A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E46) (1998-2005)

3 (E46) 318 Ci 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Hazaértem - E46 Coupe, a legjobb dolog a világon

Szöveges ítélet

Évekig éltem a nyugodt kis életem egy Rover 620 SDi társaságában, nagyon szerettem és nem is akartam váltani. Szép, kényelmes, korrekt teljesítményű, keveset fogyasztó dízel. Aztán egy barátom teljesen indokolatlanul és váratlanul vett egy E36 coupe-t. 6 hengeres 20i, patika állapotban, Vader ülésekkel meg minden. Beleültem, wow de szép, és milyen kényelmes. Mentünk vele egy kört Budapesten és én egy kilométer alatt beleszerettem. Nekem is kellett egy ilyen.

Teltek a hetek, hónapok és már iszonyatosan untam a dízel Rovert, valami új kellett. Eljött hát minden valamire való férfi ember kedvenc tevékenysége: vadásszunk egy új autót :) Hasznaltauto.hu és a Mobile.de napi 2x átnyálazása igazi öröm volt számomra. Tudtam, hogy BMW kell, benzines és hogy coupe. Minden autószerelő ismerős próbált lebeszélni: "Isten ments, nehogy BMW-t vegyél, nagyon drága fenntartani, sokat fogyaszt, inkább VW Passat, vagy A4, egy jó kis TDI, az kell..." Kell a francnak! 24 éves vagyok, mikor legyen kupém, ha nem most?

Fél évig kerestem a megfelelőt. Rengeteg emailezés, telefonálás ment a nyáron. E36 és E46 is képben volt, de úgy döntöttem inkább rászánom azt a kis pluszt, egy újabbat veszek, az E46 formája amúgy is jobban bejön. A magyar oldalakon kevés volt a szimpatikus darab, nem igazán feleltek meg az elvárásaimnak, inkább a mobile lett a fő kereső oldalam. Viszont sajnos azzal kellet szembesülnöm, hogy eljutott oda a német ember, hogy akárkinek nem adja el az autóját, inkább tovább vár az eladással. Török-arab-kitudjamilyen kereskedőtől nem akartam autót venni, csak végső esetben. Több némettel próbáltam beszélni, de mind elhajtott, hiába nyomatékosítottam, hogy én tényleg magamnak szeretném a coupe-t.
Aztán végül itthon találtam meg, amit kerestem...

Fekete E46 Coupe, kétezres benzines, gyári M Paket kívül-belül, hihetetlen gyönyörű. Megvettem.

Kinyitod a keret nélküli ajtót, beleülsz, beállítod az alcantara sportüléseket, megfogod a vastag kormányt és otthon érzed magad. Minden kézre áll, ott van, ahol lennie kell. Elsőre talán kicsit szűkösnek érzed, mert rád folyik az egész autó - közhelyes amúgy, de tényleg az az érzésed, hogy eggyé válsz vele, nem is értelmezed jól a "bele ülsz" kifejezést, amíg egy ilyen BMW-t ki nem próbálsz. Beindítod, igaz, hogy csak 4 henger, de finoman és mélyen duruzsol. Elindulsz. Finom a váltó, direkt a kormányzás, annyira egyben van az egész, hogy nem akarsz kiszállni. Nagyon nem, és minden alkalommal eszedbe jut, hogy miért nem BMW-vel jár minden ember? Menet közben csendes, nem ropog, nem zörög, finoman teszi a dolgát. 143 lóerő nagyon kellett a kis lelkemnek a 105 lovas turbódízel után, amivel azért egy előzést kicsit előre kellett tervezni. Nem ragadsz be többé a busz után kullogó két mazsola mögé, akik félnek megelőzni az elöl haladó monstrumot - kellő nyugodtsággal, magabiztosan előzhetsz. Ezt nem is értékeli az ember addig, míg a gyengébb autójából át nem ül valami fickósabba.
Tehát a combtámaszos sportülések kényelmesek, hátul kellően nagy a hely, a csomagtartó szintén rendben van, a motor pedig optimálisan dinamikus. Az N42B20 kódjelű csoda az orrában nem vívott ki magának túl nagy tisztelet a márka kedvelői között. Viszont az 1.9 TDI-ből is van rossz, ebből is van jó :) Sűrű, minőségi olajcsere, szűrőkkel stb és meghálálja a gondoskodást. Egyáltalán nem bántam meg, hogy megvettem. Kicsit több törődést igényel talán, mint egy 6 hengeres, de nekem bevált.

Olajból csak jó minőségűt érdemes beletölteni és az alkatrészeken sem szabad spórolni. Ezen okokból, bármit is veszel drága lesz. Olajcsere közben vettük például észre, hogy az olajpálca vége törött és az olajsapka gumitömítése már elég öregecske, le kell cserélni mindkettőt. Beballagtam a Bárdiba, és ott is szembesülnöm kellett vele, hogy a BMW-zés nem olcsó dolog. Előttem vásárló úriember egy fél futóművet vett a Swift-hez 10 ezerért, én meg egy nívópálcát és egy olajsapkát - na bumm. Ég és föld a kettő, csak az árak érzékeltetése végett írom le.

Fogyasztása? Sok. De ha BMW-t vesz az ember, szerintem ez az utolsó szempont. Kit érdekel, hogy benyalja a 9 litert, mikor olyan élményt ad minden egyes alkalommal, amit nem cserélnék el? Senkit. Az a 900 Ft 100 kilométerenként (6-7l számolva), amivel többe kerül egy ilyen, mint az 1.6os 60 lóval szenvedő dobozok, nekem megéri. A magyar ember fél a nagyobb benzinestől, jaj mert az sokat eszik. Ha a te 1.4-1.6 csodád szenved autópályán, vagy lakott területen kívül 4000-et pörögve tépsz 80-al, szerinted mennyi lesz a fogyasztás különbség? 1L? megéri? Nem. Na ugye...


BMW E46 Coupe. Szép? Gyönyörű! Kényelmes? Rettentően. Menetteljesítmény? Minden igényt kielégít. Szeretem? IMÁDOM! Racionális döntés? Egyáltalán nem. Indokolt? Abszolút nem. Megéri? Mindenképp! Mert kell.

Hibalista

- Sárvédőív rozsdásodás - E46 betegség1 - A oszlopon a kárpit ragasztás elengedett - E46 betegség2 - Ülésfoglaltság jelző rossz - E46 betegség3 - Rádió antenna - Xenon hol begyullad, hol nem - Kipufogó valamilyen okból kilyukadt - Olajszint jeladó - hibakódot dobott, kiütöttük, azóta nincs gond

Ide hordtam szervizbe

Ismerős szerelte

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2002
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 169000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 620 SDi Következő autója? M3
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E46) 1998 (2005 - 2005)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)