A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » V8 (1988-1994)

V8 4.2 Exclusive 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fehér bálna

Szöveges ítélet

Öreg nagyautót háromféleképp lehet tartani. Vagy használja az ember, amíg szét nem esik, és már semmi sem működik rajta (majd elpasszolja valami baleknak, aki megörül az olcsó luxusautónak); vagy leállíthatjuk szerelőhöz/lakatoshoz/további mestemberekhez évekre, aztán pénz és lelkesedés függvényében kapunk egy újszerű restaurált autót; vagy használjuk, és folyamatosan cseréljük az elhasználódó alkatrészeket. Mondanom sem kell, hogy kínálati oldalról az első verzió a jellemző, restaurált (vagy gyári állapotú) 16-18 éves autó nem nagyon van (eladó meg végképp nem, még a németeknél sem), így én a harmadik verziót választottam egy jó alapból kiindulva, mert néha azért autózni is szeretek.

A vásárlás mondhatni hirtelen felindulásból jött, mikor kiderült, hogy egy kollégám megvenné az előző (3.6-os) V8-amat, a szerelőm pedig elmesélte, hogy épp most rakott rendbe egy 4.2-est magának, csak a színe nem tetszik neki. (Így jó eséllyel Magyarország Audi V8-cal legjobban ellátott munkahelyén dolgozom :) ) Az autónak kalandos története volt: még Németországban kapott egy motorcserét, később az említett szerelő hozta be egy ismerősének, aztán ellopták, majd egy idő után meglett egy autókereskedésben (ekkoriban tűnt el a szervizkönyv, a motorcserés papírok, vonóhorog, stb), ezután állt néhány évet, majd visszakerült a szerelőhöz, aztán jöttem, és megvettem.

Az állapotot a kettősség jellemzi: a motor szinte gyári új (a kompresszió minden hengerben 12bar körül van, az olajat gyakorlatilag nem eszi, ami ebben a korban hihetetlen, 1l/1000km teljesen normális lenne), viszont sok alkatrész eléggé el van használva, és tetten érhető az illegalitásban kapott buherálás: pl. a kipufogón nem megfelelő bilincsek voltak, az egyik hengersor gyertyái nem a típusnak megfelelők voltak, stb.

Az autó nem ért meglepetésként, hiszen egy szinte ugyanilyenből ültem át. Plusz a nagyobb motor, gyári BOSE hifi, állófűtés, motoros ülés meg néhány apróság; mínusz a légzsák. Azok kedvéért, akiknek viszont nincs elképzelésük egy ilyen automata bálna viselkedéséről: kocsiba beeee :), fűthető bőrfotelek, kellemes puhaság, fa és bőr mindenhol, a hangszigetelés miatt ajtócsukás után a külvilág zaja teljesen eltompul, indítás után nagyon enyhe V8 morajlás. Cirkáló üzemmódban 2000 fölé városban nincs értelme vinni a fordulatot, nagyon nehéz olyan finoman indulni zöld lámpára így is, hogy ne érjünk át a kereszteződésen, mire a többiek megmozdulnak. (Ezt sokan - tipikusan tesco tuning powa´ kisautósok - versenyzésnek értelmezik. Legyenek vele boldogok, hogy lenyomtak egy 280 lóerős autót, amivel épphogy alapjárat felett békésen zenét hallgatva gurulok a városban - vagy szívesen kimegyek velük versenypályára, de ott valószínűleg már nem lenne akkora arcuk az ilyen streetracsingosoknak.) Országúton és autópályán is lehet úgyanígy közlekedni, fáradás nélkül lehet ezer kilométereket autózni. Nagyjából 180 az a sebesség, ami még kényelmesnek számít, 200 fölött már elég nagy a szélzaj (de lehet, hogy a mindenféle ajtógumik és egyebek cseréjével ezen lehetne valamennyit segíteni). De mi van, ha elénk kerül egy kamion 70-nel, és meg kéne előzni? Gáz, 2-es, hoppá már 120, hol a kamion? Ez az autó erre való. Persze méreteihez képest jól kanyarodik (főleg a 245/40R17 nyári gumikon), de a nyugis utazás, és a mindig rendelkezésre álló, egyenletesen leadott erő a legvonzóbb benne. Nem úgy lehet hajtani, mint egy könnyű sportautót, végképp nem kapjuk azt a közvetlenséget, de ha kell, megy, mint a barom (a kettes 130-ig, hármas 180-ig tart, és bármilyen épeszű sebességről ülésbelapítósat lehet gyorsítani). Viszont ugyanezt tudja télen is (gondolom a Quattro hajtást senkinek nem kell bemutatni), sőt, még üres parkolóban pörögni is lehet egy jót kizárólag gázpedál használatával :)

Sajnos még nincs teljesen kész, a legfontosabb hátralevő dolgok: egy bontott középső dob katalizátorral (most a megütött - és széttöredezett - katalizátor miatt olyan az autó hangja, mintha a kipufogórendszer épp szét akarna esni), kickdown és tempomat (ezekkel eszméletlen sok szívás van, valószínűleg bele van gányolva valami a középkonzol mögötti kábelekbe), hátsó lengéscsillapító és szilentek (a vonóhorgos kivitelben automata szintező lengéscsillapító van, amit bontottan jó állapotban elég nehéz vadászni, újonnan darabja százezer Ft fölött van). Néhány kis megindult pörsenést még le kell fényezni, és valószínűleg a kopott belső is ki lesz cserélve egy jobb állapotúra.

Az egész autó egyetlen hibájának a négy sebességet tartom, így 130-nál 3000 a fordulat, pedig 2000 (vagy kevesebb) is bőven elég lenne. Autópályázásnál egy 5. sebesség sokat segítene a fogyasztáson... Persze inkább egy megbízható négysebességes automata, mint egy széthulló ötsebességes.

Összességében megéri ilyet tartani, de csak akkor, ha valaki tisztában van a költségekkel, és nem mellékesen nem egy lepusztult romot vesz. Lehet, hogy havonta-kéthavonta egy hétre szerelőnél tartom az autóm addig, amíg meg nem sikerül közelíteni a gyári állapotot, de benzinnel és szereléssel együtt (persze amit lehet, azt bontottan veszem) is olcsóbban jövök ki, mint egy 20%-os önerős svájci frank-hiteles 1.3-mas új műanyag csodával, az élmény pedig össze sem hasonlítható... (Vételárral, szereléssel, átírással és összes egyéb járulékos költséggel számolva is még messze nem költöttem annyit az autóra, amiből az itthon kapható legolcsóbb új autót meg lehetne venni.)

Hibalista

- A lista meglehetősen hosszú, de a legapróbb piszlicsáré dolgokat is megcsináltatom, a cél a gyári állapot. Természetesen amiből lehet, abból bontottat vagy felújítottat vettem. (Szerintem a legtöbben észre sem vennék a hibák nagy részét...)
-
- 2007/2008, vásárlás előtt:
- első-hátsó fékcső 4db
- első-hátsó fékbetét
- első lengőkar 2db
- kormánymű (típushiba, felújítottan lehet szerezni)
- hátsó futómű kitámasztó
- levegőszűrő
- váltó fokozatkijelző
- JH ablakemelő
- külső ékszíj
- fordulatszám jeladó
- holtpont jeladó
- termosztát
- stabilizátor szilent 4db
-
- 2008.02.26.
- tempomat kar csere
- gázpedál állítás
- olaj + szűrők
- elakadásjelző kapcsoló
- kapcsoló világítások (ülésfűtés, ablakfűtés)
- ülésmemória kapcsolók
- ablaktörlőlapátok
-
- 2008.04.09.
- lambda-szonda
- fűtésventillátor
- kiegyenlítőtartály
- ablaktörlő motor
- néhány hangszóró kicserélése
- fényszórók kitisztítása
- benzinszűrő
- tank levegőztető szelep
- fényezések
-
- 2008.05.07.
- hűtő viszkokuplung
- futóműállítás
- ablaktörlő kapcsoló
- klímatöltés, néhány tömítés
-
- 2008.07.15.
- gázbowden
- tempomat gázkioldó
- féktök
- kapcsoló világítások (fényszóró magasságállító)
- hátsó szellőzőrostély
-
- 2008.08.13.
- szélvédő csere (kavicsfelverődés)
- váltó programkapcsoló
- váltóelektronika
- féltengely gumiharang
-
- 2008.10.20.
- olaj + szűrők
- váltó melletti háttérvilágítás
- hőgomba
- tempomat elektronika
- távolsági fényszóró kapcsoló
-
- 2008.11.27.
- fékrásegítő
- első lengőkar
- néhány szilent elöl
-
- 2008.12.11.
- új akkumulátor
-
- 2009.03.11.
- váltóolaj+szűrő+tömítőgyűrű
- első lengőkar
- lengéscsillapító 2x
- szilentek
- porvédő gumi
- motoros antenna
- szivargyújtó
-
- 2009.03.18.
- mérések, diagnosztika, stb.
- gyertyák
-
- 2009.03.23.
- szilent
- állófűtés relék, biztosítékok
- duda
- generátor felújítás
- ékszíj görgők
- ékszíj
- vezérlés (szíj+görgők+szokásos)
- olajpumpa szimmering
- benzincső
- hűtő tisztítás
- kipufogó bilincsek
- befecskendező szelepek tisztítása
- futóműállítás
-
- jön:
- kipufogó (egyik középső dob, katalizátor)
- hátsó futómű (lengéscsillapító, szilentek)
- kickdown
- tempomat
- esztétikai dolgok (fényezés néhány helyen, ülések, nagytakarítás, stb)
-

Ide hordtam szervizbe

Bényi Zoli, Érd
Csak jót tudok róla mondani, csukott szemmel 10 perc alatt szétszedi és összerakja a fél autót, nagyon ért a V8-hoz. Teljesen korrekt áron dolgozik.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

injektor.hu, Érd
Diagnosztikára specializálódott csapat nagyon komoly műszerekkel, mérnöki megközelítéssel, precíz munkavégzéssel.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1992
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 217000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 16 l
Előző autója? V8 3.6 Következő autója? remélem még sokáig marad
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi V8 1988 (1988 - 1994)

További ítéletek (15 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)