A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 147 (2001-2010)

147 1.9 JTDm 16V Quadrofoglio Verde 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

6 Év alfázás

Szöveges ítélet

6 Év alfázás!
Egy álom vált valóra, amikor 27 évesen hozzájutottam 150 tiszta lóerőhöz, aminek korát még nem is lehetett akkor soknak mondani (6 éves autó). És még szinte bejáratos volt, bizonyítottan 50.000 kilométer volt benne és ezalatt is a budai külső részeken található jó hírű alfa szerviz gondos kezei ápolták éveken keresztül. Megvételkör két apróbb probléma volt a járművel, a bal oldali külső kilincs szerkezet meg volt repedve, ami aztán 2 hét után a kezemben is maradt, valamint a kesztyűtartó kilincse volt letörve. Mindezek alkatrészeket megkaptam az előző tulajdonostól, így csak a cseréről kellett gondoskodnom. Persze az ezekben lévő műanyag, vagy alumínium elemek adták meg magukat, és csak egyben cserélhetők.
Aztán a nagy gyári 18-as peres felniknek és az alfás konstrukciónak köszönhetően a futóművön részlegesen lengőkarokat kellett cserélni körülbelül 70.000 km után. De mindezen kényelmetlenségek is elenyészők ahhoz képest, amit a futómű és az autó nyújtani képes. Elképesztő milyen kanyarsebességek érhetők el az autóval a megcsúszás minimális jele nélkül. Mindenhez hozzátartozik, hogy a meghajtásba be van építve gyári sperrdifi, ami mellett nedves/csúszós útfelületeken is elképesztő kanyartempók és gyorsulások társulnak. Nagyon sajnálom, hogy ez nem széria felszereltsége a mai autóknak, mert ez és a kipörgésgátló rendszer együttesen egy nagyon jól működő kombináció jelen márkánál, amit másoknak is meg kellene honosítani.
Az autó az első két helyen nagyon tágas és hátul is kibírható volt egy Budapest – Makarska utazás 4 főnek, csomagokkal és szörffelszereléssel a tetőn. Na és persze ekkor sem volt olyan emelkedő, ahol visszakellett volna kapcsolni. A motor nagyon erős ehhez a kasztnihoz, és mindenhez egy hozzávetőlegesen pályán 6,5-7 liter 130-140 körül fogyasztás társul. A beltérről még annyit, hogy így 12 éves korában sem hallani nyikorgó, zörgő elemeket és még a bőr kormány/ülés/ajtókárpiton sem látható komolyabb kopásnyom.
Idő közben kisebb és kevésbé jelentős problémák még elő-elő jöttek, de az autó egyszer sem hagyott magára. Kilyukadt turbócső (15.000 ft), tönkrement a levegőmennyiség mérő, ami miatt szervízmódban ment csak a kocsi (21.000 Ft), ablakemelő szerkezet egyik műanyag eleme megroppant 110.000 km után (800 Ft bontottan).
Tehát körülbelül 65.000 kilométer megtétele után azt kell, hogy mondjam, az autó megbízhatóan működik. Elektromos problémák egyáltalán nem jöttek elő ez idő alatt és a mechanikai problémák is abszolút elviselhető mértékűek. Minden autóval kell foglalkozni, és jelen darabnál az átlagosnál nem sűrűbben adódnak problémák.
Mivel a használt alfák alul vannak árazva, így ár/érték arányban egy megfelelő állapotú darab nagyon versenyképes más nagyobb márkákkal szemben. Nem beszélve arról az életérzésről, vezetési élményről és közösségről, ami még társul a jármű mellé.

Hibalista

- Külső ajtókilincs (n.a.)
- Kesztyűtartó kilincs (n.a.)
- Ablakemelő szerkezet műanyag elemének törése (8.000 Ft bontóból)
- Felső turbócső lyukadás (15.000 Ft)
- Levegőmennyiség mérő (~21.000 Ft)
- Első lengőkarok és néhány szilent (szereléssel együtt kb. ~90.000 ft)

Ide hordtam szervizbe

Alfa Szamosi
Dunakeszi - Fiat szervíz Németh Mihály
Alfa Szatmári
Adonics és Társai (tengerszem utca 72) - olajcserék, műszaki vizsgák

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 50000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 65000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Fiest Következő autója? Astra (céges)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 147 2001 (2001 - 2005)

További ítéletek (104 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)