320cd
Szöveges ítélet
Régóta vágytam egy bmw-re konkrétan 3-as coupé-t szerettem volna. Mivel a legújabb modellre nem volt pénzem ezért az e46 320cd-it néztem ki. Első látásra szerelem volt, fekete, króm csíkokkal, mpaket híján tökéletes. Automatát szerettem volna de végül 6 sebességes kézi váltósra sikeredett. Egyébként 2005ős évjárat faceliftes modell, hátsó lámpák már ledesek. Zöld fülű autóvásárlóként elkövettem egy hatalmas nagy hibát, nem vittem be egy BMW szakszervizbe átnézetni ahol mondjuk figyelmeztethettek volna a km miatti lehetséges hibákra helyette egy helyi szerelő nézte meg. Autó látszólag hibátlan, jobb oldali tűkőr nem hajlik fel automatikusan és később kiderült hogy a tempomat sem működik. A 3milla 2005ős 150.000kmes autóhoz képest elég jó ár főleg ezzel a felszereltséggel szóval ezt a két dolgot elnéztem és beleugrottam. Egyből kötelező szervizt megcsináltattam rajta, olajcsere, összes szűrő és olaj csere (68ezer) nem szakszervizben. Félévnyi használatig kifogástalan, imádtam vezetni, aki ismer tudja hogy ez az autó a szerelmem. Míg nem bekövetkezett az egyik rém álmom. Balatonról hazafele 140es tempónál apró rázkódást éreztük, aminek nem tulajdonítottunk sok jelentőséget mert csak egy pillanatra lehetett érezni. Aztán pár perccel később egy durranás a motortérben és a kocsi ereje elszállt, mintha vissza húzná valami. Először turbóra gyanakodtunk. Persze ez pont május 1 előtt történt véletlenül se tudjam másnap szervizbe vinni. Másnap mentem még vele de a kocsi össze-vissza járt, erőtlenül, füstölve. Következőnap reggel egyből szerviz (nem bmw). Megállapították hosszas keresgélés után hogy a szívósorról leszakad az egyik lapát (!) és beszippantotta a motor...Mint utólag kiderült minden e46 dizel bmwnek ez a típus hibája és 150ezer kmrenként cserélni kell. Wallisban 156ezer forintot mondtak az alkatrészre. Szóval a nem hivatalos szervizben kiszedték és ledugózták a szívósorom. Az autóval tudtam közlekedni de kb 2500as fordulatig használhatatlanul gyenge lett viszont 2500nál úgy megindul mint akit seggbe rúgtak és ehhez párosult a massziv összefüggő füst,ami idáig egyáltalán nem jelentkezett.
Hibalista
- 2hónap után xenon izzó csere (párban cserélne 22000ft)
- Megvételkor folyt hűtő víz (cső csere 6000Ft)
- szívósor, hengerfej ???
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 153000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | clio | Következő autója? | 330 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.6/10) |