A kétarcú / Sebes-féreg
Szöveges ítélet
"A" ilyet is tud...
Az autót Premium Selection-nel vettük, 8200 km volt benne. Németországban BMW szolgálati autó volt. Az extralista nem volt túlságosan bő (ködlámpa, tolatóradar, xenon, ülésfűtés, koromszűrő, napfénytető), dehát a motor a lényeg, ugye. :) Eredetileg a kocsi Győrben volt, felmentem, megnéztem, tetszett. Semmi külsérelmi nyom nem látszott rajta, simán letagadhatta volna azt a 8000 km-et. Az autót felvitték a Wallis Pesthez, ahol kb. 2-3 hét papírmunka, biztosítási fax elhagyás, meg egy csomó szerencsétlenkedés után végül átvehettük. Nem nagyon szeretném szídni a Wallist, de pl. ha 10-re hívnak átvételre, akkor miért délután 3-kor tudjuk átvenni kocsit? Ja, és hogyan lehetnek olyan ügyesek, hogy a nyári kerékre rakják a lemezfelnit, a télire meg a könnyűfém felnit? :) Mindegy...
Térjünk inkább vissza a kocsira!
Kívülről nagyon tetszett, már az elejétől, kivéve a hátsó lámpák.. Viszont nem kell hozzá sok idő, hamar meg lehet szokni. Ha pedig látod egyszer éjszaka őket, akkor már egyenesen tetszeni fog! A hátsó helyzetjelző fényei éjszaka az előző 3-as BMW-hez hasonló alakot ad! Komolyan!
2000-es fordulattól rendelkezésre áll a 340 Nm. Ezt kb. úgy lehet megélni, hogy nyomod a gázt..... nyomod.... Aztán egyszercsak a veséd az ülésben. Ebből kiderül, hogy azért van a turbólyuk, de egyáltalán nem vészes! Ismerősöm Volvóján ennél kb. 2X ennyi a lyuk. Az még az érdekes egy kicsit, hogy milyen nehéz 70 km/h-ról előzni! Hogyha 3-ban vagy, akkor még az előzés közben fel kell váltani, mert elfogy a 3-as. Ha viszont 4-esben állsz neki előzni, akkor a fordulat kb. 1700 körül van, ott meg még nem húz annyira... A menetstabilizátor félelmetesen profi! Ha menne le az autó feneke az ívről, akár olyan erővel vissza tudja rántani, mintha egy szikla ütötte volna meg a kocsit oldalról. Persze menetstabilizátor nélkül is lehet tökéletesen uralni a kocsit. 50:50 súlyelosztás, ugye :) A fogyasztása is kiváló: 7 liter, és ebben már benne van egy jó adag állatkodás, 120-as utazótempó városon kívül :) Prémium Diesel-lel még 6.7-re is lemegy ugyanilyen használattal. A váltó nagyon profi! Vezettem már néhány autót, de ilyen váltóval még sohasem találkoztam! Olyan pontos, hogy legelőször úgy éreztem, mintha egy tál zselében egy fakanalat húzkodnék. Egyszerűen hihetetlenül jó! A kormány érdekes egy kicsit: nem túl egyszerú kormányozni hátsó kerék meghajtásos létére. A régi Avensisemet is egyszerűbb volt. Egyáltalán nem probléma, csak egy kicsit furcsa volt az elején. Természetesen, tökéletesen lehet érezni a kormányon, az út egyenetlenségeit, hisz BMW :)
Az ülések oldaltartása nagyon jó, a legvadabb kanyarban is úgy tart, mintha oda lennék betonozva! A fejtér, és a lábtér nagyon jó, hátul a fejtér elég patentos. A hátsó ajtók eléggé kicsik. Még jó, hogy nekem a vezető hely fenn van tartva :))
Kicsit fapadosnak tűnik ezzel a felszereltséggel az autó, pedig Premium Selection nélkül kb. 9.700.000-körül lenne. Nincsen benne például kormányról vezérelhető rádió, sőt, még övmagasságállítás se!
Ja, és a beépített BMW Business Hifi egy szörnyűség! Komolyzenét, vagy akármit, amiben nincsen basszus, azt egész tűrhetően lejátsza, de valami vérpezsdítő zenénél már haldoklik. Elvittem egy Fusion Hifi szalonba, ahol a csávó majdnem összeesett a röhögéstől, amikor meglátta ezeket a "hangszórókat". Azt mondta, hogy az előző 3-asban is jobbak voltak...
Érdekes, hogy nincsen az autónak szervízperiódusa, hanem érzékeli a kocsi a használtságot, figyeli az alkatrészek elhasználódását, és aszerint szól, hogy mikor kell szervízbe vinni. Ez jól hangzik, csak az a probléma, hogy 30.000 km-nél kért egy szervízt (olaj+szűrő csere), utánna a következő szervíz már csak 9000-km....
"B" Sajnos ilyet is...
Az anyósülés súlyérzékelő már akkor rossz volt, amikor eladták az autót. Ennyit a BMW sok pontos minőségellenőrzéséről. Az elején nem voltak vele különösebb gondok, de aztán jöttek elő a problémák. Az első gondom az egy defekt után volt. Defekttűrő a gumiabroncs, szépen jelezte is a defektet. Megszereltettem a gumit (egy szép szál szöget operáltak ki belőle), de még mindig jelezte a defektet. Mindezt a km óra, és a fordulatszám közötti kijelzőn egy nagy piros piktogramm formájában, ami nem picit zavaró.
Gondoltam, hogy valahogyan resetelni kellene az érzékelőt, ki is nyitottam a használatit. Ebben természetesen nem volt benne, hogy ebben a gagyi felszereltségben ezt hogyan lehet megtenni, csak az iDrive-os cuccról szólt a fáma. Felhívtuk a szervízt, nem tudták (!) megmondani. Elvittem egy helyi BMW szakihoz, ő se jött rá. Végülis a szakitól kaptam egy Siófoki címet, valami BMW császár emberkét, aki tényleg nagyon profi. Szóval 100 km-es kiruccanás... Annyi volt az egész, hogy hosszan kellett volna nyomni a menüléptető gombot... 100 km haza.
A légkondi elhalálozása a kedvenc sztoriaim egyike az autós haverok között. Az egész úgy kezdődött, hogy egy szép meleg tavaszi napon be szerettem volna kapcsolni. Nem működött. Telefon a Rack autónak, megvan az időpont, menjünk! Bevitték a szervízbe, majd 1-2 óra elteltével kihozzák, hogy nem tudják megcsinálni (!!!), mert nincsen felszerelésük a gáz feltöltéséhez. Javaslat: menjünk egy Fehérvár másik végébe, tudnak ott egy jó légkondist, csináltassuk meg, kérjünk számlát, és a szervíz kifizeti nekünk, mert garanciális az autó. Ezután, megbeszéltük, hogy jól van gyerekek, sziasztok. Innentől a Wallishoz jártunk az autóval.
A Wallisnál megcsinálták a szervízt, abban az évben nem is volt vele több baj. Következő évben megint elhalálozott a légkondi, irány a Wallis! Kb. 4 órát hülyéskedtek vele, mire sikerült feltölteniük gázzal, hazafelé úton ki is derült, hogy mi tartott eddig... Jó öreg Wallisék nem tudtak rájönni, hogy hogyan szökik el a gáz a rendszerből, és a hibát keresték, erről persze nem szóltak. Végülis feladták a keresést, és inkább megtöltötték, és elengedtek. Pesten még tökéletes volt a légkondi, de mire leértünk az M7-esről már ömlött rólunk a víz. Kb 1 óra alatt elengedte a gázt. Végülis nem csaptuk ki a hepajt, így is mentünk 250 km-et a semmiért. Végülis Veszprémben egy öreg légkondi szaki rájött a hibára: A Wallis ELFELEJTETTE visszacsavarozni az egyis csövet. 5000-ért megcsinálta, azóta is megy a légkondi.
A következő érdekes dolog az autóval a helyzetjelző izzók kontakthibája. Legelőször csak a bal-első, aztán a jobb-első is elkezdte, hogy indításnál elfelejt bekapcsolni. Ezt jelzi is a fedélzeti számítógép. Legelőször beparáztam egy kicsit, de aztán menet közben helyrerázódott, úgyhogy kiderült hogy csak kontakthiba. Ezt felfedezvén, amikor jelezte, hogy nem ég, előrementem, és kicsit megpaskoltam a fényszórót, azonnal égett is. Ez egészen addig ment, amíg egyszer tényleg ki nem égett a bal-első. Megpaskolom... semmi, megütögetem... semmi. Egyszer csak reccs. Sikeresen megrepesztettem a fényszóróbúrát. Wallist kérdezzünk, hogy mennyi... 180.000.... Hmm, most inkább nem, majd válság után..
A legújjabb okossága a kocsinak egy hibás tanktömítés. Legelőször a gumis fedezte fel, amikor felrakta a téli gumikat. Nedves volt a kocsi alja a gázolajtól. Ezután mentünk is a jó öreg Wallishoz, ahol elfelejtettem mondani a problémát, de felfedezték maguktól. A munkafelvevő srác megnyugtatott, hogy csak egy pár ezer forintos tömítés, és olyan lesz mint újkorában. Tényleg nem volt drága, de azóta nem nedves az alja a gázolajtól, hanem folyik (!!!) ki belőle... Az érdekesség az, hogy csak akkor, ha tele van a tank, úgyhogy azóta nem tankolom tele.
A szervízköltségek elég brutálisak. 100e alatt nem lehet megúszni egy szervízt. Egy olaj+szűrő csere cirka 35.000....
Hibalista
- - Anyósülés szúlyérzékelő
- - Légkondi (3X)
- - Tank tömítés
- - Helyzetjelző izzó kontakthibás
- - Az egyik motorháztető rögzítő rossz
- - Kivégezte a GPS nyomkövetőt egy kis túlárammal
Ide hordtam szervizbe
Rack Autó, Székesfehérvár
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Wallis Pest
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 8200 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Avensis 1.6 VVT-i | Következő autója? | Szerintem német |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.1/10) |