A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A5 (2007)

A5 RS5 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

RS5 v8

Szöveges ítélet

Amikor az RS4-ünket (v8, 420HP) betoltuk a levesbe, lett belőle a sótlan lótlan, egyébként zseniális A7 3.0TDI. Vényóc nélkül azonban sz@r az élet, ezt tanúsíthatom. Mindig sóvárogtam egy újabb után. A hangja, basszus... na meg persze a menetdinamika... kell az. Az RS4 szedán volt, négyajtós, ötszemélyes, kézi váltós, egész élhető gépezet. Sajnos ilyen már nincs RS4-ben, csak kombi. Akkor lehet RS5 helyette, ami meg kupé, kétajtós, négyszemélyes és automata váltós. Nincs mese, akkor is az kell.

A formák sokat fejlődtek. Az új dizájn valahogy más érzetet ad ki ehhez az autóhoz, mint az RS4-hez. Pedig látható, hogy az új a régiből fakadt. Az RS4 kecses és elegáns volt, miközben diszkréten mutatta fel az erőt. Az RS5-re nem mondhatni, hogy kecses lenne, vagy elegáns. Az nem. Egyszerűen csak mutatós, amin az erődemonstráció előrébb tolakszik, mint az elődjén. Azonban cseppet sem olyan borzalmas Hulk Hogan fazon mégse, mint az RS6. Egyébként élőben akárhonnan nézve nagyon szép az autó, mégse könnyű olyan fotót készíteni róla, ami egy kicsit is visszaadja ezt az élményt. A dimenziók változtak, nőttek kicsit. A kocsin már nem 19 colos a széria rettenet nagy felni, hanem 20-as. Az RS ülések ebbe is extrák voltak. De itt már nem nyomja a vesémet az irdatlan karima. Ez is megnőtt szerencsére. A kormány is mintha nagyobbacska lenne. Ez is meg az is nagyon jó. A motor is erősödött egy picit az elődhöz képest, itt már 450 pacis gyárilag. A vezetőnek jó a dolga ebben a kocsiban, minden kézre esik, jó és erős anyagból van, még szép is. A kilátás előre tűrhető, hátra meg van tolató kamera, nagyon hasznos. Ilyesmiket se spóroltak ki belőle, hogy sávváltás asszisztens. A HIFI brutálisan szól, egész nap nyomatom a Sex Pistols-t, had muzsikáljanak a virtuózok. A súlya 1750 kg így, ami azért nem kevés. Persze a 3,5 kg/LE körüli érték azért üt... elég nagyot.

A vezetés élménye. Mert ugye, mint anno említettem is volt, itt az van. A köszvényes A7 kengurukat is ideértve most már. A motor az utolsó pörgős v8-as a piacon. Zseniális darab, úgy hogy ki is pusztították a környezetvédők. Üvölt, mint egy idegbajos kanca, ha elengedjük a gyeplőt, hogy kiforoghassa magát. 8300-ig pörgethető és meg is hálálja, ha elkenjük a száját, rendületlenül zúz előre a legvégéig. A kormány kis sebességnél nehéz, mint a sár. De ha elkezded tolni, kezes lesz. Az ülés pedig pont ott tart, és fog, ahol kell, hogy ki ne ess. A súlypont elég alacsonyan van, az autó stabilitása ettől is olyan jó. A futómű precíz. Elég kemény persze és nem is fordul olyan jól, mint a jóval nagyobb A7. A fék sokkal jobb, mint amilyen az RS4-ben volt. Erős és pontos, nem fárad akkor se, ha nagy az igénybevétel. Nincs excentrikusra ütés, vagy nyúlósra taposás. Végezetül itt van még az az apróság is, hogy van alatta egy igen csak kiforrott összkerékhajtás. Igen tudom, elveszi a hátsó kerekes autók élményét, de én sose értettem mi abban az élvezet, hogy az autó kilincsen megy, az nem arra való. Azzal haladni kell és kanyarodni, pont ott és pont úgy, ahogy az út kiadja. Ez az autó pedig éppen ebben a társad, nem a bohóckodásban. A motorhoz egy S-line 7 sebességes robotizált váltót passzintottak. Ez volt történetesen az A7-ben is, így jól ismerem. Egyébként nagyon finom jószág, szépen pakolgat, de ott a folyamatos 600Nm nyomaték megölte a szerkezetet időnap előtt. Szeleptömb, mechatronika, rüki-kettes tengely... ezek mentek a kukába 110ezer km-nél. Itt azt reméltem jobb sorsuk lesz, mert bár az igénybevétel sokkal szélesebb tartományban jelentkezik, de a csúcsnyomaték "csak" 430Nm. A váltó 0,2mp alatt tol egy fokozatot. Ezt nehéz (lehetetlen) kézzel utánozni a váltókarral, főleg, ha közben elvárjuk, hogy épp 8300-nál, de még leszabályzás nélkül váltson. Viszont van váltófül is. Én utálom. De hát egyszer élünk, végül kipróbáltam. Az elváltás 8300-nál egy „katt”, sztannyi, abban a pillanatban a váltó egy fokozattal odébb. Közben az amerikai és német fórumokat sokat olvasgattam, a váltóról azt mondják, itt is sok a baj. Ajánlott, hogy igénybevételtől függően 15-30 ekm-enként legyen benne az olaj kicserélve, nem pedig a gyári 60 ekm-es specifikáció szerint. A legfőbb baj vele, hogy ha meghibásodik, nem lehet kisebb alkatrészek javításával rendezni a bajt, szinte mindig komplett egységeket, zsebbenyúlós, milliós áron kell rajta cserélni. Mindenesetre most volt 57 ekm-nél olajcsere benne, meg a difiben is, és az olaj gyönyörű szép volt mindkettőben. 5 ekm-enként motorolajat is cserélek és akkor mindig futtatjuk a váltódiagnosztikát. Eddig nincs vele semmi baj... Az autó sokat gyorsult az RS4-hez képest a gyors váltónak is köszönhetően. Ami egyébként eleve nagyon gyors volt. Itt a 0-100 km/h széria 4,5mp. Baromi robbanékony. Csak komoly szupersportkocsik adnak ennél vadabb élményt, ráadásul igazából nagy sebesség se kell hozzá, mert olyan lent ülünk, hogy már 110-nél azt érezzük, száguldunk. Főleg, ha betoljuk sport fokozatba a taligát. Kinyit a kipufogórendszer, olyat üvölt a gép, hogy letépi a fejed, a visszaváltások pedig önmagukban felérnek egy hét élményfürdőzéssel Sárváron.

Napi használatra nyilvánvaló, hogy korlátozottan alkalmas a gép. Hátra gáz a bejutás, csak akik elől vannak azoknak jó. Feltéve, hogy elég girhesek, mert beleseknek ez a gép is szűkös, akárcsak az RS4 volt. A felnik gyönyörűek, de baromi sérülékenyek. Bicolor, mi más, amit az autó kifinomult színvonalán javítani kevesen képesek. A kasztni dettó, és persze aranyárban van hozzá bármi, a sima A5 elemei köszönőviszonyban sincsenek az itt szükséges portfolióval. Egy hátsó löki csere kompletten 1,5M. Tetejébe nagyon lent van az alja, emiatt a padka elé parkolás, vagy bármiféle rámpán közlekedés önveszélyes tevékenységnek minősül. A csomagtartó még a leginkább felhasználóbarát része a járgánynak. Az jó nagy, befér egy termetes anyós is, ha esetleg el akarjuk vinni valami roncstelepre (már az asszonkát).

Napi közlekedés a géppel. Hát igen, itt bukta van. Az RS4 erre mondjuk, hogy alkalmas volt. Ez nem. Pedig törekedtek a mérnökök élhetőbbé tenni a gépet. Például a 100-as tempó picit 2000 felett van. Ugyanez az elődnél 3000 környékén volt. Autópályán használható lett. Csendesen elkavirányálhatunk 140-el, per tempomat. Az RS4-gyel az autópálya állandó hősködésre sarkallt, csendben 100-zal lehetett volna közlekedni vele, de hát azért azt meg hogy? Azonban amit itt kijavítottak, azt agyonvágták máshol. A motor ugyanis túlhegyezett lett, nem szereti az araszolást, a lassú menetelést. Itt nincs takarékos motorfék üzemmód, szegénykeverékes bénázás, ehhez a használathoz igazított karakterisztika. A motor egyet szeret, ha kegyetlenül széttoccsantják az arcát. Minden tartományban barom nagy túldúsítással dolgozik, abban bízva, hogy odatolunk neki végre egy iszonyatost, de szigorúan. 3 km/h-nál is szétlocsolja a dugattyúkat benyával, hogy hűljenek. Oké, kisgáz és máris 4000-en vagyunk, az is igaz. Kín a napi használat neki mindent egybevetve. Alig 5000 km alatt 300 ropi kárt okoztam neki, a sok napi araszolással. Beköpte a gyertyákat, elkokszosította a spéci szűrőrendszert, nem akart indulni. Kérdeztem, mi a megoldás? Válasz: járjak sűrűbben pályanapra. Sőt, csak odajárjak vele. Egyébként ez jó, tetszik. Ott van elemében. Pusztító élmény menni vele versenypályán, csak persze eleszi a gumikat, féktárcsákat és a betéteket hamar. Egy garnitúra Michelin 4S Cup 0,5M, egy garnitúra fékbetét 0,4M, a tárcsák 1M. Komoly sportautós költségszint. Most az van, hogy ha elviszem napi használatra (mostanában ez már elég ritka program, pedig úgy tud nézni, nehéz otthagyni), akkor veretem neki, had gurgulázzon. Imádja. Oké, én is. Így nincs gond, koksz, tömődés, meg átdiffundált benzin az olajban, hasonlók. Van viszont 16-18 literes (városban 30 :)) fogyasztás. Amíg óvatoskodtunk, 12 volt egyébként.

Biztosítást kötni rá elég necces. CASCO-ra alig van, aki bevállalja, az is jó drágán. Értékvesztése pedig brutális, 3 éves korára simán 15 milkát bukunk rajta. A fenntartás meg drága. De ez ilyen. Nem szabad megfeledkezni a szerviz várható irdatlan költségeiről, mielőtt az 1 milkával olcsóbbra esik a választásunk. Repkednek a 100 ropik, bármi is történjék. Egy alig vmi 30 ezres inspekción 250 ezer db királyi magyar forintokat hagytam ott. Ha hozzá kell nyúlni a motorhoz, jusson eszünkbe, hogy itt nem bádogból meg PUR habból tákolták a felszerelést, hanem drága, gizda, menő anyagokból, annál is drágább, gizdább és menőbb eljárásokkal. Csúnyán megkérik az árát tehát, hogy te ilyet akartál. Arra készülj, hogy baj az lesz vele, mert sajnos 3-5 évesen a kocsik java viharvert, lerúgott lesz, 180 ezerről visszatekerve 62-re. Rossz érzés egy ilyenbe már a beülés is. A nemes gének rongy állagra pukkanását megtapasztalni mindig lehangoló élmény. A legmegdöbbentőbb, hogy még a német gépek között is egyre több a gyanús állagú, zergeb@szta hitvány sz@rboglya, persze ugyanolyan szépnek és hibátlannak feltüntetve, azonos áron, mint a szerencsésebb társak. Mindig mondtam, hogy használt autót venni utazás a Szerencsejáték Zrt. birodalmába, csak hát lássuk be, ez az autó az utolsó vérbő vényóc a piacon, amit már nem lehet újonnan megvenni, csak így szekondhend. Mindnyájan Isten és az első tulajdonos kezében vagyunk…

Azt olvastam itt az újabb verzió tesztjében, hogy ez egy szenvtelen technokrata vadállat, érzelmek nélkül. Ebben sok igazság van. Aki szereti a megközelíthetetlen, titokzatos, távolról szemlélve is nyilvánvalóan csodálatos dolgokat, az imádni fogja, aki viszont arra vágyik, hogy a csotrogányát körbenyalathassa mindenkivel, az biztos nem ilyet választ, már csak azért se, mert ezt a forgalomban (persze kivétel, ha misano red :)) észre se lehet igazából venni.

Hibalista

- Aktívszenes légtisztító rendszer, vagy a szivattyú, vagy az elektronika.

Ide hordtam szervizbe

Porsche Pest - mindent tudnak az RS5-ről, de nem szeretik, talán joggal. Kényes járgány, ennek megfelelően bánnak egyébként vele, ezt aláírom, az árát meg megkérik a törődésnek.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2011
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 25300
Megbízhatóság (7) Vezetett km 33200
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 16 l
Előző autója? A7 Következő autója? mittudomén
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A5 2007 (2007)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)