Tudd, hogy mit vettél!
Szöveges ítélet
Igazság szerint minden előző, saját tulajdonomban levő autó 3-as BMW volt...e36-ok, aztán e46-ok folytatásként. Előző autómban már közeledett a 250.000 km-hez a futásteljesítmény, így szomorú szívvel, de megváltam tőle. Meglehetősen sokat koslattam az új autó után, de végül megleltem a nekem való járgányt: egy e46-os 320i-t, navin kívül full felszereltséggel és automata váltóval. (Ez fontos volt számomra...be kell valljam: kicsit ellustultam.) Érdemes odafigyelni és megvárni a megfelelő vételt: iszonytat sok leharcolt, rommátört, lelakott és rosszul felszerelt példány van a magyar piacon ebből a típusból. Szinte bizonyos, hogy a Népítéletben megjelenő negatív kritikák jelentős része a vásárláskori mellényúlásokra vezethető vissza...Tehát: tudd, hogy mit vettél!!! Ne higgyünk a kilóméteróra állásnak! Sosem! De még az ezt ellenőrző számítógépnek sem! A BMW-k egyik jó tulajdonsága, hogy a kulcsok is tárolják a futásteljesítményt! Megfelelő géppel a kulcsban rejtett információk (amiket szinte lehetetlen, vagy legalábbis igen költséges buherálni) megmutatják a valóban megtett kilóméterek számát...
Node a lényeg! Vásárlást követően mindenképp (akár van szervízkönyv, akár nincs) érdemes a szokásos "biztonsági" szervízt elvégeztetni! (Lásd: hibalista!) Külön fontos, hogy 80.000 kilóméterenként cseréljük az automata váltóban az olajat! Ne higgyük, hogy a váltóban levő olajat sosem kell cserélni....egy idő után elveszti a kenőképességét és (főleg hidegen) mindez a váltó besüléséhez, azaz többszázezres javítási költséghez, vagy komplett cseréhez vezethet. (Apropó: érdemes megnézni, hogy milyen automata váltó van a kocsiban. Két típus van ugyanis. Csinálták az e46-ot egy amerikai licenc automata váltóval és csinálták igazi bajor automatikával is....Előbbi hibája, hogy kb. fele annyit bír és nincs hozzá javítószett...megintcsak: érdemes tudni mit veszel!)
Ez az autó kb. 5 hónapja van meg, ezalatt kb. 37000 km ment bele....Hiba? Leszámítva az egyik ablakemelőt, semmi. Teljesítmény? Nekem pont megfelelő. 170 lóerő több, mint elég. Az újabb típusú (tehát 2001 utáni) motor erősebb és a nyomaték is kisebb fordulaton jelentekzik, mint a korábbi 320-nál. Nem versenyautó. Viszont "polgári" dinamikus használatra tökéletesen alkalmas, és a hangja is valami fenomenális. Aki nem kedveli a dízelt (én ebbe a csoportba tartozom), annak akár ideális választás is lehet. Kényelem? Minden benne van, amire normális körülmények közt szükség van. Ülésfűtés, napfénytető, tempomat, elektromos ablakok, dönthető hátsó ülések, kartámasz (nálam a legfontosabb), átlátható és jól kezelhető műszerek, kényelmes ülések, jó minőségű Hi-FI, igényes anyagok és kidolgozás. (Mondjuk az ajtókban levő rekeszekben, vagy valahol középen lehetett volna egy pohártartót kialakítani...)
Olvasom pár ítéletben, hogy másoknál az autó "eszi az olajat". Ez így is van....A 320i-ben levő M54B22-es motor, az "olajérzékeny" motorok családjába tartozik. Egy teljesen rendben levő motor az "intenzív" autózás és nem megfelelő olaj használatával akár 5 ezer kilóméterenként is megehet egy liter olajat. Létezik azonban egy olaj, amit kifejezetten ehhez a motorhoz fejlesztettek ki, és használatával minimálisra csökkenthető az olajfogyasztás (kb. 1 liter/25.000 km). Ez az olaj nem más, mint a gyári BMW Quality Longlife-04 5w/30-as (egy picit módosított Castrol) olaj, ami ugyan drága (majd 6.000 Ft/liter), de megéri használni. Segítségével nemcsak az olajfogyasztás-problémák szűnnek meg, de a motor élettartalma is nagy mértékben növelhető. (Hátránya, hogy viszonylag kevés helyen lehet kapni...)
Ahhoz, hogy az autó sokáig hű és megbízható társad maradjon, kérlek tarts néhány szabályt szem előtt:
1. Nézed meg, hogy mit veszel! (Tényleg, komolyan! Ha dízelben gondolkodsz, akkor pláne!)
2. Kotvány, utángyártott alkatrészt ne tegyél bele! (Különösen igaz mindez a motorral kapcsolatban álló alkatrészekre...)
3. Hidegen (főleg automata váltóval) ne pörgesd 2000 fölé! Várd meg, míg eléri az üzemi hőmérsékletet...Tudod: a kenés...
4. Ismerd meg a típust és figyelj a jelzéseire! Ha időben észreveszed a jelentkezni készülő hibát, olcsón fogod megúszni a javítást! (Olyan ez mint a rák; ha időben diagnosztizálják a bajt, gyorsan felépülsz...ha későn, akkor kétesélyes a játék...)
Mit mondhatnék a végére? Úgy vagyok a dologgal, hogy annak idején életemben először beültem egy saját e36-os 316i-be. Azóta csak BMW-m volt, különféle motorokkal és felszereltségekkel. Megszerettem. Megszoktam. Nem hiszem, hogy lesz másmilyen autóm. Ennek pedig oka van...
Hibalista
- Vásárlást követően a szokásos dolgok:
- - Olajcsere
- - Szűrők cseréje
- - Gyertyák cseréje
- - Aut. váltó olaj csere
- - Szilentek
- - Ékszíjak (figyelem, fontos: ékszíjfeszítők!!!) cseréje
-
- Ami nem a mindennapos használat okozta javítási költség:
-
- - Jobb első ablakemelő javítása (42.000 Ft)
Ide hordtam szervizbe
NT Autó Budakalász
Csak jókat tudok elmondani róluk....
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 82000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 37000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 323i | Következő autója? | Még meglesz 2 évig...utána szerintem 330ci |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |