A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E46) (1998-2005)

3 (E46) 320d Touring 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Pénztemető rozsdaboglya

Szöveges ítélet

Németországban vettem, eredetileg rövid időre és hosszabb utakra szántam, mert úgy voltam vele, hogy úgyis hamar összerakom az épülő másik autómat, ami sokkal inkább Magyarország-kompatibilis (öreg kocka Volvo, T6 csere, sperr, lökösök mögött vasútisín, ajtókban plusz merevítés, ablakok fóliázva, mert ami ma a magyar utakon megy az maga a kibaszott medmeksz....)

€5200 volt a bekerülő, plusz az új rendszámok (€12) plusz az átírás (54€), a mai napig várom, hogy rámtörje a BKA az ajtót, ezt a magyar sarcokhoz képest biztosan elszámolták és egyszer még ki kell fizetnem.

A tulaj szerint cserélve volt "valami az első lengőkaroknál", ez magyarra fordítva azt jelenti, hogy a tíz éves kocsin én nyekkentettem meg először a csavarokat, mert az alumínium lengőkarokon még rajta volt a nullkilométeresen ráfújt alvázvédő. Szerintem átverhették a gazdit.
Ráraktad a kulcsot a kerékcsavarokra és öt centit lehetett előre-hátra mozgatni a kerekeket. Elsőre azt mondtam lengőkarszilent, de amikor megláttam a gyári lengőkarokat, gondoltam jobb lesz komplett cserélni.
Az első lengéscsillapítók 29%-osak voltak, mondtam a szervizesnek itthon, akkor ez ugye cserés. Nézett rám mint borjú az új kapura, "dehogy, csak 25%-tól bukó". Szóval csere.

Ja, lengőkarok, szilentek, telók. A kocsi M-paketes, de a 313 kódú, "M Sportpaket II" + 226 "Sports Suspension Settings" - ha nem szeretnéd anyádat kiállítani a sarokra extra pénzért, ezt felejtsd el. Valami hibbant bajor kitalálta, hogy a kétliteres dízelhez meg lehet rendelni a komplett M futóművet a nagy fékekkel, vastag stabilizátorokkal, 18-as felnikkel. NINCS hozzá alkatrész a Bárdinál, UNIX-nál, csak a gyári. Egy cikkszám a teló (mint az M3), egy cikkszám a lengőkar (M3). Fékből legalább lehet válogatni. Ha valaki azt hinné lódítok: a fehér színkódos rugók vannak alatta, a lengőkaron (miután lecsákányoztam róla a 2mm alvázvédőt) ott a kék matrica, hogy csakis és kizárólag M-es alkatrésszel cserélhető. Az új SACHS telókról amikor levágtam az összefogó műanyagot, és a kb. tíz centi hosszú szár még (lassan) jött ki egy centit, rásandítottam a rugókra (öt, 5, ÖT menet!) és előadtam az egyik kedvenc jelenetemet a Pénznyelőből, amikor Tom Hanks előtt leszakad a fürdőkád. Végül egy kölcsönkért teherautó-rugó összehúzóval lehetett összeimádkozni, végig azon fostam, hogy a most valami lefordul, a fejemet a szomszéd udvaráról kell visszahozni.

Sports Suspension Settings... amíg nem szoktam meg, azt hittem tudok vezetni, 3000km után rájöttem nem. Egyszerűen nem tudom eltenni keresztbe, mindig a bátorságom fogyott el hamarabb, mint a tapadás, pedig (hajrá fejlesztés) ebbe már sperrdifit se lehetett rendelni, a DSC meg az ABS fékezgeti a hátsó kerekeket ha kipörögnének. 255/40 R18-as nyári gumikkal meg a lepkefing két literes dízellel nincs is értelme kivagyizni. Jött a tél, már előre dörzsöltem a tenyerem, na te bunkó bajor, a 205-ös téligumikkal majd megnézem elférsz-e az Auchan parkoló bejáratában keresztben (mindkét előző kotkodám, a 120-as, meg a magam által injektorosra átépített Favorit esetében is a válasz igen). Nem! Vizes úton, hatvannal egy harmicas kanyarban NEM lehet kirakni a seggét. Nem értem hogy foghatja valami így az utat. Zsigulit kellett volna venni, azt úgy néztem a youtube-os videókon még 15kph-nál is képesek Vászkáék keresztbe vágni.

Fűtött sport alcantara ülések vannak benne, a jobb oldaliban természetesen már egy kis doboz szimulálja a folyton benne ülő utast, mert az ülésfoglaltság szenzor kifingott, és nincs kedvem csak ezért 100 ezret kiadni. Valószínűtlenül kényelmes vele a kocsi 1000km-en keresztül, nem értem anno a Top Gearben miért ekézték az E46-ot. Állítólag betonkemény? Szerintem teljesen vállalható, oké, a 18-as diszkófelnikkel (LM-135M) a magyar utakon néha egészen véletlenszerű mutatványokra képes, de szerencsére ritkán járok arra. Oda úgyis Niva kell, csak a puhapöcs Winkler nem bírta az orosz megbízhatatlanságot, vett inkább egy jó kis szögegyszerű amcsi verdát.

Torlólapok a szívósorban. Még nem értem haza vele az okmányirodából, de már telefonon rendeltem a dugókat a helyükre. 200ekm, ezeknek már tuti annyi, örülök ha még egy-egy csavar kapaszkodik. Szétszedtem (olaj, légszűrőcsere egy kalap alatt), a torlólapok kormosak voltak, levakargattam kettőről de nekem teljesen újszerűnek tűntek... most akkor csak szerencsém volt? Elraktam őket emlékbe, ha valaki alku nélkül kifizeti azt, amibe most nekem van, esküszöm visszarakom neki. A zöldkártya értékek 1 százalékpontot romlottak a dugókkal. Bővenmegfelel.

Tolatóradar is van, pedig ebből még ki lehet látni. Nem mutogat semmit, csak csipog, de nagyon pontos. (Új Fordot, ami csíkokkal mutogat, már törtem meg... centizek előre, várom a csipogást, semmi, még egy kicsit, ott a fal, még mindig semRECCS. Bíííp. Ó a belga k-...a anyádat. Europcar majd kifizeti.)

Szalonban beleültem egy ugyanilyen felszereltségű ÚJ 320d kombiba. Teljesen felesleges a pénzt kidobni, a kocsi ugyanaz csak Bluetooth-os a rádió. Piroskában ("Imolarot 2/405" - Te hogy hívnád? Legalább szines, nem fekete, vagy ezüst.) amikor megdöglött a gyári CD-tár, húszezerért vettem bele egy Yatour CD-tár szimulátort ami tud USB-ről lejátszani, van rajta AUX-in, és Bluetooth-modul. A CD-tár helyére dugható, ott is van a csomagtartóban. Nem vettem ki a CD-tárat, biztos lesz olyan elvetemült húsz év múlva aki amiatt fog érte milliókat fizetni. Hehe. A Harman-Kardon erősítőt meg hangszórókat nem tartottam sokra, amíg meg nem hallgattam egy kocsit, amiben az alap zene volt. Jézusom. Nem vagyok olyan audiofil, aki még arra is ügyel hogy a CD-játszója és az erősítője között úgy legyenek a kábelek hogy az írás az erősítő felé menjen, mert úgy van SZŐVE hogy akkor jobb az átvitel; de ez tényleg fülbe vágott.

Rohad. Három helyen: a jobb hátsó lámpa alatt egy százforintos méretű hólyag, és a küszöbök éle, ami kilátszik a küszöbborítás és a sárvédő között, kb. egy centiszer tíz centis darab szintén hólyagzik. A lajosmizsei Shell kúton panaszkodtam is a kutasnak (aki megdicsérte), hogy hazugság minden amit a népítéletben olvas, nem is eszik öt és felet, nekem 6.9-et mutat a komputer, jó, hát néha kell 170-el menni, de akkoris, meg rohad, hát nézd meg, szabad így kinéznie egy tíz éves kocsinak? A srác mélyen a szemembe nézett, és azt mondta "hát... BMW-ből van." Ennek is biztos valami jó kis Volvója lehet, azok még harminc évesen is max, felületi rozsdásak.

Összességében, a kocsi kb. egymillió-nyolcban áll, a következő cserés alkatrész a lendkerék lesz, még nem csilingel leállításkor, de 'vehemensebb' elinduláskor már szépen beremeg. Biztos nem lesz elég motortartó bakot cserélni. Szép pénz lesz az is, remélem megúszom háromszáz alatt. Sajnos ember nem lesz aki adna érte kétmilliót, úgyhogy valószínűleg bukok rajta majd.

Következő kocsi? Mivel sajnos már a németeknél is kezdelek elszaporodni az idióta vezetők, valami nagy, nehéz, amerikai, de behajtódzsippet nem akarok. 2003/4-es Mercury Marauder az első jelölt, vagy Mercury Marquis, esetleg Lincoln Town Car, de abból még nem láttam szériát Európában csak limuzinnak átbarmoltat. Megvannak már a tippek hogy hogyan lehet belőle igazi Death Proof-mobilt csinálni, ami kimegy a világból még az után is hogy valami barom állat kitolat elé vagy autópályán bevág elé. Szivem szerint egy V10-es Super Duty teherautót vennék mert lassan már csak egy kibaszott tankban érzem magam biztonságban, és azokat még úgy építik mint az öreg Csajkákat (5mm-es "lemez" a lökös) de az azért már túlzás lenne szerintem. Vagy nem.

2016 május, húsvéti nyaralás, leszaladtunk a francia tengerpartra, eseménytelen 2323km ment a kocsiba, a francia autópályadíjak szerintem többe voltak, mint amennyi gázolajat megivott. (komputer szerint 72kmh átlag, kattanástól kattanásig tankolással 5.9l százon)

2016 június: 224402km, Inspection 1: Budapest Motors BMW Óbudán, kötelező szerviz 137.460.- olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, klímatisztítás, pollenszűrő csere.
Panaszkodtam, hogy alapjáraton eléggé rázza a váltókart, komputeres diagnosztikán megállapították, hogy egy izzítógyertya híján egyik sem működik már, egy hét az alkatrész, plusz visszahívás van érvényben az utasoldali légzsákra és a légzsákvezérlőre. Szintén egy hét, mire azok megérkeznek. + lemosták ingyen a kocsit

2016 június, 224724km, egy héttel később: Izzítógyertyák, izzítás vezérlő csere, plusz elintézték a légzsák-visszahívást is, kb 5 óra volt minden, mert be kellett szerezniük egy célszerszámot amivel az izzítógyertyákat ki tudták szerelni, kaptam egy kis kedvezményt is emiatt, 105.693.-

(másnap reggeli indulásnál valóban fele annyira se rázta a váltókart alapjáraton, valamennyi mozgás megmaradt, de már csak akkor veszem észre ha kimondottan arra figyelek)

2016 november, 226000km. Elvitték. Kicsit szomorú vagyok, mert az egész életében nemdohányzó tulajos kocsit (még a Raucherpaket se volt benne) egy erős dohányos család vette meg, de kifizették alkudozás nélkül amit kértem (2m5) Most nézek egy M3-at vagy egy Alpinát. Szeretném tudni mit csinál ez a futómű ha van egy rendes motor is a kaszniban.

Hibalista

- 1. sorban áll: kéttömegű lendkerék (~300eFt) - - 2. első lengőkarszilentek: 110eFt/oldal (végül komplett lengőkar lett) - - 3. első lengéscsillapítók: 55eFt/oldal - - 4. hátsó féktárcsák, betétek: 25eFt - - 5. az állófűtés kipufogója teljesen tönkretette az egyik ködlámpát (igazából csak a gumitömítéseit, de az elég volt hogy a beszivárgó víz hazavágja a foncsort) 17eFt egy pár (Depós talán)

Ide hordtam szervizbe

Saját magam. Leverem a bőrt a kezemről, flexxel szedek ki berohadt csavarokat, Csikóst olvasok lelki támasznak, de még nem panaszkodott senki.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

PS Garage, fiatal brigád, nagyon lelkesek, eddig mindent szépen megcsináltak, azért az Inspecion 2-t inkább márkaszervizre bízom.Budapest Motors BMW Óbuda: kiemelkedően segítőkész, barátságos brigád, az utódot is ide fogom hozni!

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 213000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Favorit 135i Következő autója? Marauder
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (5.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E46) 1998 (2005 - 2005)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)