A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » Spider (1966-1993)

Spider 2000 

Az ítélet értékelése
4,9(11 db)

l´art pour l´art

Szöveges ítélet

Élményautó - ennél a fogalomnál a lexikonban csak egy fotó kellene egy Spiderről, semmi több

Még nem régen van meg a vas, bár az ismerkedésen túl vagyunk. Elég nagy szerencsével jutottam hozzá - gyakorlatilag annyiban van, mintha dojcslandból hoztam volna és leregadózom - valamiért nagyon el akarták adni, valószínűleg féltek tőle (öreg, olasz, ritka blablabla). Magyar szerelő nem kókányolt még bele, ellenben a német! Az elektronika siralmas - egyelőre - bár már elég sok mindent megcsináltam rajta (pölö az összes műszert újra kellett gombolni, hol a jeladó volt rossz, hol rosszul volt bekötve, hol meg nem is volt bekötve, a biztosítékdobozon meg annyi a szigszalag, mintha el akarták volna postázni valahova). Mindezektől eltekintve hálás darab és nagyon szerethető; persze ez alfásoknál mindig kis elfogultságot is jelent.

Borzalmasan öncélú egy vas: nagyon látványos és stílusos, ezért cserében jó ha az ember hozzászokik, hogy szűk, olaszmajom pozícióban ül, 120 fölött a menetszél lobogtatja a fület, nincs csomagtér, nincs rugózási komfort. Ezek azonban szigorúan részei a Nagy Alfa Spider Érzésnek. A mechanika a 105-ös sorozatú Giuliettákból származik azok minden nagyszerűségével és nyűgével együtt (1960-ról beszélümk most!) és az Alfa - akkori szokásához híven nem volt rest ezt így változatlanul legyártani 1994-ig! A futómű elöl csavarrugós független lengőkaros, hátul mindenféle határolókkal bolondított merev tengely - az úttartásért ezek mellett az felelős, hogy piszok alacsony az alja (a kartervédő nem dísz, főleg, mivel az olajateknő kialakítása miatt egyben az olajhűtő is) és izomból kemények a rugók alatta. A kormánymű is ebből az időszakból való, a széles tappancsokat nem szereti. A kerekek is a múltat idézik, a hihetetlenül semmire sem hasonlító 108x4-es 70-es teherviselőjű keréktárcsa kell rá. A tető nagyon jó, nagyon egyszerű, sajna a víztűrése közepes, ez egy nyári autó és semmi más - ugyan szereztem hozzá egy hardtop tetőt, de inkább csak a gyűjtőszenvedély kedvéért. A Nord motor megölhetetlen, ráadásul ezen annak a nyomai vannak, hogy felújították, szépen is megy. A karburátorok alatti gumit az előző tulajok valamelyike az aranyárban kapható alumíniumból kimunkált változatra cserélte - nómór falslevegő. Csak egy hardy van benne, ami felüdülés a 116/162-es Alfákon megfáradt szerelőnek, valamint a váltó is pöpec, igaz kicsit lehetne túlméretezettebb is, óvatosan kell vele bánni, mert a fakezű sofőr szerintem egy hónap alatt le tudná daráltatni az összes kapcsolókörmöt a 140 lóerős motorral.

Az utastér kicsi, egy 180-as ember éppen elfér benne, afölött már bajos a dolog, ellenben hihetelenül kényelmes és igényes - hiába, Pininfarina. A kasztniról már korábban olvastam, hogy lehetne merevebb is - ez így igaz, kicsi fatornyos hazánk rusztikus bájú útburkolatain, bizony zireg-zörög nyöszörög néha. Ez az ára hatalmas ajtóknak és az aránylag hosszú kasztninak, amúgy nem vészes a dolog.

A motor ugyan bírná, de a ´60-as évekbeli egyéb technika miatt ez nem egy kanyarvadász és nem is egy sztrádabajnok. Amire való, azt viszont parádésan tudja: kényelmes 90-100-as nyári krúzolás valami lágy, illatos hegyi szerpentinen, természetesen a jobb ülésben egy gyönyörű leányzóval, vagy ugyanez forró városi estéken az említett tartozékkal és természetesen kihívóan nézegetni a tucatautósok hadára és ha belédkötnek a négykarbisban van annyi, hogy a következő lámpáig megtanulják a helyüket. Országúton meg főúri gesztussal engedjük csak előzni a typeerreket, enyhe gőggel érzékeltetve, hogy most a nyitott autózáshoz való kedvünk nem enged holmi száguldozást.

Visszagondolva nem egészen erre számítottam, amikor beszereztem, de nincs mit megbánni rajta; összességében és a maga céltalan l´art pour l´art voltában úgy tökéletes ahogy van.

Hibalista

- Ajtózárak, ablaktörlő

Ide hordtam szervizbe

Magam csinálom, általában elég jól.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1987
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 245000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Alfa GTV Következő autója? Ez jó lesz nyitottnak :)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo Spider 1966

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)