A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (1982-1994)

3 316i 

Az ítélet értékelése
3,8(4 db)

A BMW fanatizmus előszobája

Szöveges ítélet

A történet ott kezdődik, hogy 21 évesen úgy éreztem, hogy itt az ideje végre megcsinálni a jogsit. Nem azért mert annyira érdekelt volna a vezetés, csak szimplán egyre elfoglaltabb vagyok az évek múlásával, így gondoltam túl kellene esni rajta. A tanfolyam kezdetén eszembe sem jutott, hogy én majd autót veszek. Egyik nap csak úgy unalomból elkezdtem nézegetni a régebbi BMW-ket a használtautón. Újabb típus nem érdekelt, sosem tetszettek az új kocsik. Aztán másnap újra felmentem az oldalra, utána megint és megint.Itt a sorsom meg is pecsételődött:)Főleg az E30-as széria fogott meg.(persze akkor még fogalmam sem volt hogy ez mit jelöl)Rengeteget olvastam a típusról, és a márkáról. Ez odáig fajult hogy másra sem tudtam gondolni egész nap. Eldöntöttem hogy nekem kell egy E30, nincs mese. Az nem is nagyon érdekelt, hogy milyen motorral van szerelve, csak az volt a lényeg hogy szép, gyárias állapotban legyen a vas. Fél évig napi szinten órákat töltöttem a vadászattal. Közben olyan kocsikat láttam, hogy nem akartam hinni a szememnek. Pl.: budapesti kereskedésben egy fekete 316i. A bódé szétrohadva, a felfüggesztés siralmas állapotban, a legtöbb ajtókárpitot 1-2 bolha tartja, a fényszórók és az index nem működik, még csak be sincs kötve. És mid ez friss műszakival! Beszarás. Aztán felkeltette az érdeklődésem egy elsőgazdás 316i 41000km-rel. Hogy őszinte legyek túl nagy reményeket nem fűztem hozzá, mindez túl szépnek tűnt, hogy igaz legyen. Aztán elmentem, megnézetem a kocsit, és nem lehetett otthagyni!
Hihetetlen állapotban volt. A tulajdonos egy 87 éves bácsi volt, aki második autóként használta egy trabant mellett. Tökéletes gyári állapotban volt, még a gumik is az erdetiek voltak rajta( persze szétrepedezve). Csak a hazaérés után tudatosult bennem hogy megfogtam az isten lábát.Miután megtörtént a kötelező az olaj és vezérműszíj csere, elkezdtem gyári extrák után kutatni. 15-ös pókhálós BBS felni, elektromos ablak stb... Minden pénzem a kocsira költöttem. Mostanra jutott olyan szintre amivel már meg vagyok elégedve. Innentől kezdve a célom, hogy a kocsi ilyen állapotban is maradjon. Valamelyik ítéletben olvastam, hogy aki egyszer bömösbe ül, annál nagy az esély, hogy nem száll át más kocsiba. Hát van benne valami :)Ami először feltűnt, hogy az ülések nagyon kényelmesek, a műszerfal nagyon felhasználóbarát, minden a vezetőről szól. A kormánymű ahhoz képest, hogy nem szervós, hihetetlenül könnyed. A kasznit nagyon jól belátni, elég nagyok az üvegfelületek. Persze ez a legtöbb korabeli autónál így van. A váltó nagyon pontos, messze a legjobb az összes autó közül amit eddig vezettem. Hihetetlen, hogy egy 22 éves konstrukcióról beszélünk. Hogy valami negatívumot is mondjak rá, amíg nem melegszik be, elég izmosan kell kezelni a váltókart, de utána olyan mint a vaj. A fogyasztása egész jó, ha nagypapásan vezetek, hosszútávon 6,5 literrel is elmegy( persze egy ilyen autót nem ezért kell szeretni). A futómű egész jó, jól elnyeli az úthibákat, jó a kocsi úttartása, bár egy kicsit lehetne keményebb.
Eddig egy fékmunkahengeren kívül semmi sem ment tönkre. Az elején a kocsi néha igen erőteljesen rángatott,és fulladozott gyertya és gyújtókábel csere után is. Aztán kiderült, hogy a baj a benzinnel van. Miután kutat váltottam a probléma megszűnt. A váltó sajátosságán kívül negatívumként tudnám említeni a szegényes belső világítást,és a kocsi méretéhez képest szűkös hátsó lábteret. Több nem jut eszembe:) Talán még annyi, hogy mostanában már kevéslem a 102 lovacskát, de ez nem az autó hibája. Egy 22 éves egyhatos nyolcszelepes motortól ez nagyon jó teljesítmény. Öszességében egy nagyon stílusos, szeretheteő autó. Kitűzött célom még mellé egy E30 325i, egy e32 735i, és talán egy E24 635csi beszerzése. Hát ez van ha az ember megfertőződik:P

Hibalista

- fékmunkahenger

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1989
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 41000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? E30 nagylámpás 325i , E32 735i nem helyette, hanem mellé
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 1982 (1993 - 1987)

További ítéletek (158 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)