Álomból rémálom
Szöveges ítélet
Az autót 2006 novemberben vettem felújítás céljából,
de ha tudom hogy ennyi gond lesz az autóval szerintem ott hagyom rohadni Németországban ahonnan vettem :(
Legnagyobb kihívást az jelentette számomra hogy a kellő alkatrészeket beszerezzem hozzá, ami még alapjában nem is okozott nagyobb gondot, mivel Németországban ahol dolgozom kb 10km-re van egy bontós aki csak Audi típusokkal foglalkozik a 60-as 70-es évekből, de volt alkatrész amit például Luxemburgból kellett hoznom autóval.
Az autó 3 év alatt 3 kasznisnál járt, az első egy Budapesti kasznis volt, aki szétszedte az autót de sajnos valamiért nem volt kedve tovább csinálni a munkát, így keresni kellet valakit aki tovább csinálja, nagy hibát követtem el amikor arra vettem rá magam hogy minél olcsóbb legyen, így édesapám egyik ismerőséhez került az autó Pilisre, mondván hogy max 200-250eft lesz a kaszni munka, kb 300eft a fényezés amit a kasznis ismerőse csinált, boldog voltam hogy ilyen kedvező ajánlatot kaptam a munkákra, és eddig a kasznis emberkéről csak jó dolgokat halottam, de sajna ennek az ellenkezőjét kellett tapasztalnom a saját bőrömön. A munkák egy ideig rendben mentek, akadozva, mondván hogy ezt csak szabadidejében tudja csinálni, mert rengeteg melót visznek neki. Engem nem érdekelt, nem sürgettem senkit, nekem inkább a minőség számított, nem a gyorsaság. Így teltek múltak a hónapok, vittem neki pár új lemezt amit be is hegesztett, ajtókat megcsinálta szépen, hátsó sárvédőket megcsinálta, az első sárvédők menthetetlenek voltak, ezért kellett vennem 2 első sárvédőt amit Luxemburgból kellett hoznom, eddigre a kaszni munkák már 500eft-nál tartottak a 250-300 helyett, de nem érdekelt, láttam hogy sok meló volt vele, és nem várom el senkitől hogy ingyen dolgozzon :) ekkor jött az ötlet (nem az én részemről), hogy homok szórni kellene a kasznit, mivel nagyon vastag a festékréteg az autón, és azért az tisztább munka lenne mint lemarni az egészet. Sajnos belementem a hülye ötletbe, és hoztam pár árajánlatot különböző cégektől, pl Pesten 100eft egy komplett autó szórása, de kaptam 80eft-os árajánlatot is. Ekkor szolt a kasznis, hogy egy ismerőse aki kb 10km-re van tőle foglalkozik szórással, és 100-ért elvállalja, megint csak nagy öröm, nem kell Pestre szállítani az autót, így megint a rossz oldalon spóroltam, a szállításon :( inkább fizettem volna ki a szállításra + 10eft-ot, mint az ismerőséhez vittem 100eft-os szórásra, aki mindent úgy elbaxot az autón hogy majdnem sírva fakadtam amikor megláttam :( kellett vennem 2db új ajtót, 1 motortér tetőt, 1 csomagtér tetőt, úgyhogy a szórás a kárral együtt 570eft-ban volt, mivel a fényező közölte, hogy sajna 350-ért nem vállalja el a fényezést, mert rengeteg elő munka van rajta, hogy eltüntesse a szóró által szétbarmolt kasznin a hibákat, 650 alatt hozzá sem kezd a munkához :( nem volt mit tenni, el kellett fogadnom az ajánlatot a tovább haladás érdekében :(
A fényezőnek kb fél évbe telt mire elkészült az autóval, minőségre ha pontozhatnám 1-töl 10-ig, kb 7-est adnák rá 650eft-ért :( többet vártam ennyiért. Onnan az autót vissza akartam szállíttatni a kasznis nummero 2-eshez, de 6 hét sem volt elegendő rá hogy rávegye magát hogy elvigye magához az autót. Igy fogtam magam és megkerestem kasznis nummero 3-ast, hogy össze szerelje az autót, az alkatrészeket elhoztuk kasznis nr2-töl, és átvittünk mindent a nr3-hoz. Nr 2 volt annyira kedves, és az autó összes alkatrészét 1 kupacra pakolta a csirkeólban, szerintem nem kell elmondanom hogy 1 év alatt milyen formákat öltöt néhány beltéri alkatrész amire kb 100kg cuccot dobnak, úgyhogy megint csak számolhatnám a kárt, de ez csak akkor fog kiderülni, ha látom hogy mi használhatatlan ezekből. Jelenleg így állunk, az előre tervezett max 1,5 mila felújítás majdnem a duplájára növekedett, megint csak azt tudom mondani, hogy az ember a saját kárán tanul, de máig biztos vagyok benne hogy a tervezett 1,5 elegendő lett volna.
2010 Január elején életre kelt az autó, első, de már a második utunk is megtörtént :)
Még pár apróság hiányzik hogy 100%-os legyen, de a helyzet már csak jobb lehet :)
2011 Áprilisban erőfeszítésekkel, de kikerült az OT expóra, kívülről már majdnem elkészült, de szerkezetileg jelenleg 1 lépést halad előre, kettőt hátra :( úgy látszik az utolsó szöszölési munkálatok tovább tartanak mint a teljes restaurálás. Karburátor beállítás, kárpitos munkák, hátsó futómű, stb.. még hátra vannak. Talán még idén végre elkészül, de ezt 2 éve is így gondoltam :)
2011 vége: Idén szinte semmi nem történt az autóval, csak a pénzt vitte, rossz helyre került (megintcsak). Már nem fogok senkit megbízni az autó szerelésével, megcsinálom magam, ami nekem nem megy azt Zolira bízom aki eddig még soha nem vert át. Az egyetlen haladás az autóval, hogy kapott egy zsír új karburátort, azóta gyönyörűen jár a motor, van alapjárat, nem rángat gázadásra, ezer köszönet Zolinak a cseréhez és beállításra.
2012 Január: A gyertyapipák vége mintha kicsit megégtek volna, szerintem a gyújtástrafó lesz a bűnös, azaz áthúz a szikra hengerfejre. Áprilisban újra életre lesz keltve OT Expóra és Sokadalom részvételre :) addigra megpróbálom orvosolni a hibákat.
2014 Január: ELADVA!!!! (y) talán ez volt az egyetlen ésszerű döntés az autó nálam töltött pályafutása alatt :) egy új dacia árát buktam rajta, de különös módon boldog vagyok, most foglalkozhatok a többi autóval :)
Hibalista
- Autó vétel 225,000 ft - Hazaszállítás 125,000 ft - szétszedés 50,000 ft - Kasznizás 500,000 ft - Homokszórás 100,000 ft - Motortető (használt) 35,000 ft - Ajtók (használt) 60,000 ft - Csomagtető (használt) 25,000 ft - Felnik (Lemez) 35,000 ft - Felni dísztárcsák (használt) 25,000 ft - Dísztárcsa kapcsok (részben használt) 15,000 ft - Motortető ütköző gumik (új) 6000 ft - Lámpák elöl (új) 30,000 ft - Hűtővíz csövek (új) 35,000 ft - Sárvédők elöl (használt) 60,000 ft - Vízvályog (új) 60,000ft - Kormány (használt) 25,000 ft - Sárvédő Javító lemez (új) 20,000 ft - Lökhárító (használt) 20,000 ft - Bal hátsó lámpa (használt) 5,000 ft - Benzintank tömlő (új) 8,000 ft - csomagtető patron (új) 14,000 ft - Motor tömítések + ékszíjjak + stb (új) 110,000 ft - Fényezés 650,000 ft - Tetőkárpit (új) 67,500 ft - Első Összeszerelés 180,000 ft - Motor és váltó bakok (új) 40,000 ft - Motor szerelés 150,000 ft - Hátsó oldal ablak tömítések (új) 33,000 ft - Ajtó távtartók (új) 5,000 ft - csomagtér tömítés (új) 8,000 ft - Fa díszlécek műszerfal (használt) 21,000 ft - katalógus 16000 - díszléc patentok (használt) 8,000 ft - díszléc patentok (új) 8,000 ft - indexek elöl (új) 9,000 ft - féltengely külső gumiharangok (új) 14,000 ft - Elektromos szerelés 60,000 ft - csom kampó, gumiharang váltó oldal, napell kampók 15,000 ft - második összeszerelés 60,000 ft - B oszlop burkolat 4,000 ft - Fékpofa e+h, fékmunkahenger, kézifék bovden, kercsap 70,000 ft - harmadik összeszerelés 40,000 ft - Hátsó dob (új) 65,000 ft - Ülésgarnitúra 85,000 ft - Gyújtókábel + megszakító 9,000 ft - szerelés 40,000 ft - Gumik 40,000 - Jobb oldali tükör 20,000 ft - emelő 15,000 ft - kis felni deklik 3,000 ft - Első gátlók 40,000 ft - Antenna 12,500 ft - Gátlok csere, ülés csere, alapjárat állítás 20,000 ft - lökös oldal gumiléc 15,000 ft - 3db új dísztárcsa 10,000 ft - Ablakemelő, ablaktörlő fedő, fűtés ventilátor, gombok fűtés 45,000 ft - Szerelés 33,000 ft - Tartalék vízpumpa 12,000 - Szerelés + önindító felújítás 55,000 ft - Karburátor (új) 10eft (sok szerencsével) - km óra 10eft - apró szöszölési alkatrészek 15eft - Folyt biztos köv
Ide hordtam szervizbe
Pilis
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Nyáregyháza
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1976 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 150 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | V8 (Még megvan) | Következő autója? | Lessz még pár darab, de csakis 4 karikával a hütörácson :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |