A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A3 (2003-2011)

A3 2.0 FSI 

Az ítélet értékelése
4,6(5 db)

A kiszámítható jellegtelenség

Szöveges ítélet

Megbízhatóságot és jó minőséget kerestem pár év angol és francia autókkal való együttélés után. Megkaptam, de ezen felül nem sok mást.

Sosem tekintettem Audikra, mint a vágy tárgyára, és ez egy év használat után sem sokat változott. A korábbi autóim miatt bosszús, már-már elkeseredett voltam, mikor úgy döntöttem, hogy valami racionális döntést hozok autó ügyben. A japánokra nem fájt a fogam (volt is már korábban), a beltér egyszerűen minden alkalommal elszomorít, ha beülök egybe akár az újabbak közül is - minden reggel megsajnálnám magam, pedig jó autók. Szóval német autó legyen, alsóközép kategóriánál reálisan nézve nem kell nagyobb, de a hangszigetelés érje el legalább más gyártók középkategóriját. Kell valami egyediség is, ha más nem, legalább annyi, hogy nem egy Golfban tengetem a hétköznapjaim.

Szóval kinéztem, kipróbáltam, kifizettem. Fekete háromajtós, Ambition felszereltség gyári sportfutóművel és ülésekkel, 17-es felnikkel. Már a próbakör alatt folyamatosan győzködtem magam, mondván "légy racionális, ilyen egy átlagos autó, ez lesz neked most a legjobb". Nos, ezt azóta is elismétlem magamnak minden úton, minden nap.

Hollandiában élek, itt is igaz az alapszabály, miszerint ne a lista aljáról szemezgessünk, a többlet az árban később kifizetődik. Persze itt nagyságrendekkel kisebb az esély mellényúlni (statisztikák szerint az egyik legalacsonyabb Európában), de azért nem árt ragaszkodni a szervízkönyvhöz és a kilóméter hitelesítéshez - mert ugye ilyen is létezik. Persze itt ezek nem az extralistán vannak feltüntetve, a legtöbb autóhoz van, legyen az akár egy 15 éves Fiesta.

Hogy milyen az autó? Akinek a gépkocsi használati tárgy és fejben valahol egy halmazban van a hűtőszekrénnyel és a nyomtatóval, annak tökéletes választás, feltéve, ha fontos a kimagasló minőség. Vegyen Audit, boldog ember lesz. Aki szeret vezetni és játszótársat keres egy gépben, jobb, ha tovább keres.

A motor 150 lóereje elég a kasztnihoz, autópályán sem jön nagyon zavarba 180-ig. 220-ig egyszer csavartam, nem sírt, de mutatta, hogy ennek nincs sok értelme. A váltó hatfokozatú és ez a fogyasztásban is visszaköszön - 6. fokozatban 2400-at pörög a motor 100-nál, ez nagyjából hat literes fogyasztással társul 98-as benzinnel (95-tel kb. egy literrel több). Itt elég nyomatékos is (igazából már 70-től jól autózható hatodikban), visszakapcsolgatni nem kell még erősebb gyorsításnál sem. Ha nagyon hajszoljuk, akkor meglepetésszerűen megugrik a fogyasztás, de nem akarjuk majd hajszolni úgysem.

Mert nem egy rossz motor, kihuzatva a hangja is szép és meg is indul, mégsem gurul el benne a gyógyszer. Pedig van sportfutómű, jól fogja az utat, de ez is inkább tempósabb országúti kanyarokban villant, ahol hosszú íven szépen tart. Nem egy fordulós-játékos autó, bár szépen elvégzi a munkát, ha arról van szó. Fékez, elfordul, kigyorsít. De mintha a számítógépen játszanánk a hülyegyereket, az érzés csak az erőhatásokban különbözik, több közünk nincs a cselekményhez. Mert hang alig jön be, még a gumicsikorgás is távoli zaj, a váltó pontosan működik, de minden gépies érzést nélkülöz. A gázpedál egy szivaccsal egyenértékű: tapossuk, félútig ezen sem vesszük észre, hogy vagy van ott valami - az út második fele már működik, így meglehetősen nagy gázokkal kell operálni a tempós haladáshoz. Mégis a kormány az igazi "moment killer". Elég direkt, jó fogású, de érzésre semmi köze a kerekekhez. Ha tolja az orrát, azt a gumik sírása tudatja csak velünk, a kéz egy rezzenést nem érez. Legjobb példa talán a hóban vezetés, ahol csak a kipörgésgátló visszajelző lámpája tudatja, hogy túlpörög a kerék, még vakok keze sem venne fel semmi jelet a kormányról. Szomorú. Félreértés persze ne essék, hasítani lehet vele, csak nem éppen izgalmas.

A belér relatíve nincs agyonextrázva, igaz van benne minden kütyü, amit lehetett kapni - az új A3-ashoz képest mégis elég kőkorszaki a látvány. Szép a piros beltérvilágítás a mutatókkal, van természetesen lábtér- és mindenféle világítás, automata ablakok, kétoldali digitális klíma, érzékelős belső keríngetés, tempomat, ülésfűtés, miegymás. Minden működik, minden alkalommal, hibátlanul. Szélzaj szinte nincs még nagy sebességnél sem, az A-oszlopok csúcsától jön talán némi nesz - csak magasra állított üléseknél hallottam egyszer, de rólam tudni kell, hogy notórius zaj-vadász vagyok. Az egyetlen zavaró hang (a kategórián belüli mércével persze) a gumiktól jön. Mert ha már sportfutómű - bármit is jelentsen ez - kellenek a 225-ös gumik gyárilag, miért is ne! Elnézegetve a mérethez elérhető sebesség indexeket... abszolút semmi értelme.

Kényelemről sokat nem lehet írni: feszes, de nem túl kényelmetlen. Az úthibák nem érződnek, észrevétlenül kirugózza őket az autó (relatíve ugye), a hangjuk alig jön be - az is csak egy távoli dobütés, az úthiba méretétől függetlenül. Az üléshelyzet egyszerűen beállítható, utána sokat nem kell vele variálni. A kormány minden irányban állítható tág határok között és mindkét ülés szabályozható magasságú. Az gyári sportülés feszes tömésű, de nem voltam nagyon elfáradva benne egy-egy hazaút alkalmával sem. Hátul el lehet férni két személynek, eddig legalábbis senki sem panaszkodott és látszatra bőven elég hely van a térdeknek. A beszállás amolyan '3 ajtós', akinek gyakran kell a hátső ülés barátkozzon az ötajtóssal - az egy másik világ, ha méretben nem is annyira, érzésre biztosan.

A fogyasztás átlaga nekem 8 liter lett az elmúlt egy évben, ebben benne van a napi munkábajárás városi araszolással és autópályával, hétvégi túrák vagy éppen Magyarország oda-vissza vastag talppal. Országúton könnyedén el lehet érni 6-6,5 literes fogyasztást ráérősen közlekedve.

Szervízigénye minimális, a kopóalkatrészeken kívül nekem Nox-szenzort és EGR szelepet kellett cserélnem, de ezek az alku részét képezték vásárláskor. A szervíz nem olcsó. Én márkaszervízbe viszem, nekem megéri a felárat, hogy át van nézve az autó minden porcikája minden alkalommal, folyadékok cserélve stb. Legutóbb nagyszervízre 1450 Eurót fizettem, ebben benne volt a beltéri ventillátor cseréje és a könyöklő fedelének a zárja is. Nekem egyik sem tűnt rossznak, futtában vettem fel a telefont, mikor hívtak a szervízből, csak annyit hallottam, hogy "...amiket cserélni kell azok a FFFSSSSSSS és a FFFSSSSSSS, és még néhány apróság - ezernégyszázakrámennyi lesz". Gondoltam, ha cserélni kell, hát cserélni kell, így rábólintottam. Tanulság: ne értekezz szervízköltségekről, ha rossz a térerő.

Összefoglalva: megbízható autó, alacsony átlagfogyasztással, kimagasló minőségben. Aki szeret vezetni vegyen mást. Az áráról lehet vitatkozni, egy olyan termék, ami túlmutat az átlagos elvárásokon mindig többe fog kerülni - kérdés, hogy annyival többe-e ez, mint amennyivel többet ad. Érzésre mindenképp, egy féléves jól felszerelt Octaviából vagy egy újabb Golfból visszaülve még mindig felszabadul egy megnyugvó és elégedett sóhaj. És ezt tudja az Audi: úgy építeni autót, hogy a minőség megtartsa a vásárlót. Én is gyakran kapom magam az új A5-ös árlistáját nézegetve, illetve a szalonban incselkedve vele egy-egy szervízlátogatáskor. Aztán megrázom magam és nyugtázom, hogy ámbár kissé talán szerényebb minőségben, de vannak az Audinál sokkal nekem valóbb autók. Már valószínőleg nem tart sokáig mire újra felülírja az érzelem a józan észt és egy céltalan, szervízigényes és sokat fogyasztó autóban találom magam.

Hibalista

- NOx-szenzor (típushiba) - EGR szelep - Beltéri ventillátor - Könyöktámasz-fedél zárja

Ide hordtam szervizbe

Audi Centrum Tilburg

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 106000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? MGF Trophy 160 SE Következő autója? Még nem érett meg a döntés...
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A3 2003 (2003)

További ítéletek (27 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)