Szerelem első váltásra
Szöveges ítélet
Először is megjegyezném, az autó nem az én tulajdonom, hanem egy osztrák rokonomé,de volt szerencsém kipróbálni. :)
Story:
A rokon fent lakik az Alpokban (nem a faluban, nagyon fent),elmondása szerint: télen szinte lehetetlen oda feljutni,a szomszéd Toyota terepjárója is csak küszködve képes a mutatványra, mikor is a quattro a diffit bekopcsolva vígan halad felfelé (mikor ezt meséli nem tudja megállni hogy ne mosolyogjon).Amikor meg nincs hó ugyanilyen élevezet az autó: nagyon sportos,mind gyorsulásra,mind vezethetősége.Nem csoda hát, hogy az autó a szíve csücske,még egy újabb quattro se jöhet szóba nála.
Mikor ezeket hallottam nem akartam hinni a fülemnek.Még hogy egy Audi, egy Toyotát; egy személyautó, egy terepjárót? És mellette még sportos is? Nane! Gondoltam elkérem a schlusskulcsot és végére járok a dolgoknak.
A garázs felé közeledve arra gondoltam:ez csak a (80coupe)Quattro lehet.Ezen felbuzdúlva gyorsan kinyitottam a garázsajtót.Az első csalódás ekkor ért:ez egy mezei 80quattro.Gondoltam.De ha már itt vagyok adok neki egy esélyt a bizonyításra.Alaposan körbejártam és bevallom nem tetszett.Ezután beültem és meglepődve tapasztaltam, milyen tágas és mennyire sportos a vezetési helyzet,szinte lent ülsz a padlón.Az rendben,hogy sportos de mindemellett elég fapados.Hiába, én még mindíg azt vallom:kényelemben a Citroen verhetetlen. Felszereltsége nem rossz,korának megfelelő.Ami nincs minden 80asban:két diffi zár (mivel quattro),bőrkormány,bőr sebváltógomg,olajhőmérsklet mérő stb.Ne felejtsük el az új ára magasabb volt mint egy jól felszerelt 100asé.
Eztán ráadtam a gyújtást.Pöccre indult, bár a hangja kissé emlékeztetett a turbodiesel BXemre.Sebaj, talán majd ha bemelegszik szebben muzsikál.És valóban.Megvártam míg eléri az ˝üzemi hőfokot ˝ majd elkezdtem finoman nyomni a gázt (mondván mégiscsak egy 25éves autó).Nos a második csalódás ekkor ért:a fordulatszám finoman felkúszott, a motortér felől a soros 5hengeres hangja szűrődött ki,ezt hátulról megspékelte a gyárilag keresztben beépített kipufogódob és valami leírhatatlan hangversenyben volt részem.Észre sem vettem és azonnal 80on volt,nem akartam elhinni, hogy egy 25éves autó így tud gyorsulni.Hiába: 100kW,négykerékre.Ebből a szériából ez volt a legerősebb motorral szerelt változat,csak 82-84ig gyártották.Amúgy ez a blokk szolgált a (80coupe)Quattroban is.A stabilitás szavakkal leírhatatlan.A klasszikus kifejezéssel élve:mintha sínen húznák. Hihetetlen élmény volt ,mikor lementem vele a faluba olyan érzésem támadt, mintha mindenki az én autómat bámulná.Miután rövid utam végére érve kiszálltam az Audiból, már más szemmel tekintettem rá.Megtetszett.Bevallom, addig nem szerettem a német autókat(ahogy ma sem!),De az Audi az más. :-)
A motor elnyűhetetlen.A quattro hajtás isteni.A karosszériáról ugyanez nem mondható el,szóval elég rozsdás volt (csoda hogy ki nem esett a motor!). Éppen ezért most esik át egy renováláson és így várja,hogy pár év múlva veterán vizsgát tegyen.
Végezetül:
Nagyon fájt a szívem,mikor ott kellett hagynom,de bíztam benne, hogy egynap majd az enyém lehet. Azóta minden alkalommal ha beülök egy kétkerékhajtású autóba egy kicsit csalódott vagyok.De ez nem az Audi hibája. :-) Ezután biztos csak Audim lesz.Most már csak annyit fűznék a dolgokhoz:
Quattro Forever !
Hibalista
- Tudtommal semmi nem romlott el rajta, csak a kopó alkatrészek ill az olaj lett cserélve
Ide hordtam szervizbe
Bécsben Audi szervíz (ellentétben az itthoniakkal ott értenek az autókhoz)
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Ismerős aki Audi szervízben dolgozik
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 123000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Audi A6(c4) quattro |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |