A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » 200 (1983-1991)

200 200 turbo quattro 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

A Fekete Erdő szépségdíjasa - hatalmas élmény

Szöveges ítélet

Mindig is szerettem volna, hogy professzor Klaus Brinkmann autójával járhassak. Sajnos a filmet azóta nem láttam, én százasra emlékszem, de azt mondják, kétszázas volt. A korabeli két fő riválishoz képest (Merci w124 és BMW 5-ös) egy kevésbé kifinomult, de mégis hasonlóan nagyszerű autó. Ez egy 88-ban gyártott, és (tudtommal) 3 gazdát és 250000 kilométert megélt autó. A valóságban nyilván több gazda és mégtöbb km. Sajnos mindenki tudja (remélem, kivéve Klaus), hogy ez egy nagyszerű menettulajdonságokkal bíró autó volt a maga korában. Ezért, mindenki hajtotta is, élvezte is, ahogy kellett. Ennek ellenére még mindig hadra fogható, bármelyik pillanatban. Egyébként hiába a kerek kétszáz ló (vagy állítólag csak százhatvan), borzalmasan lomha a nagy súly és a négykerék hajtás miatt. Plusz amiatt, hogy ez amotor-turbó kombináció csak magas fordulaton adja le a nyomatéka javát - sajnos. Nemúgy, mint a hússzelepes tesója, ami már kétezer alatt repít. De ha kell, természetesen ugrik, sőt brutálisan tud ugrani, de ehhez nagyon kell hajszolni, amit én nem szívesen teszek. Viszont lehet is hajszolni, nem fog belehalni, szerintem még igen sok évig.

Gyönyörű a belseje, máig vissza-visszatérnek a műszerfal formájához más gyártók is, a felhasznált anyagokban bármely mai autó minőségével felveszi a versenyt - összeszerelési minőségben természetesen nem). A 88 előttiek külön világ - azok is szépek, de ez gyönyörűség belülről. Nagyon szép az öthengeres hangja, minden fordulaton. Azonnal hallom, ha kevés az olaj.

Egyébként a külseje alapján a mai szemlélőben fel sem merül, hogy kora legnagyobb végsebességű és legkisebb légellenállású autójáról van szó (kategóriájában). - és semmi tuning.

Városon kívül gyönyörűen megy, egyszerűen gyűlöli a városi forgalmat. Csak 100 km/h fölött szeret menni. Városban szinte meghatározhatatlanul sokat eszik, de az én vezetési stílusom szerint (ami alapvetően 80 éves tatáéhoz hasonlítható, de tartalmaz néhány pizzafutár-nagyongyorsulórobogó-porigalázást is), 15-17 a teteje. Pedig én kímélem. Városon kívül minimum 9, maximum nagyon sok, attól függ... Ha akarom, kétszáz felett megyek tartósan... - de én nem megyek. 140-160 körül 10-et eszik. szóval pont annyit, amennyit egy üresen is másfél tonnás, négykerekes vastól el lehet várni... csakhogy ez 18 éves!

Abból a korból, amikor készült, sok nagyszerű autó van, így kár is azokkal összevetni. Összességében kora egyik legjobb autója, össze sem lehet hasonlítani a mai felhozatallal... szánalmas nézni, hogy okádják a füstöt a mai "hájtekk" dízelek, amik persze mennek, mint a rakéta... két évig. Nos, ez még tizenkét év után (amit az eddigi tizenkilenchez adjunk hozzá) is menni fog, nem is akárhogy, pedig akkor már harmincéves lesz! Lehet, hogy jön még egy teljeskörű restaurálás, újjáépítés, hússzelepesítés, bármi, - ha akarom, akár négyszáz lóerő, ilyesmi... - ez persze pénzfüggő, de megvalósítható, és azután még húsz-harminc év autózás...

Most a legújabb tapasztalatok: Mint a szerelőknél is írtam, úgy tűnik, megtaláltam! Döbbenetes az eredmény. A vontatott, rázkódó, hangos járás után fele akkora motorzaj (!), rezzenéstelen alapjárat. Eddig is ment egy kicsit, de most elképesztően megy! Megijedtem tőle! Most értettem meg, hogy mi is az Audi 200 Turbo Quattro, 200 lóerővel. Egyszer megpróbáltam eladni, mert - bár akkor is nagyon szerettem -, de belezúgtam egy V8-ba. Nem vették meg, gyengén ment, tetszett mindenkinek, de valahogy nem volt az igazi. Huhh, ha most beleülnének... Csakhogy már nem adom! Azóta olyan, amiért vették, és máig szeretik az Audi Kétszáz Turbó Quattrót: csendes, döbbenetesen erős, és viszonylag gazdaságos. Ja, és szép. Nagyon szeretem, és igazi élmény volt átélni, ahogy újjáéledt alattam az autó. semmi motorcsere, generál, csak normálisan beállított vezérlés, gyújtás, kicserélt vákuumcsövek, ilyen dolgok. az eredmény: néha megijedek benne, annyira menni akar.


Hibalista

- Elsősorban apró dolgok, melyek nagy része valószínűleg az előző szakszerűtlen javítás vagy gyenge alkatrészek beszerelésének eredményei. LIP gázos jobbhátsó teló felső szára egyszerűen eltört. - csere. Iszonyú sok olajat eszik, bár a füst színe nem rossz, a szaga viszont igen. De hát ez sem annyi ganét ereszt ki alapjáraton, mint egy ezres szvift. Egyáltalán nem. Baromi magas meleg alapjárattal vettem, aztán utánajártam, mi lehet a gond... mindenhol, mindent kérdezgettem, internet, stb. Megtaláltam: alapjárati kapcsoló nem kapcsolt. Most már igen, és tökéletes. Csak a CO-t kéne utánállítani, és valószínűleg szaga sem lenne. Kompjúter meghibásodások, de tutira csak kontakthibák - még nem derítettem ki őket.

Ide hordtam szervizbe

Összességében nem sok jó tapasztalatom van, de íme: szüleim szomszéd szerelője (falu, sok régi autóhoz szokott, tudja a dolgát, plusz lehet vele beszélni), én magam (munkám és életvitelem miatt nem sok időt tudok Vele tölteni, de eddig nem nyúltam mellé - elvégre én hallom a hangját mindennap), Varga Imre, pestszentlőrinc, VIA autószervíz (nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek, természetesen neki is meg kell élnie, így nem ingyen dolgozik, de a vw-csoport bármelyik, akármilyen régi tagját nyugodtan rábízhatjuk). Plusz még vagy négy öt szerelő, akik vagy azt mondják, hogy mindent tudnak az audiról, mindent megcsinálnak, vagy azt mondják, hogy csak audikkal foglalkoznak, csak kiderül, hogy nem csináltak meg rajta semmit. Mindegy, vannak köztük nagyon rendes srácok is, csak ezt már nem javítja olyan, aki tudja, mennyit kereshet egy áhaton, ányolcon... Szóval némelyikük rendes, de ettől az autó még nem javul meg.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

MEGTALÁLTAM!!! Kiss Lajos Luidzsi! Kb 40 dolgot beszéltem meg vele, hiánytalanul megcsinálta. Eredmény: szinte egy MÁSIK AUTÓ!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1988
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 240000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? vw passat 32B, swift, több családi Következő autója? húsz autó - csak 90 előttiek - a múzeumba
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi 200 1983

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)