Egypetéjű ikrek
Szöveges ítélet
Keveset fogyasztó, erős "presztízs növelő" autót akartam venni. Néhány hetes keresgélés után rátaláltam tőlem az ország legtávolabbi sarkában egy gyönyörű ezüst Audi A4 -re. Elmentem, megnéztem és elhoztam... 500 kilométeres hazaúton volt időm kitapasztalni. Egyből a legelején meghajtottam autópályán és simán vitte a 230 km/h -t. Meglepődtem, hogy 260e futás melett milyen jó kondícióban van. Igazi élmény vezetni, a futóműve sportosra hangolt. Kormányzás kissé pontatlan, kevés visszajelzést ad az útról. Fékek harapnak rendesen. Váltója nagyon pontos, rövid utakon jár. Vegyes fogyasztása 5 liter, ez főleg a remek 5 sebességes váltó kiosztásnak köszönhető. 60-nál négyesben 1400-at, 100-nál ötösben 1900-at forog a motor. Már alacson fordulatokon is él a nyomaték, előzésnél nem kell visszaváltani.
Az autó nagyon kényelmes, tágasnak mondható beltérrel. Az utasokat minőségi anyagok veszik körül. Hosszabb utakon sem fájdul meg az ember háta, annyira kényelmesek az ülések. A kétzónás klíma tökéletesen működik. A fűtés még nagy hidegekben is hatékony. Haleluja ebben a pohártartó is használható. Csomagtartója is tágas, jól kihasználható. Gyári 10 hangfalas hifi, beépített mélynyomóval szépen szól.
Külseje még ma is megállja helyét, meghát ez AUDI! Főleg ismerősöktől hallom: "fuh de jól megy valakinek". De arra nem gondolnak, hogy még annyiba se került, mint az ő vadonatúj Daciájuk. Jó megjelenést biztosít mindenhol. Ezzel a csajok is így vannak, csak azt látják hogy ez egy méregdrága Audi.
Sajnos tavaly sikerült rommátörnöm, egy kereszteződésben belémrepültek. Az ütközés elég nagy volt, motorháztető átbökte a szélvédőt. Semmi bajom nem lett, de valamiért a légzsákok nem nyíltak ki. Rá két hónapra vettem egy ugyanilyen ezüst A4 –est, ugyanezzel a 1.9 PD TDi 96kw motorral. Ebben már van chip tuning és s-line csomag, amit rendesen érezni. Nagyon megéri chippelni, így nyáron a fogyasztás 4.6 átlagra kijön. Egyszerűen annyira jó autó, hogy nincs mibe belekötni, csak ajánlani tudom. Ennyi pénzért jobbat nem találni...
Hibalista
- Vízpumpa - Szelepfedél tömítés - Ködlámpa kontakt hiba - Klímakompresszor - Alkatrészek Lengyelből olcsón beszerezhetőek. - Ilyen idős autónál számolni kell kezdetleges rozsdával, mindkét autómnál 1-2 helyen minimálisan jelen volt. Beltérben a gombok gumiborítása 300e km felett kezd hámlani.
Ide hordtam szervizbe
Auto KellySzlovákia
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 260000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | A4 | Következő autója? | A6 3.0 TDi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |