Red Szpájdi - ezt sem felejtjük soha
Szöveges ítélet
Előre leírom, ne kövezzen meg senki: Alfa beteg vagyok. Családilag. Ez a nyolcadik, de úgy megszerettük, hogy a kilencedik is Spider lett (lásd: Yellow Szpájdi). Volt midenféle modell az Alfákból, mindet másért imádtam (75 3.0V6 America: hátsó kerék gyönyör, 155 Q4 turbo: az összkerékhajtás csodás, Sprint és 33: a boxermotor zenéje, 164 V6 turbo: a nagy hajó, amit mindenki beenged a kocsisorba)
Megvettük, elkezdtük használni, ki sem tudtunk szállni belőle. Pedig volt mellette szolgálati kocsi. Melóból haza, ugrás a Spiderbe, irány autózni.
A "kabrió feelinget" ki kell próbálni, ha nem teszed meg, nem mondhatsz róla véleményt, ősz végétől vártuk a tavaszt, hogy megint le lehessen nyitni a tetőt, és ki lehessen hozni a garázsból. Nyitva nem mertük sehol otthagyni, Magyarországon sokan rágóznak, cigiznek,és esznek almát közterületen... Szélterelő háló elengedhetetlen tartozék, csodákra képes a komfortérzetben.
Csak azért adtuk el, mert meglett a "nagyobb", újabb testvér Spider. Ha néha még látjuk, megcsodáljuk.
A lentebb leírt vezérlés, olaj, és szűrőcseréken kívül a budapesti utak miatti futómű javítások voltak még, de nem vészes költséggel.
A kényelemre azért adtam 9-est, mert ez egy sportautó, és keményebb, mint az átlag, és nem egy terepjáró - az utak rosszak, a vezető megérzi. De megéri, mindenkinek javaslom. Klímával, úgy hogy sportos vezető vagyok, 9,5-10 litert "evett", de emellett meglepően dinamikus, szerintem ez a motor a kabrióba több, mint elég (pláne úgy, hogy most már tudom, milyen a 3.0V6 24v szörnyeteg :-)))
Klíma nélkül nem szabad megvenni, egébként hiányozni fog: tűzőnapon meggyulladsz, tehát tető fenn, és klíma. Szélterelő háló (wind-stop) komfortérzetben sokat javít, és ezzel autópályán sem viszi ki a turbulencia a nem lecsavarozott tárgyakat az utastérből.
Hibalista
- Ablakemelő motorokban elkoptak a műanyag fogaskerekek - ha van némi vállakozó szellem, szétszerelhető- én is ezt tettem. Legyártatható mondjuk bronzból, és többé az életben nem kell javítani. Ráadásul így nem kell megvenni az elég drága (csak szerkezettel együtt vehető) gyári új alkatrészt. Twin Spark motor: vezérlésmódosító, vezérmű szett csere javasolt használt autó vásárlásakor - ez a lelke. Utána évente olaj és szűrőcsere.
Ide hordtam szervizbe
Autóház Boldizsár Kft. (már Budaörsre költözött)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Jómagam (nem vagyok szerelő)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Saját Alfák, Renault, Fiat ("szolgálatik") | Következő autója? | Spider, újra, csak nagyobb motorral. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |