A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » Montreal (1970-1977)

Montreal 2.6 V8 

Az ítélet értékelése
4,7(15 db)

Fekete démon

Szöveges ítélet

a végleg elgurult gyógyszer tipikus esete.
veszel egy negyvenéves, nem induló, kis szériában (kb. 3900 db) gyártott olasz(!) sportautót.

én nem bántam meg.
csodálatos, egyedi forma, gyönyörű beltér.
furcsa V8 - kicsit olyan, mintha két 1.3-as Nord motort összeakasztottak volna. alapjáraton megvan a lötybölős hangja, de szeret 7000-ig pörögni, ha kell.

a veterán autósok ismerik a szürreális érzést is, mikor egy ilyen ősállatot terelget az ember a XXI. századi forgalomban.

a projektnek némi tapogatózás után úgy indultam neki, hogy 1,5 évig legalább nem fogok tudni járni az autóval. ehhez képest - ha nem is teljesen üzembiztosan, és csak P-rendszámmal, de - 1/2 év elteltével már el lehetett vele látogatni eseményekre, kiállításra, találkozókra. > jav.: tavaszra összeállt annyira, hogy szeretném végre eltolni veterán vizsgára, legyen belőle hétvégi autó, aminek szántam :-)
ezt én a szerencsének tudom be, értsd: jó értelemben "belenyúltam".

még valami: az Alfás közösség eleve erős, de a Monti-tulajok nemzetközi szinten is összetartók, külön weboldal, saját "biblia", amikben az autóról minden tudnivaló megtalálható.

ennél az autónál nem nagyon van értelme "családi használatról" beszélni, de azért megemlítem: habár 4 ülés van benne, hátulra inkább a böröndöket lehet szíjazni, még gyerekek sem férnek el.

amire figyelni kell:
- a mechanikus befecskendező (SPICA) nem egy egyszerű darab. hajlamos a kopásra, és a hőelem szinte biztosan tönkremegy benne.
- elektronika nincs sok, de az olaszosan van elkészítve
- talán kevésbé hajlamos rozsdásodni mint a többi korabeli Alfa, de vannak tipikus helyek
- drága az alkatrész, mert nem nagy szériás a kocsi (de egyébként 99%-ban minden van hozzá)

ami jó benne:
- sok minden csereszabatos a 105-ös széria (pl. Giulia) darabjaival
- a motor (ha a vízpumpa csapággyal nincs gond) eléggé elpusztíthatatlan
- váltó. a ZF sok mindenhez adta ezt, nem véletlenül.
- sperrdiffi - még ma is kiválóan zár!

"mindennapi" használatról még nem tudok beszámolni, de amennyit eddig együtt töltöttünk, az csodálatos. a V8 jól húz már lentről is, a sportváltó (1-es balra lent!) kiosztása hamar megszokható. csodás a hangja, igazi granturizmo.

ha valaki mindenáron szeretné végigolvasni közös életünket:
http://lucrezia.blog.hu

üpdét: 2012 nyár végétől OT-s, azóta hétvégi használatban, sőt néha csereautó a munkába járáshoz :-)
azóta sem csalódtam. az igazán érdekes az, hogy noha mindig van mit bütyizni, igazából megbízható, sehol sem hagyott még ott, pedig azóta voltunk nem egy veterán rally-n, találkozón, fotózáson, kiránduláson.

a mindennapi forgalomban duplán UFO, mert öreg, és szokatlan forma. érdekes módon kétféle reakciót vált ki: a) úristendejólnézkiaztaqrva (integetés, villogás, vigyorgás, ujjal mutogatás); b) mi ez az öreg szar, lenyomom (meglepődés, hogy nem hagyja magát).
(+ a rendőrök: "forgalmi ellenőrzés" címén: milyen évjárat, milyen motor, mennyit megy, stb.)

üpdét2: sokat mozgott az autó, járt külföldön, kezes bárány volt, még filmszerepet is kapott Charlize Theron mellet, de közben lejárt az OT-vizsga, az újravizsga előtt pedig sikerült beleszaladni egy motor + befecskendező generálozásba. a motornak igazából sok baja nem volt, csak a láncterelőkről hullott le a kopóréteg, ez csörgött. a mechanikus befecskendező pumpa konstrukciójából adódik, hogy 40+ év után számítani lehet rá, az olaj- és benzinkört hajlamos összeeresztetni. itt volt 1,5 év állás részint az autón kívüli okok miatt, de a Nagymacska ismét talpon van, és nemsokára elkocog veterán vizsgára ismét.

Hibalista

- hát őőőő ... mivel ez egy nem járóképesként, hanem felújításra vett autó, így aztán ez a kérdés nehéz. mert ezek nem elromlottak, hanem benne volt a dealben :-) - első + hátsó futómű felújítva (mindent szétszedve, összes szilent csere, fémalkatrészek homokszórva, szinterezve / kadmiumozva, csapágyak cserélve) - első + hátsó fékek felújítva (nyergek szétszedve, dugók polírozva, új betétek, új főfékhenger) - hajtáslánc felújítva (kardán + diffi + hátsó tengely szétszedve, felújítva, csapágyak + szilentek cserélve) - teljes kipufogórendszer csere, csak a leömlők maradtak. - beltér kicsit rendberakva (középkonzol, rádió, kéderek, stb.) jav.: - beltérben ajtókárpitok és kesztyűtartó újrahúzva a gyári színséma szerint - ami hátra van: - per pillanat nincs töltés (eddig volt :-) ) > jav.: van töltés, a biztitábla cseréje és némi vezetékezés után - mechanikus befecskendező hőelem újragyártás egy stabil konstrukcióra, hogy legyen hidegindítás és alapjárat (=automata szivató) > jav.: sikerült egy svájci mesteremberrel felújítattni egy darabot, pöpec! - szalajt a kupplung > jav.: kopófelület újrahúzva, csodás lett! - picit folyik a váltó itt-ott, tömítést meg szimmeringet kell cserélni > jav.: váltó szét, tömít, össze, semmi folyás. - gyújtás + levegő tisztességes beállítása (a befecskendező után) > jav.: kitanultam a millió emeltyű beállítását, egész tisztességes lett :-) - motortér rendbetétele (a motort egyelőre úgy tűnik, nem kell megbontani, de azért kivesszük a helyéből, mert bakot viszont kell cserélni). na jó, a szelepdekniket azért levesszük. > jav.: bakok cserélve, légszűrőház gyönyörű, vákuumtartály is gyönyörű, gyújtásmodulok, kábelezés elrendezve. - gumicsere? (azért ?, mert a mostaniak nagyon szépen néznek ki, de megöregedtek, "nyúlik" az autó az úton) > jav.: 15"-ös korhű felni, új Pirellikkel váltóméretben. mintha kicserélték volna az autót! - OT vizsga > jav.: PIPA :-) - - amihez talán nem kell nyúlni: - a kasztni! szeretném lekopogni, de eddig teljesen rendben van, nem rohad. (valaki újrafestette a 90-es években a kocsit)

Ide hordtam szervizbe

Ali76 - Alfarium Kft. non plus ultra. öreg olasz vasban nincs nála jobb. http://www.facebook.com/Alfarium

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1971
Kényelem (9) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 41000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 15 l
Előző autója? 159 Következő autója? mi más?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo Montreal 1970

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)