A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Barkas » B- (1000)

B- B1000 KB körablakos 

Az ítélet értékelése
5,0(5 db)

Hű társ 25 éve

Szöveges ítélet

A nyolcvanas évek elején hirtelen nagy szükségem lett egy kisteherautóra. Buszsofőr vagyok nagyon régóta, de a tanyára, szőlőbe kellett valami olyan, ami többet bír az utánfutós Wartburgnál, és persze a földút sem akadály neki. Nameg amivel össze lehet hordani a rokonságot disznóvágásra, amivel el lehet vinni a családot túrázni, amivel lehet hazavinni a szőlőből bort, és amibe befér legalább egy disznó. Legyen megfizethető, olcsón fenntartható, és ne kelljen sajnálni, ha leér az alja vagy ha sáros lábbal ülök bele és rágyújthatok benne. Először Nysát akartam venni, de egyrészt használtat nem tudtam venni, másrészt több rosszat hallottam róla, mint jót. Zuk dettó, meg legalább ötüléses verda kellett volna, Zukból meg csak a normál zárt volt. És abból is csak olyan, amit megevett a rozsda. Más szóba se jöhetett, mint a Barkasz. Párszáz kilóméterrel arrébb egy utam során megnéztem egy eladó kisbuszt, muszáj volt rá lecsapnom... Egy kisebb vállalkozás használta, munkások szállítására. Világoskék körablakos, még a króm kilincsekkel, még nem toló-oldalajtóval, még a régi hátsó rendszámtáblavilágítással, még a régi műszerfallal, vonóhoroggal... Szinte minden rendben volt vele, megegyeztünk egy árban, és jövő héten már hoztam is haza (természetesen saját lábán). Lett rá szerelve tetőcsomagtartó, tettem bele rádiót, lett rá véve ködlámpa, hátulra tolatólámpa + hátsó ködlámpa, az utastérbe függönyök, tehát mindenhogyan a család ízlésére igazítottam. A technika részben már ismert volt, hiszen előtte már volt 2 Wartburgom és többször vezettem Trabit is. Most pedig oldalakat tudnék arról mesélni, hogy milyen utakon jártam vele, milyen messzire vittem el a családot, hány embert zsúfoltam be, stb. Sok autóm volt már, de megesküdnék bármire, hogy a világ egyik legjobb kisteherautója/kisbusza, pláne abban az időben. Kétütemű motor, fronthajtás, elegendő teljesítmény és persze a német minőség. Egyszerűen csak dicsérni tudom. Még a Wartburgjaimat sem szerettem ennyire. Sokszor vittem vele a családot, külföldre is (persze csak a keleti blokkon belül :D ), volt, hogy a két hátsó üléssort kivettem, és úgy pakoltam tele cuccal, + utánfutó + tető is jól felpakolva, néha kegyetlen terepen, legalábbis földúton, ahová máig is csak Ladák és traktorok mernek bemerészkedni. Olyan is volt, hogy miután kivettem az üléseket, betereltünk négy disznót. :D Lényeg a lényeg, inkáb kisteherautóként fut/futott, mint kisbuszként, legtöbbször hátsó üléssor nélkül.
Kívül-belül sokszor változott... eredetileg a lökhárító még a gumicsík nélküli volt, aztán összetörtem az elejét (mire képes a buszsofőr egy kisebb járgánnyal), így újfajtát tettünk rá, viszont egy későbbi törésnél már korhű lökhárítót guberáltam hozzá. Amikor vettük, volt dísztárcsa mind a négy keréken, de amikor NDK-ba kirándultunk, furcsa módon a jobb oldaláról lelopták... Persze kipótoltuk, de azóta tizenötször meggondolom, hogy leszedjem-e őket a felnikről. A klasszikus hokedli-üléseket a fülkéből kicseréltük fejtámlás Wartburg-ülésekre, amikor egy sofőr-haverom ripityáratört Wartburgjából elhozhattuk őket.
Tudni kell róla, hogy megvannak az egyliteres motor korlátai, száguldozni nem nagyon lehet vele, üresen 40-50-ig jól gyorsul. Kis terheléssel viszi a 100-110-et, de ilyenkor már a gondolataimat se hallom! :D Fékrendszerét tudnám még szidni, a 4 dobfék üresen se olyan, mint az elvárná az ember, hát még 5 személlyel + néhány zsák szénnel + utánfutóval.
Amúgy fogyasztása mindig elég jól kijött, hozta a gyári 10,5 litert, ma már kímélt üzemmódban simán 9 alatt van, de teherrel meghajtva bizony volt az 13-14 liter is.
Összesen máig beletekertem legalább 250000 kilómétert. Máig megvan, de kb. 8-10 éve rájöttem arra, hogy ma már ez az autó többet ér, mint egy igásló. Arra úgyis ott van a személyautó, ami a Barki mellett mindig volt. Nem adom el, kínáltak érte már 600 rongyot is, mindenhol megnézik, csak úgy villognak a króm dolgok meg a dísztárcsák. És a kétütemű hang az, aminek ma már sajnos elég ritka, de élethű képviselője!!!
Összességben szerethető, a hatvanas évek elején simán a legjobbak között volt (nem csak keleti piacot nézve!), az itteni kínálatból végig egyértelműen a legjobb volt - később vezettem Zukot, Nysát, hiába magasabb építésűek, de a hátsó hajtás hazavágja ott, ahol a Barkasz még nem ér le. Egyébként terepen Uaz volt a csúcs, de civil, városi használatra fogyasztás-sebesség-kényelem szempontból minden elfogultság nélkül állítom, hogy a Barkács volt az élvonal (Nysát hiába nyomhattad jobban, a magas kasztnival minden kanyarba halálfélelmed lehetett, Zuk szintén, ráadásul ősrégi módon háromsebességes váltó...). Sok Barkast a mindenféle környezetvédelmi szigorítás miatt kidobattak, de ez egy rendkívül hibás, meggondolatlan és ostoba határozat volt - mindegy, könnyen ítélkezett az, aki még Barkast se látott és fogalma sincs a közlekedésről. Miért zavar valakit az, ha valami régi??? Túl a hatvanon sem jöttem rá.

Mindenkinek csak ajánlani tudom!!!

Hibalista

- Hengerfejtömítés talán háromszor-négyszer. - Hűtő egyszer kilyukadt. - Kuplungtárcsa, ritkán. - A váltó egyszer kidobálta a negyediket. - Amióta inkább hétvégi autó, semmi baj nincs vele. Előtte se volt sok. Talán csak a korrózió, de az belefér. - Amíg ólmos volt a benzin, addig sokszor beköpődött a gyertya - na az egy keservesen utálatos dolog volt!

Ide hordtam szervizbe

A szomszéd srác, sajna már nem autószerelő. A gond az volt vele, hogy nehezen tudott alkatrészt szerezni.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Autóklub Mostanában már csúnyán néznek az emberre, ha egy ilyen autóval állít be, de teszik a dolgukat, ahogy kell.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1979
Kényelem (8) Használati időtartam 25 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 15000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 260000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Wartburg 353 Tourist Következő autója? Lada, Wartburg, Opel, VW (a Barki is megvan)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Barkas B- 1000

További ítéletek (27 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)