Zivány vadállat :)
Szöveges ítélet
Sziasztok!
Megéredt végre h elmeséljem milyen is valójában egy AUDI 100 URS4 2.2Turbó Quattro :)
Évek óta szemeztem már ezzel a példánnyal, mivel egy utcával mellette laktam :)
2009 novemberében vásároltam az autótót jóval ár alatt, mivel az ára tükrözte az állapotát...
Az egész úgy kezdődött h felhívtam az emberünket h elvinném egy szerelőhöz mielőtt megvenném... nem probléma... Egyből a kezembe nyomta a kulcsot h vezessem én, úgyis az enyém lesz :) GO. Hát már akkor éreztem h valami nem oké, mivel durrogott picit, de ezen kívül úgy ment mint az állat. Odaérünk a szakihoz. Elkezdte vizsgálgatni, nézi a motort, de sztem még életében nem látott ilyet :D Erre azt a következtetést vonta le h a jobb első lengéscsillapító cserélve volt :D Na mondom ok, nem Ő fogja szerelni a verdát ha megveszem az tuti :D Futottam még egy kört és pár nap múlva sikerült megtalálnom a közelben egy tényleg profi és látszólag hozzáértő szerelőt.
Ahogy odaértünk az udvarban egy S2es egy S6os meg egy hasonló S4es állt... Na mondom megjöttünk :D Gyorsan át is nézte ment vele egy kört és levonta a konzekvenciát hogy 2kilót rá kell burítani egyből, nem gond ezé ennyi az ára...
Meg is vettem. Első utam az eredetiségvizsgára vezetett, ahol azt mondta a szakember hogy ez nem ebbe való motor. Ez egy belefaragott motor. Ez egy 2.5Tdi... stb stb. Soha életében nem látott még ilyet. Én meg szakadtam magamban :D Nem találta a motorszámot se annyira képben volt, nekem kellett megmutatnom hogy hol van :D
Ezek után egyből be is utaltam egy kis orvosi ápolásra az újdonsült drágámat :) Első orvosi beavatkozásból az derült ki h olyan emberek szerelték akik semmit se értettek ehhez a ritka típushoz. Más gyertya más gyertyapipa volt benne amit egy 2.3 szívóból tettek bele, aminek azon kívül h 5 hengeres semmi köze ehhez az autóhoz, szóval ezért a durrogás. Csere és máris visszakaptam majdnem az össze lovat :) VÉGREEE SZÁGULDÁS!!! :))) Nem sokkal később elkezdett rázni a verda erős fékezéskor... Típushiba UFO fék (egy nagy rakás szar) :D na akkor tegyük fel az S6 312mm fékét 4 dugattyúval :) kideült h 92es volt a tárcsa ami az autón volt, csoda h nem törött el. Na mind1, fel is került a nagy fék. Volt lassulás is végre, akkorát fogott h el akarta törni a mindenem :D Nem sokkal később elkezdtem gyengének érezni a vasat, hamar be is szereztem eggyel nagyobb KKK26 os turbót meg egy MTM 282lóvas chippet :) Hogy teljes legyen a repertoár katalizátort kiverettem és 2x55 ös üres rendszer került a gyári helyére egy ABT végdobbal. Na onnantól úgy ment a verda h minden állórajtnál le akarta törni a nyakamat a helyéről, néha még meg is szédültem :D
A városban nem nagyon volt ellenfele. SL55 AMG elvert mint a szart :D de azon kívül nem nagyon volt senki :) Q7 4.2TDI se ment el :D A hajtáról meg annyit h Torsen diffis volt a verda és amit művelt az úton az leírhatatlan. Akkorát tapadt mintazannyapicsája :D Ültem már más gyengébb Quattróban is, de ebben tapasztaltam meg h 200ló alatt teljesen felesleges a Quattro, kivéve persze hóban :) Amikor közel 300 ló lett akkor meg már egyenesen kellett aza Quattro hajtás!!! :)
Nálam volt a verda 5évig, de azt kell h mondjam nagyon brutális élmények értek vele. Hiába költöttem rá pár millát akkor is :) Jó érzés amikor a "csicska százassal ami biztos kettőfél tédéiii"-vel lealázol több milliós új verdákat :)
Ami nagyon nem tetszett benne az a kora, meg ahogy az előző tulaj le se szarta és nem foglalkozott vele, pedig minden nap ezt használta.
Hibalista
- 5db gyertyapipa + 5db gyertya 20000 - fékszivattyú 30000 - kormánymű 20000 - motorháztető teleszkóp 3000 - ablakmosó szivattyú 4000 - 5gangos Váltó 60000 - termosztát 6000 - szervószivattyú 27000 - új hűtő 20000 - Akksi 17000 - jobbos lengőkar 12000 - lambda szonda 6000 - kormányösszekötő bal.e. 2000 - háccsó féktárcsa 269mm + pofa 10000 - Fékcső 4000 - 5db új platina gyertya 5000 - gyári lefújószelep 5000 - vákuumcső + coolercső 13000 - jobbos tükör 8000 - szíjfeszítő 15000 - jobbos ajtó alá műanyag 3000 - 4db szilent lengőkarban 8000 - kormányösszekötő jobb e. 3000 - 2db első külső féltengely csere 26000 - Sachs kuuplung szerk.+kinyom.csap.+tárcsa 47000 - akksi saru 1000 - 5gangos váltó 50000 - komplett kormányösszekötő rúd jobb bal 21000 - Turbó és Levegőszűrő közti harmónikacső 5000 - Csomagtartó teleszkóp 2db 5000 - Gyári Cooler 6000 - coolercső (turbó + fémcső között) 10000 - Szívócső-műanyag 3000 - 2db vízcső 5000 - Kormánycsillapíó 13000 - Turbó és Levegőszűrő közti harmónikacső part 2 8000 - lambda szonda part 2 15000 - motor billenéstgátló bak 2000 - Lengőkarok jobbos balos 18000 - Injektortakaró 1000 - Gyári Fém Coolercső 1000 - coolercső (turbó cooler között) 12000 - Műszeregység 15000 - Vízforgató 3000 - tanksapka 1000 - Váltótartóbak 2db 14000 - Bölcsőtartóbak 2db 12000 - lengőkar csavar + alátét + persely 2-2-2db 4000 - Stabilizátor szilent 2db 10000 - Motortartó bak 2db (ifa) 9000 -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 227000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 22 l |
Előző autója? | Bora 1.6 16V | Következő autója? | A4 B5 1.9PdTdi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
