A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 1 (2004-2011)

1 118d 

Az ítélet értékelése
4,6(5 db)

Kis bimmer az elnyűhetetlen

Szöveges ítélet

3,5 éves 116 ezer km-t futott, sok bosszúságot okozó Audi A4-esem eladása után kerestem autót.

Így került a képbe a kis egyes BMW. Különösebben nem tetszett korábban, de a keresési paraméterek megadása után (kisebb legyen mint az A4, fiatalosabb, ne hivalkodó és legalább 140 lovas dízel)ennél a típusnál kötöttem ki. 46500 km-rel vettem 3 évesen BMW kereskedőtől garanciával törésmentesen első, hölgy tulajtól.

Első benyomásom a próbaúton:
-hű de alacsonyan ülök
-nagyon egyben van
-nagyon kezes
-milyen aprócska ablakai vannak
-de jópofa, ennek a kocsinak karaktere van :-)
-a BC szerint 5.2 az átlagfogyasztás.. micsoda??
-kell

Bár csak egy évvel volt fiatalabb egykori Audimnál mégis, mintha egy egészen más (dízel)autó építési korszakból való lenne (az Audi még pdtdi volt) Sokkal csendesebb és finomabb járású a motorja, mint az 1.9tdi. Az Audinál gyakran zavart, hogy a motor lassan pörgött fel és nagyon kis fordulatszám tartományban húzott. A kis 118D (bár ez is kétezres dízel)egy egészen más iskola... Halk járású, nem ráz úgy alapjáraton, rögtön pörög és jól ki lehet forgatni. Szóval élmény, na. Ok, természetesen evvel a lóerőmennyiséggel az ember nem a német autópálya királya,de az átlag közlekedéshez több, mint elég. Kanyargós úton gyakran csal széles mosolyt az ember arcára.

Télen a hátsókerék hajtásnak semmilyen hátrányát nem éreztem, alpokbeli síelést is problémamentesen abszolvált.A negyedik-ötödik-hatodik fokozat tényleg elég hosszúra van állítva, az alsóbb kilóméter tartományokban jobban él a motor.A futómű nem keményebb az Audinál, bár a defekttűrő abroncsok miatt sajnos ráz. A gumikat kicseréltem "normál" gumira, jelentőset javult a komfort.

Ami nagyon tetszik:
-kéken világító kilincsek nyitáskor,záráskor-oké,oké ez igazi parasztvakítás, de én vakulok :-)
-a boardcomputerből pontosan lehívható szervízadatok. Pl. hány km van a következő fékcseréig(külön adja meg az elsőt és a hátsót), olajszint, következő olajcsere,szervíz,forgalmi, fékfolyadék, stb.
Én ezt különösen jónak találom, mivel bár szeretem az autókat, de nem vagyok autószerelő és az audinál többször volt olyan érzésem, hogy a szervíz alkalmával beugrott egy-egy olyan tétel amiről korábban szó sem volt.(ki kellene még cserélni a hátsó fékbetétet,stb.)

Nálam az autó 5,4-gyel jár el, ha nem nyomom, ha taposom akkor se megy 5,8 felé. Autópályán megpakolva (nem 130-cal)megy fel 6-ra. A hétköznapi átlagom 5,5.

Eddig ehhez az autómhoz ragaszkodom leginkább, nagyon pofás, karaktes,fiatalos kis kocsi, ráadásul bitang jó vezetni. Az enyém mély-metálzöld színű, ami különösen ritka. Mióta meg van nem láttam egyet sem ilyen színben.

Ha valakinek volt első szériás focusa és szerette, tuti tetszeni fog neki ez a kis kocsi is!(Nekem volt.:-))
No hiba eddig.(kb.20.000 km) Ja, anyósülésen vagy hátul utazni nem feltélen jobb, mint más hasonló méretű autóban; a kocsival a volán mögött ülve lesz élmény az utazás.:-) A 330 literes csomagtér nekem pont megfelel, a legújabb golfé is 350 liter, akkor nem értem a tesztekben mért kell mindig kiemelni a kis csomagteret...


Update 1.

Kis kocsim kilóméterszámlálója lassan eléri a 156000 km-t, ideje 110000 megtett km után rövid frissítést tartani.
Röviden és tömören minden tökéletesen működik, zéró hiba, a beltér állapota kb. megfelel annak amilyen 60 ezer km-nél volt. Nagyon-nagyon elégedett vagyok vele, igazából ennyire megbízható autóm még nem volt. A futómű, kormányzás, motor dinamika/fogyasztás kb. ugyanolyan mint sok-sok kilóméterrel ezelőtt, pedig a kocsim néha azért meg van a német autópályán futtatva, normális esetben azonban finoman megyek vele.

A fogyasztása zseniális. Odafigyelve hajtva kb. 5,3-5,2 liter, ha autópályázok (német autópálya) és olyan 150-170 közti utazósebességet veszek, plusz kevés város és főút felmegy olyan 5,8-ra, 6 litert én csak autópályán relatív tempósan közlekedve klímával plusz budapesti forgalomban tudok vele megetetni. Az átlagfogyasztásmérőt kb. egy éve nem nulláztam le, 5,7 litert mutat ez egy több tízezer kilóméteres vegyes átlag télen-nyáron.

Az eredetileg beleszerelt alkatrészek tartósak, fékeket csak 120 ezer km-nél kellett cserélni.

Továbbra is egy kis hétköznapi örömforrás az autó, nagyon pofás, karakteres nagyon élvezetesen vezethető. A 143 ló egyébként bőven elég autópályán is, a belső sávban tolakodó nagyképű átlag 140-160 lóerős céges autóknak (Mondeo, Insignia, Passat, stb.) kigyorsításkor simán fityiszt nyújt, majd mikor elhúztam már szívélyesen indexelek jobbra, teesék előzni! :-) Ja, hatodikban nem gyorsul és nagyon pörgős a kis dízel, 90-ről négyesben simán elhúz sok kocsi elől. (Ugye ismerős a helyzet: kijön egy kamion előzni, engedem hadd menjen, mit tudok tenni ellene, de a mögöttem jövő nagyon türelmetlen és nagyon tol, szinte a kocsimban van. Na, ilyenkor jó a vissza négy-persze ez az eset azért nem általános.)

Pár tipp BMW tulajoknak:
-Többen írtak a zörgő hangokat kiadó beltérről. Ez a zavaró jelenség nálam is előjött, a zörgő műszerfalrészhez, illetve a könyöklő réseibe WD-40 spray-t fújtam azóta megszűntek a hangok

-Alkatrészekről.
120 ezer km-nél elkövettem azt a hibát, hogy a (nem bmw márkaszervíz) szerelőre bíztam az alkatrészek beszerzését. Ennek meg lett az a haszna, hogy a fékeket egy év elteltével elöl újra cserélnem kell, míg az eredeti 5 évig és 120 ezer km-ig bírta.... A vezetési stílusom persze nem változott. Szóval azóta (német internetes oldalakról) Megrendelem hozzá az eredeti, de legalábbis legjobb elérhető minőségű alkatrészt, majd azzal megyek a szervízbe, a munkadíjat kifizetem, szervízkönyvet vezetik.

Szóval, ha nem kell a család miatt nagy hely és megbízható hétköznapi örömforrást keres az ember kis fogyasztással és szép, sportos megjelenéssel, csak ajánlani tudom.


2015.dec.02.

Lassan négy és fél éve szolgál hűségesen a "Bökő". Nagyon szeretem, nagyon megbízható és csak jót tudok róla írni. 189.000 km van benne, aminek a jelentős részét én tettem bele.
Soha semmi nem romlott el rajta, fék, olaj és szűrőcsere, ennyi amit igényelt. Kb. fél éve a motorból kijövő kis hajlított kipufogórészt kellett elöl cserélni mert elhasználódott az évek alatt, de kb. ennyi. A 120 ezredik km. után az olajat, szűrőket az előírt 30 ezer helyett gyakrabban, 20 ezrenként cserélem.

Kis kocsim beltere így 190 ezer km. körnéykén teljesen makulátlan még mindig, tipikusan ez az a kocsi amit egy leleményes kelet-európai nepper 60 ezer kilóméterre csavarna vissza a nagyobb haszon reményében.

A kilómétergyarapodással és az évek múlásával nézegetem, nézegetem az utódot(nálam pár évente beindul a most már tényleg kéne új kocsi), de egyszerűen nem tudom rávenni magam, hogy eladjam. Amennyi a használtautópiacon az ára, annál ez a kis gép nekem sokkal többet ér, úgyogy még kivárok. Az már biztos, hogy vagy családtag vagy barát veszi meg, többen jelezték megvételi szándékukat. :-)

Gyakrabban használom rövid távon (napi 10 km oda és vissza közepesen sűrű forgalomban), így az átlagfogyasztás felment 5.8 literre, néha belenyal a hatba :-), de pályán lemegy 5,6 -ra, akkor is ha tempósan nyomom.

Szóval így lassan hét és fél évesen is egy nagyon jó kiállású, kényelmes, városban a fordulóköre és mérete miatt tökéletes, de autópályán is végtelenül fürge és nyugodt kis hétköznapi örömforrás. Csak ajánlani tudom.

A kocsim eddig csak gyári BMW Longlife olajat kapott.

2016.10.26.

Kb. egy hónapja megváltam szeretett autómtól.
213 ezer km alatt amíg nálam volt egyszer kellett egy szenzort cserélni benne. Ezen kívül csak kötelező szervíz, kopóalkatrész cserék.
210 ezer km után kezdett el hangosabban zörögni a műszerfal.
Akksija eladáskor 213 ezer km-nél, 8 évesen még mindig az eredeti volt.

Nagyjából ennyi. Minden amit fent írtam fenntartom így 5 év és az autóba általam tett 167 ezer km után is. Eladáskor ugyanúgy tudtam rajongani kocsim tulajdonságaiért, mint megvételekor 5 évvel ezelőtt.
34 éves vagyok, hatodik és egyben eddigi legjobb, legkarakteresebb, legmegbízhatóbb autóm volt. Csak ajánlani tudom tiszta szívből.

Hibalista

- 210 ezer km-nél kellett egy hőmérséklet jeladó szenzort cserélni. A nagykanizsai BMW márkaszervízben kb. 35 ezer Ft volt.

Ide hordtam szervizbe

BMW Heermann-Rhein, Bad Rappenau

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 46500
Megbízhatóság (10) Vezetett km 167000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Audi A4 Következő autója? Insignia
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 1 2004 (2004)

További ítéletek (53 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)