A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A4 (1995-2001)

A4 1.8 20V benzin 

Az ítélet értékelése
4,3(4 db)

Hűséges szerető

Szöveges ítélet

Üdvözlök Mindenkit!

Audi A4 1.8 20V szívó

2010 októberében vásároltam az autót kereskedőtől.
Az autó szép külső állapotban, és normál belsővel rendelkezett.
Gyári, sötét kék színben tündökölt.
Szerelem volt első látásra.

Többnyire mondhatom, hogy reális km-rel vásároltam az autót, ami 198 000 km-t jelent.
A vásárlást követően természetesen a kötelező szervizelés meg lett ejtve, ekkor a kuplung már éreztette magát, de ő egy későbbi cserére tolódott.
A szervizelésre különösebben nem szeretnék sok szót pazarolni, mert a hibalistában megtalálunk mindent, a lényeg annyi, hogy kijelenthetem, hogy csak a kopó alkatrészekre kellett eddig költeni, tehát ez minden autónál jelentkeznének, típustól függetlenül!

Túl sok extrát nem tudok felsorolni, hiszen nincsen benne elektromos ablak, se klíma, se motoros ülések, se bőr.
Ami van szervokormány, ABS, ESP, 2x légzsák, 5-ös manuális váltó és nagyjából ennyi...
Engem különösebben nem zavart a "fapad" , mert olyan autó volt a célom, ami Audi, de többnyire problémamentes társ lesz.
EZ BEJÖTT tulajdonképpen :-)

Az autó vezetési élménye nekem teljesen kielégítő, futóműve biztos és feszes a kanyarokban, néha kicsit pattogós, de még kellemesnek mondható.
A kocsi gyárilag 125 LE, na most gyorsulási versenyeket nem fogunk vele nyerni ez biztos, de még a tűrhető kategóriába sorolnám, nem a leglomhább, de azért kicsit vonszolja magát...
2500-as fordulattól viszont igen dinamikus vezetést tudunk produkálni.

Az ülések kényelmesek, a műszerfal esztétikus és kézre esik minden, teljesen komfortos.
A hátsó ülések dönthetőek, így nagyobbítható a csomagtér.
Hátul a lábtér kicsit szűkös, legalábbis mögöttem, én 186 cm vagyok, ezért mögém inkább csak alacsonyabb személyeket ültetek , ha kell.
A párom 165 cm magas így mögötte kényelmesen elfér az 180 magas személy is, úgyhogy ilyen tekintetben a méret a lényeg...

Dicséret:
Az autó egyik legkellemesebb pontja számomra a FÉK.
Kitűnő egyszerűen, gyorsan reagál, és tuti biztos a megállás!!!
Egyébként 1.8T fékek vannak rajta, a turbó hiánya miatt ezt azért nem változtatták szerencsére!

Negatívum:
Váltó...
Nekem kicsit csalódás a váltója, mert túl rövid..
Pályán 130-nál sokat forog és ennek megfelelően eszik is...
A diesel váltó jobb lenne alá , vagy egy 6 gangos!

Futómű...
A stabil és biztos futómű biztosan költséges dolog.
Hát itt ez remekül érződik, az oldalankénti 4-4 lengőkaros felépítésnek köszönhetően ezeken a remek magyar utakon tudnak bajlódni.
A futómű felépítése alapjáratban igen feszes, tehát több kar hibája is csak szétszedéskor kerül napvilágra.
Az én tanácsom bárkinek, aki ilyen autóban gondolkodik, hogy amint valamelyik kar meghibásodik, akkor inkább tényleg áldozzunk egy komplett szettre , ami első hallásra kicsit húzós, mert egy jobb fajta, olyan 120 000-nél kezdődik, de ha mindig csak darabonként cserélgetjük akkor többre jön ki természetesen!!!
Sajnos amint egy elromlik , utána jön a többi, míg körbe nem ér, EZ TAPASZTALAT!!!

Dehát az élményért tenni kell, egyébként a cserék óta kb 1,5 évet futottak a futóműalkatrészek és rendben vannak, úgyhogy szerintem óvatosabb vezetéssel(rossz utakon) kitart jó pár évig, természetesen ha mellé minőséget is választunk!

Fogyasztás:
Véleményem szerint egy dinamikus vezetést képviselek, de nem száguldozok, ha engedi a forgalom akkor megyek, ha nem akkor élvezem a napsütést és kocsikázok.
Ennek eredményeképp igen vegyes a kép!
Nagy átlagban a városban járok vele és így 8,5 - 9 litert eszik.
Országúton a legjobb ami 80 és 100 km/h közötti tempót jelent , ott stabil 6,8 - 7 liter.
Autópályán aktív 130 - 140-es tempónál 3 személlyel a 8 litert stabilan megeszi! (rövid 5. fokozat)

Összegzés:
Véleményem szerint egy nagyon jól összerakott autó.
A rövid váltó és az érzékeny futóművet tudom csak egy kicsit kifogásolni, de a futómű nem a konstrukció hibája, hanem az úthálózaté!
Ha valaki megtud békélni azzal, hogy nem nyer vele gyorsulási versenyeket, akkor remek társ lehet.
Kombiba mondjuk annyira nem ajánlanám ezt a motort, mert ha szedánban ilyen dinamikus, akkor szerintem egy kombi kasztni mozgatása még érezhetőbb.
A fogyasztása is szerintem bírható, hiszen volt Swift II. is 1.3-as motorral és az is megette simán a 7 litert, de fele ennyi kényelmet és presztizst nem adott.
Télen - nyáron a fék és a futómű csak a stabilitásáról és biztonságáról ad számot!
A motor abszolút megbízható!!!
Természetesen a turbos változat élvezetesebb vezetésileg, csak hát szerintem senkinek nem kell bemutatni, hogy Magyarországon a turbokat mennyire hagyják visszahűlni a tulajok! Na most egy turbo csere még ezen a régebbi típuson sem borravaló! Természetesen tisztelet a kivételnek!!!!

Én nagyon szeretem és egy darabig meg is marad! A fenntartási költségek szerintem némileg reálisak, de természetesen a márka végett vannak olyan alkatrészek amikre kiugorhat a vérnyomásunk!

AUDI és csak is AUDI !!!

Hibalista

- 198 130 km - olaj csere (Castrol 10W/40), szűrők cseréje (pollen,benzin,olaj,légszűrő) - /mindennel együtt 16 000.-/ - - 200 484 km - első féktárcsa csere + betét (Textar), /szereléssel együtt 39 000.-/ - + új kiegyenlítőtartály, mert elrepedt a gyári /8000.-/ - - 201 448 km - Kuplung csere (Sachs) , már rosszal vettem, de a gyárija volt még benne, úgyhogy jó gazdája volt, /szereléssel együtt 68 000.-/ - - 201 550 km - leömlő utáni harisnyás toldat csere, /szereléssel együtt 11 000.-/ - - 203 380 km - Új nyári gumi szett Pirelli P7 205/55 R16 /67 000.-/4 db/ - használt nyári felni szett, gyári 16-os 55 00.- - - 203 633 km - külső féltengely gumiharangok cseréje szettben + szerelés /15 000.-/ - - 205 550 km - futómű felső lengőkarjainak cseréje 4 db kar, /39 000.- + szerelés 18 000.-/ - + futóműállítás - - 209 961 km - olaj csere + szűrők /árak ua. mint feljebb/ - - 210 400 km - bal első ablakemelő csere újra 17 000.- - olajnyomás gomba eldurrant, gomba + csere 16 000.- - - 216 191 km - komplett vezérlés csere, szíjak, görgők, feszítők + szerelés - /össz.: 105 000.-/ - - 216 800 km - jobb hátsó kerékcsapágy csere + szerelés 11 400.- - - 220 353 km - futómű alsó lengőkarok cseréje 4 db kar + szerelés /össz.: 52 000.-/ - - 220 590 km - olaj csere + szűrők - - 231 038 km - olaj csere + szűrők + gyertya csere - - 235 993 km - bal szélső kormányösszekötő csere 5100.- - jobb féltengelycsukló csere 9800.- - futóműállítás - Szerelés össz.: 15 000.-

Ide hordtam szervizbe

Gugyella István - Tibi az isten szerelője!XVIII. Bagamér utcaAudiban a legjobbak !!!

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Fauvé KFT. - Csak itt veszek alkatrészt, a legjobbak legjobb áron!XVI. Rákosi út

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1996
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 198000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 39000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 100 CD szivar Következő autója? A8
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A4 1995 (1999 - 2001)

További ítéletek (165 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)