Olasz luxus sport sedan
Szöveges ítélet
Több év 1.4 benzin (145) és 2.0 adagolós dízelezés (155) után döntöttem úgy kell, egy komoly autó. Semmi más nem jöhetett szóval, csak Alfa 166, azon belül is V6. Az az igazi, az ízig vérig Alfa motor. Bár kacérkodtam a 156 SW-vel, de a nagyvad, a zászlóshajó az igazi.
A 166 formája gyönyörű, harmonikus a vonalvezetése. A formaterv a Walter de Silva fémjelezte Aresei Centro stile munkáját dicséri. Itt készültek olyan más formatervek is, mint a 8C competizione , a 4C, vagy a Brera. Az apró lámpákkal az olaszok beintettek az egész autósvilágnak, hogy a mainstream stílusirányzatnak hátat fordítva dobtak piacra egy rovarszemű luxus sport sedant. A design tekintetében az i-re a pontot az Alfa nuvola concept kerekei tették fel. Ritka az autós világban hogy egy az egyben egy koncepció autó kerekei kerülnek fel egy sorozatgyártású autóra.
Arese a Milánótól északra fekvő kisvároska Alfás körökben egy dologról híres a V6-ról, itt készültek évtizedeken át az Alfa Romeo legkiforrottabb blokkja a v motorok. A 2500-as 24 szelepes kimondottan kiforrott konstrukció, nem véletlenül kapta meg 2000-ben az International Engine of the Year díjat a kategóriájában.
A hangja mintha csak minden egyes fordulatszámon külön komponált zenemű lenne. Az ereje a nyomatékossága és a gyorsulása még mai szemmel is elismerésre méltó. Ritkán akad ellenfele a hétköznapokba.
A 166 kényelméről mindent elmond , hogy Az Alfa ezt a modellt szánta a Jaguar S type, a BMW 5, az E Mercedes, vagy az Audi A6 ellenfeléül.
Az ABS, EBD, ASR, STR, az esőérzékelős ablak, a memóriás fűthető ülések, a 7"-os színes kijelző, a 10 hangszórós hifi, a digitális klíma, a 6 légzsák mind a kényelmet és biztonságot szolgálja. a hifi hangzása még egy kategóriával feljebb is helytállna.
A futóművéről se tudok rosszat mondani, ha csak a bonyolultságából adódó drágaságát nem említem. Egyszerre sportos és kényelmes, ezzel a motorral kombinálva észre se venni, hogy 1,5 tonnás autót terelgetünk.
A fogyasztás, igen egy V6 esetében senki ne várjon 8 literes fogyasztás, ez bizony 130-as autópályás tempomatos autózás mellett is minimum 10.6 litert kér, városba 12-13 litert, duhajkodva 15-16-ot is megeszi. Kárpótol a sebesség a lendületesség és a hang.
Ami az autó legszebb része a gyárilag polírozott szívócsövek. Mégis ki veszi ma a fáradtságot, hogy egy motornak látszó motort építsen?? Itt nincs semmi műanyag takaró lemez holmi hangzatos felirattal. Itt csak egy őszinte blokk látszik.
Ennél jobb autóm soha nem lesz, már csak azért sem, mert a Brera ami a nagy álmom már GM blokkos V6 , ugyanis 2006-ban Aresei motorgyár végleg becsukta a kapuját több évtized után.
Hibalista
- Menet közben 2000-es fordulat környékén dadogott, az alapjárat ingadozott. A fojtószelepet kellett kitakarítani. Karburátor tisztítóval csináltam. - - Ezen kívül csak kopó alkatrészek: - SKF Vezérlés: 123,000 Ft - Dayco hosszbordás szíj + görgők: 23,500 Ft - 6db NGK PFR6B platinum gyertya 23,000 Ft - Selénia 20K olajszett: 26,000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Balázs Tibor ( Tibi166 )
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 221032 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 21050 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | 155 | Következő autója? | Brera |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |