A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 166 (1998-2007)

166 2.5 V6 24V  

Az ítélet értékelése
4,1(9 db)

Olasz luxus sport sedan

Szöveges ítélet

Több év 1.4 benzin (145) és 2.0 adagolós dízelezés (155) után döntöttem úgy kell, egy komoly autó. Semmi más nem jöhetett szóval, csak Alfa 166, azon belül is V6. Az az igazi, az ízig vérig Alfa motor. Bár kacérkodtam a 156 SW-vel, de a nagyvad, a zászlóshajó az igazi.

A 166 formája gyönyörű, harmonikus a vonalvezetése. A formaterv a Walter de Silva fémjelezte Aresei Centro stile munkáját dicséri. Itt készültek olyan más formatervek is, mint a 8C competizione , a 4C, vagy a Brera. Az apró lámpákkal az olaszok beintettek az egész autósvilágnak, hogy a mainstream stílusirányzatnak hátat fordítva dobtak piacra egy rovarszemű luxus sport sedant. A design tekintetében az i-re a pontot az Alfa nuvola concept kerekei tették fel. Ritka az autós világban hogy egy az egyben egy koncepció autó kerekei kerülnek fel egy sorozatgyártású autóra.

Arese a Milánótól északra fekvő kisvároska Alfás körökben egy dologról híres a V6-ról, itt készültek évtizedeken át az Alfa Romeo legkiforrottabb blokkja a v motorok. A 2500-as 24 szelepes kimondottan kiforrott konstrukció, nem véletlenül kapta meg 2000-ben az International Engine of the Year díjat a kategóriájában.

A hangja mintha csak minden egyes fordulatszámon külön komponált zenemű lenne. Az ereje a nyomatékossága és a gyorsulása még mai szemmel is elismerésre méltó. Ritkán akad ellenfele a hétköznapokba.

A 166 kényelméről mindent elmond , hogy Az Alfa ezt a modellt szánta a Jaguar S type, a BMW 5, az E Mercedes, vagy az Audi A6 ellenfeléül.

Az ABS, EBD, ASR, STR, az esőérzékelős ablak, a memóriás fűthető ülések, a 7"-os színes kijelző, a 10 hangszórós hifi, a digitális klíma, a 6 légzsák mind a kényelmet és biztonságot szolgálja. a hifi hangzása még egy kategóriával feljebb is helytállna.

A futóművéről se tudok rosszat mondani, ha csak a bonyolultságából adódó drágaságát nem említem. Egyszerre sportos és kényelmes, ezzel a motorral kombinálva észre se venni, hogy 1,5 tonnás autót terelgetünk.

A fogyasztás, igen egy V6 esetében senki ne várjon 8 literes fogyasztás, ez bizony 130-as autópályás tempomatos autózás mellett is minimum 10.6 litert kér, városba 12-13 litert, duhajkodva 15-16-ot is megeszi. Kárpótol a sebesség a lendületesség és a hang.

Ami az autó legszebb része a gyárilag polírozott szívócsövek. Mégis ki veszi ma a fáradtságot, hogy egy motornak látszó motort építsen?? Itt nincs semmi műanyag takaró lemez holmi hangzatos felirattal. Itt csak egy őszinte blokk látszik.

Ennél jobb autóm soha nem lesz, már csak azért sem, mert a Brera ami a nagy álmom már GM blokkos V6 , ugyanis 2006-ban Aresei motorgyár végleg becsukta a kapuját több évtized után.

Hibalista

- Menet közben 2000-es fordulat környékén dadogott, az alapjárat ingadozott. A fojtószelepet kellett kitakarítani. Karburátor tisztítóval csináltam. - - Ezen kívül csak kopó alkatrészek: - SKF Vezérlés: 123,000 Ft - Dayco hosszbordás szíj + görgők: 23,500 Ft - 6db NGK PFR6B platinum gyertya 23,000 Ft - Selénia 20K olajszett: 26,000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Balázs Tibor ( Tibi166 )

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2001
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 221032
Megbízhatóság (8) Vezetett km 21050
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? 155 Következő autója? Brera
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 166 1998 (2000 - 2007)

További ítéletek (58 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)