Yellow Szpájdi - és ezt sem felejtjük soha
Szöveges ítélet
(Ha ezt olvasod, olvasd el kérlek ezt is, mert ez a sárga a második Spider, ami évek óta az enyém: "Red Szpájdi - ezt sem felejtjük soha" http://nepitelet.hu/autok/alfa_romeo/spider_1994/red_szpajdi_-_ezt_sem_felejtjuk_soha/)
Nem kell nagymotoros, elhatározod.
Kabrióval nyugisan, szépen, a lágy nyári estéken.. Úgyis kiszáguldoztad már magad..
Megveszed a "kismotorost" - hihetetlen jó.
Évekig használod, de a kisördög nem alszik. Kell egy "nagy" is, ez lesz az álom.
Keresel, keresel, ritka. Főleg ami nem volt rommá törve. (Vagy túl igényes vagy?)
Megtalálod, vele álmodsz, megszerzed, örülsz.
Mellette otthon áll a másik is. Az utcában megint hülyének néznek, hogy megint több Alfát tartasz egymás mellett, de a régitől nehéz megválni. Pláne 2 kabrió?! Aztán csak megteszed, de bánod, még akkor is, ha a vevő nem is alkudott az árból..
Irtózatosat megy: 6,7sec 100-ra, a karodon áll a szőr, pedig volt már erős autód. Kicsit orrnehéz, a 2.0 TS kényelmesebb, jóindulatúbb volt, de még így sem tudod megcsúsztatni. Hathengeres hangja miatt egyedül nem hallgatsz rádiót, a motorhang a HANG.
Fogyasztása a teljesítményéhez jár, ez az egyedüli negatívum: 12-15 liter közötti - erre számíthatsz. A BUSSO 24 szelepes szomjas, úgysem állod meg, hogy ne nyomd le a Hondákat, BMW-ket, és a többit :-))
Pozitív vagy negatív, döntsd el Te: körbeállnak, mosolyognak, mutogatnak, fotóznak. A gyerekek kedvence leszel, mintha reklámot néznél: húúúúúúmicsodakocsiiii..... pedig vannak drágábbak, újabbak, nagyobbak, erősebbek, gyorsabbak is. Csak hát ez olasz, és Pininfarina, és kabrió, és Alfa Romeo. És Dolce Vita, és Cuore Sportivo, és Alfa Amore....
Mindenki le akar nyomni az úton, Te leszel az újgazdag köcsög jampi, hiába, ez még nem teljesen EU.
Klíma nélkülit nem szabad venni, kabriózni csak délután tudsz, egyébként tető fenn, és klímázol. (´98 utániakban már nem volt klíma nélküli, szerintem)
Elektromos tetőtől ne félj, csak próbáld ki párszor, amikor keresel, és csak járó motornál üzemeltesd, kényes az akkufeszültségre.
Ha télen is használod, és teljesen belezúgtál (mint én), gyári hardtop 2M HUF körül, de e-bayen 200.000 HUF-tól találsz, akkor totál kupé. (egyébként vászonnal is hibátlan téli üzem, nem hideg, könnyen fűthető)
Ha tartós kapcsolatban élsz, vagy nős vagy, ne csodálkozz, hogy a párod mindig Veled akar menni, ha ezzel indulsz (Ő is élvezi a "kabrió feelinget", + nehogymá´ beszálljon az összes csaj a kocsidba, aki átmosolyog Rád a melletted lévő autóból/járdaszigetről/zebráról...)
Több fotód lesz a kocsidról, mint a családodról, de ezt tartsd titokban :-))
Még mindig megvan, és sokáig meglesz, remélem.
Ha elkezdesz Alfázni, nem hagyod abba.
Ha többre vagy kíváncsi, itt mindenki segíteni fog: www.alfaamore.hu
Ja, és ne ijedj meg: ha Alfát vezetsz, ha szembe jön veled egy, tuti, hogy villogni és integetni fog, hogy köszöntsön.
Update 2012.11.13:
Fentieket talán 2008-ban írtam, az autót 2005-ben vettem.
Még mindig megvan, imádjuk, és reméljük mindig meglesz, nem viszi el a gazdasági válság, és a maja világvége 2012 decemberében sem :-) Ilyen sokáig még egy autóm sem volt meg, bár az is igaz, hogy így 10 évesen sem léptük át az 50.000 km-t.
De ebben szerepe van annak is, hogy az idei nyár újabb Spidert (Brera Spider 2007 2.2 JTS) hozott a családba, és ugye azt is szeretni, élvezni kell :-)
Update 2015.11.09:
Még mindig a miénk, nem vitte el a gazdasági válság, maja világvége pedig csak kamu volt.
Örökre megtartjuk, most cirka 52.000 km-rel kezdte aludni téli álmát a garázsban, a kisfiam sokat simogatja, már neki is adtam, hiszen az első szavai között tanulta meg az Alfa Romeo-t.
Update 2018.07.16:
És még mindig a miénk. Kemény elhatározás, de tartjuk, örökre megmarad. Mellette jönnek újabb Alfák, Abarthok, de ez örök. Fentiekhez képest annyi változás van, hogy a családomról azért már több fotóm van, a gyerekeim mosolya fotogénebb az Alfáimnál - bár 10 éve nem gondoltam volna, hogy ez így lesz. Nagy szerencse, hogy sokat mosolyognak olasz autókban.
Hibalista
- (Ha ezt olvasod, olvasd el kérlek ezt is, mert ez a sárga a második "916" Spider, ami évek óta az enyém: "Red Szpájdi - ezt sem felejtjük soha" http://nepitelet.hu/autok/alfa_romeo/spider_1994/red_szpajdi_-_ezt_sem_felejtjuk_soha/) - - Ennél is az ablakemelőben kopott el a műanyag fogaskerék - ezt is szétszedtem, már rutinból, és bronzból gyártattam. Piti költség. - Kuplungtárcsa + szerkezet + csapágy 34.000 km-nél.. Itt még nem hiszem, hogy kellett volna (?), de csúnya hangja volt, széttapostam?! Lengőkar csere 2X, nem csodálkozom, iszonyú kemény, sportfutómű+ iszonyú sz@r pesti utak, pedig csak nyáron, többnyire 7végén használjuk. - - Update 2018.07.16 - Tavaly az elektromos tetőt reteszelő motorban sk. cseréltem egy műanyag fogaskereket, nettó 20 perc volt szét-össze, és 12.000 HUF a költség.
Ide hordtam szervizbe
Autóház Boldizsár Kft. (már Budaörsre költözött)update 2012.11.13: azóta is itt tartják karban: Autóház Budaörs
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Jómagam (nem vagyok szerelő)update 2012.11.13: már semmit nem csinálok rajta, csak simogatom :-)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 13 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 16000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Renault, Fiat, Alfa Romeo, Lancia (szolgálatik) | Következő autója? | Spider 2.2 JTS Exclusive |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |