A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 156 (1997-2005)

156 1.9 JTD 115LE SW Distinctive 

Az ítélet értékelése
4,8(6 db)

„Ó, egy Alfa Rómeó,...

Szöveges ítélet

Édesapám használja az autót, Ausztriába jár vele hetente, ez kb. havi 3000 km-t jelent. Az összes km nagyjából kétharmada országút és autópálya, a maradék város. Az előző autója egy Alfa Romeo 146-os diesel volt, mellyel igen elégedett volt (közel 200 ezer km alatt sosem hagyta cserben), 156-os formájával kezdetben nehezen, de összességében az autóval hamar megbarátkozott. Gyönyörű autó kívül-belül egyaránt! Nagyon jól áll neki a bordó szín és belül vajszínű Alfatex kárpit combo. Egyszerre elegáns és kellemes. Nincs ingerszegény részlet az autón se kívül, se belül. A diesel hangja nem zavaró, sőt kimondottan kellemes(magasabb fordulaton benzines hangja van) csak alapjáraton és hidegen szűrődik be dieseles motorzaj. A maga idejében különben a kategória legcsendesebb tagja volt a dieselek között - megjegyzem ma sem sok csendesebbet ismerek. Zörgések nincsenek belül, sem a műszerfal környékéről, sem egyéb részekről. Nagyon jól összerakott autó, jó anyagokkal. Az ülések kényelmesek, formásak, szépek, nagyon jól tartanak, egyértelmű, hogy olaszok voltak a lakberendezők. A belseje szűknek számít, csak úgy mint a csomagtartó(kisebb, mint a szedáné), viszont könnyen pakolható. Sokgyerekes apukáknak nem való.

Az autót a legmagasabb felszereltségi szinttel vettük (8 légzsák, dupla digit klíma, 17-es kerekek, Bose audiorendszer 4db elektromos ablak, összes létező 3betűs extra, fűthető ülések, elektromos gerinctámasz stb.). Gyakorlatilag bőrülésen, automataváltón kívül minden extrával. Két dolog van, ami megszokást igényel:

1. Az autó klímarendszerének a levegőszállítási kapacitása nem a legjobb. Konkrétan a légtérhez mérten erősebb rendszer kéne bele, a hátsó utasok miatt.
2. Az autó fedélzeti computer rendszere, mely tökéletesen működik csak éppen ritkán kapcsolható be. :) Ennek legvalószínűbb oka egy érintkezési zavar a kapcsolónál, s környékén. Mindenhol(külföldön is) termin kell ahhoz, hogy ezzel foglalkozzanak és pár óra, ha már egyszer ott van. Ez pedig valahogy nem illik bele a családi időbeosztásba.

A motor a maga 115 LE-jével ma már nem kimagasló viszont bármikor, bármely szabály megszegésére tökéletesen alkalmas. Az autó sosem érződik lustának, a gázpedál lenyomására azonnal ugrik, gyakorlatilag késlekedés nélkül. Tekintettel a magas nyomatékra mindegy a motornak, hogy megy a klíma vagy sem. A motor több, mint 235ezer km-rel tökéletes állapotban van, a turbó gyári még, kuplung gyári, lengéscsillapítók gyáriak, kormolás minimális, az is csak váltásnál néha, ami tipikus dieseles tulajdonság. Olajat 20ezer kilométerenként kell cserélni benne(5w40 Full Synth vagy újabban 0w40 Full Synt) és 20ezer km elteltével sem hiányzik belőle! Fogyasztása városban klímával, forszírozott tempóval és dugóval sem megy 8 liter fölé, de országúton szabályosan közlekedve 4.5 literrel is eljár, autópálya 160-as tempóval(persze, hogy Németországban) 6.5-7.0 liter 100km-en. Nagyon kellemes társ, sportos karakterisztikával, kivételes vezethetőséggel, olasz életérzéssel.

Azok a darabok, melyeknek van gazdája, magyarul rendszeresen viszik őket szervizbe megbízhatóan operálnak. Tartós az autó, jóval 200ezer km felett is szép a belseje, a csodálatos 3 küllős bőrkormányon sem látszik a futásteljesítmény, nincsen megkopva. Az alfák nem megbízhatatlanok,csak gondozni kell őket, akkor nem lesz gond. Nem az első Alfánk és szeretjük a márkát de soha egyiket sem nyalogattuk, csak megadtuk nekik azt és akkor, ahogyan azt maga gyár írta elő. Egyik sem állt soha garázsban - akár idehaza, akár Ausztriában, ahol telente -15...-20 fok is előfordul néha.

A festés gyengébb pontja az autónak, könnyedén karcolódik és relatíve hamar mattul, bár - mint említettem az autó soha nem látott tetőt a feje felett. A másik a futóművel kapcsolatos, s ezt az előző Alfánk is csinálta, gyakorlatilag mindegy milyen gumi megy rá, azt max. 2-2.5 szezon alatt megeszi, s jellemzően a belső felét. Egy biztos gyárilag is ilyen, nem a beállítással van a gond. Mindenesetre gumi nem fog soha felkeményedni vagy megöregedni ezen az autón, előbb kopik el annál.

Két alkalommal volt sárga angyal az autónál:

1. eset: Németországban az ékszíj darált be valami ruhaanyagot a földről rejtélyes mód(utóbb kiderült félig le volt szakadva a motorteret alulról takaró burkolat), minek következtében az ékszíj elszakadt, ezt a kiérkező (15 perc alatt) ADAC 5 perc alatt orvosolta ingyen!

2. eset: Osztrák határon nem indult az autó illetve nehézkesen, ez mint utóbb kiderült nem az akkumulátor hibája volt(melyet utána sajnos kicseréltünk), hanem az önindító szénkefe adta meg magát.


Egy Alfa Romeo nem egy átlagkategória! Attól, mert használtan megvenni olcsó, fenntartani drága, ezzel mindenképpen számoljon, aki megveszi! Meggyőződésem szerint a kocsi racionálisan is megállja a helyét, de emocionális okokból veszik a legtöbben, ők pedig számolnak a költségekkel(ha nem, később ráfáznak). Személy szerint nem bánom, hogy bizonyos szinten ”örültnek” kell lenni egy Alfa Romeo megvásárlásához, nem baj az, hogy drága a fenntartása, ne is legyen soha olcsó, nem lenne jó ha annyi lenne az utakon, mint Astra, Swift, Golf, Yaris, Corolla, Focus, Passat, Vectra, Corsa stb. hosszú a lista.

Zenét is írtak róla(azért ilyet nem sok márka mutathat fel),
Koós János - Alfa Romeo (1963) :)


„Hogyha Dáriusz lennék, talán egy Alfa Rómeót vennék,
De azért csalfa Rómeó nem lennék, ne félj!

Ó egy Alfa Rómeó,
Véled lenne benne jó,
Bámulnák, amíg új, hajtanánk, gyerünk, juj!
Göndör, dús hajad fújná a szél.
Ám egy Alfa Rómeó,
Lásd be nékünk nem való!
Álmodó szívünk bár
Csókok szárnyain jár,
És autóval távol a cél.

Venni egy kocsit vétek, lásd be, hogy lassú az nekünk kérlek,
Rakéta gyorsaság való szerelmünkhöz tán.

Ó egy Alfa Rómeó,...”

Hibalista

- turbóval 2 alkalommal volt gond, de mindig az elektronikával, maga a turbó több, mint 235ezer km-el maga mögött, még mindig gyári - - egy alkalommal cseréltek légtömegmérőt (35ezer Ft), ez normális, nem nevezném hibának, fogyóeszköz, illetve a turbócsövet 235ezer km-nél, ami állítólag típushiba, és nincs csak gyári alkatrész 20ezer Ft-ért. - - az autó futóművében évente van egy cserélhető alkatrész, ezek többnyire szilentek, alsó és/vagy felső lengőkarok, de ez nem a gyár hibája, ők csak megalkották a kategóriája egyik legjobb futóművét, melyet azonban nem a szánalmas magyarországi úthálózathoz kalibráltak - - hátul a kipufogónál kicseréltek 180ezer km-nél egy "egér" néven becézett (EGR szelep) károsanyag szenzort (25ezer Ft) és a hátsó ablaktörlő motort (26ezer Ft) - - 6év alatt 3. akkumulátor van benne, ez diesel autónál szintén normális - - eddig három alkalommal(80,160 és 235 ezer km-nél) cseréltek vezérműszíjat(mindig komplett szett, feszítőgörgő, vezetőgörgő) ez alkalmanként kb. 65ezer Ft - - önindító szénkeféje - - féktárcsák és fékbetétek elől-hátul szereléssel (110ezer Ft/alkalom) - - évente futásteljesítmény alapján min. egy szervíz de inkább kettő, itt szokásos dolgokat szoktak cserélni - - olajból többnyire 5w40-es Selénia ment bele, az utóbbi pár alkalommal már 0w40-es Mobil 1 olajat kapott.

Ide hordtam szervizbe

Stoll Autóház Pécs - amíg létezett az autóház idejárt az autó. Jól dolgoztak de időben nem kapkodták el a dolgot és drága volt.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Ábel Autóház Pécs - az aktuális Alfa Romeo, Fiat, Lancia autóház Pécsen. A Stollnál gyorsabbak (ha van alkatrész) és olcsóbbak is.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2002
Kényelem (9) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 240000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 146 2.0TD Következő autója? mindenféleképpen európai autó!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 156 1997 (2002 - 2005)

További ítéletek (201 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)