Nem Úr, de Quattro
Szöveges ítélet
2010 szeptember elején vettem napi használatos autónak, többnyire hosszabb távokon használom Magyarország->Németország között igázok vele. Legfőbb hibája ami említésre méltó, az az üzemanyag tartály volt, mivel 3db filterrel van szerelve gyárilag, ebből egy a tankban van, ami nem cserélhető, egy sima réz szita ami a szívó csőn belül van, tankon kívüli pumpával szerelt, pumpa előtt, és után is van egy cserélhető filter, a lényeg, hogy a tank belseje annyira el volt hervadva, hogy a réz szita teljesen eldugult, ennek hatására az üzemanyag pumpa levegőt szívott a nagy vákuum miatt a csőbilincseknél, mivel senki nem tudott a szita létéről, így 3x lett cserélve a pumpa, mire rájöttünk mi a gond kimenetele :) ezek után szét lett vágva a tank, a szita el lett távolítva, homok szórva lett kívül belül, a külseje színterezve, a belseje cinkelve, a pumpa előtti filter is tökéletesen megfelel a piszok szűrésére.
Az autó teljesen fel lett újítva, szerencsére csak kevés kaszni munka volt vele, a coupenál szokásos helyen pl a csomagtartóban a padlólemez, köszönhető a nem túl jó helyre kitalált ablakmosó tartálynak, ami ha kilötyög, vagy éppen az ember feltölti, és valamennyi mellé folyik, akkor az szépen a szőnyeg alatt marad a padlólemezen, ott kb egy tenyérnyi rohadás volt, meg a farlemezen volt régebbről egy kb 20cm-es sérülés, amit csak ki kellett kalapálni. Fényezve gyári Steingrau metálra lett, a gyári transzparens üvegeket zöldre cseréltük, sajnos az ajtókba még nem találtam, de majd idővel azt is beszerzem, motorhoz szerencsére nem kellett nyúlni, csak a szokásos dolgok, jeladók, gyertyák, gyújtás állítás, stb... Szervópumpát is csak azért cseréltük, mert a régi hangos volt, de teljesen száraz. Vezető oldali ülést cserélni kellett, mert a háttámla a szokásos helyen ki volt kopva, szerencsére találtam Angliában egy szép állapotút mivel ott ez az anyós ülés, és így kevesebbet használják :) jelenleg így állunk, még van pár dolog amit cserélni kell, de már nem vészes.
Most hogy szépen lassan a végére érkezünk a felújításnak, Januárban még cserélve lesz a kardán felfüggesztő csapágy, a létező összes gumi szilent, és motor/váltó bakok, sajnos az autó oldalát megdobálták kavicsokkal a mélygarázsban, természetesen senki nem fizeti a kárt, azaz újra fényeztethetem a friss fényezést saját zsebből.
2018 Október az autó eladva
Hibalista
- Amiket eddig kapott: - Edelstahl kipuf kat-tól 430eur - első lökhárító (lámpamosós) 100eur - Frankani lámpák 400eur - tetőablak tömítés 140 euro - Hátsó nyomtávrúd 20eft/db - külső kormány összekötő 4eft/db - Kiegyenlítő tartály 13eft - indexek mattultak (csere fehérre) 14eft - Ködlámpák 17eft(pár) - hamutál 10eft - Belső világítás 3eft (használtan) - km óra 50eur használt - km spirál 10eft - égők 5eft - új emblémák 15eft - Bal első díszléc 5eft - Motor szervizelés 100eft (olaj, szűrök, gyertyák, kábelek, feszítő görgő, vízpumpa, elosztó, rotor, stb..) - Fóliázás thx Hex :) - Szőnyegek 5eft - Hátsó lökhárító 12eft - Gyári pótkulcs 4eft - Fűtés pult, rendszám világítás üvegek, csomagtér zár gumidarab 17eft - Téli gumik 60eft - Váltó + difi tartók, olajcsere váltó + difi, difi tömítés, benzinpumpa 45eft - gyári gamma rádió 80 euró - bukótető huzigák 3eft - Quattro embléma beltér 3eft - vízelvezető vízvályogra 10eft - Vak kapcsolók műszerfalra 2x 1500ft - Vízhőfok jeladó motorvezérlés 22 euró - Lambda 90 euró - Belső tükör tartó 12 Euró - Napellenző kampók 24 euró - km óra (használt) 12eft - idő óra (új) 12eft - szélvédő spritznik elöl 12 euró - gyújtókábel tartó furulya 7 euró - Futómű szillentek kb 30eft - Sárga indexek elöl (használt) 12eft - Zöld üvegezés körbe 120eft - Tank felújítás 45eft - Benzinpumpa 15eft - Kinyomó csapágy + csere 35eft - Szervopumpa csere - Szervo olaj - Kormánymű porvédő - Delta rádió 15eft - 5db Peremes Ronal R8 felni 7x15 30eft - Ronal felnik felújítás + Fehérre fényezés 60eft - Új nyári gumik 60eft - Kürt kormány rézgyűrű 5eft - 5db Ronal felnikupak 5eft - Kaszni díszléc patentok 5eft - Lakatos munka 30eft - Fényezés 320eft - hátsó gátlók 43eft - vízhűtő 30eft - fékbetétek elöl 9eft - Toronycsapágyak elöl 10eft - Bal kormány összekötő 3eft - Gyári használt antenna 800ft - BBS RS felnik csere 1:1 Ronal R8 - BBS perem polírozás 12eft - BBS szigetelő anyag + szelepek 8eft - Ajtók belső fóliázása 6eft - ajtókba külső vízlehúzó tömítés 12eft - csavar fedő műanyag kupakok pótlása beltér 1eft - Összes szilent + motor/váltó/difi bakok, kardán felfüggesztés anyag 140eft - Monroe első gátlók 25eft - 4db gyári rugó 30eft - Hátsó féknyereg 80eft - - Folyt köv
Ide hordtam szervizbe
Mint minden mást, ezt is Zoli csinálja :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | több is | Következő autója? | 100 LS 2 door, NSU TT, Audi GTE quattro. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |