4 év barátság őszinte vallomásai
Szöveges ítélet
2003.decemberében vettem egyéni megrendelés alapján a Porsche Pestnél.4 évig használtam. Előírás szerint vittem a kötelező szervízekre.Megkímélve használtam/terepen sosem kínoztam,de óvatos bejáratás után sportosan vezettem mindig/
Előtte Ford,Audi,Opel, VW Passat/1.6 ill. 1.9 pdtdi quattro/ autóim voltak.A Passatban nagyon csalódtam, főleg a belső összeszerelés minősége miatt,hiszen zörgött mindenhol.Még a szervíz is szó nélkül garanciában kicserélte az egész műszerfalat,ámde még rosszabb lett /nem szabad hozzányúlni/.
Így azt hittem , hogy a Passatnál majd 4 millióval drágább Audi A4/10.500.000 kicsit jobban felszerelve,bőrgarnitúra stb./sokkal jobb lesz. Valóban jobb is, de nem biztos , hogy annyival,amennyivel drágább. Főleg úgy ,hogy sok alkatrész ugyanaz,mint a VW-ben ill. a Skodában. Szerintem egy Audinak nem lenne szabad megengednie, hogy egy Skodába is beletegyék ugyanazt a motort és technikát. Így nincs meg a márkanév és a velejáró árbeli különbség indoka. Külsőleg szerintem jól néz ki, nekem a hátsó része még szebb, mint az utána kihozott felvarrt modellé. Az első ülések kínálta kényelm nagyon jó,viszont hátul szűkös. A műszerfal kialakítása nagyon ésszerű és esztétikus/össze sem lehet hasonlítani a japán autókéhoz/. Sportkormány fogása hibátlan. Úttartása szinte tökéletes/próbáltam télen Svájcban havas szerpentineken/. Az állandó összkerékhajtása nagyon jó, amit nemcsak havas, jeges, murvás úton mutat, hanem száraz aszfalton a nagy kanyarsebessége is. A váltó rövid utakon kifogástalanul tette a dolgát. Egy teli tankkal 740-850 km tudtam megtenni vezetéstől függően. Motorikusan sosem hagyott cserbe, sosem állt le-ezért szerettem is. De a belső összeszerelés minősége erősen kifogásolható. Zörgött sok helyen, amit egy ilyen értékű autótól a tulaj nem várna. Az ékszíj az első 30.000km után rendszeresen visított a nagyobb utak megtétele során.Először a szíjat/3x/majd a feszítőgörgőket cserélték, de nem javult meg. Aztán a generátor hibájára fogták, de már utána eladtam, úgyhogy nem tudtam 108.000km után a végére járni.
Garázsba történő beállásnál érdekes módon a karosszéria torzulásából, feszüléséből eredően recsegéseket, pattogásokat
lehetett hallani. Csodálkoztam is mikor az Audi úgy reklámozta az akkor új A6-t, hogy 40%-al növelték meg a karosszéria merevségét/akkor milyen lehetett ezé?/. A fenntartása sokba került, és mindez nem a fogyasztása miatt. Cascot csak GPS rendszerrel együtt lehetett kötni.Casco=33.100 GPS=14.000. Lámpabúrái esős időben rendszeresen bepárásodtak. Vezetőülés mechanikus rendszerét cserélték, mert nem tartotta meg huzamosan a beállított pozitúráját. De mindezek ellenére nem bántam meg, hogy 4 évig társa lehettem. Sok barátomnak, aki japán gyártmányú autót vezet, sokkal több, komolyabb hibára panaszkodott/váltócsere, motorcsere, korai rozsdásodások, gyakori követhetetlen modellfrissítések-értékvesztés, bonyolult, izléstelen sok kezelőgombos kvarcórás műszerfal, gyenge dízelmotorok, egyediség nélküli külső dizájn/.
A szervíztapasztalatom jó. Valószínű azért, mert egy Audit a nagy értékénél fogva jobban megbecsülnek a konszernen belül, mint egy VW-t ill. egy Skodát. Így szó nélkül, soronkívül fogadtak mindig és cserélték a reklamált alkatrészeret is/lámpabúra, üléssállítás szerkezete, ékszíj, feszítőgörgők/.
Jelenleg egy BMW X3sd motoros 0 km-es autóm van.Arról majd évek múltán szeretnék még sokkal jobbakat írni ugyanígy őszintén. Viszont az első benyomásom alapján lényegesen jobb az autó kidolgozási minősége/bőrkárpit eldolgozása, motor-csomagtér burkolása, illesztési hézagok, kapcsolók funkcionalitása stb.../Kezdem érteni azt, hogy aki beül egy BMW-be miért is nem ül át egy másik típusba.
Visszatérve az Audimra, azért minden apró hibája ellenére is nagyon szerettem, hiszen Ő sem hagyott cserben sosem.
És kívánok minden Audi tulajdonosnak balesetmentes közlekedést, sok sikert, és nem utolsósorban szakmámból kifolyólag is jó egészséget.
Hibalista
- -rendszeresen izzók cseréje az első és hátsó lámpákban
- -háromszor kaptam új ékszíjjakat, mert visított
- -kétszer a feszítőgörgők cseréje is megtörtént
- -generáror is javításra szorult
- -a lámpák belseje esős időben bepárásodott minden esetben
- -műszerfal,tetőkárpit,fejtámlák,utas ülés háttámlája,első olvasólámpa,elülső szélvédő felől zavaró zörgések jöttek állandó jelleggel
- -vezető oldali ülés háttámlája nem tartotta meg a beállított pozíciót,így az egész szerkezetet kicserélték.
Ide hordtam szervizbe
Miskolcon a Wicha majd később Terra néven üzemelő Audi szervízbe.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 108000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | VW Passat 1.9pdtdi4motion | Következő autója? | BMW X3 3.0sd |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |