A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (2005-2011)

3 318i 

Az ítélet értékelése
4,0(17 db)

„Disz iz dö biginig of ö bjutiful frendship!”

Szöveges ítélet

Talán néhány szót a választásról:
a Merci Sportcoupe (legényautó) után valami 4 ajtósat akartam, ami továbbra is Coupe karakterű, de mégsem fáj annyira az ára, mint egy 0km-es Mercedes CLS-nek. Versenyben volt még a Lexus IS250/220D is, de miután lelkesen visszajöttem a stuttgarti Lexus szalonból, és elolvastam a Népítélet vonatkozó leírásait, akkor az orcámra fagyott a mosoly, és kivert a víz: ha csak a fele is igaz annak, amit az IS250-ről/IS220D-ről itt írnak, akkor messze el kell kerülni a Lexust. Nem tudom, hogy igazak-e azok az ítéletek, de oly sok ember csak nem tévedhet, bár lehet, hogy a reálszisztémás Lexus szalon negatív megítélése is közrejátszik. A Passat CC is egy érdekes alternatíva lehet, de valahogy engem nem hatott meg, így a 3-as mellett döntöttem.

Mivel a vételárban nem nagyon akartam 40.000 Euró fölé menni (listaár 42.500 Euró –ebből 14.500 Euró extra felszereltség, kialkudott vételár: 37.500 Euró), ezért kompromisszumot kellett kötnöm: vagy egy 6 hengeres autó szerényebb felszereltséggel, vagy egy 4 hengeres szuper felszereltséggel. Végül az utóbbi variáció mellett döntöttem. Így van bőrülés, nagy Navi, 17 colos kerekek, sportfutómű, sportülés, fabetét, komfort csomag, Xenon, parkolóradar, stb, és egy csupán 144 lovas motor. Ezzel a motorral a kocsi nem éppen egy erőgép, de a fogyasztása kárpótól cserébe: autópályán tartós 160-180-as tempónál 8 literes átlagot számol 100km-re, nyugisabb 120-130-as tempónál 6.1-6.2 litert. Stuttgartba elgurulva némi városi ciklussal legutóbb éppen 5,7 litert jelzett a computer, de tiszta városi ciklusban 7-8 litert fogyaszt. Szerintem egy benzinestől ez OK, 5 liter alá még semmilyen körülmények között sem sikerült mennem, bár a katalógus 4,8 litert említ városon kívülre. Persze ez laboratóriumi adat klíma nélkül, kisebb kerekekkel és fékpadon mérve, szóval csak elméletben létezik. A kocsi a maga 3000km-ével még bejáratós, remélem, hogy a fogyasztás csökkeni, a teljesítmény meg esetleg javulni fog, de sokat nem szabad várni a 144 lóerős változattól, egy 6 hengeres, vagy egy nagy nyomatékú dízel ad igazi vezetési élményt.

A Start-Stop funkció elvileg 4mp-es állás után már hasznos, bár nem tudom, hogy a motort mennyire veszi igénybe az állandó ki- bekapcsolás. Ha a kuplungot nyomja az ember, akkor nem áll le a motor, de akkor meg a kuplungtárcsa kopik, szóval ez még nem teljesen világos. A gyáriak állítólag minden terhelést és kopást teszteltek, de hallottunk már visszahívási akcióról is ugye... Biztos ami biztos, az egész funkció egy gombnyomással kiiktatható.

Mindenkinek tudom ajánlani a 3-as limuzint, aki egy prémium kategóriás, nem túl hivalkodó, kiválló arányokkal rendelkező, sportos, „kicccsaládi” autóra vágyik.
Aki olyan hülye mint én, és minden ész érv ellenére új autót akar venni, annak érdemes rendelni a nem is olyan drága sportülést és sportfutóművet. A világos belső közel sem annyira érzékeny, mint egy sötét belső (a Merci sötét volt), persze nem szaros csizmában kell beszállni, és legalább hetente egyszer érdemes 2-3 órát az ápolásra rászánni. Na jó, legyen csak 2, speciel én hetente háromszor mosom... A nagy Navi nagyon kellemes, mert jó helyen van, mert nem kell állandóan felcuppantani a szélvédőre, mert nem lógnak mindenféle szarok belőle, mert egész Európa benne van a memóriában és így nem kell lemondani a CD hallgatásáról stb., de a 3000 Euró felárat nem éri meg.

Arról még, hogy miért új autó:
Ma már egy fél éves, egy éves autó (ha rendben karbantartott) úgy néz ki mint egy új és kb.: 30%-al olcsóbb, tehát józan ésszel nem nagyon éri meg új autót venni. Számomra azonban extrém fontos, hogy az autó színe, kárpítja, felszereltsége pont olyan legyen, mint amilyet én szeretnék. Nekem az autó az egyetlen luxusom, hobbim, ezért képes vagyok irreális összegeket is áldozni rá, bár tudom, hogy a létező legrosszabb befektetés. No de mint tudjuk, van aki elissza, van aki elkártyázza, van aki elkurvázza, hát nekem meg ezt a perverziót osztotta ki a sors…


Bejegyzés: 2009.07.05

Az első Stuttgart-Miskolc-Stuttgart úton (2300km) odafelé az angol-magyar tiszteletére 6,3 ra hozta a fogyasztást, visszafelé 200kg extra súllyal (autósújság gyűjtemény) megpakolva döntetlen lett, 6,6 liter. A tempo 120-130 km/h volt, de néha beleszaladtunk a 200-ba is.
Ennek köszönhetően a teljes eddigi útra vetített átlag fogyasztás lement 7,3-ra, ebben van bőven városi forgalom is, meg „elugrok a bótba kenyéréééé” is.

A már korábban is említett „Stuttgartba gurulás” rekordja is megdőlt, az új eredmény 4,3 liter lett (benzines az ótó), és a maga 6.000 km-ével még mindig eléggé bejáratós a kocsi. Talán 10.000 km után sikerül a lélektani 4 liter alá is menni.
Nem is az itt a lényeg, hogy egyes, teljesen érdektelen szakaszokon mennyit fogyaszt az autó, hanem sokkal inkább az, hogy ez a 2000-es, 144 lóerős benzinmotor rettentő takarékos. Itt valamit nagyon eltalált a BMW.

A sportülések hosszú távon is kényelmesek (1200km), de aki teheti, az rendelje hosszá a deréktámaszt is, én sajnos nem rendeltem. Rövidebb távon nem hiányzik, de 600-700km után azért jól jönne.
A légkondi szerintem kicsit gyengécske, 16 fokra beállítva sem fújja azt a kellemesen hideg levegőt, lehet, hogy megér egy rákérdezést a szerviznél, a Merci Sportcoupe ebben jobb volt.


Bejegyzés: 2010.02.28

Kettős ”jubiliumunk” alkalmából helyzetet jelentek:

A kocsi pár nap múlva egy éves lesz, a km-számláló átlépte a 20.000-et.

A legutóbbi 300km-es autópályás út 130km-es sebességgel számomra teljesen meglepő 5,2l-es átlagot produkált, eddig 5,7l-6,3l között voltak az autópályás utak. A teljes 20.000km-re vetített átlag 6,9 liter.
A 30.000-es szerviz a computer szerint 17.000 km után lesz esedékes, tehát amikor a számláló 37.000km-et fog mutatni... Azért az olajcserével nem várok addig.
Kezdetben zavart, hogy a bőrülésen megjelent egy ránc, de mára már több is van belőle, így egész jól néz ki. Állítólag bőrnél ez normális, nagyanyámon is volt néhány, igaz csak 50 év után...

No mi van még:
A légkondival végül is nincs gond, ha kell rendesen ontja a hideget,az első tél után már tudom, hogy a meleget is. 28 fokra (max) állítva 1-2 perc után kellemes meleg lesz a kocsiban. Aki teheti, rendeljen kormányfűtést (160 Euro), szerintem megérné az árát, én nem rendeltem.
Szívesen írnék még jót, s rosszat, de semmi sem jut eszembe.
(...und lauft, ...und lauft, ...und lauft)


Bejegyzés: 2010.10.15

A kocsi átlépte a 40.000km-et, és még 5200 km van az ELSŐ! kötelező szervizig (Bord Computer alapján), tehát a kötelező 30.000-es szerviz valahol 45.000km-nél lesz. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a kocsi 80-90%-ban országúton, autópályán van használva, mely km-ek nem terhelik annyira az autót. A szerviztől többször is megkérdeztem, hogy ez NORMÁLIS? Mondták, hogy igen, de nem szokott gyakran előfordulni.

Idő közben a teljes 40.000km-re vetített átlagfogyasztás lement 5.9 literre,nyugisabb autópályás autózások alkalmával (120km/h) 5.1-5.2l szokott lenni a fogyasztás.


Bejegyzés: 2011.01.03
45.000km-nél gyorsításkor rángatott a motor 2000 fordulat/perc felett 3/4/5. fokozatban. Drucksensor garanciálisan cserélve, az autó 2 napot tartózkodott a szervizben. A Mercinél is volt hasonló problémám, pont akkor, amikor dönteni kellett, hogy vesz-e az ember garanciát a következő évekre. Veszek...

Összességében továbbra is kedvelem az autót.


Bejegyzés: 2011.01.20
50.000km

Lassan el kell dönteni, hogy vesz-e az ember garanciát a 3., 4., és 5. évre. Költsége 700 Euro a 3 évre, de ha bármi probléma van, akkor 250 Euroig nekem kell viselni a munkaköltséget. A BMW szerviz szerint évi 8-10.000km futásteljesítménynél nem érdemes, de 20.000km felett érdemes a garanciát meghosszabbítani.


Bejegyzés: 2012.10.23
80.000km

Semmi komolyabb gond nem volt az autóval az elmúlt 30.000km alatt. A napellenz´´obe épített tükör m´´uanyag burkolata lassan megadta magát. Garanciában kicserélték, de csak azután, miután megemlítettem, hogy küldök egy levelet az Auto Bildnek néhány fotóval, ami mutatja, hogy némely m´´uanyag elem 3 év után megadja magát a BMW-ben... (A huza-vonáért levonok egy pontot a "Szerviztapasztalat" eddigi 10 pontjából.)

80.000-es szerviz (800 Euro):
olajcsere, sz´´ur´´ok, fékek el´´ol komplett (gyertyák korábban garanciában cserélve)
A hátsó fékeket 14.000km után kell majd cserélni.

Az autó közel sem tökéletes, kisebb gondok voltak/vannak/lesznek vele, ennek ellenére továbbra sem bántam meg, hogy annakidején megvettem. Összességében elégedett vagyok vele.

Mivel pár hónapja megjelent az utód (F30), így az E90-es BMW-k értéke nagyot esett. (Jó a vev´´onek, nem túl jó az eladónak.) Most nem érné meg túladni rajta, pár évig még hajtom. Aki ilyen autóra vágyik, annak tudom ajánlani e modellcsaládot. Ha megkímélt az autó és rendszeresen szervizelt, akkor nagy csalódás nem érheti a vev´´ot. Egy 320d a takarékossága mellett vezetési élményt is nyújt, az enyém inkább csak takarékos...


Bejegyzés: 2014.08.31
101.500km

A vizsga el´´ott (2014.03) kellett egy-két tömít´´ogy´´ur´´ut a hátsó futóm´´uben cserélni, munkadíjjal együtt volt 300 Euró.
Mivel a család három tagú lett, er´´osen leakartam cserélni egy új A6-os Avantra (2.0L TDI Ultra), de aztán mégsem tettem. Nem tudtam megválni t´´ole. A babakocsit is sikerült rendesen a csomagtérben elhelyezni, a 30.000 Euró különbözetnek meg jobb helye lesz máshol. Amennyiben kevés lesz a csomagtér, veszek majd egy tet´´odobozt (plusz 300-400 liter).
Autópályán 6 liter alatt szokott ketyegni (120-130km/h), de városban gyakori rövid távok mellett 9-10 litert eszik.
Eddig még sosem hagyott cserben, nagyon megbízható ótó, kár lenne az ilyet lecserélni. A nagy értékvesztésen már egyébként is túl vagyunk.


Hibalista

- Bejegyzés: 2010.10.15 - Egy lógó kábel rögzítésén kívül nem volt még dolgom a szervizzel (20 hónapos a kocsi) - - Bejegyzés: 2011.01.03 - 45.000km-nél a motor gyorsításkor 2000 fordulat/perc felett erősen rángat 3/4/5. fokozatban (szar érzés, különösen előzéskor) - Diagnozis: Drucksensor (nyomásérzékelő?) cserére érett. - Azóta rendben. - - Bejegyzés: 2011.01.07 - A hátsó ablak és a hozzá tartozó gumitömítés útjai elváltak. Lehet, hogy csak ragasztani kell, de lehet, hogy a teljes tömítést cserélni kell. - - Bejegyzés: 2011.01.20 - Az ablakkeret tömítését fél óra alatt kicserélték, garanciában rendezve. - - Bejegyzés: 2012.10.23 - 60.000km környékén gázadásra rángatott a kocsi, a szervizben nem volt ismeretlen e jelenség (típushiba?). Garanciában javítva, plusz 4 gyertya cserélve saját költségen. - - A napellenz´´obe épített tükör m´´uanyag burkolata megadta magát. Garanciában huza-vona után cserélve.

Ide hordtam szervizbe

Stuttgart - BMW képviselet Kezdetben nem volt semmilyen probléma a kocsival, így csak a kereskedést tudom értékelni, a szervizt csak közvetve.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Dingolfing - BMW gyári szerviz. Valamiért lógott a lambdaszonda kábelje a kocsi alján, amit a szerviz egy klipszel orvosolt. (Kávé és korlátlan mogyorófogyasztás - mogyoróskávé - inklusive.) A 20.000km alatt nem történt semmi egyéb említésre méltó. Bejegyzés: 2010.03.14 Van itt valami, ami nem teljesen világos, de ha tényleg úgy van, ahogy a szakszerviz (nem szakiszerviz) állítja, akkor örülünk neki, mint majom a farkának. Szóval eddig mindenhol úgy hallottam és olvastam (pl. Totalcar - na most jól benyaltam), hogy az olajat legkésőbb évente cserélni kell a kocsiban és a fritőzben egyaránt. Mivel a kocsi éppen egy éves lett, lelkiismeretes ”autótkézzelmosomóvomszéltőlvíztől” tulajdonosnak megfelelően ellátogattam a szakszervizbe, hogy az olajcserére időpontot kérjek. A munkafelvevő elkérte a moszkvicsslusszkulcsra már kevésbé emlékeztető chipes micsodát, és bedugta egy leolvasó készülékbe, ami többek között kiírta, hogy a következő (első!) olajcsere 2011 februárjában, vagy 17.000km múlva lesz esedékes (tehát 38.000 km megtétele után). A Mercis időszkban (2005-ös évjáratú C Sportcoupe) a 15-20.000-es szervizintervallumokhoz voltam szokva (szoktatva, szopatva?). A C Sportcoupe-t 2001-ben kezdték gyártani (ha jól tudom) a BMW-nek ezt az E90-es modelljét 2005-ben (ha jól tudom). Létezik, hogy a két autó között ekkora technológia különbség lenne? Megkérdem az olajdokit, s ha válaszol, akkor majd jól beírom ide. (Jobbra el.) Bejegyzés 2010.03.19-én Tehát Olajos doktor Úr véleménye: Kedves Érdeklõdõ! Az utóbbi években gyártott autók között sok olyan van, ami már nem igényel évente olajcserét. Ebben a típusban az elsõ olajcsere 25 ezer kilométer, de legfeljebb 2 év után esedékes (hacsak a számítógép nem jelez elõbb). Viszont BMW LL-01 vagy LL-04 jóváhagyással rendelkezõ olajat kell használni. Üdv, Olajdoki Bejegyzés: 2011.01.03 Karácsony előtt három nappal zárás előtt 5 perccel begurulok a szervizbe (Németország-Dingolfing)a fent említett Drucksensor problémával. Kávé után gyors próbaút a munkafelvevő szaktárssal, majd másnapra csere autó intézése (BMW 320i kombi) a második kávé kíséretében. Két nap múlva az autó garanciálisan elkészült, átadáskor egy tábla csoki volt az anyósülésen egy formanyomtatvány kíséretében: ”Köszönjük bizalmát”.Szerel´´o 3.2011.06 óta Ingolstadtban szervizeltetem a kocsit. Megbízhatóak, mint a többi BMW-szerviz is volt.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 101500
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? C160 Sportcoupe Következő autója? Velorex Individual
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 2005 (2005)

További ítéletek (131 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)