A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 1 (2004-2011)

1 118D automata 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egyetlen indokod lehet megvenni: jól néz ki!

Szöveges ítélet

BMW 118D, 2008 évjárat
- automata váltó
- napfénytető
- digitális klíma

Németből hoztam be 2013-ban (87 000 km) és 2017-ben adtam el (185 000 km), jöjjön, mit tapasztaltam a 100e km alatt.

A lényeg:
- nem ajánlom, drága, ellenszenvet kelt másokban
- bitang jól néz ki, ezt meg kell hagyni
- 8,5 Liter a fogyi télen nyáron mindig, dinamikusan menve
- 130 km/h-nál 2400-at forog, míg 150 km/h-nál 2700-at, ez jó
- ha iylen autód van, akkor mindig legyen 500 000 Ft-od váratlan kiadásra


Kezdjük a rosszal, hogy jóval lehessen befejezni.

*** Motor
Ebben is, a 2 Literes BMW dízel van, mely szerepel a "Totalcar - Magazin - Húsz motor: ezeket kerülje" cikkében. Ugyanez van, csak más turbóval a 120D, 123D, 320D, 520D modellekben is. A probléma ezekkel, hogy a vezérműlánc szeret megnyúlni, és vidéken okosba is legalább 300 000 Ft kicserélni, Budapesten meg inkább 400 000 Ft. Ugyanis a BMW azt hazudta, hogy ez "lifetime" lánc, ezért bátorkodtak betenni a műszerfal felőli oldalára a motornak. Csak közben mégse. És ha cserélni akarod, ki kell szedni a motort. Namost ha már ezt tudod, akkor egy pokol lesz az életed egy ilyen autóval: minden reggel úgy indítod be, hogy fülelsz: jobban csörög-e, mint tegnap, kezdi-e a youtube-ra feltöltött csörgést produkálni, vagy ma még megúsztuk? Én megúsztam. És új gazdája is szertintem még megússza egy jó darabig, mert nem hajtottam szét és sűrűn cseréltem az olajat, és nem csörgött nálam még.


*** Szervíz, fenntartás
Amikor megvettem azonnal elkezdtem olvasgatni, mimket kell egy ilyenen csereberélni. Például motorolaj és szűrőkön kívül: automata váltóolajat érdemes 100 000 km-enként. Megkerestem több céget is, akiket a legjobbra értékeltek a BMW magyar fórumon, hát egyik ezt mondta másik amazt mondta, pldául volt olyan tulok, aki szerint azért nem kell cserélgetni, mert ha lebegnek a kis részecskék az olajban attól csak fincsibben fog benne járni és selymesebben fog váltani :))) Ekkora tulkot! És BMW szervízként hirdeti magát!

Volt ahol mondták kicserélik 100 000 Ft-ból, hisz drága a szűrő, meg az olaj is.

Na végül magam vettem meg az olajteknővel egybeépített szűrőt, ami tartalmaz egy mágnest, hogy magához vonzza a kis fémrészecskéket amik lekopnak.

Utána jött, hogy elvileg 50 fokon kell szintig tölteni az olajat, de honnan lehet tudni, hogy 50 fokos az olaj? Sehonnan, csak ha veszel WiFi-s OBD adaptert és okosított INBA meg mittoménmilyen szoftvert és azzal monitorozod az olaj hőfokát. Szóval elég szopó, de összejött.

Mivel most már Toyotám van tudom, a BMW az egy 1,3-as szorzót jelent magyar nyelven. Biztosítás, szervíz, alkatrész, kiegészítők, bármi: ahogy meghallják, hogy BMW dobják rá az 1,3-as szorzót. Például CASCO esetén a BMW az úgynevezett prémium kategóriás autó, ennek megfelelően magasabb biztosítási díjjal. Kéne felni közepére kis kupak, mert leesett? Akkor Ebay-en tuti drágább lesz, mint a Toyotához. Kéne gumiszőnyeg? Az is drágább lesz! Nem brutálisan, csak a sok kis drágulás összeadódik.

Még egy kis BMW fosadék: volt egy koccanásom és CASCO-ra cserélték gyárival az egyik első lámpát. Szorult benne az izzó nem lehetett cserélni, még fogóval is csak brutál rángatásra jött ki. Ezért elvittem Wallis-ba, hisz gyári garanciális alkatrész, és nem cserélhető benne az izzó. Elvették a kulcsot, nem láttam mit csinálnak a kocsival. 2 óra után visszaadták nagy büszkén, hogy biztos elnéztem mert nekik nem szorul. Nos a búrán belül voltak a sorja forgácsok az okosok megreszelték. Akarom mondani parasztba meggányolták. És ez egy hivatalos BMW kereskedés és szervíz. Ha hát ilyenekre lehet számítani ha BMW-d van.


***Útfekvés
Azért vettem meg, mert hátsókerekes és azt írták, hogy a vezetés őrületes, eksztatikus élménye lesz, amikor "gázpedállal kormányzok", csak úgy tolja magát a kanyarokban, tökös kanyarvadász leszek, egy betyáros menő adrenalinhuszár. -> Ehhez képest csúszik kifelé a kanyarban, dől a kasztni (új Sachs lengéscsillapítók, új stabilizátor pálcák), és az 5-ös golfok játszi könnyedséggel hagynak le a kanyargós hegyi szerpentinen, miközben én én próbálok az úton maradni. Na ennyit a kanyarvadászatról.


***Tetőablak
Mint a kabriót: ősszel és tavasszal tudod használni pár hónapig, de nővel még akkor se, mert ők fázósak és fújja a hajuk a szél. Szóval egy "gimmick" szerintem: elsőre olyan menőnek tűnik, de gyakorlatban nálam elbukott. És elvesz 6 cm-t a fejtérből. Ellenben nem ázott be legnagyobb esőben, özönvízben sem.


***Megítélés
Szomszédok, kollégák gyűlölni fognak. Először még nem érdekel, de majd rájössz, hogy azért egy csomó mindent buksz így. Elesel az információtól, nem osztják meg veled, mert gyűlölnek. Negem még a másik BMW-s kollégám is gyűlölt. Szóval egy alfa hím leszel egy ilyen autóval, de tudod mi a sorsa az alfahímnek? Amíg erős, addig élvezi, de ahogy eggyengül, kíméletlelnül leaálzza a többi egyed. Az alfahím folyamatos támadásnak van kitéve, mindenki őt kóstolgatja, soha nem pihenhet. Ezt az utat választod? Én a végén már nem is próbáltam finomkodni az úton, ami nem keresztezte a KRESZ szabályait, azt megcsináltam, mert úgyis egy bunkónak gondolnak benne. Viszont mindig indexelte, körforgalomban, elhagyatatott kereszteződésben mindig. Bármekkora huligán is lehet egy ilyenben az ember, nekem az index adja a tartást, azt nem hagyom el soha.


***Hely, beltér
Elég szűkös, de azt mondom Budapest-Bécs kibírható benne 4 darab 180 cm alatti embernek, 4 sporttáskával.

Első ülések nekem alapkivitelűek, ilyennel semmiképp sem szabad megvenni. Brutálisan gyilkolja a gerinc lumbáris szakaszát. Városban nem tűnik fel, de 1 óra után már sajog, nyilal a derekam. Próbáltam a gyári gerinctámasz helyére szivacsot, polifoam-ot, sőt egy kézi pumpás vérnyomásmérőt is beeszkábálni, hátha.... egyik se hó, brutálisan kényelmetlen a deréknak. Konkrétan fájdalmaim voltak tőle. Végül egy Lidl-ben kapható hunracocell golyókkal töltött rugalmas párna segített, de ez is csak elviselhetőre csökkenti a fájdalmat.


***Gumi
Gyárilag 195/55 R16 méretű és ráadásul defekttűrő gumit kell rátenni. Nos ez úgynevezett ritka méret, így készülj: 30 - 45 000 Ft lesz egy darab ilyen gumi. Amikor én hazsnáltam még nem voltak olcsó szériás gumikből ilyen méretben, szóval például téligumiból 4 darab Pirelli defekttűrő volt 160 000 Ft. Készen állsz ezt kicsengetni 3 évente? És nyárira is? Ha nem akkor lehet próbálkozni a 205/55 R16 mérettel, de nem lesz ugyanaz az útfekvése, szerintem olyan 90%-os lesz vele csak. És lehet rá tenni nem-defekttűrőt is, csak legyen javítókészlet kéznél, fincsibben fog rugózni, nem ráz szét.


***Értékvesztés
3,6m Ft-ba volt 5 évesen 87 000 km-el és 2m Ft-ért ment el 185 000 km-el, körben karcolásokkal, egy jobb első töréssel, de gyári javítással. Számolj: 4 év alatt vesztett értékéből 1,6 m Ft-ot, vagyis évi 400 000 Ft csak az értékvesztés! Közben 4 év alatt kell azért egy garnitúra téli, egy garnitúra nyári (okosan olcsógumival 240 000 Ft). Dízel 100 000 km-re, 8,5 átlaggal, kb.: 3 millió Ft! Azta kur....! Ezt nem kellett volna kiszámoljam! Kötelező: évi 60 - 100 000 Ft volt nekem. CASCO évi 160 000 Ft. Add csak szépen össze, és úgy saccolom, hogy olyan és 1 misi felett lesz az teljes birtklási költsége egy ilyen autónak. Igaz én sokat mentem (évi 25 000 km).




Jöjjenek a jó dolgok


*** Menetdinamika
Megy, mint a disznó. Mama szarakodik előtted? Kis gázfröccs és mama már sehol, mert körbeautóztad. Autópályán mész 130-al és valaki elkezd 131-el előzni és szarakodik? Kövér gáz, és hopszika, eltűnt a másik autó, soha nem is létezett.

Áll a sor, de van egy jobbrakanyarodó sáv, de tudod, hogy mindjárt el fog fogyni? Sebaj ezzel még simán végigelőzöl 5 autót és záróvonal előtt még be tudod rakni az egyenesen továbbhaladó sávba, ahogy elindulnak a csigalassú játékautók.

Terészetesen nem fogsz előbb odaérni, de ha ilyenre van igényed, akkor ezzel megteheted. És most látom, hogy Toyotám van, hogy akik így izgágáskodva előzgetnek, ugrálgatnak max 2 autónyival lesznek előttem a következő pirosnál és ha nem jó sávba állt simán mellé is állok a papás tempómmal.

Szóval az autók 75%-nál erősebb már egy 2 Literes alapdízel is. Az a mondás, hogy a 120D van kb egálban a 3 Literes V6-os dízel terepjárókkal. Ezt megcsippeled, és akkor a Q7 és X5 sem lehet ellenfél (3.0 V6 dízelig), én úgy saccolom 200 km/h-ig, de ezt nyilván nem próbáltam, de jó érzés egy ilyen kis autóval a nagyok közé felkapaszkodni.


***Váltó
Volt előtte DSG-s autóm, ez más. Ez hidrodinamikus: olajban fogrog egymással szemben két tárcsa, és ahogy közelednek, átadja az olajjal a nyomatékot. Szerintem nagyon finoman vált. Nekeém még a DSG-nél is jobban bejött ez. És ez a hidrodinamikus váltó már jó régi, kiforrt technológia, én ilyet vennék dupla kuplung helyett máskor is. Szóval a váltó isteni finom, nyugtató, nem kell a bőrcipőmet minden kuplungoláskor redősre taposni. Tempomattal toltam autópályán, és nagyon jó, kényelmes.


***Kinézet
Bitang jól néz ki, mint minden BMW: mivel hosszában van benne a motor, így hosszú az orra és így nagyon jók az arányai. Ezt úgy fogod otthagyni a parkolóban, hogy simogatja a szíved, egyszerűen gyönyörű egy mosás után, ahogy az oldalán futnak a fénytörések. Elölről is gyönyörű, lehet valaki szerint nőies, de akkor ez egy amazon, aki sok férfinál izmosabb. Szóval egy metséged lehet megvenni egy ilyen autót: meg akarod élni, milyen egy gyors, erős gyönyörű autót hajtani. Oké barátom, próbáld ki ez egy érvényes indok. Én is így voltam vele, tudtam, hogy drága lesz, de akkor volt rá zsé, és ki akartam próbálni. Most, hogy megvolt, már tudok Toyotában lazázni, és most már én vagyok akit körbeautóznak és nem érdekel, mert már kiéltem magam.

Hibalista

- Stabilizátor pálcák, lengéscsillapító, első főizzók fél évente

Ide hordtam szervizbe

Budapesten az Izraelita temető környékén van egy fiatal srác, aki BMW szalonban dolgozik nappal, de fogad este otthonában magánügyfeleket, nem mondom a nevét, mert nem tudom akar-e reklámot, de ő volt az egyetlen akinek szavában megbíztam. Minden csere vagy javítás előtt ki-fórumoztam az okosságot, és Ő mindig ugyanazt mondta, amit én is kilogikáztam. Hajlandó volt hozott alkatrészből dolgozni, igaz kicsit drágábban. MInden kérdésemre válaszolt, és úgy válaszolt, hogy annak is utánanétem és igaza volt! Többi BMW szervíznek hirdetett garázs össze vissza beszélt és gányolt. Ez a srác viszont hozta a szintet.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2008
Kényelem (3) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 87000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Polo V Következő autója? Prius II
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 1 2004 (2004)

További ítéletek (53 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)