A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 156 (1997-2005)

156 1.8 TS 

Az ítélet értékelése
3,8(6 db)

Perfect harmony

Szöveges ítélet

Egy autó vagy szép vagy praktikus, vagy keveset fogyaszt vagy megy mint a barom (vagy éppen csúnyán kerreg), vagy kényelmes vagy tapad az útra. Ezeket a tulajdonságokat a 156-osban annyira sikerült összhangba hozni a drága olaszoknak, mint másnak soha.
A külseje/belseje kis ráncfelvarrással még 10 év után is szívdobbantó látvány és bizonyítottan minden arra érdemes lényt (főleg nőket) megigéz. A modern lámpák szigorúak, a klasszikus króm kilincse és a gömbölyű visszapillantója egyenesen erotikus, hátulról izmosan domborít.

Belül is legalább ennyire pazar a látvány. A bézs AlfaTex kárpit - melyet a látszat ellenére könnyű tisztán tartani - simogat, nyáron nem süt, télen nem dermeszt, ellenben kanyarban kellemesen fogja a testet. Máshol is csak igényes anyagokkal találkozunk, - bőr, alumíniumhatású műanyag, bivalybőr mintájú puha műszerfal és ajtóborítás (az utolsó modellévben már nem a rücskös anyagot használták) A műszerfal organikus formájú és bensőséges. Teljes szépségét csak a vezetőnek mutatja meg. Csak ő tudja, hogy mennyivel megyünk, mennyi az idő, mennyi benzin van még, csak ő látja az éjszakai város fényével kiszínezett ezüst számlapokat és a vörösen izzó mutatókat.
Négy személynek tökéletesen elég az autó hosszú útra, csomagokkal. Persze érdemes a kisebb személyeket hátra ültetni és hűtőt venni nem ezzel a kocsival menni.

Az 1.8 as motorral nem betontorpedó, de 140LE-vel kellemesen mozgatja a még (szerencsére) relatíve kis tömegű autót. 1500 alatt csak pislog, 2000-nél kerül használható tartományba a motor, 4000-nél nyit ki maximumra a vezérlés, és ott indul meg igazán. 180ig látványosan gyorsít az autó, 200-hoz már kis hely kell neki, de a papír szerinti 210es végsebességet bármikor teljesíti, alkalom adtán túl is léphető. Tartósan azért 140-170 között szeret menni, ekkor a fogyasztása is mérsékelt. Budapest - Milano távot autópályán ezzel a tempóval 8,5 L átlaggal abszolválta.

Mivel az autó első gazdája én vagyok be kell látnom, hogy nem hazai viszonyokhoz tervezték. Bármennyire óvatos az ember, az utak hamar elnyírják a stabilizátor rudat és a szilenteket. Cserébe viszont kanyarodik rendesen, de a tempós kanyarban felbukkanó úthibák kicsit zavarba hozzák. Ilyenkor nem pattog el az ívről, de olyan érzést ad, mintha megbicsaklana a lába – inkább csak hisztizik a rossz út miatt. Direkt kormányzás (2,25 fordulat, ütközéstől ütközésig), nagy fordulókör, sportos visszajelzések. Itt-ott nyöszörgések is felütik a fejüket, ami fájdalmas tud lenni a szerető gazdájának.

Az autónak a márkaszerviz a legnagyobb ellensége. Minden művelet után legalább egyszer vissza kell vinni a kocsit, mert valamit trehányul csinálnak meg. Ez főleg a Boldira igaz - de legalább garanciális kérdésekben egyikkel sem volt még nézeteltérés. Utolsó negatív élményem a féktárcsa cseréhez fűződik, ugyanis kérdezés nélkül beletették az olcsó utángyártott tárcsát, mely ráz , nyikorog és porlad.

Az autó a vezetni szerető embereknek készült, potenciális veszélyt jelent rájuk. Komoly érzelmeket kelt tulajdonosában. Minden hibájára mutat valami olyat, amivel feledteti azt. Figyelni kell rá, minden tekintetben. Másfél évvel és 50K km-el a hátunk mögött állítom, hogy az autó nem megbízhatatlan és nem jelent horror költségeket a fenntartása. Ha igazi nő lenne, feleségül is venném. :)

Hibalista

- Stabilizátor rúd, izzók, kipufogót tartó egyik gumi bilincs elszakadt

Ide hordtam szervizbe

FIAT Boldizsár - Az autó ellensége

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Csiki-Bege - A tulaj autók iránti szeretete meglátszik a szolgáltatáson

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 51000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Alfa Romeo 146 Következő autója? Alfa X V6
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 156 1997 (2002 - 2005)

További ítéletek (201 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)