Az öreg autó nem roncs járgány inkább vén csibész!
Szöveges ítélet
Kellett itthonra egy occso szaladgálós autó mikor munkámból kifolyólag széphazánkat faképnél hagytam. Mikor néha-néha hazalátogattam vagy a nyári szabadságra, szoval ezekre a napokra jó volt furikázni vele.
A hirdetést megláttam és szerelem lett első látásra. Két kerek órájával (km+fordsz.) a 70es évek sport-luxus álma lehetett a berlini faltól Vlagyivosztokig, a nagy keleti blokkban ahol meg trabantok meg záporjóskák hasítottak a Balatonra. Az ezeröcsi meg még csak a Volgánál rótta a tesztpályán a kilométereket.
A sedan coupe vadállat beszámított autó volt egy jászberényi márkakereskedőnél, gondos gazdija lehetett, akit meghülyített a 0%-os THM-es svájci frankhitel lehet azóta is fizeti a műanyag dobozát. Az otthagyott kis piros gépnek 2007-ben 31 éves kora ellenére jó állapotú rohadás mentes kasznija volt. Sajnos motorja mar nem volt a toppon, de még megütötte a 170-et alulról. A kereskedő már hónapok óta árulta a múlt e kis darabját, vastagon állt már rajta a kosz a telephelyen. Dobtak bele egy új akksit és pöc-röff már indult is, szervokormány hiánya ellenére is nagy finoman lehetett tekerni a kormányát nagyon egyben volt a gép nem csörgött nem zakatolt leszámítva a szokásos kráteresre repedezett műszerfalat.
Osztottam, szoroztam: a kereskedő örül ha megszabadul a géptől ezért ajánlottam a felének a felét: új akksival, friss műszakival, névreírva szinte önköltség áron megkaptam, egy hét múlva mehettem a szalonba átvenni a szerkezetet… Eddigi életem első és utolsó márkakereskedői-szalonban átvett autója sajna 3 évtizeddel később mint kellett volna. Az autó kapott egy olaj-szervízt, szűrők, váltóban, motorban, ékszíjjak.
Boldog 2 év következett csak hajtottam mikor itthon voltam, leraktam a Campona parkolójában fedett helyen volt senki nem kívánta meg és boldogan várta mikor jövök és járatom már meg egy kicsit. Mindig beindult 2-3 hónap állas után rövid indítózással is menetre kész volt. Az eltelt 2 év alatt a benzinen kívül semmit nem kellett ráköltenem mentem vele 12-13e km-t hibamentesen. Sajnos közeledett a műszaki időpontja és dönteni kellett, beleöntök egy kalap zsetont vagy eladom és veszek valami mást?
Eladás.
Meghirdettem, meg is lett a tökéletes jelentkező pont ilyen típusa van sajnos szét van rohadva de a motorja tökéletes az enyém meg pont fordítva kicsit hervadt a motorja 10L alatt nem igazán fogyasztott inkább felette olajat is csipegeti de tisztességesen tette a dolgát.
Telefonon meg is állapodtunk, ha olyan amilyennek elmondtam, akkor tuti megveszi. Az eladás napján boldogan tekertem vele utolsó kilométereket mikor egy főútra kiforduláskor a jobb első kerekét a kormányművel összekötő „pipa” eltört. A ball kerék ballra tartott a jobb kerék meg jobbra. Sajnos a kívülről tökéletesen látszódó csövet belülről ette meg a rozsda és fáradt el utolsó napon. Az autót letoltam az egyik mellékutcába az volt a szerencse, hogy leendő vevő-találkozótól nem messze történt a probléma.
Jött a vevő a technikai malőr ellenére érdekelte az autó. A magam részéről ingyen odaadtam volna, mert se időm se energiám nem volt vele foglalkozni, másnap melózni kell a repülő este megy a bontó messze trélerezni sokba van…. Szóval nekem csak problémát jelentett. Ajánlottak egy korrekt összeget de nekem nem tetszett ezért 10E ft-ot lealkudtam nekik az árból. A vevő szája kikerekedett és nyitva maradt cigaretta kiesett a fogai közül szerintem még ma is azt keresi valahol a kisutca fűjében. De az tuti számára én vagyok a legnagyobb luzer aki olcsóbban adja az autóját mint amennyiért ő megvette volna. Nekem megérte ezt a poént és jó gazdihoz került a gép a mai napig latom a környékünkön szaladni a kis piros sedan coupe-t. Boldogan gondolok vissza az együtt eltöltött időkre mikor a jó kis „epedás” ülésekben elterültem és próbáltam 30 évet visszarepülni az időbe beleképzelni magam az NSZK-s Jürgen helyébe.
Milyen lehetett vele Münchenben csapatni 1977 ben?
Hibalista
- Ez volt a "low budget car" mintapéldánya.... - Megvételkor kapott egy olaj es szürő cséret a motor és valtó valamint uj ékszíjjakat. Továbbiakban egy fillért nem kellett rákölteni.
Ide hordtam szervizbe
Alfasport club
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Sajátmagam
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1976 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Lupo 3L | Következő autója? | Swift |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |