Szerelmünk , az Alfánk múzeumba került
Szöveges ítélet
29 év után 3 év alatt 400 000 ft volt a hátsó futómű revitalizálása, volt egy nagynyomású hydraulikus cső megrepedése, de a dolgokat idejében kicseréltem 300--400 000 km közt. 300 000 km körül áttértem a Selenia HPX-re, mert az 20 W 50-es, és amúgyis LPG-s vagyok. Kilincsek, bowdenek. Ezen autó lényege, hogy nincs vezérlés, megy a biciklilánc, mint a hajderménkő, légtömegmérője sincs (azt hiszem), mint az utódjának ez a 2 sajnos lesz.Azt nem tudom melyik örökebb, az Ivecoba tett Lancia Thema 2500 turbo diesel avagy Ő, de más kategóriák.
A 123-as Mercinket azért cseréltem, el egy roncs Lancia Thema intercooler turbo dieselre, mert már kezdtek kiütközni rajtam a mercihívőség foltjai, furunkusai, az ember meg ne egy fémtárgyba legyen szerelmes.Amikor a Cserkúti Autóversenyműhely meglátta a Tádét, motorjával a csomagtartóban, megőrültek,de a gyerekeik nyelvtanárának úgy csinálták meg ,hogy maguk is megdöbbentek, miket tud a Tádé. 460
000 km után kisírta alólam az egyik tanítványom,s köszönetképpen a Jó Olasz Minőségnek, nem Rover 850-est, nem Peugeot 605-st,hanem azt az Alfa 164-est vettük, amiről később lett egy cikk:"Az utolsó autó, aminek lelke volt".Lancsikáról volt tanítványom, Á.T. írt cikket az A2-be.
Alfa (150000km, svájci, szervízkönyv)azzal mutatkozott be 2003 tavaszán, hogy az osztrák-magyar határon levő sógor-magyar alfatalálkozón leverte a Takácsék 3 Sprinterjét (legkisebb alfamotor, kb. 70 %-os max.ford.szám, Győrtől egyik sem volt a visszapillantóban).
Azt is tudom, nem kell engem meg Alfát átlagba tenni, mert veteránautóklubot hoztam létre ( R.I.L.A.K.),de ennek a Gépnek egy minor sebváltóbajon s egy hydraulikacső megrepedésén kívül kutyabaja sem volt.Most, hogy vagy Lancsika kappát avagy Alfa Romeo 166-ost fogunk venni, kell tudtomul venni, ezeknek van valami "vezérlésük", vagy mijük, ami el tud menni: hát a 164-esnek ilyenje nincs (mint olyanja sincs, aki használta, de rossz véleménye alakult volna ki a Gépről...), mert emberünknek biciklilánca van, nem ez a bordásszíjkodokkisláánkavadokémmégpapa-ja, pedig a miénk csak a fapados, a legkisebb, és akkor milyen hangjuk van a V6-osaknak (közben meg látom a Lancia Themaknak az árnövekedését...).Basszus...Mindegy,
az ember nem léphet bele mégegyszer ugyanabba a folyóba...
Ezalatt a 15 év alatt végig Lovato LPG-gázrendszerrel ment (csak a Nysa522M-et nem gázosítottam el). Először olasz LPG-olajjal, később, harmadmillió km után a kötelező Selenia HPX jött(= 20W50). Ja, a kocsi fogyaszt olajat, ha majd Alfa Romeo 164-est fogtok venni, ügyeljeTEk arra, hogy SELENIÁ-t kapjon az öreg dáma.
Most is, közel a félmillió km után olyan, hogy nincs olyan autó, aminek ne tudna 100-on 50 előnyt adni, ha az is turbótlan, injektortalan, 1998 ccm-s, 23-éves és 430 000 km van a múltjában.
Sok fölöslegesen megvett tartalékalkatrésszel a Párkányi Múzeumnak adtam azzal az árral, hogy a Peti tesz velem s a Mártával egy kört a Tatra 603-2 nevű Gépjével (fiatalabbaknak írom: 3 olyan kocsi van, ahol az 1 több, mint a másik 2 együttvéve: a Rolls-Royce Silver Shadow--Tatra 603--Citroen DS 21). Úgyhogy ott megnézhető a meggymetál Alfa Romeo 164 Twin Spark Super 2.0-ünk .
Könnyeztünk Párkányban az ábsídkor, aztán hazajöttünk Budára a 33-éves Nagypolkánkkal. Így végződött az Árulás.
Hibalista
- 1 hydraulikacső , mások mellett még idejében ki-kicseréltem előre ezt-azt .
Ide hordtam szervizbe
Szamosi
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 15 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 146000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 290000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Thema turbo diesel intercooler , a régi fajta (sajna ) | Következő autója? | 166 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |