A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A2 (2000-2005)

A2 1.2 PDTDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Valóban keveset fogyaszt, mégis rámegy a gatyád is

Szöveges ítélet

Autópályás ingázásra kerestem egy olyan autót, ami nem fogyaszt sokat és olcsó a fenntartása. Úgy döntöttem, hogy kipróbálom a világ (akkor) legalacsonyabb fogyasztású autóját és veszek belőle egy megkímélt példányt. A kínálat tetejéről választottam, messze a legdrágábbat és a leginkább jónak tűnőt. Szervízkönyv, hiánytalan állapot, sehol semmi kopás.
Mint később kiderült, csak részben döntöttem jól.
Az autó valóban keveset fogyaszt, autópályán nekem 2,8 - 3,2 liter között mozgott, ami még mai eszemmel is szinte felfoghatatlan.
DE - és itt jön a de - a fenntartási költségei horrorisztikusak.
Egyrészt a robotizált váltó (ami egy manuális váltó és nem automata) nagyon egy elcseszett szerkezet. Folyamatosan kell alapbeállításra vinni, és nagyon komplex, kényes dolog. Elromolhat a hidraulika szivattyú, a mechatronika, a kuplung és persze a váltó is - én ezt mind megnyertem. Mert mindaddig, amig autópályán mész és nem kell váltania, szuperjó. De amint városban araszolsz, meghal szegényke.
Nagyon sokat hordtam szerelőhöz és 3,5 év alatt az autó vételárát gyakorlatilag újra ráköltöttem a javításokra.
Minden egyedi és speciális benne (nem egyezik meg más A2 alkatrészeivel még a szélvédő sem), mindenből csak gyári van és az nagyon drága. De mondom, tényleg nagyon drága! Nem alumíniumból van az autó, mint ahogy azt sokan tudni vélik, szerintem inkább aranyból. Első kerékcsapágyak cseréje 120e, első stabilizátor szilentek cseréje (rúddal együtt, és le kell engedni hozzá a bölcsőt) 110e... De ezek az olcsók. Vezérlés 90e km-t... És az igazi drágaság a váltó, a mechatronika és a kuplung.
Szép autó, nagyon szerettem, cuki muki, de aki ilyet vásárolni szándékozik, az tudjon róla, félelmetesen drága a fenntartása. Mert bizony azt a csekély fogyasztást meg kell fizetni a különleges anyagokból készült alkatrészek árában és az egyedi technikai megoldásokban.
Az sem egy utolsó szempont, hogy idehaza nem nagyon van olyan szerelő, aki ért is hozzá, csak talán egy akad. Ez a tény eléggé megnehezíti a helyzetet, mert ennek bizony a vásárlás után ki vagy szolgáltatva az ember. Nyilván ő tele van ilyen munkákkal, sorban kell állnod a bajoddal (és én sokszor álltam) és nincs más választásod sem. Itt jegyzem meg - viszont ez a szerelő legalább tényleg ért hozzá.
Mikor eldöntöttem, hogy végül megválok tőle, 6 hónapig hirdettem. Az eredeti vételár 60%-n sikerül eladnom. Ha belevesszük, hogy javításokkal együtt a vételárat "megdupláztam" (és itt nem a karbantartások költségeit számolom), harmadáron szabadultam meg tőle. Nagyon rossz üzlet volt megvenni, rengeteg fejfájást okozott a használat időtartama alatt, megkönnyebbülés volt tőle megszabadulni.

Hibalista

- váltó 2x - mechatronika - hidraulika - kuplungszerkezet - első kerékcsapágyak - első stabilizátor szilentek - központizár - szellőztető ventilátor - izzók - rendszeresen - turbó vezérlő elektronika - állítható geometriás turbó - eco stop - valójában egy fékpedál érzékelő kapcsoló

Ide hordtam szervizbe

Az egyetlen olyan szerelő, aki ért is ehhez - DONI

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2002
Kényelem (5) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 148000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 3 l
Előző autója? Sharan Következő autója? C
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A2 2000 (2000 - 2005)

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)