Kicsit öreg, Kicsit lomha, de Szeretnivaló!
Szöveges ítélet
2011 Decemberében kezdődött az együttlét. Németből behozott gyönyörű, viszonylag jól felszerelt gép, piaci érték alatt kb 500.000 forinttal jutottam hozzá. 220ezer km, szervízkönyv, nagyon szép, kultúrált állapot. Nincs azért agyonextrázva, de kitűnik a hazai többnyire full fabad kínálat közül. Sportfutómű, Sportkormány, Tempomat, NAPFÉNYTETŐ, Harman/Kardon hifi, Sportülések, Digitklíma, Telefon... és asszem ennyi.
Mindig is BMWfanatikus voltam, de mégse fordult meg a fejembe hogy BMW-t vegyek. Passatokat nézegettem, de miután 17et néztem meg élőben, és mindegyik ótvargané volt, úgydöntöttem más típus felé nézek... valahogy a bömösnél kötöttem ki.
Kombi, mert a szedán tök értelmetlen. Annyira pici a szedán, hogy akkor már inkább kupé, az legalább szép, a kombiba meg el lehet azért férni... viszonylag. Na jó, őszintén szólva egy Golfban több hely van az utasoknak. Elöl még oké, de hátul botrány milyen kicsi a hely. Nekem ez nem okoz problémát, mert bár magas vagyok, de nem szoktam tespedni, így mögöttem is elférnek, de aki nagy autót szeretne, az vegyen valami mást...
Motor: 2liter, dízel. Olyan mint egy átlag dízel... kerreg, rezonál, lomha... de legalább keveset eszik. A lomhaság relatív, mert megrakva is le lehet tolni a 2.0PDTDI traktor VWket, de érzésre nem megy olyan hatalmasat. Ez valószínüleg azért lehet mert egyenletesebben adja le a nyomatékot mint a VW konszernek, de aki erőset akar, az vegyen benzinest. A benzines megy, a dízel meg keveset eszik. Egy 3literes mocit azért el tudnék viselni benne.
Extrák: Furcsálom hogy a 91es A- vectrámban bentvolt a 4 elektromos ablak, a stopperórás hőmérős mindenttudó számítógép stb... ebbe az egykor 11,8milliós autóba pedig kurblis ablak jutott hátra... ehh. A futómű sokszázezres felár, a H/K hifi legalább annyi, a napfénytetőt pedig valószínűleg gyémántreszelékért tették bele... komolyan nemfért bele a keretbe egy nyamvadt hátsó elektromos ablak? na mindegy. A klíma szépen végzi a dolgát, a tempomat király, a telefon "Ja mein Führer?" mondattal üdvözöl. A hifi szépen szól, de 100ezer forintból sokkal jobbat össze lehet rakni... minden esetre gyári hifikhez képest fasza.
Vezetni nagyon szeretem, annak ellenére hogy dízel. Elég dinamikusan lehet vele haladni, kanyarokat is szereti, az ülések finoman tartanak, a váltó viszont elég hosszú úton jár. A DSCvel vigyázni kell mert fehér aszfalton biza megindul a kocsi fara bekapcsolt állapotában is, kicsi fáziskéséssel avatkozik be, de nekem ez nemokozott még problémát. Ha kikapcsolod, akkor szépen lehet vele kereszbe haladni.... vizen vagy havon. Szárazon sose próbáltam, ez az autó nem arra való.
Kapott 19es felniket, ígymár csini a gép, 235ös gumik miatt a dinamizmusából se vesztett sokat.
Fogyasztás: Télen akármit csinálok vele 6,2 vegyesben, nyári gumikkal folyton klímázva 6,8-7 (Rátankolva mértem) Hozzáteszem általában 3man 4en utazunk vele.
Utazóautónak kellemes, de egy 5ös azért csendesebb.
Mindent összevéve szeretem! Aki ilyenben gondolkodik mindenképp faceliftest vegyen és olyat keressen amiben nem a ratyi alap kormány van. Egy normális beltérrel a faceliftes modell nemtűnik olyan idősnek mint amilyen. Ha újabb autóból ülsz bele, akkor bizonyára öregnek fog tűnni, de szerintem szerethető egy jószág.
És akkor oszlassunk el két tévhitet:
1:hátsókerekes autóval nem lehet közlekedni télen: BAROMSÁG! Csak normális gumi kell. Mischlein Alpinokkal nemvolt olyan havas domb amit ne másztam volna meg vele. Elmegy ez mindenhol, jobban mint gondolnád. A DSC nem engedi hogy megforogj, megfékezgeti egyesével a kerekeket ha kell, ha kikapcsolod akkor az élményfaktor 10!
2: A BMWhez drága az alkatrész: BAROMSÁG! Televan bontott alkatrészekkel magyarország. Csak tudni kell hol kell keresni, és midnenből nagyonjó állapotút lehet kapni. Ha nemakarsz bontottat belerakni, akkor beslattyogsz az UNIX-ba és megrendeled fillérekért a belevalót. Most komolyan, 2 vadiúj Monroe hátsó gátlóért sok 25ezer?
Szerelni baromi egyszerű, minden egyértelmű, minden hozzáférhető helyen van.
Összességében tehát megéri! Szép, élmény vezetni, el lehet benne férni, és nem vészes a fenntartása. Viszont óvakodj a magyar piactól. Tele van félmillió kilóméteres tekert órás ótvarokkal. Inkább adj ki kicsit többet és keress egy szervízkönyveset. Ha találtál infózd le! Sokan hamisítják a szervízkönyvet.
Aki teheti, inkább 30i-t vagy 30d-t vegyen. Azokban megvan az ami ebből hiányzik. Az erő. Mondjuk lehet ezt is csippelni stb... én nem mókolok ilyesmivel, nekem elég így, habár nembánnám ha kicsit combosabb lenne.
Gondolkoztam az eladásán... de nemtudom mit vennék helyette... egyenlőre marad. Elég jó állapotban van ahhoz, hogy pár éven keresztül használjam még.
UPDATE:
Lecseréltem a 19es felniket gyári 18as M-pakettesekre. Azóta mintha kétszer olyan erős lenne: sokkal jobban megy, sokkal jobban fordul, a fék is faszább lett illetve csökkent a fogyasztás fél literrel. Ígymár lényegesen szerethetőbb :)
Akinek kérdése lenne, szívesen segítek: pray[kukac]zelkanet[pont]hu
Hibalista
- Futómű szilentek, Vákumpumpa, Hátsó Gátlók.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 221900 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Vectra 2000 | Következő autója? | 330 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |