Gazdaságos átlagautó.:) frissítve 2024.-ben is
Szöveges ítélet
Nos én 2010-ben egy 2.0-es benzines 1991-es Honda Accordból ültem át ebbe a paripába és meg kell valljam, féltem a megszokott dinamika elvesztésétől. ÉS kellemeset csalódtam. Ezzel az autóval is lehet dinamikusan haladni, persze kicsit más stílusú vezetést igényel és más az élmény is. A honda nagyon lapos, széles autó volt hihetetlen kanyarstabilitással, ehhez képest ez az AVANT egy magas építésű billegős karosszériájú autó, ami nem jelenti feltétlenül azt, hogy hamar elvesztené a tapadását, ellenkezőleg, bár költséges a futómű karbantartása, viszont a sok lengőkaros technológia kimondottan stabil útfekvést eredményez. Kényelemre se rosszat se jót nem nagyon tudok mondani, az ülések oldaltartása elég gyér, ezt egy középső könyöklő beépítésével ellensúlyoztam valamelyest, majd a két első ülést is kicseréltem gyári S-line ülésekre.. A hátsó lábtér az katasztrofális, a raktér ledöntött hátsó ülésekkel kimondottan tetszik (végre kényelmesen haza tudtam vinni egy kétméteres fenyőfát:)), a kilátás körbe nagyon jó, egyedül a hátulját nem érzem az autónak pl. egy parkolás során. Extrákkal jól fel van szerelve: digit klima, elektromos ablakok, centrál-riasztó, ülés és kormánymagasság állítás, ABS, panoráma tető (imádom) stb..Nekem elég, ami benne van. Ami említésre méltó különbség a Hondához viszonyítva, az a fogyasztás. A Honda átlag kilenc litert kért, ez beéri 5.5-6 literes fogyasztással dinamikus közlekedés mellett vegyes város és országúti használattal.Kiszámoltam a megtett 172000 km-en megspórolt fogyasztási különbséget és igen kellemes számot kaptam, 1.720.000 Ft maradt a zsebembe a Hondához képest, ezt a pénzt visszaforgatva az autóra nagyon jó választásnak tűnik. Az autót elég kedvező árban vettem, 1998-as évjárat 2010 nyarán kerek egymillióért. Amióta nálam van, műszakilag rendbe van téve és szinten van tartva, a ráköltött összegnél vegyétek figyelembe a nálam futott kilométereket is. Szóval jó vétel volt. Jelen piacot figyelve az állapotának köszönhetően az akkori vételárhoz képest kb 600.000 Ft.-ért lehetne eladni, bár nem lenne könnyű , mert rengeteg import példány érkezik az országba a regisztrációs adó mérséklése óta, ami szintén azt erősíti, hogy ez a típus egy közkedvelt, megfizethető minőségi gépjármű. Csak ajánlani tudom mindenkinek, viszont vásárlás előtt alaposan át kell nézni, mert a helyrepofozás hatalmas számlát eredményezhet. Sajnos a legtöbben nem tudnak, vagy nem akarnak áldozni a műszaki állapotra, ezért nehéz itthon hasonló állapotú autóra szert tenni. Akár hiszitek, akár nem imádom az autót, soha nem hagyott az út szélén, műszakilag atombiztos (ez pénzbe kerül:)) és az 502-es csúcsokkal harap, mint a disznó:), na meg kormol is:).A hibalistában az első 1,5 év költségeit látjátok, az itteni folytatásban pedig az alkalmankénti eseteket, javítási költségeket.
2011.12.23.
Amióta utoljára jegyeztem ide, újabb 13000Km- t tettem az autóba, végre hibamentesen. most műszakizott (semmit nem kellett hozzányúlni), kapott egy vonóhorgot és kapott egy tempomatot. Sokat pályázok vele, ezért rakattam bele. 7000Ft.-ért vettem a tempomatkart bontottan, 15000Ft.-ért szerelte be a villamosságis. A computere gyárilag tudja, csak működésbe kell helyezni a funkciót. Megérte, imádom. Egy hosszbordás szíjt cserélnek rajta ma, elkopott, de ez nem hiba, használattal jár Ez minden, ami történt, majd jelentkezem:)
összesen 22000 Ft.
2012.02.19.
Ismét megtettem vele 10.000km.-t. Hibamentesen:). Egy kirándulás során betévedtem egy hegyi földútra, ahonnan nem volt visszaút. Olyan utat képzelj el, amin fakitermelő gépek közlekednek. Visszafordulásra nem volt lehetőség. Bevallom, volt pár olyan útszakasz, ahol nem bíztam a gépsárkányban:), a párom mellettem kimondottan be volt rezelve:), de le a kalappal. Mivel a horgászatnak köszönhetően rengeteget jártam terepen és némi rutint összeszedtem, sikeresen átvergődtünk az akadályokon. Egyetlen kár, ami keletkezett, az alsó motorburkolat leszakadt. Ezek után az biztos, hogy ültetést nem fog kapni az autó:), bár nagyon tetszene.
2012.05.04.
Ismét üdv mindenkinek.
Újabb 8000Km megtétele után továbbra is csak áradozni tudok a gépről:)
Túl vagyok egy költözésen, Dunakanyarból Balatonra(Keszthely), oda-vissza 480km, utánfutóval plussz az utastér is mindíg csurig, kb. nyolc forduló (hogy miért, abba nem avatlak be:), hosszú lenne), volt éjszakai-nappali kanyar is, a paripa remekül teljesített. Egyedül a fogyasztása ugrott meg, ami nem csoda, hiszen három méter magas ponyvás futót ráncigált pályán 90-100-as tempóval. A maximum nyolc liter volt, ami kellett neki (szembe szél). Immáron 70000km-t raktam bele cirka két év alatt. Le a kalappal.
És egy javaslat a futóművel kapcsolatban. Mikor hozzám került, két első-alsó lengőkar cserével kezdtem, Meyle-t kapott, azóta is hibátlan. Majd a következő 5000km alatt az összes többit is cserélni kellett a kutyacsontot kivéve. Racing bazáron rendeltem szettet, mégpedig MS (Master Sport) márkájút szállítással. Ez került bele és szintén hibátlanok a mai napig.Ezekben is 60000Km van már. (80000Km, vagy három év garancia van rajta),megérte az árát.
Ez minden, ami eszembe jutott.
Sziasztok!
2012.06.21.
Üdv ismét!
Semmi extra, megjártuk Erdély-országot Pünkösdkor (Csíksomlyó-búcsú), 2000km négy nap alatt. Egyetlen hiba, amit produkált az autó, hogy hazafelé egy 300km-es kanyargós etap után megálláskor elment a kormány szervó. A folyadék tartály volt az első, amit megnéztem, de semmi nem hiányzott belőle, viszont feltűnt, hogy iszonyatosan meleg az olaj. És ez volt a baj. Felforrt. 10 perc állás után ismét működött, azóta sem jelentkezett a tünet. És amit még produkált, az az öt literes fogyasztás Román gázolajjal:). Erről hallottam korábban, hogy jobb is és olcsóbb is. Ez igaz is. Ez az öt liter nekem nagyon jó, mert hiába írják sokan, hogy 4-5 liter a fogyasztásuk, nekem ez csak akkor volt igaz, amikor megvettem az autót, de akkor csak szívó dieselként ment (szar turbó, turbó-nyomásérzékelő, légtömegmérő, porlasztócsúcs), ezek cseréje óta a 6 litert hozza átlagban. És ezt tartom normálisnak.Ennyi mára...
2012.10.25.
Szélvédő csere, nagyon szemcsés és karcos volt, régóta terveztem, de csak most futottam bele akcióba, Piklingtom sávos üveg munkadíjjal 17500Ft.
2012.11.12.
Üdv.
Költöttem az autóra...
Eljött a vezérlés csere ideje ismét, plusz reggeli hideg indítás után pár percig az ékszíj ciripelt, ami idegesített, ezt orvosoltuk.
Cserélt alkatrészek és árai 2012.11.12.-én 283000km-nél:
-hosszbordás szíj feszítő csapágy:26000Ft.
-klíma feszítő csapágy-tárcsa:11000Ft.
-két darab hosszbordás szíj:7600Ft.
-vízpumpa: 10000Ft.
-fagyálló: 3000Ft.
-vezérmű szíj+feszítő görgő:18000Ft.
-munkadíj: 20000Ft.
Összesen 96000Ft.
Természetesen nem esett jól kifizetni, de számomra nagyon fontos, hogy üzembiztos autó legyen a hátsóm alatt:)
2013.01.20.
Hiba: Amióta hidegebbre fordult időjárásunk, a következő tünet jött elő:
-több órás állás után (pl. éjszaka után) elinduláskor lassú jobbra kanyarodáskor (ki az udvarról) megszorult a kormány, mintha nem lenne szervo, majd kis roppanás után semmi gond a következő hosszabb állós etapig.
A szerelő átnézte a futóművet, hibátlan, így a kormányműre gyanakodott. Lekötötte a futóművet róla, de nem produkálta a tünetet (fűtött műhelyben éjszakázott az autó hibafeltárás előtt). Így nem volt egyértelmű a hiba, további használatot javasolt, míg nem jelentkezik sűrűbben a hiba.
Közben eszembe jutott egy korábbi eset (lsd.: Erdély-körút), mikor felforrt a szervo-olaj nagy melegben még tavasszal. Ezt megemlítettem a szerelőnek, amiből kikövetkeztette, hogy víz lehet a rendszerben. Melegben ezért forrt fel, most a hidegben pedig beledermed. Kicserélte az olajat (amióta nálam van, már kétszer cseréltettem), átmosta a rendszert és a hiba eltűnt.
8000Ft.-ot fizettem 2X2 liter olajért és munkadíjért.
2013.05.23. 286290km
-olaj (9000Ft.), olajszűrő(1500Ft.) és levegőszűrő(1400Ft.) csere
-bal külső féltengelycsukló (GLO 12000Ft.)
-klíma tisztítás, töltés (teljesen üres volt, 15000Ft.)
-összes munkadíj 7000Ft.
összesen 44900 Ft.
2013.08.16. (288000km)
- két első lengéscsillapító (Sachs) 32000Ft./2db.
- két kormányösszekötő (Meyle) 14000Ft./2db.
-futómű állítás +munkadíj 15000Ft.
összesen 61000 Ft.
2013.09.26. (290000km)
-szervo szivattyú (új, WRC, Spanyol, Racing bazáron találtam) 25000 Ft. szállítással.
-munkadíj + olaj 5000 Ft.
összesen 30000 ft.
2014.01.22.
Műszaki vizsga, simán átment.
20000 Ft.
2014.05.14. (294310 km)
olajcsere, üzemanyag-levegő-pollen szűrő csere, munkadíj
19000 Ft.
2014.08.15 (298000Km):jobb első féltengely gumiharang(500ft.), akkumlátor(15000ft), jobb alsó-első lengőkar(16000ft), első fékbetét(12000ft), hátsó fékbetét(5000ft), jobb hátsó kerékcsapágy(3500ft.), hátsó nagy szillent jobb és bal(8000ft., hátsó lengéscsillapítók (korábban megvettem 30000Ft), négy féktárcsa felszabályozás(9000), klíma tisztítás-töltés(12000ft.), futómű beállítás(benne a munkadíjban), jobb-bal hátsó féknyereg javító készlet plusz vezető készlet(7000ft), ABS jeladó jobb hátul(12000ft.) munkadíj 25000ft. Ez összesen: 146000Ft.
2014.11.20
-gumiszőnyeg garnitúra 10000Ft szállítással,
-2 db Nokian téligumi (2014-es, 8mm, használt 20000Ft.
összesen 30000 Ft.
2014.12.10.
kipufogó flexicső és egy tömítés (6000ft.), váltótartó gumibak (4500ft), motormosás + munkadíj 15000Ft. Ez összesen 26500ft.
2015.06.05. 303529km-nél
motorolaj(8000 ft.), olajszűrő(1800 ft.),légszűrő(2000 ft.),pollenszűrő(2100 ft.),klíma ékszíj(3000 ft.), klíma töltés(8000 ft), munkadíj(10000 ft.).
Ez összesen 35000 Ft.
2015.07.
Két első sport ülés vásárlása(hibátlan) 28000 Ft.
2015.08. Eldurrant egy vízcső, plusz egy másik is cserés volt+ fagyálló és munkadíj 14000 Ft.
2016.01.22.
-Adagoló(két tömítés a tetején és egy gyűrű a hátulján) 20000 Ft.
-szelepfedél tömítés (REINZ) 10000 Ft.
-műszaki vizsga: 20000 Ft.
Ez összesen 50.000 Ft.
2016.07.20. 317000 km
-olajcsere,pollen-levegő-üzemanyag szűrők cseréje, klíma töltése és ózonos tisztítása munkadíjjal 45.000 Ft.
2016.10.15 320000 km
-adagoló fedél csere (felújított) 15000
-bal hátsó kerékcsapágy: 5000
-ajtó kilépő fények+ lábtér világítás javítása: 5000
-munkadíj: 10000
összesen 45.000 Ft.
2016.11.30: Első futómű javítás 323000 km-nél
-bal felső hátsó lengőkar: 10000 Ft.
-bal felül gömbfej: 5000 Ft.
-bal felül axiál csukló: 4500 Ft.
-bal gumiharang: 1500 Ft.
-jobb felfő-hátsó lengőkar: 10000 Ft.
-futómű beállítás: 6000 Ft.
-jobb külső féltengelycsukló (meyle- 13000 Ft.)
-turbó csere (ami 2010-ben lekerült az autóról (gyári), az anno ki lett tisztítva és most visszakerült. A vétel és tisztítás költsége akkoriban be lett írva összesítve. Most csak munkadíj volt.
-munkadíj összesen: 20000 Ft.
Ez összesen: 70000 Ft.
2017.07.01. 328500km
-féltenely gumiharang 1db.(2700Ft.),
-levegő-olaj szűrő, motorolaj: (14400Ft.),
-klíma töltés, ózónos tisztítás 10000Ft.,
-első futómű alsó első lengőkar két oldalt+ kutyacsont (0 Ft., régi készletből volt még)
-munkadíj: 10000Ft.
Összesen 37100Ft.
2017. 08.
2 db új Sava Intensa HP nyári gumi 205/60 R15 szereléssel együtt 33000 ft.
2018.01. 22.
- műszaki vizsga: 22000Ft.
2018.02.22. 336400km
-2db hátsó féktárcsa+ fékbetét+ fék javító+ fékolaj összesen 33000 Ft.
-bal első gumiharang 3000 Ft.
-bal hátsó kerékcsapágy 4800 ft.
-első futómű jobb oldal 2 db. felső lengőkar (RUVILLE) 17000 Ft.
- munkadíj összesen 30000 Ft.
Összesen: 87800 Ft.
2018.06.27 342000km
-levegő-, olaj,- pollen-, üzemanyag szűrők és motorolaj cseréje (összesen 20000 Ft.)
-bal külső féltengely csukló (7000 Ft.)
-alsó turbó cső (7000 Ft.)
-klíma fertőtlenítés, ózonos 4000 Ft.
munkadíj összesen 18000 Ft.
Összesen: 56000 Ft.
2019.06.20 353000Km
Éves szervizigény egyben javítva:
-generátor felújítás (ez tavasszal volt)40000Ft.
-turbó felújítás+csere+ tömítés 50000Ft
-vezérmű szíj+feszítő görgő 18000Ft.
-vízpumpa+hűtővíz 13000Ft.
-műanyag termosztát ház 4000Ft.
-vízcsonk a hengerfej oldalán 2000Ft.
-motorolaj+olajszűrő+levegő és pollenszűrő+ üzemanyag szűrő 15000Ft.
-főtengely ékszíj tárcsa(új)+ első főtengely szimering 40000 Ft.
-szelepfedél tömítés 5000Ft.
-kartergázcső kompletten 8000 Ft.
-bal hátsó féknyereg+munkahenger csere+ összes fékmunkahenger tisztítás és tömítéscsere+ hátsó fékbetét+ fékolaj 38000 Ft.
-szervó cső+ szervó olaj 5000 Ft.
-bal elől 2 db felső lengőkar+ futómű állítás 17000 ft.
-munkadíj összesen 60000 Ft.
Ez összesen 315.000 Ft.
2019.11.02
356000 km
-fűtő ventilátor hiba: néha ment, néha nem, kocogtatásra mindig beindult. Magam szereltem ki, a kesztyűtartó mögött van. Egy szénkefe túl szoros volt, villamossági szerelő javította 2000 Ft.-ért.
2020.02.22. 358800 km
-akkumulátor Exide: 26000 Ft.
-műszaki vizsga: 20000 Ft.
féltengely gumiharang csere: 12000 Ft.
összesen: 58000 Ft.
2020.07.16 363000 km
-olajcsere, pollen és levegőszűrő csere
-hátsó kerékcsapágyak ráhúzása
-klíma ózonos fertőtlenítés
Anyag+munkadíj: 30000Ft.
2020.12.10 367000km
-első (Textar) féktárcs+fékbetét+ fékolajcsere
-jobe első alsó hátsó lengőkar
-Futómű állítás
-ózonos utastér, klíma tisztítás
-munkadíj
Összesen 88000Ft.
2021-es összesített szerviz:
-tetőkárpit felújítás (60000Ft.)
-napfénytető+kapcsoló csere (bontott), a régi a sok használattól zörgött és szélzajos volt 30000Ft.
- Komplett kormánykapcsoló (tempomat, világítás, index, ablaktörlő) csere bontottra munkadíjjal 25000Ft.
- hátsó ajtó ablaktörlő motor csere újra saját kezűleg 20.000ft.
- 373500km-nél olajcsere szűrőkkel, szelepfedél tömítés csere, üzemanyag szűrő csere, futómű állítás munkadíjjal, 45.000Ft.
Ez összesen: 180.000Ft.
- 2022.04.25. Km:379500
műszaki vizsga, klíma töltés- ózonos fertőtlenítés, pollenszűrő csere
Ez összesen 40000 ft.
-2022.08.23 Km:283765
olaj csere, levegő szűrő csere, fékolaj tartály és fékolaj csere
összesen: 40000Ft.
2022.12.19. 289000km
-utángyártott katalizátor rezonátor csővel, EGR szelep csere
mukadíjjal:110.000Ft.
2023 évi összesített (km:397000)
Kapaszkodjatok, hosszú és drága felsorolás:
-klíma hűtő csere, egy klímacső(eldurrant) csere+ klíma töltés,
-vízhűtő + hűtővíz csere,
-önindító javítás
Ez összesen anyaggal és munkadíjjal: 95000Ft.
-első-alsó jobb-bal 2X2 lemförder lengőkar csere
-jobb első és hátsó kerékcsapágy csere
-jobb külső féltengely gumiharang csere
-kormánymű gumiharang csere
-futómű állítás
-bal hátsó fékjavító szett+tisztítás+ hátsó fékbetét csere, fékfolyadék csere
-Hidrotőke, szelepszárszimering,szelepfedél tömítés,vezérműtengely szimering,
kartergáz szelep, motorolaj, olajszűrő, pollen és levegő szűrő
Ez összesen 320.000Ft. munkadíjjal és anyaggal.
-izzító gyertya csere, légtömegmérő csere
Ez összesen 60000Ft.
-adagoló perselyezés, tömítés cserék, beállítás anyaggal+ munkadíjjal 40000Ft.
-porlasztócsúcs csere munkadíjjal 35000Ft.
Az itt felsoroltak összesen 2.456.800 Ft.
Összeszámoltam, mennyit költöttem az autóra olajcserékkel együtt (hibalista+ itt vezetett) 1.060.000Ft. + 2.456.800Ft.) 3.516.800 forintot, ez levetítve a megtett kilométer alapján (195000km) kb. 18 Ft./km a szervíz költség. A nálam töltött 160 hónapban havi átlag kb. 22000 Ft. a szerviz költség, ez évi átlag 264000 Ft.
Azt kiemelném, hogy 3 kisgyermek szállító eszköze az autó és e miatt maximalista vagyok a műszaki állapotot tekintve. Bármikor bárhová el merek indulni az autóval. A típus megbízhatósága miatt valószínű, ha sima melós autó lenne, a felét is elég lett volna rákölteni.
Ez sok?
Hibalista
- -hátsó fékbetét 10000 - -hátsó szilentek 7000 - -első fékbetét +tárcsák 25000 - -olajcsere +EGR szelep tisztítás 11000 - -vezérműszett(GATS)+olaj+összes szíj+vízpumpa (Meyle)+ szűrők 60000 - -karter+szívósortömítés 5000 - -díszléc 2db 15000 - -4 db sárvédő gumi+ hátsó üléstámla állító kar 2db bontva összesen 19000 - -hifi plussz riasztó javítás 15000 - -hűtővíz csere+ első fékbetét csere 14000 - -turbó bontott 70000 - -turbó nyomásérzékelő 11000 BOSCH - -légtömegmérő 20000 BOSCH - -kuplungszett 40000 SACHS - -hátsó lengéscsillapítók gázos 30000 - -szervo szivattyú 10000 bontott - -klíma tisztítás és töltés 15000 - -thermosztát 5000 - -lengőkarok összesen kb. 80000 (MEYLE, MS) - -főtengelyszimering első-hátsó 10000 (RENZ) - -bal külső féltengelycsukló 10000 (MEYLE) - -jobb oldali motortartó bak 10500(Meyle) - -szelepfedél tömítés, szelepsz.szimering 5000 - -kipufogó szövetes rész elöl 12000 - -első középső könyöklő bontott 15000 - -szőnyeggarnitúra 15000 - -első féktárcsák(MEYLE-soha többet)15000/pár - -vonóhorog bontott 15000 - -üléshuzat(gyedileg gyártott) 20000 - -használt alufelni + nyári gumi 65000 - -turbó tisztítás 15000 - -kartercső csere 6000 - -porlasztócsúcs (502-es) 50000 - -2db váltótartó bak, +torony szilentek,+első fékbetét összes 30000 - -hátsó féktárcsa+fékbetét, +egy oldali munkahenger, + fékcsövek és fékolaj, +egy hátsó kerékcsapágy összes 50000 - -első féktárcsa (ATE) 30000 - -a kopó alkatrészeket a leírásban vezetem tovább... - - Sajna önhibából összetörtem az elejét: lökhárító komplett tartókkal, egy fényszóró, homlokfal, cooler összesen festéssel 120000 Ft. - - Ez idő alatt még 8 db olajcsere szűrőkkel kb 13000Ft/ alak lommal az 104000Ft. - - Ez eddig összesen: 1.060.000 ft.
Ide hordtam szervizbe
Maszek szerelő Vácon. Nagyon érti a szakmáját és kedvező árakon dolgozik. Abszolút megbízható.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Mivel elköltöztem, szerelőt kellett keresnem. Vonyarcvashegy, Papp Imre szervize. Kicsit drágának tűnik nekem az eddigi sufni-műhelyes javítások után, de rájöttem, megéri. Amihez hozzányúlnak, az megjavul, amit mond, az úgy is történt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 14 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 203000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 207000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | ACCORD | Következő autója? | Egyenlőre marad ez.. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |