A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E36) (1990-2000)

3 (E36) 1.8i Cabrio Automata 

Az ítélet értékelése
2,0(3 db)

A maccsó, megbízható benzintemető

Szöveges ítélet

Tinedzserkent valahogy hozzamkerult egy eredeti BMW katalogus az E36-os szeriaval, amelyben egy sotetkek szinu verzio van lefotozva kivul-belul, bezs borulessel. Beleszerettem. 13 ev mulva ugy hozta a sors, hogy megvehettem gyermek korom almai autojat: egy sotetkek E36 cabriot, szurke borbelsovel.


Alap dolog volt hogy kicsi motorja legyen automata sebvaltoval, jo allapotban! Igy kerult hozzam egy 318i benzines, automata valtos, M-es belsovel. Az auto korahoz kepest (13 volt akkor amikor vettem, 1997 novemberi gyartas) remek allapotban volt-van, szakszerviz 120 000km-ig, utana magan szervizben pecsettel - a km eredeti, 184 430km. Sok mindent elarul az evenkenti km allasrol hogy mikent hasznaltak az autot, elottem 3 tulaja volt az autonak. Az elso 7 evig, majd 5 evig, utana 1 evig hasznalta (a srac akitol vettem baba miatt csaladi autora kellett cserelje, meg utoljara kielvezte magat apasaga elott).

Nalam 16 honapja van, csak hetvegente hasznalom, tehat nem napi munkaba menetelhez vettem. Hobby auto, jatekszer.


Az auto arra remek hogy megadja a cabrio erzest, "kruzolni" jo vele, az automata valto miatt lampanal ki lehet loni a tobbi auto elott a nelkul hogy lefulladnal. Nyitott tetonel kellemes a vezetes, a fejedet nem fujja le a hatszel (mint egy 206-os cabrio Peugeotnal, amit dog unalom vezetni, joval kisebb s ugyanennyi a fogyasztasa).

Van egy specialis kerekcsavar rogzito is az autohoz - ezt mindig az autoban kell tartani (elozo tulaja autoszerelo volt az AA-nal, o tanacsolta s megosztom ezt veletek), ha kerekcsere kell akkor ne az legyen hogy otthon van, mert akkor meg a sarga-angyal se imadkozza le a kereket az autorol. Jart igy jo parszor hogy ez a biztonsagi csavarleszedo otthon volt a lerobbant autonal, mert hat az a biztos hogy ne lopjak el a kereket...

Fogyasztas:
Vigyazat,1.8 automata: BENZINTEMETO!!! varosban nagypapasan vezetve 13liter az alap, de ha odalepek akkor tobb is lemegy a torkan. Ennyi erovel vehettem volna egy M3-as manualist, az ugyanennyit zabal de legalabb megy is. Persze ez a sajat hulyesegem volt, a biztositast neztem hogy olcso legyen, meg majd tuti keveset fogyaszt mert 1.8 de azert BMW legyen! okuljatok belole feleim: kis kobcentivel, kozepesen sulyos autot automataban - csak benzinkuttal erdemes venni (vagy vastag bankszamlaval). Az 1.8-as motort automataban nem ajanlom, mert lomha es torkos. Azonban ha setakocsikazasra kell csak, s evi annyit mesz mint en (kb 8000km) akkor az ar-ertek arany megfelelo.
Varosban min 13L, autopalyan 90-100-nal 6 liter (be kell loni hogy 4esbe felvaltson s 2200-as fordulaton huzzon), de ha nyomod neki 140-el ott mar 10liternel tartunk.
Ez az automata meg ugy van beallitva hogy 3200nal valt, mert hat ez egy BMW s kihuzatja a tulaj - gondoltak a tervezok! Ja, s ez a fogyasztas amit irtam az "E", vagyis economy (=tescogazdasagos) uzemmodra jellemzo. A sport verzioban "S" mar nem is tudom mikor valt, talan 5000nel vagy a felett...Venezuelaban a 2Ft/literes benzinarnal nem izgatnam magam, itt viszont felinfarktust kaptam amikor jobaratom beult kiprobalni az autot s azzal kezdte hogy atnyomta "S"-be es reklamalt hogy nem mukodik az automata valto mert mar 5000nel vagyunk s meg mindig nem valt a valto!

Szervizigeny:
Valszeg a lengescsillapitokat sohasem csereltek (egy ujjal le lehetett nyomni az auto oldalait - autovasarlaskor igy lehet tesztelni hogy mennyire halott a lengecsillapito), azokat kicsereltem, meg a szokasos olajcsere (Castrol Magnatec 10W40 - a neten nemet s angol oldalakon a tulajok ezt javasoltak mint a legjobb, s ezt en is javaslom hogy ehhez a modelhez ez a motorolaj remek, jo idobe telt mire atneztem vagy 50 forumot hogy mi a legjobb olaj az autohoz), gyertyacsere, olajszuro s levegoszuro csere alap. Mivel lancmeghajtasos, igy ekszijcsere nem volt szukseges.
Javaslom hogy az olajon ne sporoljatok, mert az a "ve're" a motornak.

Fenntartasa nem draga, amennyiben az ember autopalyan megy vele. Fogyasztasa miatt tud draga lenni, a szervizeles azonban nem volt veszes eddig. Ezt a neten is alatamasztjak, hogy az E36 az egy kiforrott szeria, foleg a 97 utaniak.

Kenyelem:
Az M-es ulesek kenyelmesek, akar hosszu tavon is...elol. Hatul azonban fapad es a helykinalat is 160cm s alattiakra meretezett. 4 szemelyes.

Csomagtarto:
1 db kisborond belefer. nagyborond mar nem.

Lampak:
Ez is tervezesi hiba, hogy a jobb elso lampa beparasodik. Ezt eszrevettem jo par E36-nal.

Legkondi:
zavaro hogy motor inditasakor a legkondi automatikusan bekapcsol alapjaraton. Ezt kezzel kell lekapcsolni minden egyes alkalommal.

Teto:
Ezen meg a hatso ablak plexi, s miutan behajtottuk a tetot, a plexi osszegyurodik s jo ideig gyurott marad. Kilatni is vacakabb rajta mint e kovetkezo szerian, ahol mar nem gyurodik a hatos ablak. A szelvedonel jobb elol nagy esoben becsepeg a viz, ez a 14 ev hatasa, a gumi szigeteles mar nem a regi, viszont szilikonspray megoldotta a gondot (de azert biztos ami biztos tettem egy rongydarabot az ules melle, ha becsepegne par csepp akkor ne a karpit banja a foldon). A tetolezarasi problemarol lasd alabb.

Kulso:
nekem van allando baratnom, azonban ez az igazi csajozos auto. Meg a sracok is megbamuljak, hiszen a nemetek irto jol eltalaltak a format. "Angel eye" lampakkal pedig egyszeruen dogos a bromos.

Kormanyzas, menetteljesitmeny:
Tokeletes, minden idoben es sebessegnel. Az alap dolog hogy ennel a tipusnal a fekek rendben legyenek, mert az ember neha elveszti a fejet, foleg ha a teto le van engedve s jo az ido, s ferfibol leven mint egy jatek ez az auto. Elvezet vezetni! Foleg amikor olyanok ulnek be akik meg nem kabrioztak s foleg nem BMW-ben, akkor vigyor fulig meg nagy sikongatas, extazis az alap dolog naluk.

Tankolas:
En 97-es benzint teszek bele, neha 100-ast, de a 95-os Shell-t is remekul veszi. Mivel nem sokat hasznalom, azon a par 100Ft-on ne muljon hogy nem megfelelo benzint kap. Ez nem egy uj auto, tehat a megfelelo karbantartas alap! Ocsem a "nagyokos", a dizel autojaba a legolcsobb maganbenzinkutnal tankolt Debrecenben...1 ev utan lerobbant a motorja, sporolt vagy 5000Ft-ot a dizelen, s vehetett egy uj(hasznalt) motort 100 000ert!

BMW jel:
valami vadbarom lelopta a BMW jelet a csomagtartorol s mivel a feklampa beepitett, igy a jel az auton a 66m-es (nem a szokasos 80-as). Akinek hasonlo gondja akadna, erdemes levonot venni -en is ezt tettem. Az Opelemrol nem loptak meg le a jelet :)

Osszegzes:
Fogyasztasa miatt nem ajanlom rendszeres hasznalatra (mint elso auto, napi meloba jarasra s foleg varosban - ez nem is az unalmas hetkoznapokra valo), azonban hetvegi kikapcsolodasra, alkalmi hetkozbeni esti kiruccanasra tokeletes jargany. En nem vagyok az a szaguldo tipus, de aki nyomni akarja mint az allat annak egy, de inkabb 2 fokozattal erosebb motort ajanlok s nem automatat. A cabrio feelinget tokeletesen hozza, vezetni elvezet a kobon (nem mint egy opelt, renaultot, peugeotot, bereltem oket - sima autok). Ez egy igazi ferfijatek: nintendo, focilabda, BMW cabrio.

Hibalista

- A legzsak lampaja allandoan eg miutan egy 100kg-os haverom beult az anyosulesre -ez tipus hiba, a neten utananeztem. - Az automata teto nem zarodik neha. Ez is tipus hiba, amikor tul meleg van akkor valami ok miatt a motor nem zarja a tetot - meg se mozdul. Azonban ha hagyjuk hulni, akkor mar be lehet zarni a tetot. - A teto lenyitasakor beakad a csomagtarto felnyilo fedelebe a teto alja,de miutan az ember kezzel felemelte a teto aljat, akkor mar kinyilik a csomagtarto s normalisan beteszi a motor a tetot (ezert inkabb felautomata a teto, bezaraskor viszont normalisan nyilik s zarul minden, nem kell kezzel babralni). Ez valszeg a kor miatt van mar, hiszen egy 14 eves autorol van szo, javitani meg nem eri meg hiszen en ritkan nyitom le a tetot. - Cserelni kellett a levegobefuvo csovet, ami a hajlatnal megrepedt a kor miatt s a levegot onnan szivta a motor, igy alapjaraton mindig lefulladt az auto hacsak nem nagyobb fordulatszammal indultam. - - Osszegezve: a kor s km alapjan ez nem sok (van egy 20eves Opel Vectram is, dizel, na azon mindig van valami javitani valo)

Ide hordtam szervizbe

Magan szerviz (rendkivul gyors, kozepes ar es nem ver at, ha olcsobban tudom a cuccokat akkor csak a munkadijat szamolja fel).

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 184430
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6920
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Vectra A dizel Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E36) 1990 (1994 - 2000)

További ítéletek (233 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)