A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A8 (2002-2009)

A8 4.2 Quattro 

Az ítélet értékelése
4,8(11 db)

Aszfalt Piedone

Szöveges ítélet

Prológus


Kilenc felett járt a taliga, mikor nyakunkba vettük, hosszas lelki és szellemi egyedfejlődés végeztével, Mózes v8. parancsolata figyelembe vételével. Mindenképpen a fészliftes, 335 pacis megvételére gyúrtunk, a 300 pacis régi kasztnist túl vénnek ítéltük meg, a 350 pacis FSI motorosok meg még túl újak és drágák voltak. Nagy legyen, kényelmes, műszakilag fejlett, és lehetőleg olcsó legyen a bekker ára, a többit majd kiadja a sors, kb. ennyi volt a keresgélés során az elképzelés. Az A8-ra lassan terelődött a figyelmünk, eleinte egész más márkákat, modelleket és típusokat bámészkodtunk. Anno 2007-ben a szembe szomszédunk, aki egy rendes tisztességes konferencia manáger volt, ugyanezzel a típussal furikázott, és hát valljuk be, nem lett népszerű, amikor a szomszéd épülő háza tetején kopácsoló ácsot a vasárnapi szieszta alkalmával, nagyobbacska mordállyal kényszerítette le a talajszintre, munkavédelmi, katasztrófavédelmi, csendháborgatási rendszabályok meghágására és egyebekre hivatkozással. Mi egyszerű kocsibuzik vagyunk, nem manágerek, ettől kezdve a buflák Audi némi idegenkedést váltott ki bennünk, ha megláttuk. Végül azért csak kikötöttünk a gépnél, mert olyan nevetséges ára van ebben a korban, hogy az már kecsegtető.

A vásárlást megelőzően elég sokat átnyálaztunk, kár lenne titkolni, minőségi kifogások rogyásig vannak, ilyen kocsit venni utazás a Szerencsejáték Zrt. birodalmába. A felszereltség is elég változó, a kompakt osztályban 2003-ban csodaszámba menő dolgok, xenon, meg ilyenek az mindben ott van, de olyan extrákat, mint hátsó ülésfűtés, navi+TV, váltó klakkantgató F1 imitátor fülek, stb., ki kell fogni. Amit nagyon rettegve figyeltünk, és mint amatőrök, gyakorlatilag a totális véletlenre bíztuk magunkat (hiába vezetek 23 éve, van a háznál másik v8 Audi):

- motrocska belső állapottya
- automataváltó
- quattro hajtás
- légrugó rendszer

A keresgélés során a szokásos kontraproduktív alapséma jött be, keresd a legolcsóbbat, az lesz a legjobb. Így is volt. Az eladó kereskedő megadta a valódi eladó papa elérhetőségét, aki elismerte a cserés javításokat kapásból, melyek a kocsi orrán összpontosultak. Ablakok eredetik, vastagság hátsó ívnél 250 mikron, egyébként ok. Az íves balhét is ő okozta, szólt is előre, nehéz volt a parkolás a belvárosban. Megyünk egy próbakört. Motor szépen dohog, váltó vált, futómű kattog a buckán, mint valami seregélyriasztó a badacsonyi lankákon, viszont nem húz oldalra, tetejébe a kváttro vázze jól nyomja. A légrugóra azt mondja a papa, hogy cserélte 2011 elején, a papírokat odaadja. Papír szerint 205 ezer volt akkor benne, most 242. Oké, ezt megvesszük. Bolondnak néz a kereskedő, de örül, szerinte is jó vétel, és csendben morog, hogy több ilyet nem vesz a nyakába, a papinak is csak azért tette, mert a szomszédja. Kérdem viccelődve a papát, akkor Ön is manáger? Azt mondja, hogy igen, valami építész, nagy házakat tervez a valahol, de lévén majdnem 70, bottal hazaverték, menjen már végre nyugdíjba, így meg aztán nincs már a gépre szüksége. Oké, mondom csak vicceltem, ugye nem látta a Szállító c. filmet? A Bőrtok rádiót szokta hallgatni. Rendben, megegyeztünk. A jobb első ajtón a bóze hangszóró rácsa alul ki van kicsit törve, azt hogy sikerült? Véletlenül belerúgott. Elfogadom a választ. Összesen 130 ropit lealkudtunk, friss vizsgával megspékelve, és másnap viszem is haza. Mindenki boldog.

---------------------------------------------------------------------------------------

Mézeshetek


Az első napok tapasztalatai alapján, mindent egybevetve, jóságos nagy bufi benyomását keltette bennünk, és ezért tiszteletből elneveztük Piedone-nak.

A tankja 90 literes, ez sokat sejtet. Az első három napon mindjárt belegurigáztunk egy 22,5 literes fogyasztásba, úgy hogy 208 km-t tettünk meg, és a tank félig leürült. A hagymás bab tényleg a kedvence. Aztán visszatoloncoltam a fogyit 15 liter alá nagy nehezen. Tény, hogy városban, dugózva 20 fölött van, országúton 14-15-tel beéri átlagban, de lehet vele 12-t is etetni, 90-nél vicces 1600-as fordulaton tartja az automatika a főtengelyt, ilyenkor annyi, de azért én szeretek kicsit jobban döcögni.

Az első este kiderült, hogy a lámpái borzalmasan rosszak. A projektor kivénhedett, lefittyedt, meg van murdálkodva, ez az oka. Kb. 300 ropi a két komplett lámpa cseréje, a projektor ennek harmada. Nincs után gyártott, csak eredeti Hella. A xenon izzóra gyanakodtunk először, de reflektor üzemmódban kinyomja a szemét az embernek, annyira erős, az rendben van. Sajnálattal konstatáltuk, hogy tényleg meg kell javítani, igaz ezt a vételnél láttuk, az árba belegondoltuk. Ennyi évesen ezeknek gyakorlatilag mind toccsadt a projektora.

Tök halk az utastér. Kellemes a belső hatás. A fenekem kezdetben picit nyomta egy ponton a bőr varrása, de lassan megszokom. A szellőztetés finoman hangolható. A legszebb, hogy öregségére ezen a gépen az elektronikus rendszerek java hibátlanul működik. Kivételt képez a csomagtér ajtó (meg a már emlegetett xenon projektor), annak csak a záró/nyitó elektronikája műxik, az emelés/süllyesztés nem, az jelenleg kézi vezérlésen van. Vigyázni kell, mert az ajtó hatalmas súlya és a motoros rendszer ellentartásának hiánya miatt úgy lecsapódik, ha nem segítünk neki, hogy azt 200 méterről is jól lehet hallani. Ujjlenyomatos indítása van, ezt nem programoztuk még fel, de ha minden igaz, az is rendben van.

Fékek. Szerencsére ebben elég jók az állapotok, előre 360x34 mm-es, hátra 310x22 mm-es pizza kerül majd, ha odaérünk, de az még vagy 30 ezer km. Meglepetésszerűen olcsó áron, 35, illetve 19 ezer királyi magyar forintokért lehet egy pár tárcsát kapni, Brembo, ATE minőséget. Ez tehát nem akkora gáz, ha lerágottan vesszük meg a gépet.

A motor selymesen jár, Ati megdicsérte a feleségem, hogy rendben van, jól választottunk. Még a vétel napján kiszúrtam, hogy a hűtőfolyadék fele hiányzik, meg azt is, hogy a büdöge beömlő stucnija keresztbe van repedve, ott megy el a matéria, ha nyomás alá kerül. Ezt javítva megszűnt a fogyás, hurrá. A motort ugyanis nem szeretném megbontani, néztem hozzá cuccokat, és a 8-as szorzó sajnos mindent nicht gut irányba tol el. Egy injektor 23 ropi, tehát egy szett 180 ropi. Stb. De nem is olyan förtelmes, azt is meg kell hagyni, rosszabbra számítottam. 4,2 litertől 335 lóerő az kb. 80 lóerős literteljesítmény, mondja valaki, hogy sok, mert az bizony kevés. Habár szívó motorról beszélünk, attól nem is rossz, 2 literes motorban 160 lóerőnek felel meg. Húzni nem húz „D” fokozatban, padlógázon visszacsoszog addig, míg a fordulat 6000-re felmegy és akkor azért elkezdjük imitálni a nagymenést. „S” fokozatban kicsit jobbak a viszonyok, ott tényleg meg lehet csinálni a katalógus szerinti 6,1-es 0-100-at, de csak kb. negyedszerre, ha a gumi bemelegedett, mert alapból 6,4 körül rajtol a nagy disznaja.

Végsebesség próba még nem volt, a 200-at 3600-as fordulaton viszi. Szépen, stabilan, ahogy fritz bácsi el is várja, amint tolja neki Köln és Frankfurt között az ótóbáhnon.

Olajzabálás. Aki nem vett még 4.2-es Audi motort, az nem is sejti, hogy az Opel Ecotec az egy szerény képességű segédtanonc olajfogyasztás ügyileg ezekhez képest. Még nem láttam olyan 4.2-est, ami nem rágja valamilyen szinten a kenőanyagot. Ennek a motorja egyébként egész baráti, a kompressziója simán rendben van, mindössze 1,5 deci 1000 km-re, ami lemegy a torkán. Aki teheti, ezt csekkolja le, mielőtt megvesz egy ilyen böszmét. Meglepetések helyett.

A sebességváltóról pár szót ejtsünk még. Meg kell tanulni az előzést vele, mert egész sokat, konkrétan 1,5-2 mp-et elagyalgat, mire elkezdi szedni a lábát, ha csak úgy rásegítés nélkül elkezdi az ember forszírozni. A rásegítés annyit tesz, hogy az F1 fülekkel ráránt kettőt az ember, és közben nyomja neki tövig a gázt. Ekkor borzalmasan ki tud lőni, az összkerékhajtás ilyenkor érezhető végre, hogy jelen van, félelmetes.

Csípjük a gépet, Piedone nagyon barátságos, és hát ugye kincset lel, aki barátot lel.

---------------------------------------------------------------------------------------

Őszi taligatúra


Elmentünk vele vidékre, próbaképpen. Hatalmas zuhé volt útközben. Nem volt beázás sehol, még az elektronyos tetőnél sem, pedig attól azért kicsit fáztunk. Több helyen is földúton nyomtuk. Kétszer olyan mélyen bementünk a zagyba, hogy kijövet után füstölt a kocsi minden eresztékén. Szerintem a kipufogó elégedetlenkedett, de ezzel engem nem lehet levenni a lábamról. Majd ha szúrunk rá egy turbót (vagy kettőt), akkor kap szép rozsdamentes, 90-es kályhacsöveket. De remélem, ennyire sose bolondulok meg. GT3582 2x, 2,5 bar, 1200 paci trallallallaaaa. A féltengelyek meg az osztómű nem bírnák ki, nagyon mogványok, megnéztem.

---------------------------------------------------------------------------------------

Kopogtatnak


A futómű problémák felgönzsölítése folyamatba került, a kopogást a stab. rudak, lengőkarok erdeinek cseréjével lehet orvosolni, kell, vagy egy tucat, 120 ropi huss. Ez nem is olyan drága, ha szettben lehet cserélni. Közben megjártuk vele a Róbert Károly körutat párszor, a futómű a kopogást leszámítva szépen vizsgázott, automatikusan megemelt a légrúgó, szinte semmit se lehetett érezni a kinti II. Világháborús állapotokból. A kocsi tömege 1,9 tonna menetkészen, az úthibák kivasalásában ez is fontos szerepet játszik.

Tegnap a futóműből az M3-ról lejövet kegyetlenül felerősödött a kopogás. Megálltunk, abbahagyta, belementünk egy komolyabb jobbkanyarba, kezdte. Állóban megrángattam a futómű lengőkarokat, mindent, ami a kezem ügyébe került, de semmit se éreztem, habár valószínű, hogy ez nem pont a leghatékonyabb hibaforrás felderítés. A légrugóra gyanakszom, mivel nem szintez. Jövő héten kiderül.

---------------------------------------------------------------------------------------

Motor motyó feljavítás


Mértem Mr. Dyno-val egy elég pontos teljesítményt, és láss csodát, a vén kujon 230-240 lóerős. Elöntötte a bélsár az agyvelőm, azonnal 2 bar-os végnyomások lebegtek a szemem előtt minden második hengerben. Mondjuk az olajat nem rágja oly aggasztó mértékben. De hol vannak a lovak? Atihoz behordtam a gépet, a lámpa is ki akar ugye javulni már, meg a kopogás is egyre növekszik.

Ati két nap múlva felhívott. A kocsival kifogtam valami tahó szériát, amiből elég kevés fut, semmit se lehet bontóból szerezni hozzá. Még a kipukkadt büdögét is brándnóje kell beszerezni. Vettem egy nagy levegőt. Ati 'bá, ne kímélj, rakd össze a gebét, legyen meg a 335 paci is!

Újabb két nap, telefon. Háver, láttál már olyat, hogy nyolc gyertya ötféle? Szép. A vezérlés nem az, hogy gatya, mert gatya, de az, hogy aki szerelte, az a világ összes fauvé csotrogányáról legózta össze, a nem is típusmegfelelő darabokat a kocsiba? Mondom, végig szakszervizbe járt az autó, papírokkal igazolt a szakszerű, pór se hángöri javítás. Az mi, pór se? Nagymamucikádat trucidálja a lipicai napestig hulye kocsog.

Ati felvidít mással: A lovak is meg lesznek úgy tűnik, mert csak a szívósor volt valami gánnyal úgy visszaeszkábálva a motorra, hogy kb. a fél keresztmetszeten ment be a levegő.

Ez a hoax is sajnos kiderül: Futóműben lengőkarok sajnos darabjával cserélhetők, csak ebben a szériában, ehhez szett nincs. Darabja 40-70 ropi. De csak egyet kell kicserélni végül, 64 ropisat persze. A légrúgókban van mindkét oldalon valami rúd, ami szintez és el van törve. Ezeknek darabja 110 ropi. Nincs utángyártott, se bontott. Sebaj, Ati megjavítja, mégpedig sikeresen. Végre szintez hibátlanul. 130-nál lehasal, 100-nál visszamegy, pipec.

A javításnak hála, a motor szépen veszi már a fordulatot kis gázra is. Remélem a fogyasztáson is érzékeljük majd a javítást. Mindenesetre Mr. Dyno-val mérni kell még majd, hogy a karám teljes, de érzésre meg van.

Az egész kompletten 480 ropi volt. A kocsi most jó. Még a Xenonban a lencsét fogjuk kicserélni, és akkor kész a nagy mű.

Nyomtam vele egy 250-et büntetésből. Megcsinálta, nem esett szét.

---------------------------------------------------------------------------------------

Egy tél lement


Az egész telet végig keccsölte a Piedone, 11 ezer km ment bele, mert mindenhova vele mentünk. Egyetlen érdemi hiba akadt, az ablaktörlő motor behalt a legnagyobb eső közepén. Majdnem 50 ropi volt a javítás, az egész szettet mindenestül cseréltettük. Közben megérkeztek a csoda Hella lámpák is. Olyan, mintha új lenne, most már a normál állásban is kinyomja az ember szemét, olyan erős. Világításgondok letudva, igaz elég drágán. Most már minden helyén van a gépen.

A motor-váltó párost próbálgattam azóta is párszor, padlógázon a váltó baromi sokat gondolkodik, mikor elváltja – egyébként szépen 6200-nál. Ezt leszámítva jól megy.

Március 15-én, amikor a nagy hó volt, a bekötő utunkon 50 centis torlaszokat fújt össze a szél. Reggel az Insignia-val fennakadtam, mint a büdös bogár az ablakon. Az öreggel kikocogtam, letoltam a havat szép nyugisan, a Frédi-Béni FWD huszárok kiszabadultak nagy nehezen.

Volt még klímatisztítás, olyan büdös volt, mint egy három hetes moslékosdézsa, mikor bekapcsolt először. De kb. 1 óra leforgása alatt teljesen rendbe rakták, most kellemes az illat. Egyébként maga készülék hibátlan, jégszekrény hideget tol.

---------------------------------------------------------------------------------------

Epilógus


Serényen gyűjtöm a tapasztalatokat, és megírom, ami érdekes. Remélem, hogy aki valaha is gondolt arra, ilyesmit ki kéne próbáljon, kedvet kap hozzá.

Azért nem mondom, hogy kéne, új korában biztos nem, 26 milkáért házat szokás venni, ennyi idősen meg hát a fene tudja. Habár amióta a belső kárpitokat és a bőrt megszabadítottam a nagy elődök még nagyobb szagától, egész jó érzés benne menni ide-oda-amoda. Csak hát a fogyasztás, az visz ugye mindnyájunkat a sírba.

Hibalista

- Vétel során ismert hibák: - - Xenon fényszóró projektor, mindkét oldalon - Guminyomás szenzor, 1 db - Csomagtérajtó vezérlés - Első lengőkarok, keresztlengőkar - - Új hibák: - - Első futóműben valami harkály kopácsol, az oka: újabb lengőkar - Légrúgó szintállítás - javítva - még mindig picit ereszt - Ablaktörlő motor - megálltak a lapátok az ablak közepén - javítva

Ide hordtam szervizbe

Ati Úr: Über Alles Ati, de sajnos 9pt, sebességkorlátozódottság okán9,5pt-ra javítottam, olyat gyorsult az elmúlt fél évben, hogy alig tudjuk követni a kezét!Tartom a 9,5pt-ot

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Nicht Normal, Piedone nem mehet márkaszervizbe, csak a Muffin adhat neki erőt és mindent legyőző akaratot!

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 242000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 14 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A8 2002 (2003 - 2007)

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)