyérzékelő már akkor rossz volt, amikor eladták az autót. Ennyit a BMW sok pontos minőségellenőrzéséről. Az elején nem voltak vele különösebb gondok, de aztán jöttek elő a problémák. Az első gondom az egy defekt után volt. Defekttűrő a gumiabroncs, szépen jelezte is a defektet. Megszereltettem a gumit (egy szép szál szöget operáltak ki belőle), de még mindig jelezte a defektet. Mindezt a km óra, és a fordulatszám közötti kijelzőn egy nagy piros piktogramm formájában, ami nem picit zavaró.
Gondoltam, hogy valahogyan resetelni kellene az érzékelőt, ki is nyitottam a használatit. Ebben természetesen nem volt benne, hogy ebben a gagyi felszereltségben ezt hogyan lehet megtenni, csak az iDrive-os cuccról szólt a fáma. Felhívtuk a szervízt, nem tudták (!) megmondani. Elvittem egy helyi BMW szakihoz, ő se jött rá. Végülis a szakitól kaptam egy Siófoki címet, valami BMW császár emberkét, aki tényleg nagyon profi. Szóval 100 km-es kiruccanás... Annyi volt az egész, hogy hosszan kellett volna nyomni a menüléptető gombot... 100 km haza.
A légkondi elhalálozása a kedvenc sztoriaim egyike az autós haverok között. Az egész úgy kezdődött, hogy egy szép meleg tavaszi napon be szerettem volna kapcsolni. Nem működött. Telefon a Rack autónak, megvan az időpont, menjünk! Bevitték a szervízbe, majd 1-2 óra elteltével kihozzák, hogy nem tudják megcsinálni (!!!), mert nincsen felszerelésük a gáz feltöltéséhez. Javaslat: menjünk egy Fehérvár másik végébe, tudnak ott egy jó légkondist, csináltassuk meg, kérjünk számlát, és a szervíz kifizeti nekünk, mert garanciális az autó. Ezután, megbeszéltük, hogy jól van gyerekek, sziasztok. Innentől a Wallishoz jártunk az autóval.
A Wallisnál megcsinálták a szervízt, abban az évben nem is volt vele több baj. Következő évben megint elhalálozott a légkondi, irány a Wallis! Kb. 4 órát hülyéskedtek vele, mire sikerült feltölteniük gázzal, hazafelé úton ki is derült, hogy mi tartott eddig... Jó öreg Wallisék nem tudtak rájönni, hogy hogyan szökik el a gáz a rendszerből, és a hibát keresték, erről persze nem szóltak. Végülis feladták a keresést, és inkább megtöltötték, és elengedtek. Pesten még tökéletes volt a légkondi, de mire leértünk az M7-esről már ömlött rólunk a víz. Kb 1 óra alatt elengedte a gázt. Végülis nem csaptuk ki a hepajt, így is mentünk 250 km-et a semmiért. Végülis Veszprémben egy öreg légkondi szaki rájött a hibára: A Wallis ELFELEJTETTE visszacsavarozni az egyis csövet. 5000-ért megcsinálta, azóta is megy a légkondi.
A következő érdekes dolog az autóval a helyzetjelző izzók kontakthibája. Legelőször csak a bal-első, aztán a jobb-első is elkezdte, hogy indításnál elfelejt bekapcsolni. Ezt jelzi is a fedélzeti számítógép. Legelőször beparáztam egy kicsit, de aztán menet közben helyrerázódott, úgyhogy kiderült hogy csak kontakthiba. Ezt felfedezvén, amikor jelezte, hogy nem ég, előrementem, és kicsit megpaskoltam a fényszórót, azonnal égett is. Ez egészen addig ment, amíg egyszer tényleg ki nem égett a bal-első. Megpaskolom... semmi, megütögetem... semmi. Egyszer csak reccs. Sikeresen megrepesztettem a fényszóróbúrát. Wallist kérdezzünk, hogy mennyi... 180.000.... Hmm, most inkább nem, majd válság után..
A legújjabb okossága a kocsinak egy hibás tanktömítés. Legelőször a gumis fedezte fel, amikor felrakta a téli gumikat. Nedves volt a kocsi alja a gázolajtól. Ezután mentünk is a jó öreg Wallishoz, ahol elfelejtettem mondani a problémát, de felfedezték maguktól. A munkafelvevő srác megnyugtatott, hogy csak egy pár ezer forintos tömítés, és olyan lesz mint újkorában. Tényleg nem volt drága, de azóta nem nedves az alja a gázolajtól, hanem folyik (!!!) ki belőle... Az érdekesség az, hogy csak akkor, ha tele van a tank, úgyhogy azóta nem tankolom tele.
A szervízköltségek elég brutálisak. 100e alatt nem lehet megúszni egy szervízt. Egy olaj+szűrő csere cirka 35.000....

Hibalista

- - Anyósülés szúlyérzékelő
- - Légkondi (3X)
- - Tank tömítés
- - Helyzetjelző izzó kontakthibás
- - Az egyik motorháztető rögzítő rossz
- - Kivégezte a GPS nyomkövetőt egy kis túlárammal

Ide hordtam szervizbe

Rack Autó, Székesfehérvár

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Wallis Pest

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 8200
Megbízhatóság (3) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Avensis 1.6 VVT-i Következő autója? Szerintem német
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 2005 (2005)

További ítéletek (131 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)