Kommunizmus a XXI. században
Szöveges ítélet
A történet ott kezdődik, hogy barátaimmal (19-23 éves kori intervallumba esünk mindnyájan) egy együttest alapítottunk idén (2007) tavasszal, s ngy örömünkre bejutottunk a veszprémi utcazene fesztiválra. Kérdés volt, hogy tkp. hogy is juthatnánk el oda a sok hangszert és az 5 fős létszámot figyelembe véve. Lévén, hogy én nagy Barkas rajongó vagyok igen régóta (már írtam is egy ítéletet), előálltam a többieknek egy napon ezen elnyomott, a legtöbb körben szégyenletes vágyammal, vegyünk egy Barkaszt! A hozzám hasonlóan beteges észjárású társaságnak (talán ezért is vagyunk jóban) nem kellett sokáig "könyörögnöm", be is szereztük a gépet pár héten belül, 150ezer ft-ért. Egy csengelei öreg jelentkezett barkas-kereső hirdetésemre mondván, neki lenne egy ilyen borzalma, meg is néztük, jó is volt, az 1-2-est elég nehezen vette, de végülis kiadtuk az ablakon a 150-et... Pár napig "újra vezetni tanultam", majd nekivágtunk a szörnnyel Veszprémnek. A váltást részben kitapasztaltam addigra, hozzá is szoktam, hogy a hármasra rá kell támaszkodnom, különben kidobja. Mivel kegyetlenül meleg nyár volt az idei is, természetesen megrohadtak a hátul ülők, tudniillik a Barkas egy átalakított példányával álltunk szemben, eredetileg 2 személyes volt, csak át lett buherálva 8-ra, körablakkal felszerelve - miért is ne hiányozna ezek után a két kis elefántfül hátsó nyitható oxigénrés. Pók, hátsó ólajtó kiköt, kitámaszt jónagy résnyire kólás üveggel, pillanatok alatt hibátlan légkondicionálást eszközöltünk. Szépen melegedett a víz, erre ráfűtöttem, hogy az is hűtse a rendszert, mikor gyanús, de iszonyatos kaparás, dübörgés, hasítás, kopogás az egész kasznin érezhető volt. Ma már tudom, hogy a kerékcsapágy száradt ki, ment tele kosszal a gumiharangok hiánya következtében.
Egy szó mint száz, elvitt minket nagyobb probléma nélkül, ami, meg kell hagyni, nem kis teljesítmény egy ilyen idős, ilyen sokat használt, ilyen rendszerből származó autótól! Emellett mindig mindenhol hatalmas sikere van a szekérnek, aki ismeri, az szereti, kedvenc járműve a zenekarnak, szóval ez már azt hiszem, a mai fiatalság köreiben kuriózumnak számít és a legkevésbé sem szégyelletre méltó gépkocsi. Egy kicsit végre megmutattam magamnak/magunknak, átérezhettük azt a 21. századi ifjúság számára ismeretlen környezetet, amit 20 évvel ezelőtt élt meg minden ember itthon és a többi hasonló helyzetű országban, amiről a mostani 20 éveseknek (ahogy nekem se volt) fogalmuk sincs - ez jó érzés, erre büszke vagyok és garantálom, hogy ha 50 ezer ft is az a rohadt zöldkártya összesen (5 személyes feletti (!!!) kétütemű járműre kell katalizátor), még rengetegszer fogom kiszámítani a tankolt 95-öshöz a 2T olajat számológéppel!
Hibalista
- Balesetem volt vele a 3 hónap alatt - 40ezer Ft (az ellenfélnek legalább másfél milla) amúgy hengerfejnél folyik a víz, első kerékcsapágyak (párban hiányoznak a gumiharangok...) és egy-két elektromos berendezést is nélkülözök.
Ide hordtam szervizbe
Ügyes, relatíve olcsó karosszériás és én.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Barkas, esetleg Wartburg |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |