A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E46) (1998-2005)

3 (E46) 320i kombi 

Az ítélet értékelése
2,8(10 db)

Kényelmes hodály

Szöveges ítélet

Előző autóm után (Evo 3, 1.6 benzin, 110 Le + 60-as kipufogó, sportlégszűrő, sport gyertya, ültetve) kombit akartam mert "megkomolyodtam"+kutya miatt. A piacon a többi számomra elérhető árú kombi vagy ronda volt, vagy felszereltségben szegény, vagy még rondább. :) Alapból csak japán vagy német autókat nézegettem. Az autó németből van, 192.000 km-el vettem kereskedőtől Nyíregyházáról. Most 210.000 van benne. 1 millió volt (ABS,ESP, ASR (kikapcsolható), háttámaszos ülés, elektromos ablak elöl, elektromos tükrök, központi, ködlámpa, elektromosan állítható fényszóró, 6 légzsák, kutyaháló, téli alufelni, nyári 18"-os Rondel 0021 felnikkel (felújításra szorulnak mind a 2 garnitúra), vezetett szervízkönyv 2010-ig 170 eKm-ig évi, 8-9 eKm-t futott kb) átírással, mindennel együtt. Az autó törött volt a jobb elején (amit elhallgatott a kereskedő, alánézésre nem volt lehetőség -.-), amit többé kevésbé rendbe raktak még németben. Valószínűleg a futómű is kapott, de annak semmi baja, nem húz, nem ráz, motor nem kapott a törésből. A rozsda egy-két tipikus helyen (hátsó ajtó, hátsó sárvédőívek) már megjelent, de ki lesz javítva, egyáltalán nem vészesek. Javítani való bőven volt rajta, de szerintem főként városban használhatta a hölgy tulaj (körömnyomokból ítélve a középső konzolon, kilincseknél), így az állapot érthető. A javítani valón kívül meg vagyok elégedve vele, de azért már 14 éves az autó, ennyiért nem vártam patika állapotot, de váltanom kellett. Az előzőt igen nehezen lehetett volna már levizsgáztatni az átalakítások miatt.

Fogyasztás:
Téli gumi (195/60): 8.9
Nyári gumi (225/40): 9.6

Teljesen mindegy hogy pálya vagy város, és néha ki van húzatva hogy kiégjen a kipufogó.

Amik tetszenek:
-Forma
-Hely
-Kényelem
-Motor megbízhatósága (sor 6)

Amik nem:
-Váltó valami borzalmas a Mitsubishihez képest, igaz abban short shifter volt. Pontatlan, számomra nehezen veszi a sebességet, bár lehet hogy egy váltó csere segítene a problémán. 6-os váltó jó lenne bele.

Semleges: Motor dinamika. Mitsuhoz képest lomha pedig kb 30 LE-vel több, igaz a kasztni is nehezebb. 4000-től kezd el élni a motor, míg a Mitsu kis túlzással 0-9000-ig. Talán ha rendbe lesz téve a vanos jeladó akkor jobb lesz.

Amit másképpen csinálnék: Nagyobb motorral venném, sokkal többet nem esznek viszont sokkal dinamikusabbak, lentebbről kezdenek el élni.

Összességében meg vagyok vele elégedve, még a javítások (~400 eFt) ellenére is mert értékállóak, így bukni nem fogom a javítási költséget.

Hibalista

- Olaj (Fuchs) és szűrő (olaj, klíma, levegő, benzin) csere:45.000 Ft - Klíma nem ment, csak csatlakozó baja volt, és tölteni kellett: 8.000 Ft - Rossz típusú hűtőventilátort raktak rá, csere. Bontott 20.000, régi eladása 9.000, így: 11.000 Ft - Két első lámpa csere (nem azért mert gond volt velük hanem mert szeretek jobban látni este, és tetszik az Angel eye-os): 90.000 Ft (Régi kb 35.000-ér) - Kuplungozás, teljes szett lendkerék nélkül: 85.000 Ft - Váltógomb csere eltörés miatt, új: 9.000 Ft - Difi főszilent csere: 9.000 Ft - Alsó műanyag motorvédő, első fékhűtő műanyagok (használt): 20.000 Ft - Jobb stabilizátor kar: 4.000 Ft - 1 emelőbak új, kb 3.000 Ft - Radió csere: 45.000 Ft (konzol+rádió) - Szélvédő alatt műanyag 15.000 Ft - Ablaktörlő lapátok cseréje: 10.000 Ft - Középső kartámasz újrabőrözés: 1.000 Ft - - Amik még most lesznek cserélve - Hátsó lengéscsillapító porvédők és gumibakok: 7.000/oldal Ft - Vízhűtő, használt: 15.000 Ft (A mostani javítható, enyhén csöpög, javítás után ér kb 10-12 eFt - javítási ktg.) - Bal első csapágy: 35.000 Ft - Difi tartóbakok csere: 9.000 Ft - Kormánymű gumiharang: 2.500 Ft - Vanos jeladó/csatlakozó: Még nem tudni melyik lesz a hibás, előbbi 25-30.000 körül (új), utóbbi (új) 700 Ft, - Rozsdásodás javítása (3 elem): 45-50 eFt

Ide hordtam szervizbe

Eger Bmw szervíz. Hát... ha nincs jobb csak akkor. Először ide vittem, drágán, pontatlanul dolgoznak. Nyitva tartás elvileg 5-ig van, 4-kor már nem lelépnek.Bejelentkeztem az autóval hogy mit kellene megcsinálni. "Átnézték", adtak időpontot, amit utána még 2-szer át kellett tenni az időpontot (sok a munka - ahha értem, kb le*szarom, akkor is a lefoglalt időpont az első, nem a "beeső ügyfél"). Felajánlotta hogy hagyjam ott az autót és ő felviszi Pestre a másik műhelyébe mert hogy ott meg nincs munka, megcsinálják és hozza is. Amibe persze nem mentem bele (ne adj isten összetöri, benzin ktg (320 km ~ 15 eFt), stb). Itt kellett volna sarkon fordulnom. A kuplungozást, difi főszilent cserét, szélvédő alatt műanyag cserét ők csinálták, alkatrészt vittem mindet. Így került 45.000 Ft-ba egyszer, plusz mikor elhoztam sietni kellett mert hogy menne haza a szerelő -.- Ok. Elhoztam. Elindultam haza (~20 km), felhúzott ablakkal. Megállok a sorompónál lehúzom az ablakot és valami szörnyű hangja van. Katalizátor egyik dobja a kuplungozás miatt széttört. Hívom. Vigyem vissza valamikor és megcsinálják. Meg is csinálták, cirka újabb 20-ast legombolva rólam. Nem mondom hogy másnál nem tört volna szét, de nem hallották mikor kiálltak vele a műhelyből? Ha csak kitolták akkor hogy próbálták ki normálisan a kuplung cserét?Innentől még egyszer vittem be az autót mert fékezéskor valami kattogó hangot ad, felemelték, átnézték az első-hátsó futóművet, motortartóbakokat. Csak a stabilizátor kart cseréltették ki, de nem az volt a hibás (szerintem toronycsapágy/lengéscsillapító/lengőkar szilent lehet). Mást nem mondtak. A másik szervizben (Miskolc) egy próbakör alatt a következőket sorolta fel a szerelő max 1 hónappal később: bal első kerékagycsapágy, váltógomb, hátsó difi szilentek, lengéscsillapító szilentek. Valamint megjegyezte hogy kicsit gyengécske a motor. Ezeket itt nem vették észre felemelve és próbakör alatt!

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Miskolc, J-Car BMW szerviz. Bár ők is kértek egy időpont csúztatást, de ez csak pár napos lesz (szerdáról hétfőre tették át, még most viszem). A szerelők értenek a dolgokhoz, már amennyire ez eddig lejött nekem. A következőket fogják cserélni:-Vízhűtő-Difi szilentek-Bal első kerékagycsapágy-Vanos jeladó csatlakozó-Hátsó lengéscsillapító gumibakok+porvédők-Kormányporvédő (bal)Erre 35-40 eFt szerelési ktg-et mondtak, nem olcsó ez sem de legalább úgy néz ki hogy értenek hozzá.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1999
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 192000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Lancer, Evo 3-as Következő autója? E46 - 328i - kombi
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E46) 1998 (2005 - 2005)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)