A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A6 (2004-2010)

A6 3,2 FSI Quattro  

Az ítélet értékelése
4,4(30 db)

Tanulságos hiba

Szöveges ítélet

Az egészet csak azért írom le, hogy aki esetleg meglátja, hogy a pár éves "nagy" kocsik (mindegy, hogy Audi, Mercedes, Bmw, vagy Lexus) milyen olcsóért elérhetőek manapság, ne járjon úgy, mint én.

13 éves korom óta mindenhova A4-es, A6-os tuningolt Audik adatlapjait ragasztottam füzeteim hátlapjára, mindenhova. Az ami másnak egy Ferrari vagy egy Aston Martin, az nekem egy jól álcázott minimum 600 lóerős Audi volt. Amiben elférsz, kényelmes, de ugyanúgy letépi a fejed, mint az előbb említett autók.

A jogsi megszerzése után végigjártam a ranglétrát: nálam egy évvel fiatalabb Corsa, utána F Astra, utána nekem is volt egy "kredencem" 850-es Volvo, turbóval. Tehát megvolt a 3,4,5 hengeres tapasztalat.

Utána a sors úgy alakította életem, hogy Svájcban kötöttem ki, és mivel jól ment minden, megint autócserén gondolkodtam. Az alapötlet egy E46-os Coupé BMW volt, mert annak még mindig nagyon tetszik a formája, és annyiba kerültek, mint amit ráfordítani terveztem. (6-8000 frank, azaz kb. 2 Millió) Ja, a svájci fizetés ellenére el kell mondanom, hogy aki egy évnél régebben itt van, annak hivatalosan kötelező a svájci jogsit megcsináltatnia (nem nagy dolog, kb 80 frank) és svájci rendszámú kocsival járnia. Nyilván, ha az itteni fizetést kapod, fizesd itt az adót is. Van benne logika.
Szóval őszre elvitték az összes BMW-t, és egyre drágábbakat hirdettek. Plusz abból a szériából nem volt még "x", azaz összkerekes verzió, én meg a hegyek között vagyok. Elkezdtem hát E46-ból a limuzinokat is nézegetni. Abból viszont a kevesebbet futott összkerekes, szép példányok már simán 13-14 ezer frank körül voltak. Így bővült a lista. Lényeg, ami lényeg, lett ebből egy A6-os. Kiszámoltam, hogy a dízel felára nem jön vissza az én évi kb. 15 ezer kilométeres futásteljesítményemnél, plusz egy autó legyen benzines! (ezt már gyerekkoromban tudtam) 2,4-es gyenge, a 4,2-esnél meg már alapjáraton megbüntetnek, és az itt Svájcban nagyon nem tréfadolog, csak úgy repkednek a milliók, ha nem figyel az ember...
Marad a 3.2-es, bézs belső, hogy ne legyen nagyon meleg. Persze az ember állapotot vásárol, ugye? Hányszor és hányszor olvastam azóta! Na persze. Hülyegyerek meglátja, hogy végre meghirdettek egy ilyet, egyből telefonál, másnap ott van, kipróbálja. (Állapot, volt-e törve mit számít, hiszen van benne kormányváltó, bézs bőr, navi, meg nyilván minden jó, mi szemnek és ujjbegyeknek ingere) Egy álom, nagy, kényelmes, friss vizsga, spéci felnik, ami kell. Annyira beleszerettem, hogy alkudni se próbáltam. Hitelre, gond nélkül elintéztük. (3% a kamat, de aki emiatt szidna, annak elmondom, hogy majd 400 ezer forint az éves kötelező! Bónusz 10-ben!!!)

Fantasztikus volt. Mindenhova ezzel jártam. 30 éves korom előtt volt egy A6-osom. Mi más kellhet még az élettől? Nem volt se lakásom, se semmi másom, de volt egy Audim. Megjött az első félévről a kötelező, 1700 frank, és ez csak a féléves díja (majd 400E) de hát ezt tudtam. Városban nem jártam vele, így a fogyasztás az abszolút elfogadható 9-10 liter körül volt. Egyszerűen imádtam.

Aztán 3 hónapra rá, egy éjszakai autókázás alatt éreztem egy rántást, majd forrni kezdett a víz, elment a szervó, így gyorsan megálltam. Tréler másnap, szervíz. Kiderült, hogy leesett vmi gumiszíj, ami a motor előtt megy, és vezérli a vízpumpát, szervókat, mindent. De ez nem a vezérműszíj, mert az ennél a motornál láncos. Na mindegy, megcsináltattam, szállítással volt egy ezres. Persze frankban, tehát kb 240.000.

Télen egyszer sikeresen belementem egy hófalba, aminek eredményeként a lökhárító adta meg magát, a ködlámpa vezetékével és a fényszórómosó csövével együtt. Ezt fizette a Casco, így csak az önerő maradt (100.000) egyébként ez az apróság majd egy millióba került volna, szakszervizben javítva. Itt kezdtem el lassan gondolkozni. Az olajat is egyre jobban szerette. A 30 ezres szervizperiódus miatt csak azért nem aggódtam, mert közben beletöltöttem annyi olajat, hogy én mindig csináltam plusz olajcserét is.

Nyár végére közeledett a 200.000 kilométer, és kiszámoltam, hogy eddig mennyit költöttem a kocsira. Szerviz, benzin, biztosítások, értékvesztés! Barátnőm hívta majdnem a mentőket, amikor meglátta az arcomat utána. Minden hónapban majdnem két hétig csak a kocsimért dolgoztam. Elmebeteg!

Elkezdtem hirdetni, de persze az én elképzelésem nagyon nem egyezett az autópiac aktuális elképzelésével. Nagy dög, most már nem menő a nagy benzines motor, majd 200E km stb. Egyre olcsóbb lett, már hivogattak a lengyel, szlovák talán magyar nepperek a svájci telefonszámomon, hogy importra mennyi az utolsó ár. Végül egy lengyel szintén vendégmunkás vette meg. Remélem ő még sokáig tudja használni, elmondtam neki minden hibát.

A lényeg az egészben, hiába hiszed úgy, hogy megérdemled, meg ez neked jár, nem igaz. Számold ki, hogy mennyibe fog kerülni, de minden költséggel számolj! Kalkulálj bele extra javítást is, és ha ezt röhögve ki tudod fizetni, akkor vegyél kocsit. Ha nem, akkor inkább várj még, vagy ha most, de egyből kell, akkor vegyél valami olcsót. Nálam azóta nagyon fontos szabály lett, hogy egy autó MAXIMUM 3 havi bérembe kerülhet. Hogy ebből nem lesz porschém, vagy ferrarim? Az csak azt jelenti, hogy keveset keresek. Most inkább ezen dolgozom, hogy majd később, ha tényleg megtehetem, meglegyenek ezek a kocsijaim is!

Ettől még nem bántam meg. Annak nincs értelme, volt egy szép kocsim, és sokat tanultam belőle. Ez a legfontosabb!

Hibalista

- Egy vezérlőszíj (nem a vezérműszíj, mert ez láncos) feszítője lazult meg, és esett le. Szállítással együtt kb. 180.000,- - Hóban elakadás: új első lökhárító, pár apróság, Casco fizette

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 150000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 49800
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 850 Következő autója? vmi sokkal olcsóbb és olcsóbban fenntartható
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A6 2004 (2004)

További ítéletek (81 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)