A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 166 (1998-2007)

166 3.0 v6 24v Super 

Az ítélet értékelése
4,9(7 db)

Gyilkos kurva

Szöveges ítélet

Üdv minden elmebeteg ill. leendő alfa tulajdonosnak! 2005 Májusában betévedtem egy autókereskedésbe ahol előzetes ajánlás alapján megkívántam tekinteni egy e39 528i BMW-t. Szerencsétlenségemre mellette állt életem legnagyobb "választása". Hétágról sütő nap, azuro nuvola színben tündöklő alfa166-azonnal becsurrantam. Hozta a kereskedő a BMW kulcsát, mondtam neki azonnal, hogy nem jó kulcsot hoztál-hozd az alfáét! Hozta is szorgalmasan, tenyérdörzsölve, hogy hátha a hülye gyerek megszabadítja tőle, úgy is lett. Próbaút, kényelem, eszméletlen vezetésélmény, iszonyatos nyomaték-kormányt két kézzel fogni szigorúan különben kitépi az ember kezéből...enyém vagy! Papírírás, fizetés és távozás. Első út benzinkút, éppen elért. Telitank, hadd szóljon, Békéscsaba-Budapest ami a csövön kifér-1ó15p. Örök szerelem, nincs ellenfél. Meg is ette Pestig a tankot de megérte. Eltelt vagy két nap, közbe sikerült összeszaladni a gép előző tulajdonosával. Mesélt is gyorsan egy-két dolgot. Mindjárt ki is derült, hogy mielőtt megvettem tőle akkor cserélt légtömegmérőt ill. olajt (szigorúan seléniát) ill. komplett vezérlést, amiben nem is hazudott mert az volt az első dolgom, hogy megnéztem a szíjat mielőtt nagyon nekilendülnék a kocsikázásnak. Gondoltam is magamban, hogy ki az a beteg aki eladás előtt ennyit költ az autóra, akkor minek adta el? Nem volt olcsó buli: Légtömegmérő 42eft, vezérlés szett 100eft, olaj-szűrők 22eft. Csak megkérdeztem. A válasz rém egyszerű volt: azt mondta az asszony, hogy van két gyerekünk akit még felkéne nevelni és ilyen vezetési stílus mellett amilyent az emberünk élt nem biztos, hogy tudott volna garantálni. Így hát vett egy családi autót az asszony nyomására...Eltelt két hónap, jött az első bibi. Előző kis tulajunk aki ugye nagyvonalúan kicseréltette helyettem a vezérlést elfelejtett vízszivattyút is cseréltetni, pedig ugye egyszerre szokták. Meg is adta magát.Irány a sztár szerelőmhöz Harihoz Kígyósra, alfa specialista. Mindjárt el is keserített, hogy sok a meló, legalább két hét. Olyan nincs, mondom magamba, ennyi időt a szerelmem nélkül-lehetetlen, meghát megélhetés az autó. Irány egy gyorsszervíz. Határidő holnap reggelre, tökéletes, ott is hagytam-17eft a vízszivattyú, munkadíj 0ft az alábbiak miatt: Reggel megyek érte, jön a barom műhelyfőnök, hogy akadt egy kis baj. Az auto készen van csak a kis majom szerelő gyerek miután összerakta ki is próbálta gyorsan mert hát ezt nem lehet kihagyni...sikerült is beleromboljon a pirosnál a kocsisorba. Javítási költség számla nélkül 1mft-nyilván őket terhelte. Fényszóró 298500ft, sárvédő 100eft (ekkor még nem voltak hozzá utángyártott ill. bontott alkatrészek csak gyári) a többi a fényezés-fasza olasz telibefújós gyöngyház ugye. Kitomboltam magam, kész lett az autó-mehetünk tovább. Eltelt két nap, a belvárosban megáll az autó. Mi a menydörgés?! Nem nagyon lettem ideges csak még a víz is kivert. Árulás van, nem indul és könnyen forgat. Eleje kinyit, Vez ház burkolat félrehúz és már potyog is ill. csak potyogna a könnyem ha nem pasi lennék-a vezérműszíj darabokban vigyorog a vez. tengely tárcsái mellett. Kötelet neki, irány a sztár szerelőm. Közli velem, hogy ugyanazt a szíjat nem tesszük vissza amit levettünk hiába van benne kevés km mert lefogja dobni. Ugye vízszivattyú cserénél lekellett venni a szíjat...Mind1, hengerfejek le. Megy a matek: 24 szelep, a dupla hengerfejtömítés, becsiszolás, síkolás és az új szíj-nem kevés! Közel 300eft munkadíjjal! Én mondom nem genyózok vele. Irány svájc, gyorsan hoztam egy kevesett futott enyhén sérült autót egészben kicsi pénzért (Frankból átszámolva kb 130eft-ba került plusz a hazahozatal). Szerelőmnél le is dobtam. Tessék itt van, lehet szét hányni, a hengerfejeket dobjad át szépen az enyémre! Precíz ember, lassan dolgozik. El is kezdetem őszülni mire készen lett. De kész és megy mint régen-ment is egy darabig. Szépen elkezdett lomhulni, később kezdett húzni mint előtte és már "csak" 220-at ment végre 250 helyett. Légtömegmérő csere, 42eft és száguldunk tova. Telik az idő-ficereg a kocsi hátulja, eszi a gumit. Mérjünk lengéscsillapítókat-mind kifingott-csere, )96eft a négy darab. Mehetünk tovább. Még mindig kúszik de rettenetesen. Irány a sztár szerelőm. Mondom mi a bibi, mosolyog. Azt mondta, hogy már várt mert hát gyengéje a típusnak a hátsó futómű. Végül is csak mindent kikellett cserélni benne, 498eft akinek nincsenek gyári kapcsolatai. Sztár szakimnak nyilván volt. Így máris sikerült leredukálni 200eft-ra. Meg még gyorsan hozzádobtunk egy hátsó futóműcsapágyat mert elkezdett búgni. Telik az idő, járjuk a nagyvilágot. Éppen visszaértem magyarországra egyik nagy utamból. Hol üvölt a motor hol nincs alapjárat. A legjobb: lambdaszonda és alapjárati motor egyszerre...új szonda 36eft, alapjárati moci a svájciból szépen áthelyez (amúgy 200-300eft között lehet kapni, Bosch). Jön az ősz, hűl a levegő. Nyöszörög a kis szemét mint valami szekér. Jobb első-felsö lengőkar game over. Svájciból átrak mert azé hibátlan. Nagy öröm, kis baj, az orvosság meg ugye polcon, mehet a csere-kész. Nyilván pár nappal később elkezed kattogni a jobbos féltengelycsukló-ezek persze nem bírtak egyszerre megpusztulni nehogy egyszerre lehessen cserélni. Leszarom, ez is mehet át a svájciból...Telik az idő itt a nyár. Utam olaszországból vezet haza. Időnként ugye azért megállunk-pipi-cigi-kávé miegyébb. Nehezen forgat. Na csak kibírja tán az önindító hazáig. Mire hazaértem már valami kolompolt is benne. Melegen egyre nehezebben indult. Gondoltam nagy a baj-ez szorul. Irány Hari megintcsak. Motor ki-főtengelyes, Összefordultak a csapágyak. A kolompoló hangot a széteső lendkerék adta meg a haldokló kuplungszerkezett de legalább hazahozott. Sztárszakim elmondása alapján ezt a fajta motort 150e km-enként csapágyazni kell (ekkor jártam 225e km-nél, jól bírta). Erről persze magyarországon senki sem tud csak az elvetemült szerelőm pedig olaszországban szervízkiírás! Sikerült otthagynom kétszázegynehányezer ft-ot megintcsak hogy ketyegjen a drágám. Azt azért hozzáteszem, hogy a lendkerék persze a donorautóból vándorolt mert legnagyobb szerencsémre abba vadi új volt. Biztos örült a svájci marha, hogy lendkerék csere után összetörte a kocsiját...Ovatos bejáratás szolíd tempóban. Leketyegtem így vele 2000 km-et aztán olajcsere és padlógáz-Bele a nagyvilágba megint. Megint tél, megint nyöszörög és utánna kattog. Megint Jobb-első-felső lengőkar ill. féltengelycsukló csere. Most venni kellett, 16eft ill 9eft. Autókázunk tovább. Ausztriában kóvájgok éppen mikor elkezd búgni a jobb első kerékcsapégy. Oda se neki, sokat elmegy ez még, majd otthon...menne ha nem alfa lenne. Míg bármilyen másik autó elmegy több ezer km-t búgó csapággyal ez csak 150 km-t bírt. Úgy berágott az osztrák autópályán, hogy sehova. Nincs mit tenni csere külföldön, 350eu munkadíj plusz a csapágy. Majdnem tökönszúrtam magam de hát nincs mit tenni. A barom osztrák nyilván nem tudta kicserélni mert sötét mint anyósom, ráadásul ennyiért...akasztottam a trélert és irány haza, majd itthon. Mondanom se kell, hogy átraktuk a donorautóból csonkállványostul a csapágyat....Megyünk-megyünk, lomholunk megint, újra légtömegmérő csere...megyünk-megyünk, dadogunk, zabáljuk a benzint-újra lambdaszonda csere. Közben azért lassacskán egyesével kicseráltem az összes gyújtótrafót. Megint szonda, pedig nemrég cseréltem. Szakim mondja, hogy ez bizony garis. 3 szakvélemény után sem voltak hajlandóak Boschék újat adni, bekaphatják! Saját zsebből rakunk újat. EZ SEM JÓ! Gyárilag hibás a 42eft-os Bosch szonda! Bemegyek a boltba és határozottam meg magyaráztam a mókusnak, hogy ezt most rothadtul gyorsan kicseréled egy másikra. Kicserélte! AZ IS SZAR!!! Soha többet bosch-t! Bejön az idei tél, hát cseréljük ki mindkét oldalon a csuklókat megint mert nyilván szarok. Végre megdöglöttek az első alsó lengőkarok mind2 oldalon. Ez azért dícséretes mert soha nem volt még cserélve és 300e km-nél tartunk. 22eft darabja. Ez év. Mocskosul szakad a hó. Nyilván most fosik be fűtés. Fűtőventillátor vezérlés kakuk-ezen dolgozunk most meg kormányművet cserélünk...Közben még volt egyéb ez meg az. Meghúzták a gyönyörűt, kihajtottak elé, körberajzolták szegényt és még sorolhatnám. Meglát a kasztnis meg a fényező azonnal beszarnak a röhögéstől...Amit még elfelejtettem pedig nem elhanyagolható: Főtengelyezés után új vezérlés szett, SKF. Új hosszbordás szett, Dayco. Nem olcsóak de ilyenen nem spórolunk! 2000-3000 km között az skf vezető görgő kiköpte a golyókat, még jó, hogy most nem akadt össze a motor! Sikerült azonnal leállítanom, A vez ház burkolat nem hagyta lecsúszni a szíjat. A dayco szíjfeszítő nem sokkal később letört...ennyit a drága minőségi alkatrészekről...És ami még hirtelen nem jut az eszembe...mondanom se kell, hogy a légtömegmérők is bosch termékek...
Összességében az alfa 166 3.0 v6 egy iszonyatosan szép, erős, gyors, kényelmes autó. Kezdőnek szigorúan tilos kölcsönadni kipróbálni mert tuti, hogy eldobja!!! Nekem rengeteg kellemes élményt okozott és ugyanakkor sokkal több fejtörést. Csak igazi elvetemültek vegyék meg és olyanok akik fennt tudják tartani. Nem megvenni nagy kunszt. Nem véletlenül hívom az enyémet kurvának, a világ összes pénzét rá lehet költeni, többe van mint az asszony pedig az sem kutya. Megbántam-e vagy sem? Igazából nem, nincs párja. Mindig felakartam gyújtani mikor cserbenhagyott de mikor meglátom mondig azt mondom: na most még az egyszer költök rád mert meg akarom tépni a szádat mégegyszer!!! Most is így van, most is áll de hamarosan kész lesz és újra száguldozhatunk....
Vettem:2005, 85000km-el
Most van 2012, 304000km
Fogysztás: Ha ölöd a csillagos és, vegyesbe 10l!Mondom tíz liter! És ez tényleg vegyes, város, kinti, óvati, verős, minden benne van! Én mindig telitankolom mikor üres és mindig 10l-re jön ki! Hosszú út ha betartod a sebességhatárokat bőven 10 alatt!
Ráköltöttem kb 2millió ft-ot
Akinek kicsi a költségvetése de megengedheti magának, hogy legyen egy második autója amibe nem kilómétereket akar rakni hanem csak hétvégente autózni egyet az feltétlenül ilyet vegyen. (sok meghibásodást kihagytam mert annyi volt, hogy már nem tudom összeszámolni őket)Csak hétvégi autónak, napi használatra alkalmatlan!
Ja bocsika! 304000km de a motorban a kompresszió még mindig gyári!!! Olajat csak Selenia-t és becsülettel cserélni, meghálálja! Aki megbízható autót akar vegyen szívó saabot-örök élet. legalábbis 600e km-ig.
Jó autózást és balasetmentes vezetést mindenkinek! Üdv Joci!

Hibalista

- Légtömegmérő,lambdaszonda 3szor. Komplett hátsó futómű, Jobb első felső lengőkar 2szer, jobb első alsó lengőkarok, jobbos féltengelycsukló 2szer, balos 1szer. Féktárcsa-betétek elől hátul, kézifékkötél, lengéscsillapítók elől-hátul, Futóműcsapágy elől jobbos 2szer ill bal hátul 1 szer, kormányszerkezet. Immobilaser. Gyújtáskiegészítő relé, fűtés vezérlő modul. Hengerfejek, főtengely, kéttömegű lendkerék, kuplungszerkezet. Gyújtótrafók mind. Gyújtáskapcsoló. Alapjárati léptetőmotor 2 szer és a fene tudja még mi nem...

Ide hordtam szervizbe

Hari Alfa Újkígyós.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 85000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 219000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 9000 2.3 szívó Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 166 1998 (2000 - 2007)

További ítéletek (58 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)