Egy igazi gönc, lehengerlő egyéniséggel
Szöveges ítélet
Körülbelül egy évvel ezelőtt jöttem rá, hogy hiába élek Budapesten, autó nélkül nem élet az élet. 18 éves korom óta volt kocsim, már a tudat is megőrjített, hogy ha mennem kell valahová, mindig a tömegközlekedéshez alkalmazkodjak. Alapjában véve egy racionális ember vagyok, de itt most az érzelmek döntöttek. A legjobb döntés egy kicsi, olcsón fenntartható, megbízható japán lett volna, én ezzel tisztában voltam. Aztán egy kereskedésben megláttam egy 147-est, beültem, és akkor tudtam, hogy nekem egy ilyenre van szükségem. Így a lehető legésszerűtlenebb módon álltam neki autót keresni. Legyen piros, három ajtós, 120 lovas. A többi már csak részletkérdés.
Hülye voltam és szerelmes, így sikerült remekül beleválasztanom egy olyan példányba, amin akkor jött ki minden, elsőre nem feltűnő gányolásból adódó probléma, amikor napi használatba vettem a járgányt. Amikor valamit megcsináltattam, előjött valami egészen más. Végeláthatatlannak tűnő kalandra indultam hát a kisautómmal, volt, hogy hetekig nem láttam, mert a szerelők csak a fejüket vakargatva álltak fölötte, amikor már mindent kicseréltek benne, ami rossz lehet és még mindig nem volt tökéletes.
Most sem az, sőt mindig kijön rajta valami, igazi pénznyelő. Az embernek mindig figyelnie kell, ellenőrizni a dolgokat, elvárja a törődést. Én is több időt töltöttem már alatta, mint benne. Ettől függetlenül imádom. Olyan ez az Alfa, mint valami drog. Amikor az ember beül és elindul vele, valahogy mindent megbocsát neki. A motorja gyönyörűen duruzsul és szépen húz, a pályázásnál biztos az általános vigyorgás. Aztán persze ott van a legnagyobb előnye, hogy ez a kocsi nagyon szép. Hiába 13 éves, a formavilága nem ment ki a divatból, egyedi, vagány és ha megáll egy előtted/melletted a lámpánál, muszáj ránézned.
Talán azért szeretem ennyire a rengeteg hibája ellenére, mert önmagamat látom benne. Sete-suta, kicsit gányolt és korántsem tökéletes, de egy igazi kis egyéniség.
(Egyébként közben már hazaköltöztem vidékre, így indokolttá vált az autó is, szükségem van rá a napi ingázáshoz.)
Hibalista
- Ami javítva volt: - a komplett elektronika - felső munkahenger - kézifék - vezérműszíjcsere - akkumulátor csere - - Ami még hátra van: - ülésmagasság állítás - hátsó szilentek - - Plusz: - megnéztem vele egy árkot, első lökhárító cserélve (bontóból)
Ide hordtam szervizbe
Elektronika: Balogh Richárd, SzombathelyMinden más:Kiss Sándor, SzombathelyKarosszéria:Szabó György, Ják+jómagam
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 234000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | Giulietta |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.6/10) |