A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 1 (2004-2011)

1 120D 

Az ítélet értékelése
4,5(6 db)

Élményhajhász kanyarvadász

Szöveges ítélet

Kedves Érdeklődő!Majd 1 éve vagyok tulajdonosa tárgyi típusú -2006 BMW 120D- autónak,s úgy gondolom, a levezetett 30 ezer km, illetve a napi használat alapján tudok egy objektív képet adni arról, milyen is egy közel 10 éves, sokak által rettegett, dízel BMW (de írhatnám, hogy dízel AUTÓ).
Az autómat 190 ezer km-rel vettem ,magyarországi, szerízkönyves mely nem volt végig vezetve.Ebből adódóan az állapotára hagyatkoztam a vételnél, melyre nem is lehetett akkor sem, most sem panasz. Az autó szinte új állapotú, azt hiszem, ez a beltérben használt minőségi anyagoknak köszönhető.
Az autó futásteljesítményéből adódóan számítottam rá, hogy előbb-utóbb utolérnek a dízel autók kapcsán oly sokat emlegetett hibák.
A szervíztapasztalatoknál olvasható részletesen, hogy mikor, milyen javítások lettek elvégezve, a következőkben leírnám, az eltelt idő után milyen érzések kavarognak bennem az autóval kapcsolatban.
Az első gondolatom, amikor rá gondolok, hogy imádom vezetni.Imádom, hogy olyan, mint egy "gokart", a kormány visszajelzései nagyon jók.A futóműve parádés, kanyarban, mintha sínen húznák.Nemrég kipróbáltam egy vadonatúj VW Passatot.Nagyobb autó, tény, de vezetési élménye a közelében nem volt a kis 1-eséhez.Ésszerű keretek között szeretem próbálgatni a határokat,és mindig lenyűgőz a kanyarsebessége.Sajnos a futómű -ahogy a korabeli tesztek is írták- a magyar utakra elég kemény, néha sajnálom az autót, ahogy az úthibákkal küzd.Ettől függetlenül vezetni itthon is nagyon jó, amit csak fokoz a bivalyerős motor.Tudom, manapság a 163 le nem olyan sok, de véleményem szerint a mindennapi használatra ez is bőven több, mint elég, főleg egy ekkora autóban.
Kényelme elől nagyon jó, hátul nagyon rossz.Azért 4 felnőtt el tud férni, de tény hogy a hátsó lábtér kevés.
90%-ban autópályán használom, fogyasztás terén tehát csak erről tudok nyilatkozni: megengedett határokat betartva 6 L alatt, de 160-as tempónál sem kúszik 6,5 liter fölé, miközben az utastérben csend van. Jó utazóautó.
Említettem, hogy az első dolog, ami eszembe jut, ha rá gondolok, hogy imádom.Ez annak ellenére is így van, hogy 30 ezer km alatt köel. 700 ezer ft-ot költöttem rá.Mondhatjuk,hogy utolért a sokat futott autók,dízel autók tendenciája. VOlt néhány BMW-knél kötelező javítás 200 e km-nél (főtengelyszíjtárcsa, szívósor lapkáinak kivétele, ledugózása -ezúton is köszönöm T. Nepperűző cikkeit erről),a kettős tömegű lendkerék is megadta magát -véleményem szerint idejekorán, 218 ezer km-nél, de azóta olvastam, hogy ezek az alkatrészek ennyire vannak tervezve -hát jó.S volt még néhány "apróság".Amit az elvégzett javítások közül bánt:az önindító meghibásodása-véleményem szerint nem szabadna ennyi km-es autónál, illetve a vízpumpa, de azóta olvastam, hogy 200 e km-nél az is cserés lehet; meghibásodott a komrányszög jeladó egy alkatrésze, mely olcsón orvosolva lett. Minden mást kötelező szervíznek tekintek, hisz az is volt.Kötelező szervíz 200 ezer km körül, egy modern dízel autónál.Tulajdonképpen előre kalkulálató költségek.
Jelen állapotában az autó makulátlan és nagyon sok örömöt ad minden egyes percben amikor beleülhetek.
Népszerű motor a 20D (320D, 120D), melyet azonban sokan azonosítanak a magas fenntartási költségekkel is.Annak ellenére, hogy láthatóan sokat vett ki az én zsebemből is szervízeket tekintve, szeretném megvédeni.Nagyon jó motor. A szükséges szervizeket meg kell neki adni, ahogy más dízel autónak is.Se többet, se kevesebbet.Fő alaktrészek cseréjekor (kettőstömegű, főtengely szíjtárcsa stb) jó eséllyel azokra újabb 150 e km-ig nem lesz gondja a használójának.
Sokan félnek ilyen magas futásteljesítménnyel autót venni.Saját tapasztalatomból azt mondom, amennyiben leinformálható, talán jobb, mint egy 100 ezer km-es.Azonban pont emiatt, a vezetett szervízkönyv ÉS szervízszámlák létfontosságúak (már én is látom).
Összességében, nagyon tudom ajánlani az autót sportos, de mindennapi használatra alkalmas autót kereső fiataloknak, fiatal pároknak, ahol a család még nem nagy.Kell rá költeni dízel mivolta miatt, de amit ad, én azt mondom megéri.A következő autóvásárlásig továbbra is vezetem minden nap nagy vigyorral az arcomon a kis 1-est, még legalább 50 ezer km-ig.Folyt. köv.

Hibalista

- Összes elvégzett szervíz, javítások: - -202000km:termosztát csere 25 e ft, hátsó féktárcsa 41e ft+betét 17,5 e ft,szívósor lapka kiszerelés, ledugózás 12,5 e ft, első fékcsövek cseréje 15 e ft, izzítógyertyák 22,5 e ft, fékkopásjelző 3,5 e ft, fékfolyadék 2200 ft,motorolaj,szűrők 18 e ft, légszűrő, 11400 ft, főtengely-szíjtárcsa csere 75 e ft, klímaszűrő 7870 ft - -208000 km: vízpumpa csere 48 e ft - -212000 km: akkumulátor csere 36 e ft, hátsó gátlók cseréje 50 e ft, önindító csere 46 e ft, kormányszög jeladó csere 20 e ft, motorolaj, szűrők cseréje - -218000 km: kettőstömegű lendkerék és kuplung csere, Hardy-tárcsa csere, váltó szimmering 227 e ft -

Ide hordtam szervizbe

BMW M57 TU Autószervíz, BudapestKiváló szakértelem, korrekt kiszolgálás és árak. Csak ajánlani tudom őket!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 191000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 32000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Xsara 2.0 16V Exclusive Következő autója? 325i/325D vagy MAZDA 3 G120
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 1 2004 (2004)

További ítéletek (53 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)