A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » 80 (1978-1986)

80 2,2 quattro 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szerelem első váltásra

Szöveges ítélet

Először is megjegyezném, az autó nem az én tulajdonom, hanem egy osztrák rokonomé,de volt szerencsém kipróbálni. :)

Story:

A rokon fent lakik az Alpokban (nem a faluban, nagyon fent),elmondása szerint: télen szinte lehetetlen oda feljutni,a szomszéd Toyota terepjárója is csak küszködve képes a mutatványra, mikor is a quattro a diffit bekopcsolva vígan halad felfelé (mikor ezt meséli nem tudja megállni hogy ne mosolyogjon).Amikor meg nincs hó ugyanilyen élevezet az autó: nagyon sportos,mind gyorsulásra,mind vezethetősége.Nem csoda hát, hogy az autó a szíve csücske,még egy újabb quattro se jöhet szóba nála.
Mikor ezeket hallottam nem akartam hinni a fülemnek.Még hogy egy Audi, egy Toyotát; egy személyautó, egy terepjárót? És mellette még sportos is? Nane! Gondoltam elkérem a schlusskulcsot és végére járok a dolgoknak.

A garázs felé közeledve arra gondoltam:ez csak a (80coupe)Quattro lehet.Ezen felbuzdúlva gyorsan kinyitottam a garázsajtót.Az első csalódás ekkor ért:ez egy mezei 80quattro.Gondoltam.De ha már itt vagyok adok neki egy esélyt a bizonyításra.Alaposan körbejártam és bevallom nem tetszett.Ezután beültem és meglepődve tapasztaltam, milyen tágas és mennyire sportos a vezetési helyzet,szinte lent ülsz a padlón.Az rendben,hogy sportos de mindemellett elég fapados.Hiába, én még mindíg azt vallom:kényelemben a Citroen verhetetlen. Felszereltsége nem rossz,korának megfelelő.Ami nincs minden 80asban:két diffi zár (mivel quattro),bőrkormány,bőr sebváltógomg,olajhőmérsklet mérő stb.Ne felejtsük el az új ára magasabb volt mint egy jól felszerelt 100asé.

Eztán ráadtam a gyújtást.Pöccre indult, bár a hangja kissé emlékeztetett a turbodiesel BXemre.Sebaj, talán majd ha bemelegszik szebben muzsikál.És valóban.Megvártam míg eléri az ˝üzemi hőfokot ˝ majd elkezdtem finoman nyomni a gázt (mondván mégiscsak egy 25éves autó).Nos a második csalódás ekkor ért:a fordulatszám finoman felkúszott, a motortér felől a soros 5hengeres hangja szűrődött ki,ezt hátulról megspékelte a gyárilag keresztben beépített kipufogódob és valami leírhatatlan hangversenyben volt részem.Észre sem vettem és azonnal 80on volt,nem akartam elhinni, hogy egy 25éves autó így tud gyorsulni.Hiába: 100kW,négykerékre.Ebből a szériából ez volt a legerősebb motorral szerelt változat,csak 82-84ig gyártották.Amúgy ez a blokk szolgált a (80coupe)Quattroban is.A stabilitás szavakkal leírhatatlan.A klasszikus kifejezéssel élve:mintha sínen húznák. Hihetetlen élmény volt ,mikor lementem vele a faluba olyan érzésem támadt, mintha mindenki az én autómat bámulná.Miután rövid utam végére érve kiszálltam az Audiból, már más szemmel tekintettem rá.Megtetszett.Bevallom, addig nem szerettem a német autókat(ahogy ma sem!),De az Audi az más. :-)

A motor elnyűhetetlen.A quattro hajtás isteni.A karosszériáról ugyanez nem mondható el,szóval elég rozsdás volt (csoda hogy ki nem esett a motor!). Éppen ezért most esik át egy renováláson és így várja,hogy pár év múlva veterán vizsgát tegyen.

Végezetül:
Nagyon fájt a szívem,mikor ott kellett hagynom,de bíztam benne, hogy egynap majd az enyém lehet. Azóta minden alkalommal ha beülök egy kétkerékhajtású autóba egy kicsit csalódott vagyok.De ez nem az Audi hibája. :-) Ezután biztos csak Audim lesz.Most már csak annyit fűznék a dolgokhoz:
Quattro Forever !

Hibalista

- Tudtommal semmi nem romlott el rajta, csak a kopó alkatrészek ill az olaj lett cserélve

Ide hordtam szervizbe

Bécsben Audi szervíz (ellentétben az itthoniakkal ott értenek az autókhoz)

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Ismerős aki Audi szervízben dolgozik

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1983
Kényelem (6) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 123000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Audi A6(c4) quattro
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi 80 1978

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)