A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A6 (1997-2004)

A6 2,5 V6 Tdi Avant quattro 

Az ítélet értékelése
4,0(12 db)

Az utolsó Audi?

Szöveges ítélet

Mindig is Audi buzi voltam....volt 80-asom, volt 100-as szivarom2.0D utána volt 100-as gömbölyűm 2,5Tdi...volt gömbölyű A6 1,9 Tdi-m a legelső évjáratból..(ez pragmatica sancio által került hozzám, a nejem öröksége volt...)...de soha se nem volt quattrom...na majd most gondoltam 4 éve...kerestem kutattam a gépek között.Alapból kézi váltósat akartam, de amelyik kézi váltós V6 quattro volt, azokban még egy napfénytető se volt. Elég sok pénz volt ez nekem akkor, hogy ne vegyek legalább olyat amiben van egy kis bőr stb...találtam is tetszetőset, de gyanús fukszos urak, hozták egy benzinkútra és esküdöztek, hogy a nagynénikéjük, idős nagypapájuk akimérnökember..stb járt vele piacra szombatonként...ilyenből volt három is, érdekességként jegyzem meg, kettő csont feketére fóliázva, egyben tuning box...ezek a sportos nagynénik, nagypapik...
azután jött egy szimpatikus darab, egy jófej családapával, két kisgyerekkel és szétrugdosott ülés támlákkal...na gondoltam ő nem kilinccsel előre használta a kocsit..117E km volt benne 5 és fél évesen..addig vezetett könyvvel, leellenőrizhető szíjcserével. Fekete is, szürke, bőr, motoros recaro ülések, napfénytető, kombi is, quattro is...jaj..hát ez kell nekem. megvettük. hihetetlenül jó volt, mintha egy új kocsiban ülnék!!! de tényleg...semmi zörgés, csak a V6 hangja 2000 fölött...a váltó hibátlanul kapcsol, kormányról is működik(semmi értelme), kanyarban olyan mintha odaszögeznék...az első kellemetlenség a tankoláskor ért...hülyegyerek, tolta neki, mint Csokibácsi a jónőnek...11-12 l...se baj, nagy a tömeg 1840kg, erős is 180Le, quattro is, automata is..érthető...városban simán megeszi a 10-11 litert, ha lábujjhegyen megyek vele...városban úgyis keveset fogom használni, vidéki lettem időközben, napi 100 km országúton a munkába járás..így elvan 8-9L gázolajjal...voltunk vele közben Dubrovnyikban, átlag fogyasztás 10 L 140-150 pályán, sok hegyi út...még több hegyi út...mindennap 2x hegyi út...leírhatatlan...
hiba:0
hétköznapi burcsázás, szépen szaladtak bele a kilométerek, olajcsere ideje is eljött kapott castrol 5W40 Edge Tdi olajat, szűrőket, alig volt 20E Ft...magam barmolom...így daráltuk bele a 15E km-eket...volt közben egy féltengely csukló cserém kb 10Ft volt az alkatrész, lecseréltem a 4 féktárcsát és betétet kb 80E Ft (textar tárcsák és betétek, minden Audimba ezeket vettem) és csak használtam és használtam...hiba:0
apró zavaró dolgok kezdtek előjönni...azok a műanyagok, amik a '97 A6-ban, de még '92-es 100-asban is hibátlanok voltak, ebben eltörtek, vagy lekoptak...ilyenek voltak a könyöklő zsanérjai, a hátsó hamutartó zárófedele, a műszerfal és a rádió gombjainak a kopása, az ablakemelő kapcsolók körül lévő műanyagok kopása...nem értem..de tényleg...20 éve még ment? most nem?
tipikus idegesítő példa, a bal első ajtó zárjának a befagyása...-5 fok alatt úgy beáll, hogy amíg nem melegszik be az utastér, csak az első fokozatig kattan be az ajtó...ez kb 6-7 éves korában egy olyan prémium autó, aminek az újkori ára kb 13M ft lehetett..hogyan? csapkodom menet közben az ajtót, mint egy wartburgét...de ez a haladás technikája...de talán még így is az utolsó Audi, ami Audi olvasgatva az újabbak ítéleteit!
na jó...közben megjártuk vele Bécset elég sokszor, Görögországot, Horvátországot...és csak ment és ment...olajcsere és időnként fékbetétcsere elöl....
kezdett belekerülni a szíjcsere óta kb 90E km...elvileg a gyári cuccal 120EKm...de én gondoltam nem kockáztatok, nem tudom mi került bele...megvettem hozzá mindent: a vezérműszíjat és az adagoló szíját, a hosszbordás szíjat és a klíma szíjat(continental) az összes(de tényleg az összes) feszítő görgőt, nem csak a vezérműszíjhoz, hanem a hosszbordás és a klímaszíjhoz (febi-bilstein)nem is emlékszem, de kb 8-9 db volt, az automata feszítőbetétet (febi-bilstein), vízpumpát (dolz) ez így volt a Bárdinál a legnagyobb kedvezményre kb140E Ft....szóval, ha valahol kb ennyiért cserélik valakinek, akkor ott nincs minden kicserélve...nekiálltam és szétkaptam...kicseréltem mindent...összerak...működik is..hibátlan.
Kb 1 hónap és észrevettem, hogy csöpizik az olaj belőle...a főtengely első szimmering az...örülök neki, mert biztosan van kb 1500Ft és lehetne szétszedni darabokra...majd töltögetek bele és egyszer csak kicserélem. Hiba volt.
Közben az olajfolyás mellett, megdöglött a klíma benne. Klímacsőrepedés, kiszerel, megforraszt, feltölt. Nem működik. Kiment egy nyomás jeladó, csak gyári van belőle (17500Ft Porsche M5). Végre működik. Egyik szép napon ki akarok gyorsítani, és mintha egy gyújtáshibás kispóknak tolnám...laptop, stekker(vettem egyet) szívócsőnyomás érzékelő...szuper (18000Ft bárdinál gyári bosch)...
egy jó nyaralás kora ősszel, Montenegróban...sok hegyi út:-), olcsó hal és sör...és alig 1000km szerbián át...
már éppen jöttünk hazafelé, a szerb határ előtt tankolok az utolsó kútnál, kihajtok a kútról, rohadt nehéz lesz a kormány és elmegy a töltés...basszus, lemászott a hosszbordás szíj...gyönyörű...a következő pillanatban leáll a motor is..indítom semmi...azután már sejtem is mi a baj...vezérmű fedél le...és igen... a hosszbordás szíjdarabok a vezérműből kandikál ki....megugrott a vezérlés és ami ezzel jár...kb 12 óra múlva megjött a tréler, haza 800Km(170E Ft)....gépműhelyes-szerelő ismerősömhöz az autó...leüti a hengerfejeket, új szelepek, 4ből 3 másik vezérműtengely is kell....csőtengelyes a drága, így elfordultak a bütykök a tengelyen, magyarul kuka...szelepek csak gyáriban, mert az enyém már görgő himbás...és persze az új szíjjak, és egy-két új görgő ami nem tűnt 100%-osnak, és persze a szimmering (a fő hibaok, a hülyeségem mellett)munkadíj (köszönöm Feri bácsi(Lovas Bt XVI.Bekecs utca), mindig kisegítesz a bajból)
kb 280E Ft...
de működik és nagyon-nagyon jó újra beleülni...
közben jött egy újabb hibajelenség...elkezdett alacsony fordulaton és sebességnél rángatni az autó...kb 200Ekm után. Elviszem automataváltóshoz...telefonon elcsacsogja,hogy ezek a ZF-ek mind beszarnak 200E után..ja quattro is..azok meg pláne...de azért megnézik...de 320E a nagyjavítás, de egy hét alatt megvan, nyugtatnak meg...nagyon meg is nyugodtam...elosontam a váltóshoz.(Azért osontam, mert közben egy hülye adótartozás miatt kivonták a kocsit a forgalomból, így csak a legnagyobb titokban tartózkodhatott a közutakon...de azért 5-6000Km-t így is belevertünk...sőt közben a vizsga is lejárt róla, de kivont autót nem lehet műszakira vinni...) a váltós kicserélte a váltóolajat, teljesen tiszta volt a váltó karter is...a torsen diffiben viszont nem volt olaj...azt is megtöltötte..25E Ft kompletten és a hiba megszűnt.Átmenetileg. Kb 3 hete újra elkezdett rángatni és egyre durvább darálós hangja lett. Elvittem egy audis ismerőshöz és belerakott egy bontott torsent és kicserélte a kardánt is, mivel azt is megkopott. Hát itt tartunk most lassan négy év után. Az autó jövőre lesz tíz éves, a mai napon értük el a közös 120E km-t....valami összegzést kellene mondanom...a szimmering és saját hibás történeten felül nem mondanám, hogy olyan sok minden elromlott volna rajta, sokat is használtam és tényleg megbízható volt és most is az. Még mindig nagyon erős és zajtalan.Kényelmes, a belseje se olyan, mint egy tíz éves kopott autónak. Vennék-e újra ilyet? Pont ilyet nem. Egyszerű oka van. nem vennék megint quattrot...jó-jó...sőt szuper és isteni érzés,télen nagyon jó, de 20%-al többet fogyaszt, 50E alatt megeszik egy garnitúra gumit, vizes időben könnyebben aquaplaningol és van benne plusz elromlandó kütyü...
nem vennék automatát és V6-ot...ennek triviálisabb az oka..kb fele annyit keresek, mint 3 éve és kb 2x annyiba kerül az üzemanyag...ez már egyéni szoc.prob...szóval most már jó lenne ugyanez, 1.9tdivel kézi váltóval...úgy sem rohanok:-)...megérte a pénzét, de vannak benne zavaró dolgok..a törött műanyagok, az elromló hifi rendszer, a kopott kapcsolók, gombok, az állandóan tönkremenő EGR rendszer, hozzá se nyúlok, majd kiég a chekengine lámpa...de semmiképpen se mondanám, hogy kiábrándultam volna belőle...amikor beleülők és elindítom...ahogyan körülvesz, a hangja, a bőr illata, a faberakás...hmm ahogyan 3000 fölött üvölt a V6, ahogyan fütyül a turbója....imádom!!!!

Hibalista

- a kopó alkatrészeket nem említem... - klíma, torsen difi, hengerfej...jó az miattam, cd-s rádió és a hangrendszer, - műanyag kütyük (pl könyöktámasz, hamutartó záróka, kis bisz-baszok) egr szelep vezérlőke, valami az esp rendszerben, szívócsőnyomás jeladó, külső hőmérséklet jeladó, olajteknő(jó azt is én szakítottam be), xenon csatlakozó...kb ennyi..

Ide hordtam szervizbe

magam barmoltam, ennek van előnye hátránya....a gépmunkát, a torsen cserét,a klíma javítást másra bíztam....

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 117000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 120000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 100 2.5 TDi Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A6 1997 (1997 - 2004)

További ítéletek (157 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)